Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Overig

Overig Alles over Tsjechoslowaakse Wolfhonden

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 08-03-2009, 14:46   #81
Henk
Junior Member
 
Join Date: Feb 2009
Location: Wachtebeke
Posts: 45
Default

Niets.
Volgende keer beter.
Henk jest offline   Reply With Quote
Old 08-03-2009, 16:00   #82
PBH
Junior Member
 
PBH's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Location: Meppen / Nordhorn
Posts: 114
Default

Hello Christa,
een looppas weg hond zal zijn basisbehoeften willen eerst tevredenstellen, daarom is het eerder onwaarschijnlijk dat het vreemd aan de sporen van het honden volgt, omdat, waar hij dan zou aankomen, het noodzakelijk geen veevoeder zou ontdekken (om worden gevoed). Dan tast hij eerder de huisvuilemmers voor maaltijdresten af of gaat op de jacht. Wegens dat is het ras toegeschreven kenmerk van reservationness tegenover mensen, het naast de menselijke nabijheid aan te willen niet onderzoek, het, is het wordt ziek en kan niet zelf langer leveren. Misschien zult u het met tegenzin, daarnaast, een Saarloos horen of een Tsjechoslowaakse wolfshond is en blijft hoewel enigszins origineel een hond. Een teef in loopsigheid op te dragen gangen, kon Renco in waaier van visie brengen, nochtans als, als het niet de rechte eigenaar van Renco is, wil één het in een nabijheid brengen, rond het lijn antebrengen. Als I oordeelt het ondertussen, am Renco op de industriezone van de havenpolders, waar hij hideout vond, van waar het op zijn dagelijkse excursies uitgaat. Het kan de afstanden terug naar de het waarnemen plaatsen zonder groot probleem zetten. Het moet ook plaatsgevonden een gebeurtenis (b.v. Schoten door dichte jagers) hebben die Renco van zijn woonplaats verdreef, omdat anders het zou gevonden hebben wegens betere betekenis de verwezenlijkingen opnieuw steunen en naar huis teruggekeerde morgen bij recentste volgende zouden zijn.
Gr. Heinz
PBH jest offline   Reply With Quote
Old 09-03-2009, 10:03   #83
Henk
Junior Member
 
Join Date: Feb 2009
Location: Wachtebeke
Posts: 45
Default School?

Aangezien ik in Oostakker veel meldingen heb, maar geen resultaten, geloof ik inderdaad dat dit niet zijn slaapgebied is maar zijn jachtgebied.

De laatste melding, gisteren om 10u van Lochristi naar Oostakker, langs de steenweg, doet vermoeden dat zijn thuisbasis in Lochristi is.

Als je dan weet dat de zoon Frederic in Zelzate naar school gaat (5km per fiets) en de ochtend van zijn ontsnapping in Zelzate gezien is, en dat de dochter Cassandra in Lochristi naar school gaat (15km per brommer), dan begin ik me toch af te vragen of hij haar ook niet gevolgd is. Of heb ik teveel Disney-films gekeken?

In ieder geval gaat Cassandra in Lochristi meer affiches hangen en rondrijden met haar brommer.


Blijft natuurlijk de vraag hoeveel meldingen ik zou krijgen als ik Blankenberge vol hang met affiches...
Henk jest offline   Reply With Quote
Old 10-03-2009, 22:29   #84
Henk
Junior Member
 
Join Date: Feb 2009
Location: Wachtebeke
Posts: 45
Default

Kreeg een telefoontje van een dame uit Lochristi die vroeg of ik degene was die een wolf kwijt was - die van de affiches.
Ze zei dat hij gevonden was in Gent. Dat ik naar het gemeentebestuur moest bellen, want het stond in de krant dat ze hem hadden in Gent.

Stupiditeit is niet strafbaar.


En nog een melding vanuit Oostakker.
Heb net het geniale idee gehad om een rood halstertje te kopen om aan de meneer van de Husky te geven, zodat ze hem kunnen herkennen als hij op straat loopt.
Henk jest offline   Reply With Quote
Old 10-03-2009, 22:46   #85
Xhrista
Junior Member
 
Xhrista's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Borssele
Posts: 426
Default

Ben je er nog achter of dat steeds die husky is die rondstruint?

Langzamerhand zal je er wel helemaal simpel van worden.Het obeservatievermogen van mensen is nihil ,daar ben je ondertussen ook wel achter.

Er moet toch weer eens goede tip binnenkomen zou je zeggen.Het wordt gelukkig weer wat beter weer,dus meer mensen buiten,dat scheelt misschien.

