Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Wolfhonden en wolven

Wolfhonden en wolven Alles over dieren vergelijkbaar met de TsW... informatie over andere wolfhonden: Lupo Italiano, Indian Dog...

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 11-09-2009, 20:04   #1
miran
Junior Member
 
miran's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 245
Default Tamaskan: Avak Balach


Nou hier ben ik dan. Ik ben dus Avak en gisteren is het grote avontuur voor mij pas echt begonnen.

s'middags kwam die mevrouw die hier al vaker was geweest met een minimeneertje en een meneer bij mijn mama's huis bij haar alfamevrouw en alfameneer. En zoals altijd was dit natuurlijk hartstikke gezellig en leuk maar op het laatst een beetje vreemd.
Ik werd namelijk tussen mijn broertjes en zusjes uitgehaald en mocht zomaar op de grote plek bij de tent lopen waar de meneren en mevrouwen zaten te kletsen enzo.

Opeens ging ik ook mee in wat die rare honden op twee benen een auto noemen. Nou ik kan je wel vertellen dat ik dat dus vreselijk eng vond en terecht bleek later want ik werd er helemaal ziek van. Ik moest wel 4 keer spugen voordat ik er eindelijk weer uit mocht. Dus ik denk hehe eindelijk nu lekker naar binnen dus zodat ik bij kan komen van mijn misselijkheid . Ja mooi niet dus blijven ze samen met mij buiten wachten totdat ik me beter voel, ik snapte er niet zoveel van maar was achteraf wel blij hoor.
Binnen schrok ik me namelijk weer een aapje! Kwam me daar toch twee loeien van andere honden op me af zeg Ik schrok me wild maar gelukkig stelde mijn nu al grote vriend me meteen op mijn gemak door me te gaan wassen. Mijn nieuwe alfamevrouw en meneer moesten lachen en noemen mijn grote vriend Bobbie. Toch vind ik nu op dit moment mijn nieuwe grote vriendin Bine liever of eerlijk gezegd makkelijker Zij komt me namelijk meteen helpen als ik iets eng vind, ik hoef alleen maar even te piepen heb ik gemerkt en dan komt ze me helpen.
Ondanks dat alles best eng en nieuw was voor me heb ik toch lekker geslapen want raar maar in het mandje waar ik mocht slapen was toch de geur van mijn broertjes en zusjes en ik moet zeggen dat me dat toch echt wel een beetje op mijn gemak stelde. :toppie
Ook zeggen mijn nieuwe alfa meneer en mevrouw dat ze mij al een hele grote jongen vinden omdat ik alleen vanochtend een klein plasje in huis heb gedaan en de rest al buiten maar ja ik hoefde dan ook nog niet heel erg nodig want als ik wel heel nodig moet moet ik toch plassen of poepen nietwaar?! Dat ik nog niet nodig moest komt ook omdat dit huis erg interessant is hoor. Er lopen hier maar wat rare beesten rond die ik best nog een kleinbeetje eng vind.
Er lopen hele rare honden rond die ze hier katten noemen en die zeggen miauw. Ik versta er helemaal niets van. En dan ook nog hele rare enge weet ik veel beesten die ze papegaaien noemen maar daar durf ik echt nog niet bij in de buurt te komen hoor. Ze maken hele rare geluiden en zien er erg eng uit vind ik.

Maar goed dit is dus mijn voorstelling even aan jullie op mijn eerste echte dag in mijn nieuwe huis en ik zal proberen jullie zo af en toe te vertellen van mijn nieuw avontuur wat dus gisteren is begonnen.
Dikke lik van mij Avak
miran jest offline   Reply With Quote
Old 11-09-2009, 21:42   #2
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

WELKOM Avak !!
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 12-09-2009, 14:30   #3
Tatti
Junior Member
 
Tatti's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Location: Opglabbeek (B)
Posts: 471
Default

Ook hier, welkom kleintje

Gr
Tatiana
Tatti jest offline   Reply With Quote
Old 13-09-2009, 16:00   #4
Jolanda
Member
 
Jolanda's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Hoofddorp, N.H.
Posts: 552
Default

Veel plezier met Avak!
__________________
Groetjes, Jolanda
Jolanda jest offline   Reply With Quote
Old 13-09-2009, 20:28   #5
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

Mooi pupje , maar wat is het ras nu precies ?????
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Old 14-09-2009, 10:48   #6
miran
Junior Member
 
miran's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 245
Default

Quote:
Originally Posted by jmvdwiel View Post
Mooi pupje , maar wat is het ras nu precies ?????
Het is een Tamakan. De wolfhond zonder wolf zeg maar. Dus net even anders als de Tsjechjes en de Saartjes. Alhoewel ze dat Avak denk ik nog niet verteld hebben want tot nu toe heel erg vergelijkbaar met de bekende puppenverhalen van de tsjechjes en de saartjes whahahahaha.
miran jest offline   Reply With Quote
Old 14-09-2009, 12:07   #7
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Veel plezier met je nieuwe puppeding .
Groette Martine.
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 14-09-2009, 13:28   #8
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Gefeliciteerd met je gezinsuitbreiding!
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 14-09-2009, 16:31   #9
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Wat een gaaf hondje zeg...!
Heel veel succes met de kleine donder...

