Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Leven met een TSW

Leven met een TSW Verhalen als waarschuwing voor toekomstige eigenaren - alles over het karakter van Tsjechoslowaakse wolfhonden

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 17-07-2006, 17:41   #1
Jolanda
Member
 
Jolanda's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Hoofddorp, N.H.
Posts: 552
Default vooruitgang!

Hallo allemaal,

"Lekker" temperatuurtje, he?
Er is zowaar vooruitgang geboekt met Igor. Van pup af aan vond hij de tuin helemaal niets. Eerst was het als hij al maar mensen rook: naar binnen. Als ze begonnen te praten: naar binnen.
Vorig jaar heb ik hem wel eens verplicht aangelijnd in de tuin gelaten of ik hield de schuifpui gesloten. Maar als er dan iets was dan stond hij voor de pui te ijsberen of kroop weg onder/achter de tuinbank.
Gaf hem buiten de lekkerste dingen, maar zodra hij het op had: snel weer naar binnen.
Dus tot nu toe hoef ik echt geen hoog hek te plaatsen! Of met electra in de weer!

Gisteravond (schuifpui was wel gesloten) heerlijk ontspannen op zijn zij lag hij te doezelen en op het moment dat de buren begonnen te krijsen (werden nat gespoten) bleef hij in die houding rustig liggen!!!!!!!!
Geen paniek, niet met zijn staart tussen de benen voor de schuifpui heen en weer rennen, niet wegkruipen onder de tuinbank, nee niets van dat alles, gewoon rustig blijven liggen!!!

Wat mede heeft meegeholpen de afgelopen week, denk ik, is de kat van de buren. Onze laatste kat is vorig jaar najaar gestorven, dus Igor kent katten.
De buurkat is een hele felle, hij gaat voor niemand opzij. Hij had nu dus een plaatsje in onze tuin toegeëigend. En hij liet zich niet wegjagen door onze honden. Maar valt ze juist aan.
Een prima les voor mijn honden, daar zeker Igor gewoon in die katten wil bijten. Maar zo'n kat blijft natuurlijk een uitdaging, dus bijna elke avond stond Igor te loeien naar die kat. Hij vond het reuze interessant.
Gisteravond hebben we de buxus gesnoeid, waar de kat onder lag, mede het hoge gras wat weggehaald. Dus waarschijnlijk is die plek niet meer zo aantrekkelijk. Aan één kant was het een goede les en aan de andere kant zal ik blij zijn als die kat uit de tuin blijft, want het ging er soms té heftig aan toe. Anders moeten we nog meer maatregelen treffen, door een beter afgesloten tuinhek te plaatsen.

In ieder geval Igor is geen super angsthaasje meer in onze tuin!

Verder is hij ook de leider van mijn uitlaatgroep geworden. Dit geeft soms wat strubbelingen met de Weimaraner van mijn groep, daar deze niet veel lager dan Igor staat en zich niet altijd iets van Igor aantrekt, dus oppassen geblazen.
Tevens gromde hij vorige week erg heftig naar een Duitse Herder (met hoge houding) toen wij net onze honden de auto in deden. Als ik hem niet goed had vastgehouden was hij volgens mij in de clinch gegaan met die Herder. Dit had ik niet verwacht.
Ook met een niet erg bekende Ierse Setter (ook deze had een hoge houding) was Igor even in de clinch en doordat deze te vebrouwereerd was en zich overgaf konden we Igor verder mee krijgen. Dus Igor begint erg zelfverzerkerd te worden wat honden betreft. Klinkt mischien gek, maar ik hoop dat hij binnenkort een verliezers ervaring krijgt. Of hij moet zo'n heerser worden die het alleen met zijn lichaamstaal zegt en er niet om hoeft te vechten/bakkeleien.
Tja, meneertje wordt volwassen!

Groetjes, Jolanda
__________________
Groetjes, Jolanda
Jolanda jest offline   Reply With Quote
Old 17-07-2006, 18:35   #2
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Hoi Jolanda,

Goed nieuws!! , kijk inderdaad maar uit dat zijn gedrag niet 180 graden omdraait , dan krijg je ineens op een andere manier je handen vol, maar goed daar weet jij ook wel raad mee.

Even over die stroomdraden in je tuin, op het hek of schutting, 0,5 cm naast elkaar een aarde draad plus schrikdraad, of alleen schrikdraad tussen de buxussen, en nooit geen last meer van de kat van de buren, die gaat dan wel op zoek naar een andere tuin trefzekere oplossing hoor

Groetjes Bert.
herder jest offline   Reply With Quote
Old 20-07-2006, 13:39   #3
casa lupo
Junior Member
 
casa lupo's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Location: Dalerpeel
Posts: 175
Default

Hoi Jolanda,

Fijn dat het zo goed gaat zo zie je maar weer, dat met geduld veel is te bereiken, hoop dat dit zo doorgaat!

Ook met onze Fiero gaat het steeds beter, ze heeft het in Italie tijdens de vakantie echt goed gedaan, bij het huisje kon ze heerlijk los en dan is ze ook niet bang omdat ze controle heeft over de situatie.
:P
groet Willy
casa lupo jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 04:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org