Groetjes Christa
Xhrista jest offline   Reply With Quote
Old 10-03-2009, 22:46   #86
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Quote:
Originally Posted by Henk View Post
Ze zei dat hij gevonden was in Gent. Dat ik naar het gemeentebestuur moest bellen, want het stond in de krant dat ze hem hadden in Gent.
is dit serieus ?
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 10-03-2009, 23:00   #87
Ilse H
Junior Member
 
Ilse H's Avatar
 
Join Date: Jun 2008
Location: Axel (zeeuws vlaanderen)
Posts: 12
Default

Ik heb het eens op google eart zitten bekijken
Als het een goede jager is lijkt me het gebied tussen oostakker en lochristi id een goede plek om te jagen, open velden, bos en water.
Is dit toevallig bekend terein voor hem?
Misschien een idee om eens een paar nachtjes te gaan kamperen?
(wel hele dikke slaapzak meenemen dan..)
Weet je waar op de steenstraat is hij precies is gezien?
Als dit tussen de drieselstraat en de palingstraat is geweest zou ik het eens proberen op de hoogte van het kleine meertje wat daar zit, of iets verder aan de onderkant van het grotere meer.
Misschien ff aan een boer de situatie uitleggen en vragen of je op z`n land mag kamperen (een kratje bier doet wonderen) en wat geursporen uitzetten van de plek waar hij daar gezien is naar waar je zit.
Lopend, maar bv ook door een gedragen (oud) tshirt in stukken te knippen en her en der neer te leggen (of vastspijkeren aan een boom)

Ik zou zowiezo eens alle boeren in de buurt daar op de hoogte stellen, als hij daar weer gezien wordt zal het het snelste op het land zijn gok ik zo.

We blijven duimen
Gr Ilse
Ilse H jest offline   Reply With Quote
Old 11-03-2009, 13:55   #88
PBH
Junior Member
 
PBH's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Location: Meppen / Nordhorn
Posts: 114
Default

Hello,
zou het niet meer zinvol een veevoederplaats, dan met een slaapzak ligt in wachttijd zelf ergens om te zetten moeten worden geleverd? Deze veevoederplaats zou nochtans moeten regelmatig worden gecontroleerd. De voordelen, die uit dit konden voortvloeien, zouden zijn:
1. de waarschijnlijkheid zou om Renco aan zijn woonplaatsgebied te binden vrij hogere
2. door goed geselecteerde plaats met uiting gevende grond zijn, kon men bepalen of de veevoederplaats ook door Renco (zijn pootafgietsels zijn wolf of herder-hond-typisch in de lengte ovaal als waarschijnlijk kleiner, eerder om een Huskys) alternatief kon één de grond met iets bloem of wit zand op donkere gronddekking wordt goedgekeurd, sporen
3. kunnen vormen. de geur van de eigenaar wordt door het mechanisme van de veevoederplaats en - steun op de plaats van de te vinden veevoederplaats, wat een vriendelijk heimwee met betrekking tot de levering van de hond met hond
4. kon vrij ook vrijgeven. als men de mogelijkheid heeft, een zouden de grote Kastenfalle controletellers om te kunnen (dierlijke bescherming, Tierparks of ook onder www.hundentlaufen.de mogelijk) een looppas weg hond eerder op zulk een plaats zijn om (gewenningsfactor, met het voeden naast eerst voortdurende Kastenfalle,) te vangen.
5. de druk op wilde en huisdieren kleiner wordt door het mechanisme van een veevoederplaats.
De nadelen konden nochtans ook uit het mechanisme van een veevoederplaats, hoe b.v. ook de gewenste niet aan sterke verbinding aan een gebied voortvloeien, waarin een veevoederplaats werd geleverd.
Behalve dockland zou Renco natuurlijk ook op een andere plaats kunnen zijn, maar door frequente waar te nemen, wat aan vrij wegens Schor zwerven zijn, zou de waarschijnlijkheid hoger zijn dat Renco zelf daar, zoals binnen de waaier van Destelbergen ook een slaapplaats leverde. http://www.bilder-hochladen.net/files/4mem-r-jpg.html
Groet Heinz
PBH jest offline   Reply With Quote
Old 16-03-2009, 12:14   #89
Henk
Junior Member
 
Join Date: Feb 2009
Location: Wachtebeke
Posts: 45
Default

Vorige week dinsdag 4 meldingen tussen 9 en 10, allemaal uit de Laurentiuslaan. De Husky dus.

Vorige week woensdag een melding -via via - van iemand die hem in Mendonk gezien zou hebben, maandag om 13u.

Dan nog iemand die belde uit Wondelgem, die zij dat ze Renco had gevangen.
Leek op een wolf, maar hij had een kettinkje aan. Met een andere naam. Ook niets dus.

