Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Gezondheid en voeding

Gezondheid en voeding Het voeren van een wolfhond, informatie over hondenvoer, vaccineren, etc

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 16-07-2007, 22:06   #1
Yolanda
Junior Member
 
Yolanda's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Location: Utrecht
Posts: 93
Default spijsverteringsproblemen bij de TsW

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag en ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen/willen helpen.

Op het moment loop ik met Timber (TsW reu 2 1/2 jaar oud) bij de dierenarts in en uit. Hij heeft diaree, en zit al een tijdje op dieet van gekookte rijst en gekookte kip. Dit lijkt echter niet te helpen, want het komt er eigenlijk weer onverteerd uit. Hierdoor heeft hij veel gewicht verloren, weegt nu nog maar 29 kilo en is dus broodmager. Hij heeft hierdoor ook altijd honger. Alles wat eetbaar is is niet veilig (nog erger als normaal)Hij heeft door al het afvallen ook bijna geen energie meer om te wandelen, te spelen, enz. Zijn vacht zag er altijd mooi uit, maar nu niet meer.

Ik zou graag willen weten of er meer TsW zijn die hier last van hebben en wat jullie hieraan gedaan hebben. Dan kan ik dit eventueel meenemen naar de dierenarts als ik hem spreek over de uitslagen.
Ik hoop van jullie te horen en dat jullie mij kunnen helpen!

Groetjes Yolanda
Yolanda jest offline   Reply With Quote
Old 16-07-2007, 22:10   #2
Koos
Member
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 731
Default

Hallo Yolanda,

Volgens zeggen waait er weer een virus over het land en kan het zijn, dat hij daarvan iets heeft meegepikt.

Dat hij honger heeft is niet zo verwonderlijk. Maar een vraag, drinkt hij ook genoeg tot veel??

En wat heeft je dierenarts allemaal gegeven en/of gedaan???

Op deze vragen zou ik graag een antwoord hebben voordat ik je eventueel verder kan helpen,

groetjes,

Letty
Koos jest offline   Reply With Quote
Old 16-07-2007, 22:56   #3
raywwf
Junior Member
 
Join Date: Nov 2003
Posts: 38
Default

Quote:
Originally Posted by Yolanda View Post
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag en ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen/willen helpen.

Op het moment loop ik met Timber (TsW reu 2 1/2 jaar oud) bij de dierenarts in en uit. Hij heeft diaree, en zit al een tijdje op dieet van gekookte rijst en gekookte kip. Dit lijkt echter niet te helpen, want het komt er eigenlijk weer onverteerd uit. Hierdoor heeft hij veel gewicht verloren, weegt nu nog maar 29 kilo en is dus broodmager. Hij heeft hierdoor ook altijd honger. Alles wat eetbaar is is niet veilig (nog erger als normaal)Hij heeft door al het afvallen ook bijna geen energie meer om te wandelen, te spelen, enz. Zijn vacht zag er altijd mooi uit, maar nu niet meer.

Ik zou graag willen weten of er meer TsW zijn die hier last van hebben en wat jullie hieraan gedaan hebben. Dan kan ik dit eventueel meenemen naar de dierenarts als ik hem spreek over de uitslagen.
Ik hoop van jullie te horen en dat jullie mij kunnen helpen!

Groetjes Yolanda

Is zijn pancreas ook onderzocht?

Groetjes, Joyce
raywwf jest offline   Reply With Quote
Old 17-07-2007, 08:18   #4
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default

Quote:
Originally Posted by Yolanda View Post
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag en ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen/willen helpen.

Op het moment loop ik met Timber (TsW reu 2 1/2 jaar oud) bij de dierenarts in en uit. Hij heeft diaree, en zit al een tijdje op dieet van gekookte rijst en gekookte kip. Dit lijkt echter niet te helpen, want het komt er eigenlijk weer onverteerd uit. Hierdoor heeft hij veel gewicht verloren, weegt nu nog maar 29 kilo en is dus broodmager. Hij heeft hierdoor ook altijd honger. Alles wat eetbaar is is niet veilig (nog erger als normaal)Hij heeft door al het afvallen ook bijna geen energie meer om te wandelen, te spelen, enz. Zijn vacht zag er altijd mooi uit, maar nu niet meer.

