Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Gezondheid en voeding

Gezondheid en voeding Het voeren van een wolfhond, informatie over hondenvoer, vaccineren, etc

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 24-09-2007, 10:19   #21
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Quote:
Originally Posted by stefanie View Post
Hoi Bert
Ik wilde alleen maar duidelijk maken dat 'erfelijkheid' en 'aangeboren afwijking' twee heel verschillende dingen zijn.
En wij hebben deze bloedlijnen wel degelijk uitgezocht. Omdat Monique op het forum mijn bij naam noemt als fokker, die in de toekomst met een teef zou willen gaan fokkken met een erfelijke aandoening, wilde ik ook mijn mening geven. Dus wie brengt wie in discrediet ??

__________________
Hoi Stefanie,

Jouw naam word m.i. alleen genoemd in een zin waarin iemand zijn bezorgdheid uitspreekt, en 'waarschuwd'. Ik vind niet dat jij daarmee in discrediet word gebracht, en je daarom ook niet hoeft te verdedigen!

Persoonlijk vindt ik dat jij een enthousiaste,betrokken en goede fokker bent!

Ik krijg meer de indruk dat 'men' Koos en Letty proberen te verdedigen.

Ik vind het overigens erg incorrect dat diegene (de van Goverwelle-kennel) die de pup (door-)verkocht hebben niet op zijn minst het aankoopbedrag terug geven aan de kopers.

En als ik het goed lees heeft Andreas ook plannen om te gaan fokken met zijn pup uit dit nest?

Groetjes,

Bert.
herder jest offline   Reply With Quote
Old 24-09-2007, 10:24   #22
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Quote:
Originally Posted by Patty33 View Post

@ Stefanie: als jij - zoals je toch altijd doet? - je pup goed laat onderzoeken, voordat je haar gaat inzetten voor de fok, dan is het toch ok? Hoef je je toch niet in discrediet gebracht te voelen?
Als er dus al heel veel nakomelingen zijn uit dezelfde combinatie als waar Oscar vandaan komt, dan is dit misschien een teken aan de wand niet meer deze combinatie voor de fok in te zetten?
Beter gezónde honden, dan zovéél mogelijk honden...toch?
Groetjes,
Patty
@Patty, ik zal zeker Shyva laten ondezoeken als het om een ERFELIJKE afwijking gaat. Maar omdat dit bij Oscar NIET het geval is (een aangeboren 'incident') en erwordt gesuggerreerd dat ik met een hond ga fokken met een ERFELIJKE afwijking, voel ik mij wel in discrediet gebracht.

En het klopt, er zijn al veel GEZONDE EN MOOIE nakomelingen uit deze combi, maar voor Nederland is dit in combinatie met Nederlandse reuen wel degelijk nieuw bloed.
Ons streven is gezonde honden in Nederland op de wereld te zetten, die niet nauw aan elkaar zijn verwant !

Ik denk dat deze discussie wel wat vragen oproept:
* Had Oscar het cauda equina-syndroom ??
* Of is het een AANGEBOREN afwijking ??
(dus 'een foutje' terwijl de andere 20 pups uit deze combi gezond zijn.

Ik denk dat deze vragen eerst beandwoord moeten worden, voordat men conclusies gaan trekken, die nergens op gebaseerd zijn !!

(P.S. Mijn onderschrift blijkt helaas weer waarheid te bevatten)
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 24-09-2007, 10:40   #23
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by herder View Post
Hoi Stefanie,

Jouw naam word m.i. alleen genoemd in een zin waarin iemand zijn bezorgdheid uitspreekt, en 'waarschuwd'. Ik vind niet dat jij daarmee in discrediet word gebracht, en je daarom ook niet hoeft te verdedigen!

Persoonlijk vindt ik dat jij een enthousiaste,betrokken en goede fokker bent!

Ik krijg meer de indruk dat 'men' Koos en Letty proberen te verdedigen.

Ik vind het overigens erg incorrect dat diegene (de van Goverwelle-kennel) die de pup (door-)verkocht hebben niet op zijn minst het aankoopbedrag terug geven aan de kopers.

