Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > _Administratie

_Administratie Vragen gerelateerd aan wolfdog.org, database en andere technische zaken

View Poll Results: Nesten van ouders met onbekende HD uitslag bij de nest aankondigingen verwijderen?
Ja 6 46.15%
Nee 7 53.85%
Voters: 13. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 01-11-2008, 22:39   #1
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default Nesten met onbekende HD uitslag van ouderdieren wel of niet vermelden?

In Tsjechie en Slowakije mag alleen met TsW's gefokt worden waarvan de HD uitslag bekend is.
In diverse andere landen zijn er fokkers die met ongeröntgende TsW's fokken.
Op een ander forum werd de vraag gesteld of we bij de nestaankondigingen eigenlijk wel Gratis reclame moeten blijven maken voor nesten waarvan de HD uitslag van de ouderdieren niet bekend is.

En dit was de reactie van Margo:
Quote:
Originally Posted by Margo View Post
Om eerlijk te zijn denken we hier al over..
Omdat GEEN ENKELE GOED FOKKER ZAL FOKKEN ZONDER HD UITSLAGEN..
Dus als de Wolfdog gebruikers hier voor zijn, zullen we de nestaankondigingen van alle nesten met onbekende HD uitslag van ouderdieren verwijderen..

Het is JULLIE beslissing...
Alle nesten zullen vanzelfsprekend wel in de data base worden opgenomen!
Alleen de mogelijkheid van Gratis reclame voor nesten waarvan ouderdieren niet gerontgend zijn vervalt.


Ik heb hier ook een pol gemaakt, dus ook jullie kunnen stemmen

Later volgde op het andere forum nog diverse andere "kleurtjes voorstellen" wat deze begin van deze HD discussie helemaal ondersneeuwde...
Maar laten we het hier svp alleen tot deze vraag beperken!
Als mensen hier eventueel ook andere voorstellen hebben, open daar dan svp een nieuw topic voor!!
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg

Last edited by mijke; 01-11-2008 at 22:43.
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 01-11-2008, 23:31   #2
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by mijke View Post


Alle nesten zullen vanzelfsprekend wel in de data base worden opgenomen!
Alleen de mogelijkheid van Gratis reclame voor nesten waarvan ouderdieren niet gerontgend zijn vervalt.
!!
Deze nesten die straks dan niet meer op WD komen te staan, worden niet vanzelfsprekend meer in de database vermeld .
Want op het engelse forum word ook vermeld door een Margo, dat de nesten die nu gratis worden vermeld op WD in ruil zijn voor de info van het aantal puppen, welk geslacht en naar welke eigenaar de hond gaat(kan zo snel niet meer het topic vinden).
Dus ik denk dat straks de database niet meer zo compleet zal zijn als hij nu is .
Want ik denk als een fokker werkelijk zijn nest niet meer kan vermelden op WD hij/zij niet meer de info door zal geven hoeveel puppen, welke ouders, welk geslacht, welke eigenaar het zijn geworden.
Want de fokker heeft er totaal geen belang meer bij .

En ik vind zelf, dit is een site over de wereld van de TSW.
En alle info behoord daar toch op te vinden, hoe negatief die ook mag zijn .
Dus stem wijs .

Groette Martine.
PS; sorry voor de kleurtjes .
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 02-11-2008, 22:51   #3
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Quote:
Originally Posted by loco View Post
Deze nesten die straks dan niet meer op WD komen te staan, worden niet vanzelfsprekend meer in de database vermeld .
Want op het engelse forum word ook vermeld door een Margo, dat de nesten die nu gratis worden vermeld op WD in ruil zijn voor de info van het aantal puppen, welk geslacht en naar welke eigenaar de hond gaat....
Want ik denk als een fokker werkelijk zijn nest niet meer kan vermelden op WD hij/zij niet meer de info door zal geven hoeveel puppen, welke ouders, welk geslacht, welke eigenaar het zijn geworden.
Want de fokker heeft er totaal geen belang meer bij
Helaas klopt je redenatie niet helemaal

Want.... er zit altijd een ruime tijdmarge tussen het vermelden van een nest en de tijd die een fokker krijgt om de nest info door te geven.

En met name de fokkers die uit andere oogpunten dan "rasverbetering" fokken en hun ouderdieren niet laten röntgenen, zijn juist vaak degenen die ook geen enkele info over hun nest doorgeven!!

Pas als ze bij een volgend nest te horen krijgen dat het niet vermeld zal worden, zijn ze ineens wel snel met het sturen van de gegevens over een vorig nest!
Dus als dit soort fokkers te horen krijgt, dat er nu ook geen nesten meer zonder HD uitslag aangekondigd worden, zullen ze ook eerder wel daar voor gaan zorgen!

Daarnaast zijn er gelukkig een heleboel eigenaren die juist graag hun hond op wolfdog vermeld zien en zo sprokkelen we ook nog de gegevens van ontbrekende nesten bij elkaar.

Doordat we van dit soort eigenaren ook stamboom info doorgestuurd kregen, zagen we ook dat sommige honden die hier momenteel met "onbekende HD uitslag" geregistreerd staan soms wel degelijk een officiele HD uitslag hebben!
Helaas waren dat dan zulle slechte uitslagen dat de fokker er blijkbaar voor koos om hier liever "onbekend" of niet gerontgend te laten registreren.

Maar zo lang niets vermoedende argeloze puppy kopers nog steeds geloven in prietpraat van sommige fokkers als: "ik hoef niet te rontgenen in mijn lijnen komt HD niet voor" of "ik garandeer u, ik heb alleen kerngezonde honden, hoe zou ik anders zo lang fokker kunnen zijn"...............
Blijft er allerhande ellende voor de honden zelf bestaan!!!!!!

Daarnaast vind ik het treurig dat fokkers in landen zoals Tsjechie en Slowakije wel meewerken aan HD onderzoek (en de consequenties er van ondervinden) En dat sommige fokkers in West Europa gewoon door kunnen blijven fokken met ongerontgende honden (of honden met zeer slechte HD uitslagen) vanwege de andere regelgeving in deze landen.
En vervolgens krijgen deze fokkers ook nog Gratis reclame op deze site.
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 02-11-2008, 23:36   #4
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

WOW HE .

Margo heeft dit zelf op het engelse forum gezet, maar ik zal het nu dus maar ff op gaan zoeken voor je .
Maar dan nog begrijp ik wel dat die ruil niet meteen kan worden gedaan, maar dan toch wel ff duurt tot de puppen zijn geboren en naar de nieuwe eigenaren zijn .

Groette Martine.
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 04-11-2008, 01:21   #5
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

En voordat ie helemaal weg is, haal ik hem nog ff omhoog .
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 18:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org