Ik zou graag willen weten of er meer TsW zijn die hier last van hebben en wat jullie hieraan gedaan hebben. Dan kan ik dit eventueel meenemen naar de dierenarts als ik hem spreek over de uitslagen.
Ik hoop van jullie te horen en dat jullie mij kunnen helpen!

Groetjes Yolanda
Hallo Yolanda,

Wat gaf je Timber te eten brokken of vlees? Als de DA geen oorzaak kan vinden en je gaf voorheen altijd brokken, misschien kan je eens proberen Timber over te zetten op kant-en-klaar vlees?
Jourdy heeft ruim anderhalf jaar brokken gekregen en had regelmatig diarree, brijige ontlasting, of veel te grote hopen, zonder aantoonbare reden. Ik ben gaan zoeken naar de mogelijkheden van voeding en heb hem nu een aantal maanden op vlees staan. Hij heeft nog maar een kwart ontlasting t.o.v. voorheen, nog maar een heel enkele keer diarree...voor de rest mooie harde ontlasting in een goede kleur. Nikki (de hollandse herder) mee omgezet en ook die gaat veel beter op het vlees. Ze is inmiddels vijf en begint een prachtige glanzende vacht te krijgen en heeft geen gele tanden meer.
Mij is bv. nu wel opgevallen dat Jourdy kip minder goed verdraagt - dat zijn de enkele keren dat hij wel eens last van dunnere ontlasting heeft en hij wordt er hijgerig van.
Misschien helpt het Timber niet, maar het is een carnivoor, dus het kan hem zeker niet schaden, zou je het willen proberen.

Echter zoek ook zeker uit samen met de DA, dat hij niks 'onder de leden' heeft.

Heel veel beterschap en succes!

Groetjes,
Patty
__________________
Patty33 jest offline   Reply With Quote
Old 17-07-2007, 12:27   #5
veronique
Kennel van Goverwelle
 
veronique's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 199
Default

Quote:
Originally Posted by Yolanda View Post
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag en ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen/willen helpen.

Op het moment loop ik met Timber (TsW reu 2 1/2 jaar oud) bij de dierenarts in en uit. Hij heeft diaree, en zit al een tijdje op dieet van gekookte rijst en gekookte kip. Dit lijkt echter niet te helpen, want het komt er eigenlijk weer onverteerd uit. Hierdoor heeft hij veel gewicht verloren, weegt nu nog maar 29 kilo en is dus broodmager. Hij heeft hierdoor ook altijd honger. Alles wat eetbaar is is niet veilig (nog erger als normaal)Hij heeft door al het afvallen ook bijna geen energie meer om te wandelen, te spelen, enz. Zijn vacht zag er altijd mooi uit, maar nu niet meer.

Ik zou graag willen weten of er meer TsW zijn die hier last van hebben en wat jullie hieraan gedaan hebben. Dan kan ik dit eventueel meenemen naar de dierenarts als ik hem spreek over de uitslagen.
Ik hoop van jullie te horen en dat jullie mij kunnen helpen!

Groetjes Yolanda

Kook je de rijst ook helemaal kapot of maak je het zoals wij het eten?

Of je moet de rijst helemaal kapot koken tot pap of alleen het rijstewater geven. Rijst bevat veel vezels en die stimuleren de darmen dan steeds weer en dat brengt ze niet tot rust. Iedere tsjech heeft wel een last van diarree de een wat meer als de ander maar dit is idd niet normaal, maar het ligt ook bijna zeker weten niet aan de voeding die je zou hebben gegeven.

probeer met beschuitjes, banaan, kapot gekookte rijst(tot pap) of rijstewater en gekookte kip rust aan te brengen en laat hem eten wanneer hij wil, maar wel regelmatig om de 4 uur dan bijv

geef hem evt ook norit en de dierenarts heeft ook middeltjes die helpen tegen diarree heb je die nog niet gekregen

succes ermee
veronique jest offline   Reply With Quote
Old 17-07-2007, 17:13   #6
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Ons Denzeltje had ook regelmatig diarree. Nu gaan het goed nu hij wat ouder is geworden.
Zoals jij het beschrijft, klinkt het meer als een virus. Denzel heeft hetzelfde gehad toen hij nog klein was. Een hele week doodziek. Er kwam geen poep meer uit, het was alleen nog maar water. Het kleurde niet eens zoals poep maar als water.
Na een week op kwark-nutricia nutrix rijstenbloem-beschuit en banaan, ging het weer langzaam beter. Hij was zo gek op dat brouwsel dat ik het heel langzaam moest afbouwen, anders wilde hij zijn brokken niet meer.

