Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Buiten de orde

Buiten de orde Over alles en niets - over hoe je vrije tijd plezierig door te brengen...

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 30-11-2008, 13:50   #1
Liesbeth
Junior Member
 
Liesbeth's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Lubbeek
Posts: 373
Default Pups 12 weken

Hallo allemaal,

Het gaat ook zooo snel... De pups van Jennah zijn ondertussen 12 weken oud. Graag wil ik al hun baasjes bedanken voor de vele foto's die ze wekelijks doormailen, zodat ik hun ontwikkeling van kortbij kan volgen!
Deze wou ik graag delen met jullie...

Hogan Sky, Hero & Hot Sioux van Hagia Sophia (die een opleiding krijgt als politiehond):







Groetjes,

Liesbeth
__________________
Tsjechoslowaakse Wolfhonden van Hagia Sophia' www.wolfdog.be
Liesbeth jest offline   Reply With Quote
Old 30-11-2008, 17:44   #2
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Goh Liesbeth,
dat gaat zeker snel,
wat zijn ze al groot !
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 30-11-2008, 21:11   #3
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Hai,
Ze zien er echt allemaal Toppie uit .
Ben wel heel nieuwsgierig, hoe dat in de toekomst gaat met comissaris Rex .
Hoop dat je ons hier op de hoogte houd .

Groette Martine.
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 30-11-2008, 22:51   #4
Liesbeth
Junior Member
 
Liesbeth's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Lubbeek
Posts: 373
Default

Natuurlijk houd ik jullie op de hoogte
Ik ben zo trots als wat op mijn kleine meisje.
Sioux kreeg haar eerste lesje pakwerk toen ze 6 weken was en toonde toen al heel veel interesse! Ze is ook heel aandachtig en heeft een enorme will to please (voor een wolfhond althans!).
Ik hoop dat Henk en Sioux hun doel bereiken, al zullen sommige oefeningen een echte uitdaging zijn...

Ik kan maar niet geloven dat ze al zo groot zijn...
En al zo ondeugend

Liesbeth
__________________
Tsjechoslowaakse Wolfhonden van Hagia Sophia' www.wolfdog.be
Liesbeth jest offline   Reply With Quote
Old 30-11-2008, 23:48   #5
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by Liesbeth View Post
Natuurlijk houd ik jullie op de hoogte
Ik ben zo trots als wat op mijn kleine meisje.
Sioux kreeg haar eerste lesje pakwerk toen ze 6 weken was en toonde toen al heel veel interesse! Ze is ook heel aandachtig en heeft een enorme will to please (voor een wolfhond althans!).
Ik hoop dat Henk en Sioux hun doel bereiken, al zullen sommige oefeningen een echte uitdaging zijn...

Ik kan maar niet geloven dat ze al zo groot zijn...
En al zo ondeugend

Liesbeth
Kan je ook vertellen ??

Is de Politiehond die ze moet worden;
-De Politiehond voor in de sport/hobby zoals PH1 en PH2 ??
-Of om de politie te begeleiden tijdens hun werkzaamheden ??

Want hier word het een en ander nog wel eens door elk ander gegooid .
Ben gewoon erg nieuwsgierig welke het nou is .

Groette Martine.
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 01-12-2008, 00:27   #6
Liesbeth
Junior Member
 
Liesbeth's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Lubbeek
Posts: 373
Default

Wel euh... Het baasje van Sioux is politieman, maar ik weet niet of hij effectief met Sioux aan de slag wil als dat mogelijk blijkt.
Ik weet niet zo goed hoe dat werkt in Nederland...
Hij traint in elk geval bij de knpv en hij wil heel graag de PH1 halen waar je het over hebt. Maar voorlopig probeert hij met beide voeten op de grond te blijven denk ik, en nog geen plannen te maken over een eventuele carrière als politiehond voor Sioux...
Althans zo heb ik het begrepen.

Ik vraag het eens na en laat het je weten

Groetjes,

Liesbeth
__________________
Tsjechoslowaakse Wolfhonden van Hagia Sophia' www.wolfdog.be
Liesbeth jest offline   Reply With Quote
Old 01-12-2008, 11:36   #7
ELISE
Yara
 
ELISE's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Berkel en Rodenrijs
Posts: 1,126
Default

@ Liesbeth
Leuke foto's en ik ben ook erg benieuwd hoe Sioux zich gaat ontwikkelen. Ik zit zelf net bij een andere hondenschool en de man die de school heeft, heeft zelf 20 jaar politiehonden getraind. Daar kan je behalve VZH ook KNPV doen. Wij zijn met Yara net begonnen aan VZH en speuren (2 keer per week). Uiteindelijk wil ik met het speuren kijken hoever Yara kan komen. Ze vindt het erg leuk en ik al helemaal ! Op de hondenschool is de belangstelling voor de Tsjech groot.