En als ik het goed lees heeft Andreas ook plannen om te gaan fokken met zijn pup uit dit nest?

Groetjes,

Bert.

Hoi Bert,

er wordt helemaal niemand verdedigd hier. Raar dat je deze indruk krijgt. Er wordt hier alleen gemeld dat je GEEN conclusies moet trekken VOORDAT je weet waar je het over hebt.
Dat heet gezond boerenverstand.

Wat er verder met de BEMIDDELING van Koos en Letty ivm pups is afgesproken is voor mij niet bekend. Jou klaarblijkelijk wel???
Ik ga er namelijk vanuit dat dit iets tussen bemiddelaar en ontvanger is. Dat hier dus goede afspraken over zijn gemaakt, en dat Koos en Letty ook (zoals ik ze ken) verder gaan bemiddelen in eventueel terug ontvangen van gelden in deze.

Mensen ik baal gewoon echt van die conclusies die getrokken worden. Ik krijg echt de indruk dat wat je ook doet, nooit goed genoeg is voor bepaalde mensen.
Dat is jammer!

Groetjes Kim
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 24-09-2007, 10:41   #24
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default

@ Kim: het kan dan misschien maandag zijn, maar volgens mij is niemand al conclussies aan het trekken hoor. Alleen de waarschuwing; ga dit goed onderzoeken!
Lief dat je Koos en Letty zo steunt, maar ik denk dat Koos en Letty heel goed in staat zijn zelf hun mening te verwoorden. Kan alleen maar hopen dat jouw steun terecht is.

@ Stefanie: ik sluit me bij Bert aan; niemand brengt je in discrediet! Trek echter niet te vroeg de conclusie, dat met jouw pup alles ok is; nogmaals dat is volgens mij gewoon de waarschuwing; ga het goed onderzoeken.

Groetjes,
Patty
__________________
Patty33 jest offline   Reply With Quote
Old 24-09-2007, 10:54   #25
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Patty,

lees dan even de berichten goed door. Er worden WEL conclusies getrokken. Alleen de mensen (zoals Andreas en ik) roepen dat je eerst onderzoek moet plegen voordat je dingen op erfelijke afwijking gooit!

Misschien lees jij de berichten wel anders dan ik. Ik lees bijv. hieronder wel een conclusie. Zit hem vooral in het woord "aandoening".

Quote:
Originally Posted by azazel View Post
Hoi Monique,

Vreemd dat jij met een beetje speurwerk hierachter komt. Ik denk dat de fokker die Oscar voor je meenam een inschattingsfout heeft gemaakt in deze.
Ik hoop dat de rest van de familie iniedergeval geen last krijgt van deze aandoening en dat het gezonde hondjes mogen worden.
Dat jij geen conclusie hebt getrokken, klopt. Maar ik heb het ook helemaal niet over jou.

Groetjes Kim

PS maandag heeft hier niks mee te maken. Dat gaat misschien nog wel komen, wie zal het zeggen.
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!

Last edited by kobesen; 24-09-2007 at 10:59.
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 24-09-2007, 11:18   #26
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Quote:
Originally Posted by kobesen View Post
Hoi Bert,

er wordt helemaal niemand verdedigd hier. Raar dat je deze indruk krijgt. Er wordt hier alleen gemeld dat je GEEN conclusies moet trekken VOORDAT je weet waar je het over hebt.
En nu trek jij dus de conclusie dat mensen niet weten waar ze het over hebben!??