Groetjes Kim
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 17-07-2007, 20:14   #7
Jolanda
Member
 
Jolanda's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Hoofddorp, N.H.
Posts: 552
Default

Hallo Yolanda,

Igor kreeg begin dit jaar erg veel last van spuitpoep/diarree.
Dit kwam steeds vaker voor.
Op aanraden van de dierenarts zijn wij een dieet begonnen van gekookte witte rijst met koolvisfilet om een evt. voedselallergie te ontdekken.
Koolvisfilet kookte ik samen met rijst, anders at Igor alleen de vis.
Acht weken lang heb ik dit dieet gegeven en Igor kreeg weer goede ontlasting. Zodra ik echter weer overging op brokken kreeg Igor weer diarree.
Er is ook bloed bij hem afgenomen om te kijken of zijn Pancreas (Aalvleesklier) wel goed werkte, die bleek prima in orde.
Na verschillende soorten brokken met elke keer weer diarree ben ik op aanraden van Farmfood begonnen om vuile pens te geven (het liefst in een compleet voer, dus ik kwam al snel op Rodi compleet met pens en schapenvet of pens samen met hart).
Eerst moest ik de pens met kokend water overgieten, zodat het niet al te vers was en ik moest elk uur een klein stukje geven (ong. ter grote van een eetlepel). Hij kreeg dus de hele dag door pens. De tweede dag ben ik gestopt met het overgieten met kokend water en kreeg Igor het rauw.
Langzaamerhand minder vaak op de dag en grotere hoeveelheden.
Het resultaat was verbluffend: harde keutels!
Hoe blij je daarmee kan wezen!!
Nu dus 5 maanden later staat Igor dus op de Rodi en daarnaast geef ik hem nu Carnibest. En de ontlasting blijft goed. Ik kan hem nu ook weer wat tussendoortjes geven zonder dat hij aan de diarree gaat, al blijf ik daar erg voorzichtig in.
Het verhaal van de pens is dat de darmflora daarmee weer op peil komt. Door licht verteerbaar voedsel wordt de darm lui en elk 'ander' voer wordt niet meer geacepteerd door de darmen en meteen uitgescheiden. Luie darmen zijn glad van binnen, terwijl darmen geplooid moeten zijn om goed te werken.
Hopelijk heb je hier wat aan, want het is verschrikkelijk!! die diarree.
Ik ben echt heel erg blij met dit goede resultaat.

Succes!

Groetjes, Jolanda
__________________
Groetjes, Jolanda
Jolanda jest offline   Reply With Quote
Old 18-07-2007, 13:36   #8
Yolanda
Junior Member
 
Yolanda's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Location: Utrecht
Posts: 93
Default

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reakties!

De dierenarts dacht in eerste instantie ook aan een virus, en heeft daar ook medicijnen voor gegeven. Dit hielp niet/nauwelijks, dus weer andere medicijnen met hetzelfde resultaat.

De rijst en kip word goed doorgekookt, maar zoals eerder verteld verteerd het gewoon niet. Hij drinkt normaal, niet overdreven veel.
Hij kreeg altijd een combi van brokken dat ik afwisselde met penslappen, vlees, vleesbotten e.d Is altijd goed gegaan. Goede ontlasting, mooie vacht en schoon gebit.

Er zijn nu testen gedaan: parasitair en de werking van de pancreas.
Mocht dit alles in orde zijn dan denkt de dierenarts aan voedselintollerantie. Timber heeft nu licht verteerbaar dieetvoer van de dierenarts. Aan het einde van de week krijg ik de uitslagen te horen en word er verder gekeken.

Via het internet heb ik ook het een en ander uitgezocht m.n over de pancreas....word niet echt blij als ik de verhalen hierover lees. Hebben jullie hier ervaring mee m.n bij de TsW?

Groetjes Yolanda
Yolanda jest offline   Reply With Quote
Old 18-07-2007, 13:59   #9
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default

Quote:
Originally Posted by Yolanda View Post
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reakties!

De dierenarts dacht in eerste instantie ook aan een virus, en heeft daar ook medicijnen voor gegeven. Dit hielp niet/nauwelijks, dus weer andere medicijnen met hetzelfde resultaat.