Ik heb dan ook meteen een vraag: zijn er Tsjechen bekend die politiehond zijn in Nederland of andere landen?
__________________
Elise

www.ofthevoiceofnature.nl
ELISE jest offline   Reply With Quote
Old 01-12-2008, 20:56   #8
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by Liesbeth View Post
Ik vraag het eens na en laat het je weten

Groetjes,

Liesbeth
Thanks .
Maar...................... .
Ik heb nog een vraagie .
En echt gewoon uit pure nieuwsgierigheid, met welk ras deed hij hiervoor mee trainen ??

Groette Martine.
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 01-12-2008, 20:58   #9
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by ELISE View Post
Ik heb dan ook meteen een vraag: zijn er Tsjechen bekend die politiehond zijn in Nederland of andere landen?
Ja, vroeger een heleboel .
Moet je ff de geschiedenis lezen .
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .

Last edited by loco; 01-12-2008 at 21:00.
loco jest offline   Reply With Quote
Old 02-12-2008, 00:09   #10
Liesbeth
Junior Member
 
Liesbeth's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Lubbeek
Posts: 373
Default

Ik heb nog een vraagie .
En echt gewoon uit pure nieuwsgierigheid, met welk ras deed hij hiervoor mee trainen ??

Groette Martine.[/quote]


hihi
Euh... Ik weet dat hij nog een oude Tervuerse Herder heeft en dan nog een zwarte DH van 4 of 5 jaar. Deze laatste was te onderdanig voor het politiewerk... Nu is ze het ideale speelkameraadje voor Sioux. Puppy's op hun plek zetten doet ze wel Gelukkig maar. Als ik die monstertjes tegen volwassen honden zie opspringen, hoop ik altijd dat er eens eentje bij is die ze manieren leert. Ze kunnen zo opdringerig zijn...

Groetjes,

Liesbeth
__________________
Tsjechoslowaakse Wolfhonden van Hagia Sophia' www.wolfdog.be
Liesbeth jest offline   Reply With Quote
Old 02-12-2008, 20:48   #11
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Thanks .
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 03-12-2008, 16:33   #12
Sten
Junior Member
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 94
Default

@ Liesbeth; ik moet eerlijk bekennen dat ik helemaal weg ben van jullie honden. (kijk regelmatig op wolfdog.be en heb destijds het nest dan ook goed in de gaten gehouden, wat goed mogelijk was door foto's etc. Helaas heb ik nog niet de leeftijd (22) en het vaste patroon om zelf aan een tsjech te beginnen en oefen/leer ik volop met de honden van mijn ouders. Zo gauw ik dat wel heb komt die tsjech er en zal er ook volop mee getraind gaan worden. Ook ik ben erg benieuwd hoe deze tsjech zich ontwikkelt als PH hond en wat de moeilijkheden zijn. Houd ons op de hoogte! Erg interessant..

@ loco
Ik dacht dat ik deze site van binnen en van buiten kende haha, blijkbaar dus nie. Toch maar eens onder "geschiedenis" gaan kijken.. Wat zijn de tsjechische afkortingen hiervoor dan? Heb trouwens wel op youtube een aantal trainingen gezien met tsjechen. Het begin van het pakwerk. Erg leuk om te zien. Ben benieuwd of je een tsjech net zo gek krijgt op een ijzeren pijpje/balletje als een MH of een DH? Wellicht heb jij of iemand anders hier ervaring mee? Werkt dat hetzelfde als op de forums wordt uitgelegd van de bovengenoemde werkhonden?
Sten jest offline   Reply With Quote
Old 03-12-2008, 16:46   #13
ELISE
Yara
 
ELISE's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Berkel en Rodenrijs
Posts: 1,126
Default

Quote:
Originally Posted by loco View Post
Ja, vroeger een heleboel .
Moet je ff de geschiedenis lezen .
Bij "Honden met certifikaat" lijkt mij meer te vinden over wat diverse honden hebben gedaan. Helaas is het niet duidelijk wat hier allemaal mee bedoeld wordt .

Zijn er TsW's in Nederland bekend die zijn afgericht anders dan gehoorzaamheid???
__________________
Elise

www.ofthevoiceofnature.nl
ELISE jest offline   Reply With Quote
Old 03-12-2008, 23:11   #14
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by Sten View Post
@ loco
Ik dacht dat ik deze site van binnen en van buiten kende haha, blijkbaar dus nie. Toch maar eens onder "geschiedenis" gaan kijken.. Wat zijn de tsjechische afkortingen hiervoor dan? Heb trouwens wel op youtube een aantal trainingen gezien met tsjechen. Het begin van het pakwerk. Erg leuk om te zien. Ben benieuwd of je een tsjech net zo gek krijgt op een ijzeren pijpje/balletje als een MH of een DH? Wellicht heb jij of iemand anders hier ervaring mee? Werkt dat hetzelfde als op de forums wordt uitgelegd van de bovengenoemde werkhonden?
Hai Sten,
Ik loop de boel op te fokken wat die geschiedenis betreft .