Quote:
Originally Posted by kobesen View Post
Dat heet gezond boerenverstand.
Heb ik!!!
herder jest offline   Reply With Quote
Old 24-09-2007, 11:31   #27
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Grappig is om te lezen dat op een forum toch altijd weer de nadruk word gelegd op een paar woordjes dan op het grote geheel. De 1 struikelt over het woord 'inschattingsfout' de ander over het woord 'aandoening'. Als ik op deze manier texten zou gaan doorlezen kan ik overal wat achter gaan zoeken. Hieronder een voorbeeld:
  • Andreas schrijft dat hij geen verschil kan zien tussen Borat en Cheska terwijl Borat een reu is en Cheska een teef en het verschil dus overduidelijk is. *foei foei Andreas, hoe kun je dat nu zeggen*
  • Stefanie schrijft dat zijzelf en kennel van Goverwelle de enige zijn met fokplannen, dit terwijl Andreas aangeeft in een ander topic dat hij in de toekomst ook wel een nestje zou willen fokken met zijn nieuwe teefje. *Wel even alle topics goed doorlezen h00r!!*
We kunnen met z'n allen wel gaan lopen muggensiften over dingen die textueel niet kloppen of anders bedoeld worden dan ze geschreven zijn maar daar schieten we denk ik niks mee op.

Het is precies zoals Bert al schrijft. Een simpel 'goed dat je dit meld, we gaan het uitzoeken en zodra we iets weten melden we het terug' was prima geweest. Op die manier neem je de schrijver serieus en zorg je er tevens zelf voor dat je naar de buitenwereld correct overkomt. In plaats daarvan word er gekozen om een "net verwoord" stukje van de schrijver onderuit te schoffelen en men voelt zich in hun goede naam aangetast. Dat is erg jammer....

@Stefanie en Andreas.
Voorbeelden zijn er natuurlijk legio, ik wil alleenmaar aangeven dat texten soms anders kunnen worden geinterpreteerd dan ze bedoeld worden en dat iedereen wel eens een foutje kan maken in hun texten (ook ik). Verder snap ik natuurlijk best dat Andreas zijn text anders bedoelde en dat Stefanie zich misschien niet meer kon herinneren dat Andeas wellicht ook fokplannen had. Het is ook alleenmaar bedoelt om aan te geven waar het af en toe mis gaat in de communicatie.


Verder heb ik dit stukje met goede bedoelingen geschreven en hoop dat het dan ook door iedereen goed word opgepakt.
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd

Last edited by Azazel; 24-09-2007 at 11:33.
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 24-09-2007, 11:43   #28
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Barry je hebt helemaal gelijk in je bovenstaande stukje,
deze hele discussie over wie wat schrijft, is voor MIJ ook niet zo van belang, ik zou graag willen weten:

* Had Oscar het cauda equina-syndroom ??
* Of is het een AANGEBOREN afwijking ??

Daarna kan ik als dit nodig mocht zijn mijn pup laten onderzoeken.
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 24-09-2007, 11:48   #29
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by herder View Post
En nu trek jij dus de conclusie dat mensen niet weten waar ze het over hebben!??

Heb ik!!!
Ik weet dat jij boerenverstand hebt, daarom zette ik het erbij.

Maareh ik trek idd de conclusie dat men niet alles weet. En waarom is dat? Omdat ik nergens feiten heb gehoord, alleen meningen en dus conclusies.
Ik ga ervan uit dat als je weet waar je het over hebt, je ook met bewijs/feiten enz. komt. Rest is alleen speculatie.
En met alleen speculeren kom je nergens.

Dus eerst onderzoek..........................dan conclusie. Lijkt mij een juiste volgorde.

groetjes Kim
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 24-09-2007, 11:51   #30
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Quote:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kobesen
Dat heet gezond boerenverstand.

Heb ik!!!
@Bert: Heb jij roots in het agrarische dan?
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 24-09-2007, 11:54   #31
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Hoi Barry,

zoals jij en ik allebij weten, is dat je ontzettend moet uitkijken hoe je dingen op het forum formuleert. Omdat mensen het verkeerd kunnen opvatten. Men vat ook vaak dingen van mij verkeerd op. En nu dus ook van jou.
Welkom in de wereld van communiceren via forum .