De rijst en kip word goed doorgekookt, maar zoals eerder verteld verteerd het gewoon niet. Hij drinkt normaal, niet overdreven veel.
Hij kreeg altijd een combi van brokken dat ik afwisselde met penslappen, vlees, vleesbotten e.d Is altijd goed gegaan. Goede ontlasting, mooie vacht en schoon gebit.

Er zijn nu testen gedaan: parasitair en de werking van de pancreas.
Mocht dit alles in orde zijn dan denkt de dierenarts aan voedselintollerantie. Timber heeft nu licht verteerbaar dieetvoer van de dierenarts. Aan het einde van de week krijg ik de uitslagen te horen en word er verder gekeken.

Via het internet heb ik ook het een en ander uitgezocht m.n over de pancreas....word niet echt blij als ik de verhalen hierover lees. Hebben jullie hier ervaring mee m.n bij de TsW?

Groetjes Yolanda

Hoi Yolanda,

Gelukkig (helaas voor Timber) heb ik geen ervaring met pancreas-problemen, dus kan ik je niet verder helpen
We zullen voor hem duimen !!!

Groetjes,
Patty
__________________
Patty33 jest offline   Reply With Quote
Old 18-07-2007, 14:29   #10
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Hoi Jolanda,

ik heb nog geen ervaring met pancreasproblemen. Maar ik heb dit op de site van Duck gevonden:


Algemeen
Steeds meer honden hebben verteringsproblemen, door het niet goed functioneren van hun alvleesklier of pancreas. De onderzoeksmethodes, die dierenartsen ter beschikking hebben, om een diagnose te stellen, zijn de laatste jaren erg verbeterd. De geneesmiddelen om een hond te helpen bij dit probleem ook.
Toch blijft voor een hond met een niet perfect werkende pancreas, de voeding het grootste probleem. Relatief goede resultaten werden de laatste jaren bereikt door dierenartsen, die hun cliënten aanraadden hun zieke hond, naast de juiste medicatie, verse pancreas bij hun voer aan te bieden. Het werkt in de meeste gevallen. Het is echter een belastend systeem. Niet iedereen kan op een eenvoudige manier verse pancreas bekomen.
Bovendien helpt de verse pancreas wel het droogvoer te verteren, maar hij creëert ook een onbalans. Immers het droogvoer is compleet, door vers orgaanvlees toe te voegen, zorgt men onvermijdelijk voor onbalans!
Dat heeft DUCK opgelost door de pancreas niet extra toe te voegen, maar een gedeelte van het vlees en de organen te vervangen, door pancreas. In de praktijk wil dit zeggen, dat onze maaltijd compleet en in balans blijft. Alleen +/- 45% van het vlees en de organen in deze voeding bestaat uit verse pancreas!
Uitgebreide proeven tonen aan dat dit de beste verhouding is.
Bijkomend voordeel is dat de hond deze voeding heel zijn leven kan blijven gebruiken, als dat nodig blijkt. In de praktijk blijkt, dat in vele gevallen na enkele weken overgegaan kan worden op DUCK Uitmuntend. Afhankelijk van in welke mate de alvleesklier bij uw hond nog functioneert.

Dierenarts
VOEDINGSOPLOSSING VOOR EXOCRIENE PANCREAS INSUFFICIENTIE
`DUCK COMPLEET + PANCREAS'

De meest voorkomende oorzaak van een verstoorde vertering bij de hond berust op de zogenaamde exocriene pancreas insufficiëntie (EPI), meestal veroorzaakt door een pancreas-atrofie. Deze atrofie is vaak irreversibel, waardoor een levenslange suppletie van pancreas-enzymen noodzakelijk is.
Deze gift kan plaatsvinden door middel van gedroogde enzymen, maar ook door het geven van (runder)pancreas, zoals met de diepgevroren complete honden-voeding ‘DUCK Kompleet + Pancreas'.
De pancreas bestaat uit 2 gedeeltes, een endocrien deel dat middels insuline en glucagon een rol speelt bij de suikerhuishouding, en een exocrien deel, dat belangrijk is bij de spijsvertering.
De exocriene pancreas produceert proteolytische, lipolytische, nucleolytische en amylytische enzymen. Deze pancreas-enzymen zijn vooral van belang voor de vet- en koolhydraatvertering, en ook in enige mate bij de eiwitvertering.

