Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Honden shows

Honden shows Onze show successen, hoe je een Tsw kunt voorbereiden, hoe hem te showen...

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 26-04-2012, 15:13   #1
Tatti
Junior Member
 
Tatti's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Location: Opglabbeek (B)
Posts: 471
Default Keurmeester eisen

Ik was mij net eens aan het inlezen welke eisen er gesteld worden om hier in Belgie keurmeester te worden.
Schets mijn verbazing toen ik las dat je daarvoor een fokker moet zijn die in 5 jaar tijd minstens 3 nesten op de wereld heeft gezet
Ligt het aan mij of denken er anderen net zo over als ik, dat maar grofweg pups op de wereld zetten nu niet echt een goede kennis van een ras wil aantonen.

Ik moet toegeven dat ik de eisen in Nederland waar de opleiding ca 5 jaar duurt stukken beter vind.

Graag zou ik eens horen hoe anderen over die Belgische regel denken.

Gr
Tatiana
__________________
www.hogan-sky.com

Tatti jest offline   Reply With Quote
Old 26-04-2012, 19:42   #2
of_Mercedes_Dream
Junior Member
 
Join Date: Sep 2003
Location: Kontich, near Antwerp
Posts: 460
Default

mijn persoonlijke mening:
als dat de enige voorwaarde is dan is het ronduit belachelijk.
Ik weet wel dat ze x tijd stage moeten lopen met een keurder en dus enkel mogen noteren.

Ik heb het helemaal niet voor de show wereld dus hoe meer men eist om keurder te zijn hoe beter. oa diploma gedragsdeskundige,......

Ik zou graag hebben dat een keurder zelf niet meer mag fokken.
Hoe dikwijls gebeurd het niet dat bepaalde honden minder worden gekeurd opdat hun eigen bloedlijn beter uitkomt?

Patrick
of_Mercedes_Dream jest offline   Reply With Quote
Old 27-04-2012, 05:53   #3
Tatti
Junior Member
 
Tatti's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Location: Opglabbeek (B)
Posts: 471
Default

Hoi Patrick

Natuurlijk is dat niet de enige eis, maar deze vond ik er wel met kop en staart bovenuit springen, zeker met het oog op de gezondheid van rashonden.
Naast deze moet je nog minstens 5 jaar lid zijn van een rasvereniging, waarvan ik ook niet vind dat dit echt ter zake doet.

De andere zaken zijn vergelijkbaar met NL, dus opleiding kynologische kennis, stage enz enz

Ik deel je mening dat ze beter een opleiding gedragskunde erbij zouden zetten.

Maar wie ben ik, ik zou ook graag zien dat alle honden die deelnemen aan tentoonstellingen in het bezit zouden zijn van een gezondheidscertificaat, en hopelijk komt dat ooit.
Ik heb genoeg shows gedaan zowel met Sky als met Inc en door de contacten die je daar knoopt zie je genoeg wat medisch gezien eigenlijk niet door de beugel kan.
Bij de AmBulldog ken ik een reu die HD D heeft, maar geen pijnklachten vertoont en dat beest is dus Internationaal kampioen.

Ik hoop dat nog een paar mensen hun gedachtengang hier willen neerzetten mbt het pups-produceren met het oog op keurmeesterschap.

Gr
Tatiana
__________________
www.hogan-sky.com

Tatti jest offline   Reply With Quote
Old 12-05-2012, 20:03   #4
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by Tatti View Post
Ik was mij net eens aan het inlezen welke eisen er gesteld worden om hier in Belgie keurmeester te worden.
Schets mijn verbazing toen ik las dat je daarvoor een fokker moet zijn die in 5 jaar tijd minstens 3 nesten op de wereld heeft gezet
............ gewoon weg schandalig !!!
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 14-05-2012, 14:24   #5
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Quote:
Originally Posted by Tatti View Post
Schets mijn verbazing toen ik las dat je daarvoor een fokker moet zijn die in 5 jaar tijd minstens 3 nesten op de wereld heeft gezet
Dit wist ik niet, wat een bizarre eis!

Alsof het vermeerderen van het ras je meer kennis bijbrengt!
Om nog maar niet te spreken van de dubbele petten en specifieke voorkeuren voor bepaalde lijnen van keurmeesters die er hierdoor ontstaan!
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 00:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org