Enne ik weet niet of er met een Tjech (nog) beroepsmatig word gewerkt .

Een goede DH of Mech is gewoon kwa tijdbestek eerder en sneller afgericht voor de JOB en kunnen de werkdruk/dwang geestelijk ff makkelijker aan.
En in een wereld die om geld draait, word er toch voor dat soort honden gekozen .
Die juist sneller worden afgericht , vanwege het gek/gestoord kunnen maken op een grassprietje af een ijzeren buisie, balletje of eigenlijk een complete afwijking voor de bal.
Dat je ze alles kan laten doen omdat ze weten dat straks het balletje weer te voorschijn komt .

En ik heb DIE Tjech nog niet gezien .

Het africhten van Tjechen , vind ik zelf voor mensen met een afwijking/gebrek of beide .
Wat je al moet hebben om dit ras in huis te halen, laat staan als je er mee wilt gaan trainen .
Denk zelf dat je het als een uitdaging moet gaan zien om er ooit een examen mee te behalen.

EN dan heb ik het niet over een examen bij een of andere hondenschool.
Maar een erkend werkhonden examen (geen UV) van de FCI.
Die je op deze site sporadisch tegen komt .

Groette Martine.
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .

Last edited by loco; 03-12-2008 at 23:14.
loco jest offline   Reply With Quote
Old 04-12-2008, 08:01   #15
ELISE
Yara
 
ELISE's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Berkel en Rodenrijs
Posts: 1,126
Default

Quote:
Originally Posted by loco View Post
Denk zelf dat je het als een uitdaging moet gaan zien om er ooit een examen mee te behalen.

EN dan heb ik het niet over een examen bij een of andere hondenschool.
Maar een erkend werkhonden examen (geen UV) van de FCI.

Groette Martine.
En dat is nu precies wat ik ben gaan doen: trainen bij een hondenschool voor een erkend werkhondenexamen. Inderdaad, een hele uitdaging ! Maar we hebben alle tijd!
__________________
Elise

www.ofthevoiceofnature.nl
ELISE jest offline   Reply With Quote
Old 04-12-2008, 14:40   #16
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

mij lijkt het ook wel leuk om met Barry pakwerk te doen, alleen ben ik bang dat hij dan nog makkelijk gaat happen, en zijn kaakjes staan nu al niet altijd stil als hij naast je loopt.
Ook begroet hij bekende mensen op ooghoogte met klapperende kaakjes en ben ik een beetje bang dat een hapje dan sneller gedaan is dan zonder pakwerk

wij hebben net Orientatie cursus gedaan en behendigheid vond hij wel even leuk, kan 4 sprongetjes achter elkaar doen maar is na 1 x een bepaald rondje wel uitgekeken wil dan weer wat anders doen. Beetje flybal vond hij ook wel leuk. stukje gehoorzaamheid is nog niet echt aan hem besteed ofschoon hij bepaalde oefeningen uit de GG3 niet slecht doet zoals posities nog wel vlak ervoor maar heel netjes achterwaarts. Ook de volgpositie kent hij goed en bij links/rechtsom blijft hij netjes naast me in de volgpositie. Maar volgens zelf hebben we nog niet veel gedaan, is ook het minst leuke stukje uit de gehoorzaamheid volgens mij.

Wij zijn dus nog op zoek naar een nuttige/leuke bezigheid om met mijn jongste telgen te gaan doen. het eerste deel van de gehoorzaamheid ( beginners, a b c cursus) zie ik niet zo zitten........ dus wie weet er nog een goede training waar naar de hond gekeken word en niet standaard een deel van de cursus wordt afgedraaid?

was er ook niet ergens een groepje van Tsjechen die met elkaar oefende ? Misschien met z'n allen trainen voor werkhonden examens?
groetjes judith
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Old 04-12-2008, 15:47   #17
ELISE
Yara
 
ELISE's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Berkel en Rodenrijs
Posts: 1,126
Default

Dat is nu juist het moeilijke en ook uitdagende aan een Tsjech: enthousiast krijgen en vooral ook zien te houden ......
Gehoorzaamheid is wel saai om te leren, maar het is een noodzakelijk iets om te doen, wil je daarna nog iets anders met je hond gaan doen.
Op de club waar we eerst les namen tot voor kort, werd zeker wel gekeken naar de aard van de Tsjech. We moesten o.a. zoveel mogelijk afwisselen van oefening, zodat het niet te voorspelbaar was.
__________________
Elise

www.ofthevoiceofnature.nl
ELISE jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 12:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org