De oorzaak van EPI kan liggen binnen en buiten de pancreas.
Oorzaken binnen de pancreas kunnen zijn chronisch recidiverende pancreatitis en juveniele atrofie. Dit laatste komt het meest voor bij Duitse herders.
Oorzaken buiten de pancreas kunnen zijn: verhoogde inactivatie van de pancreas-enzymen in het duodenum en afwijkingen van de duodenum-mucosa.

EPI uit zich meestal in ernstig vermageren, terwijl de eetlust en voeropname uitstekend is. De ontlasting varieert van normaal tot dun; vaak is de kleur en de geur van de ontlasting afwijkend. Chronische dunne darm diarree wordt veroorzaakt door osmose en dysbacteriose.
Diagnose van EPI wordt gesteld middels een algemene screening op vet en vetzuren, zetmeel, spiervezels, zuurgraad, amylase en trypsine, gevolgd door een specifieke TLI-test. Deze Trypsine Like Immunoreactivity-test meet de concentratie trypsine/trypsinogeen en is binnen de diergeneeskunde de doorslaggevende test.

Naast het herstellen van een normale darmflora, eventueel middels het gebruik van antibiotica, dienen de pancreas-enzymen vaak levenslang gesubstitueerd te worden. Na enige tijd kan geprobeerd worden of de substitie nog wezenlijk nodig is, in enige gevallen kan de EPI reversibel zijn.
De enzym-suppletie kan gebeuren middels bepaalde capsules, maar ook rechtstreeks via de voeding. Aan het hondenvoer dient dan (verse) pancreas te worden toegevoegd, waarbij opgelet moet worden dat de totale voeding compleet en in balans blijft. Doordat een vrij hoge pancreasgift noodzakelijk is, zal dit de opname van het normale voer verlagen. Via empirie is gebleken dat ongeveer 45% van de voeding uit verse pancreas dient te bestaan. Een van de voedingen die voldoet aan dit profiel is ‘DUCK Kompleet + Pancreas'. Dit is een diepvriesproduct van constante kwaliteit met een zeer hoge verteerbaarheid, hetgeen op zich de verstoorde digestie ten goede komt. Het lijkt raadzaam om na enige tijd, nadat de dysbacteriose en de vermagering teruggedrongen zijn, te controleren of de normale digestie zich hersteld heeft, middels een gift van een vergelijkbaar voer maar dan zonder de pancreas-toevoeging, zoals ‘DUCK Excellent'. Mocht de diarree terugkomen dan is het raadzaam het product met de pancreas-suppletie levenslang te gaan geven.
Met dank aan :
Joep P.R. Lupgens, Dierenarts
Veterinair en Nutritioneel Consultant


Ik weet niet of je er wat aan hebt. Maar ik duim dat het maar een onschuldig allergietje is voor je!

Groetjes Kim
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 18-07-2007, 15:51   #11
Koos
Member
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 731
Default

Hallo Jolanda,

Van een slecht of helemaal niet werkende pancreas wordt je niet bepaald vrolijk.

De eerste aanduidingen zijn, dat de ontlasting stopverfkleurig is, dus beige tot wit.

Maar als jouw hond altijd een goede drol met een goede kleur gehad heeft, neem ik aan, dat dat nu niet aan de orde is want dan had je allang een verkleuring moeten zien. Dat gaat ook niet gelijk van de ene dag op de andere dag. Maar uiteindelijk weet je niets zeker.

Je moet maar nu eens afwachten hoe het gaat op het voer van je dierenarts al denk ik, dat een voedsel allergie nog niet zovaak en misschien tot op heden nog niet is voorgekomen bij een Tsjech.

In ieder geval succes en sterkte,

Letty
Koos jest offline   Reply With Quote
Old 18-07-2007, 19:48   #12
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Hoi Yolanda,

Ik zal voor je duimen dat het iets van voorbijgaande aard is.
Want van al die aandoeningen die deze verschijnselen kunnen veroorzaken wordt je zeker niet echt vrolijk.

Bij onder andere het DH ras komt EPI (exocriene pancreas insufficientie) als genetische aandoening voor. Maar daarnaast kan EPI ook ontstaan na een ontsteking.

Bij de TsW is mij slechts 1 hond met EPI bekend. En op andere forums is er wel eens gepsroken over incidentele gevallen van EPI bij de SWH.
Ik heb geen flauw idee of bij deze rassen (die nauw verwant zijn aan de DH) ook sprake kan zijn van een genetische component. En/of er ook in andere landen gevallen van EPI bekend zijn.