Gr,
barry
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 14-09-2009, 16:32   #10
miran
Junior Member
 
miran's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 245
Default

Jaja Hier ben ik dan nog eventjes om jullie te vertellen hoe mijn eerste dagen hier verlopen zijn.

In het begin vond ik alles natuurlijk heel spannend en eng en sommige dingen vind ik dat nog steeds hoor. Zoals die rare dingen die ze papegaaien noemen vind ik nog steeds eng en kom ik dan ook niet in de buurt hoor.
Wel heb ik al ontdekt dat die katten best leuk kunnen zijn. Tijgertje kan ik namelijk heel goed achterna rennen al blijkt alfamevrouw dat niet goed te vinden

Ik ben voor de rest ook heel blij dat Bobby en Bine goed op me letten want daardoor ben ik buiten ook niet zo bang. Alhoewel Bine soms best een beetje streng is hoor en als ze vind dat ik wat stouts doet dan mopperd ze een beetje en soms legt ze dan haar poot op me
Maar ach vind ik niet erg hoor want ze is vaak ook de eerste die bij me is als ik haar hulp even nodig heb.

Mijn alfamevrouw en meneer zijn ook heel lief en leuk en zijn super trots op me dat ik voor zo'n klein manneke als ik ben al veel van mijn poepjes en plasjes buiten doe Ze zeggen dat ze dat super snel vinden maar ja ik ben dan ook een hele slimme hond en leer snel van Bobby en Bine.

Van de week moet ik naar de dierenarts zegt mijn alfamevrouw voor mijn spuit. Wat dat allemaal inhoud weet ik niet maar zie ik dan vanzelf. Tot nu toe is het hier hartstikke leuk dus misschien is dat ook wel heel leuk tja enzo niet dan doe ik gewoon wat ik nu ook doe als ik iets niet leuk vind of iemand. Dan brom ik heel hard en gaat het dan niet weg dan bijt ik er gewoon in
miran jest offline   Reply With Quote
Old 14-09-2009, 17:13   #11
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Quote:
Originally Posted by miran View Post
Het is een Tamakan.
volgens mij bedoel je Tamaskan


http://en.wikipedia.org/wiki/Tamaskan_Dog
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie

Last edited by wolfwoman-stefanie; 14-09-2009 at 17:16.
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 21-09-2009, 20:47   #12
miran
Junior Member
 
miran's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 245
Default

Quote:
Originally Posted by wolfwoman-stefanie View Post
volgens mij bedoel je Tamaskan


http://en.wikipedia.org/wiki/Tamaskan_Dog
Hihi ja type foutje
miran jest offline   Reply With Quote
Old 21-09-2009, 20:48   #13
miran
Junior Member
 
miran's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 245
Default

Jaja hier ben ik weer even. Ik ben dus donderdag met mijn alfamevrouw naar de DA geweest. En in de ruimte waar we even moesten wachten zat nog een hond en een kat en die deden best wel zenuwachtig dus werd ik daar best wel een beetje bang van. Maar mijn alfamevrouw was heel rustig dus ging ik maar tegen haar aanzitten met het vertrouwen dat het wel goed was.
Maar voor de zekerheid maakte ik me natuurlijk wel heeeeeel groot toen ik die kamer in moest waar ik op zo'n op en neer tafel moest( Ja echt een raar ding hoor en donders interessant wat een raar gevoel dat geeft in je maag als je weer omhoog gaat hihi)
Maar de meneer die men dus de DA noemt was helemaal niet zo eng als ik verwacht had. Hij was eigenlijk best aardig en was me aan het bekijken en mijn alfamevrouw en hij stonden met elkaar te praten. Ook was deze DA in mijn ogen best kundig want mijn alfamevrouw had gezegt dat ik een prikje zou krijgen maar ik heb daar helemaal niets van gevoeld en omdat ik zo stoer was vonden ze kreeg ik een lekker brokje.
Maar ondanks dat het spannende avontuur goed ging ben ik natuurlijk toch het liefst bij Bine en Bobbi.



Ook mocht ik afgelopen zaterdag mee naar een groot veld waar allemaal honden waren. Daar moesten Bobbi en Bine trainen zoals Alfamevrouw en meneer zeggen. Ik hoefde nog niet zeiden ze ik mocht eerst even wennen maar dat was helemaal niet nodig hoor want het was daar heel leuk met nog meer pups waar ik heerlijk mee heb gespeeld. En dat zitten en meelopen heb ik toch allang onder de knie want ik ben natuurlijk een hele slimme jongen
miran jest offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 19:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org