Maareh ik ben blij dat jij ook een voorstander bent van: eerst uitzoeken, dan pas gillen!
of heb ik dit nou weer verkeerd gelezen???

groetjes Kim
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 24-09-2007, 12:01   #32
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Quote:
Originally Posted by kobesen View Post
of heb ik dit nou weer verkeerd gelezen???

groetjes Kim
Hoi Kim,

Nee hoor, dat las je goed.
En dat nog wel op een maandag... Het word nog eens wat met je!
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 24-09-2007, 12:15   #33
Koos
Member
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 731
Default

Hallo allemaal,

Om verdere discussie omtrent Oscar, wel of geen erfelijke aandoening, een beetje binnen de perken te houden, hebben wij aan Monique, de foto's die van Oscar gemaakt zijn opgevraagd om zo na te gaan wat er precies aan de hand is (geweest).

Ook wij zijn uiteraard geschrokken met wat er met Oscar gebeurd is. En we zullen zeker nadere informatie proberen te achterhalen. Dit is niet alleen in ons eigen belang, in het belang van Stefanie en Andreas maar zeker ook in het belang van de Tsjechische fokker.

Wees er zeker van dat wij het hier ook niet bij laten zitten en dat wij ook graag willen weten hoe alles in elkaar zit.

Helaas begrijp ik niet, wat Barry bedoeld met zijn inschattingsfoutje. Wat en wanneer en hoe hadden wij iets moeten inschatten als er verdere geen
recente en aanwijsbare gegevens zijn. Dit is niet alleen in dit geval zo maar geldt ook voor B.v. HD, Ook als er in diverse generaties geen HD gevallen zijn, en er komt er dan na x generaties toch een naar voren, heeft men dan een inschattingsfout gemaakt????

Laten we hopen, dat we iets omtrent deze aandoening boven water kunnen halen en dat we daar allemaal ons voordeel mee kunnen doen.

Zodra we meer weten, zullen wij dit op wolfdog vermelden. We houden jullie dus op de hoogte.

Letty
Koos jest offline   Reply With Quote
Old 24-09-2007, 12:25   #34
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by azazel View Post
Hoi Kim,

Nee hoor, dat las je goed.
En dat nog wel op een maandag... Het word nog eens wat met je!
wie weet is er toch nog hoop voor mij............................kan ook liggen aan het feit dat ik vanaf woensdag vakantie heb........... maar wilde jullie hardwerkende mensen niet de ogen uitsteken met mijn welverdiende vakantie .

@Letty

thanx voor de duidelijke uitleg. Hier kan dus nu geen miscommunicatie meer over bestaan!

groetjes Kim
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 24-09-2007, 12:27   #35
allesandro
wolfman
 
allesandro's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: annerveenschekanaal
Posts: 178
Default

Even een reactie op vele bovenstaande berichten.

1. Wij gaan idd een nest fokken met Borat en Cheska
Barry heeft dit goed gelezen en onthouden.

2. Ik weet niet hoevelen er op de hoogte zijn met geschiedenis, maar in de middeleeuwen riep er iemand "HEKS" en de hele meute riep dan ook heks en het persoon in kwestie belande op de brandstapel. Dit zonder enige vorm van uit te zoeken of dit hele gebeuren wel waar zou zijn.

Dit heeft NIETS te maken met iemand verdedigen, maar je gezonde verstand gebruiken voor je een oordeel vormt over het geheel.

Ik denk dat de kern hier uit het oog wordt verloren waar het allemaal om draait.
Ik sta volledig achter Stefanie als zij opmerkt, dat ze wil weten wat Oscar nu werkelijk had. En niet speculeren over een soortgelijke afwijking.
Mijn mening is, dat we daar veel meer mee opschieten en niet de vraag wie nu wel of niet met deze dieren gaat fokken.

Tenslotte willen we het beste voor onze dieren.

Daarnaast laat ik mij niet indoctrineren over mogelijke ditjes of datjes. Ik wil duidelijkheid hebben over hetgeen wat Oscar is overkomen. Tenslote hebben wij hier een volle zus uit het nest in huis.