Leten we maar hopen dat het bij Timber wat anders is. Maar ook al hebben de problemen bij Timber met zijn pancreas te maken, dan zijn er gelukkig nog wel oplossingen met medicijnen en dieeten voor.

groetjes
mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 21-07-2007, 15:33   #13
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default

Hoi Yolanda,

Weet je inmiddels al wat meer?
Hoe is het nu met Timber?

Groetjes,
Patty
__________________
Patty33 jest offline   Reply With Quote
Old 24-07-2007, 11:06   #14
Yolanda
Junior Member
 
Yolanda's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Location: Utrecht
Posts: 93
Default

Hallo allemaal,

De uitslag van de dierenarts is binnen.
Timber heeft EPI Zijn pancreas werkt niet/nauwelijks.
Normaal ligt de TLI waarde tussen de 5 en 40, waarvan 5 al heel erg
laag is. Timber zijn TLI waarde is 1.1!!! Superlaag dus.
Hij heeft nu panzym poeder gekregen wat ik voor elke maaltijd moet geven voor de rest van zijn leven. Dit moet helpen zijn eten goed te verteren.
Nu maar hopen dat de medicijnen goed aanslaan en dat mijn vent gauw weer de oude word.

Groetjes Yolanda
Yolanda jest offline   Reply With Quote
Old 24-07-2007, 13:56   #15
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Jeetje was is dat klote zeg!

Wat zei de dierenarts nog meer? Is er goed mee te leven voor de hond?

Succes, ik leef met je mee!

Groetjes Kim
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 24-07-2007, 14:33   #16
Jolanda
Member
 
Jolanda's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Hoofddorp, N.H.
Posts: 552
Default

Wat jammer om te horen.
Ik duim voor het aanslaan van het medicijn!!!

Succes, Jolanda
__________________
Groetjes, Jolanda
Jolanda jest offline   Reply With Quote
Old 24-07-2007, 14:41   #17
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default

Dat is niet zo'n best nieuws :-(
Echter uit het stukje info dat Kim eerder plaatste, begrijp ik dat er een kleine kans bestaat,dat de EPI reversible is...daar ga ik dan hard voor duimen!
Heel veel beterschap gewenst; dat Timber in ieder geval weer snel op zijn eigen gewicht is! Dan zal hij zich tenminste al een stuk prettiger voelen.

Succes,
Groetjes,
Patty
__________________
Patty33 jest offline   Reply With Quote
Old 24-07-2007, 16:58   #18
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Wat een vervelende uitslag
Hopelijk slaan die medicijnen goed aan,
en knapt Timber snel weer op,
STERKTE.
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 25-07-2007, 01:33   #19
Smokey
Angel en Bachata,Luna
 
Smokey's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Roosendaal
Posts: 519
Default

Hoi Yolanda,wat een naar bericht om te lezen over Timber.
Hoop dat de medicijnen gauw aanslaan!
Sterkte!
__________________
Groetjes Wilma
Smokey jest offline   Reply With Quote
Old 25-07-2007, 12:35   #20
Yolanda
Junior Member
 
Yolanda's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Location: Utrecht
Posts: 93
Default

Hallo allemaal,

Ben van de eerste schrik bekomen al baal ik nog wel hoor.

Het is hopen en duimen dat deze medicijnen aanslaan. Als dit het
geval is kan hij er oud mee worden. Hij heeft nu ook nog dieet voer
van de dierenarts, maar als alles goed gaat kan hij straks weer over
op gewoon voer. Het enige is dat hij voor elke maaltijd zijn medicijnen
moet hebben, dit neemt nl de functie van de pancreas over.

Ik ga er maar niet vanuit dat bij Timber de EPI reversible is, al hoop ik
dat stiekem wel. Het belangrijkste is nu dat zijn spijsvertering weer goed op gang komt en dat hij weer meer energie krijgt en dat hij aankomt.
Mis het dwaze TsW gedrag nl toch meer als dat ik gedacht had

Vandaag gaat het redelijk goed met hem. Hij was weer aan het patsen
tegen een andere reu en liep ook iets vlotter door..........dus heb goede
hoop.

Groetjes Yolanda
Yolanda jest offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 17:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org