Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Leven met een TSW

Leven met een TSW Verhalen als waarschuwing voor toekomstige eigenaren - alles over het karakter van Tsjechoslowaakse wolfhonden

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 12-11-2004, 11:47   #1
raywwf
Junior Member
 
Join Date: Nov 2003
Posts: 38
Default Nou ja!

Hebben jullie dat nou ook, dat mensen schrikken van je hond en dan gaan gillen: Ieks, een wolf.
Ik liep laatst met mijn hond en d'r komen een stel mensen uit een pand, Dixie bleef gewoon naast me lopen en lette niet op dit groepje.
Beginnen die meiden die erbij waren hysterisch te gillen dat er een wolf liep.
Ik nog heel naief achterom kijken, misschien liep er iets achter mij.
Niet dus, bedoelde ze mijn lieve brave meisje, die door het gegil en de gekke sprongen gealarmeerd was en dus rare sprongen begon te maken.

Ik heb dan geen Tsjech, maar hoe gaat dat bij jullie?
Hieronder een foto van de betreffende hond.

Groetjes, Joyce


[img]http://groups.msn.com/_Secure/0PwA1AzESwTVEZabroXhqlyJ80GJpbZbKa8nUnk0!CJ4FjoYfU gYJ60TIgMrg5u128*dBKHzaFamhvvwgJCJPwupbCViz*rhI/dixie11.JPG[/img]
raywwf jest offline   Reply With Quote
Old 12-11-2004, 12:34   #2
laszlo
Junior Member
 
laszlo's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: waalwijk
Posts: 229
Default

regelmatig loop ik met Laszlo in het bos en dank God op m'n knieen dat er geen boswachter in de buurt is. Ik vind het een prachtig gezicht, hoe hij weg kan rennen, om dan plotseling op het pad terecht te komen.

En inderdaad, als we met hem naar de duinen gaan, horen we regelmatig het commentaar: Hé een wolf!!
__________________
Greetzzz Vannessa
laszlo jest offline   Reply With Quote
Old 12-11-2004, 13:00   #3
Koos
Member
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 731
Default

hallo,

Daar zul je aan moeten wennen. Het zal nog vaak aan de orde zijn en die mensen moet je maar laten gaan. Het frappante is nl. wel, dat hele kleine kinderen direct in een TW een wolf herkennen maar eigenlijk geen angst vertonen.
Het Roodkapje syndroom wordt echter door oudere mensen (ouders van de kinderen) aangepraat.
Andere mensen vinden deze honden fantastisch en kijken er met bewondering naar.

Groetjes,

Letty
Koos jest offline   Reply With Quote
Old 12-11-2004, 13:30   #4
laszlo
Junior Member
 
laszlo's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: waalwijk
Posts: 229
Default

ik heb er nooit negatieve geluiden over meegekregen. Altijd positieve. De meesten willen weten wat voor hond hij is en hoe hij in de omgang is. (is zeker wel moeilijk in de omgang... ) Nou... valt wel mee hoor!!!!
__________________
Greetzzz Vannessa
laszlo jest offline   Reply With Quote
Old 12-11-2004, 13:57   #5
raywwf
Junior Member
 
Join Date: Nov 2003
Posts: 38
Default

Het is me wel vaker gebeurd, maar ik heb maar "gewoon"een duitse herder.
Van een Tsjech of een Saarloos kan ik me er nog wat van voorstellen.
Wat ik wel grappig vindt, is als er mensen vragen of zij een Tsjech is. :P
Dat betekend dat mensen er toch interesse in tonen.
Dit moet dan vervolgens niet negatief gaan worden, dat iedereen zo'n hond moet hebben.

Groetjes, Joyce
raywwf jest offline   Reply With Quote
Old 12-11-2004, 15:15   #6
danielle
Junior Member
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 28
Default

Net zo als jullie krijgen wij ook vaak deze reactie.
Kan je nagaan hoe naiëf sommige mensen zijn, of je in nederland zomaar
met een wolf kan gaan lopen en mag bezitten.

Maar ik moet ook zeggen dat we ook heel veel positieve en leuke
reacties op onze honden krijgen.