En ik weet idd dat wij een teef en een reu hebben, maar ik bedoelde ermee te zeggen, dat karakter en de rest van beide dieren niet verschillen en wij geen overeenkomsten zien met een herder. En voor de volgende komende opmerking.......wij hebben ook 14 jaar herders gehad.

groetjes Andreas
allesandro jest offline   Reply With Quote
Old 24-09-2007, 12:40   #36
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Quote:
Originally Posted by KoosLetydeGraaff View Post
Helaas begrijp ik niet, wat Barry bedoeld met zijn inschattingsfoutje.
Hoi Letty,

Letterlijk staat er:

Quote:
Ik denk dat de fokker die Oscar voor je meenam een inschattingsfout heeft gemaakt in deze.
Deze "gedachte" is gebaseerd op het stukje van Monique. Ik zeg hier helemaal niet dat het zo is dat jullie een inschattingsfout hebben gemaakt.
Hier gaat de communicatie tussen zender en ontvanger klaarblijkelijk verkeerd.

Als straks blijkt dat het geen erfelijke aandoening betreft kun jij mooi tegen mij zeggen: Barry, wat je toen dacht blijkt niet te kloppen.. ik heb het een en ander uitgezocht en daaruit blijkt dat.........

Andersom geld natuurlijk precies hetzelfde.

Uiteraard hoop ik dat het achteraf geen erfelijke aandoening betreft en dat iedereen lekker van zijn hondjes mag genieten.

Hoop dat het een en ander nu wat duidelijker is.
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 24-09-2007, 12:42   #37
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Hoi Andreas
Helemaal mee eens !!
ik heb Monique dan ook een PB'tje gestuurd, met de vraag over WAT Oscar nu precies mankeerde.
Hopelijk krijg ik daar antwoord op !
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 24-09-2007, 12:49   #38
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Ik ben ook erg benieuwd naar de foto's die genomen zijn van Oscar! Ik hoop dat daar iets uit te halen is. Ook ben ik benieuwd wat de DA van Monique te melden heeft gehad.

groetjes Kim
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 24-09-2007, 12:52   #39
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Quote:
Originally Posted by KoosLetydeGraaff View Post
Hallo allemaal,

........................................
Helaas begrijp ik niet, wat Barry bedoeld met zijn inschattingsfoutje. Wat en wanneer en hoe hadden wij iets moeten inschatten als er verdere geen
recente en aanwijsbare gegevens zijn. Dit is niet alleen in dit geval zo maar geldt ook voor B.v. HD, Ook als er in diverse generaties geen HD gevallen zijn, en er komt er dan na x generaties toch een naar voren, heeft men dan een inschattingsfout gemaakt????
......................................
Letty
Hoi Letty,

Wat mij betreft wel. Het gaat hier om een zeer jong ras waardoor het relatief makkelijk is om te onderzoeken welke aandoeningen/ziektes er zijn gemeld in de lijn van de hond. Bij een labrador b.v. is het niet te doen om te gaan uitzoeken wat er vanaf het eerste 'begin' allemaal in die lijn is voorgekomen. Daarvoor is het ras te 'groot' en bestaat het al te lang. Bij een TSW is het wel te doen. Kijk maar naar wat Monique in korte tijd bovenwater haalt. Dit hadden jullie dus ook kunnen weten en kunnen mededelen aan de kopers.

Jullie hebben dus blijkbaar minder uitgezocht, anders hadden jullie dit geweten (= mijn conlusie) en vervolgens de INSCHATTING gemaakt dat het wel goed zit. En dat is dus in mijn ogen fout geweest.

Bert.
herder jest offline   Reply With Quote
Old 24-09-2007, 13:00   #40
allesandro
wolfman
 
allesandro's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: annerveenschekanaal
Posts: 178
Default

Quote:
Originally Posted by stefanie View Post
Hoi Andreas
Helemaal mee eens !!
ik heb Monique dan ook een PB'tje gestuurd, met de vraag over WAT Oscar nu precies mankeerde.
Hopelijk krijg ik daar antwoord op !
Ok is goed en hoor dan ook graag wat hier uitkomt

groetjes Andreas
allesandro jest offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 12:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org