Groetjes Danielle
danielle jest offline   Reply With Quote
Old 12-11-2004, 17:58   #7
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Eigenlijk heb ik op 1 keer na nog nooit een negatieve reactie op mijn nepwolven gehad.
En die ene keer was van een ietwat gestoorde mevrouw met een bange mechelaar pup. Zij gilde "houdt die wolven vast, anders vreten ze mijn pup op!" Om vervolgens het hondje ver boven haar hoofd te houden, waarna het voor mijn tsjechen pas echt interessant werd en ze er het liefste een "koekhap" spelletje van gemaakt zouden hebben

Zelf wandel ik regelmatig samen met wat mensen met saarlozen en inderdaad ziet iedereen ze dan voor wolven aan , vooral als je in de dierentuin loopt!

Maar eigenlijk is iedereen dan alleen maar vol bewondering en super geinteresseerd. Maar op een drukke dag blijf je om de paar meter antwoord geven!

groetjes,
mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 13-11-2004, 20:55   #8
Xhrista
Junior Member
 
Xhrista's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Borssele
Posts: 426
Default

Stenka(SWH) is opgegroeid op een manege,die vlak langs een doorgaande weg lag.Hij sloop daar altijd door het bosje en liet zich verder niet zien,was nogal schuw.Af en toe kwam er wel eens politie kijken hoe het op het bedrijf ging en toen vroegen ze op een bepaald moment of wij een wolf hadden lopen,want ze waren al verschillende keren gebeld door mensen,dat we die achter de stal hielden.
Lachen natuurlijk,want toen moest ik Stenka uit z'n hol onder de bramen uit halen.

Gr. Christa
Xhrista jest offline   Reply With Quote
Old 15-11-2004, 21:17   #9
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Hoi Joyce,

Ook ik en mijn vriendin Ryan hebben ervaringen zoals jij .....

Op een dag loopt Ryan met ons shad"je" te wandelen, kom ze een man tegen met zo'n kleine yorkshire terrier (je weet wel, zo'n hond waarvan je niet zeker weet of het wel een hond is of een gemuteerde cavia )
Hij ziet Ryan met ons wolfje lopen, pakt snel zijn hondje op en houd hem stevig tegen zijn borst en gaat achter een auto staan. Hij zei dat hij bang was dat onze "Wolf" zijn hondje zou opeten.

Toen mijn vriendin hem vertelde dat dat wel het laatste was dat onze Shad zou doen, bleef hij toch met arwaan achter die auto staan met grote ogen kijkend naar ons wolfje . Aangezien Ryan dacht dat de man zelf ook bang was ,is ze maar snel doorgelopen want deze mijnheer had het er helemaal niet op.

Zelf heb ik het ook al talloze keren meegemaakt dat ik door het bos loop en 200 meter verderop mensen zie komen aanlopen. Op het moment dat ze Shadow zien draaien ze abrupt om en lopen ze snel de andere kant op.

Snap jij het nou??? Hij is toch zoooo poepig!!!!

Groetjes,

Barry



__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 15-11-2004, 22:22   #10
raywwf
Junior Member
 
Join Date: Nov 2003
Posts: 38
Default

Dat is zeker een schatje.
Ik zie het graag, liever als zo'n langharige rat, ik wordt van die keffers altijd een beetje zenuwachtig.
Mijn Dixie is ook zo'n schatje, maar heeft gewoon van die priemende oogjes, daarbij is het een grauwe herder, dus het plaatje is compleet.

Groetjes, Joyce
raywwf jest offline   Reply With Quote
Old 20-11-2004, 13:53   #11
Falco
Junior Member
 
Join Date: Nov 2004
Location: Nieuw-Bergen (L)
Posts: 8
Default

Hoi,

Wij krijgen gelukkig voornamelijk alleen positieve reacties. Veel mensen moeten toch ff weten waar voor een ras het is en vragen daarbij vaak of je zo'n hond gewoon in huis kunt houden, hihihihihi!! Onze Falco heeft het niet zo op vreemde mensen (pas als ze voorbij gelopen zijn, dan loopt hij er ff achter aan om toch nog te laten zien hoe stoer hij wel niet is). Laatst liep ik met hem en onze berner in een natuurgebied bij ons in de buurt en wanneer er vreemde mensen naderen, loopt hij daar met een grote boog omheen. Vraagt een vrouw: "hij doet toch niks, hè?!", terwijl Falco toch zeker tien meter tussen hem en vreemd volluk laat.

Maar voor het overige zijn mensen vooral zeer geïnteresseerd in Falco!

Brigitte
Falco jest offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 03:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org