Voorlopig lijkt het erop dat ik gewoon moet wachten...
Henk jest offline   Reply With Quote
Old 16-03-2009, 13:28   #90
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Bah... je zou er toch moedeloos van worden

Sterkte!
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 21-03-2009, 22:06   #91
ELISE
Yara
 
ELISE's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Berkel en Rodenrijs
Posts: 1,126
Default

Zijn er al nieuwe ontwikkelingen?????
__________________
Elise

www.ofthevoiceofnature.nl
ELISE jest offline   Reply With Quote
Old 21-03-2009, 23:11   #92
Henk
Junior Member
 
Join Date: Feb 2009
Location: Wachtebeke
Posts: 45
Default Damvallei

Dinsdag een oproep gekregen dat hij maandag gezien was op de Vlaamse Kaai in Gent, verward en mager, richting de sassen.
Op de kaart gekeken, en dat ligt dus aan de andere kant van de Damvallei.

Dindagavond met de dochter Cassandra, Filip en vriendin uit Drongen de westelijke oever afgewandeld met twee loopse saarlozen.

Woensdagnamiddag en donderdagavond affiches rondgehangen.

Zaterdag 6u beginnen rondrijden met de brommer, vanaf de Nijverheidskaai langs de schelde, tot in Melle, en terug.

Natuurpunt op de hoogte gebracht - Damvallei zit vol met reservaatjes.

Overal affiches gehangen. Een oudere fietser had hem deze week gezien langs de schelde.
Later telefoon gekregen van een wielrenner die hem van de week ook gezien heeft langs de schelde.

Vanavond nog een telefoonte gekregen van iemand op de Dendermondsesteenweg die in het bos achter haar een wolvenprint gezien heeft, en kattenvoer dat verdween.

Morgen wil ik de paarderemorque in de Damvallei zetten, en een geurspoor trekken met de teven, met kleren, met een rotte biefstuk.
Ik wet alleen nog niet of ik dit in de Nijverheidskaai moet doen, of achter de Dendermondsesteenweg.
Henk jest offline   Reply With Quote
Old 21-03-2009, 23:31   #93
Xhrista
Junior Member
 
Xhrista's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Borssele
Posts: 426
Default

Het moet hem dus wel zijn.Is nu al zo vaak gesignaleerd en steeds toch eigenlijk in dezelfde hoek.
Sterkte.
Als je wil kunnen wij anders een optie nemen en jij?Bel dan even morgenochtend.Of nu tot 12 uur.

Gr. Christa
Xhrista jest offline   Reply With Quote
Old 25-03-2009, 00:08   #94
Henk
Junior Member
 
Join Date: Feb 2009
Location: Wachtebeke
Posts: 45
Default Donkmeer?

Al een paar dagen geen berichten meer,
tot nu toe geen sporen in de remorque.
Hij is 2 weken in Oostakker gebleven,
hij is nu 2 weken in Destelbergen,
de kans bestaat dat hij nu weer verder trekt.

Als ik op de kaart kijk, lijkt het me logisch dat hij de Schelde volgt tot het volgende groene gebied, en dat is langs Wetteren naar het Donkmeer.

Dit weekend ga ik posters hangen tot daar.


Vrijdag heb ik een pens omp in de diepvries te steken.
Kathy zal blij zijn.


Henk
Henk jest offline   Reply With Quote
Old 29-03-2009, 22:40   #95
Henk
Junior Member
 
Join Date: Feb 2009
Location: Wachtebeke
Posts: 45
Default

Vrijdag posters gehangen van Wetteren tot Schellebelle.

Zaterdag geen nieuws.

Zondagochtend de remorque verplaatst van Destelbergen naar Overmere.

Een journalist heeft de posters in Wetteren gezien, en heeft het in de Zondagskrant gezet.

Eén melding van een dode hond in Wachtebeke - moet ik nog gaan checken.
Twee meldingen uit Leuven: één uit Haacht, en één uit Herverlee. Te ver.

En last but not least: één melding van twee Antwerpse dames die ergens op de binnenwegen tussen de afrit in Destelbergen en Merelbeke een wolf gezien hebben. 's Nachts tussen 1 en 2u.

Hij is dus nachtdier geworden, conform de ervaringen met de wolf van Aalst. Vandaar dat hij de laatste week niet meer gezien is - hij is dus niet verder getrokken.

Ben de remorque dan maar weer gaan halen uit Overmere, en in de Veerdreef in Heusden gezet. Met verse pens. Zal genoeg javel mogen gebruiken om hem te kuisen, anders zullen de paarden er niet meer in willen.

Morgen staat het in de Gazet van Antwerpen.

The story continues.
Henk jest offline   Reply With Quote
Old 29-03-2009, 22:43   #96
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

Ik hoop dat er binnenkort beter bericht is!

succes met het zoeken...
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Old 30-03-2009, 19:56   #97
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

En...nog steeds geen nieuws ?
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 30-03-2009, 20:24   #98
Henk
Junior Member
 
Join Date: Feb 2009
Location: Wachtebeke
Posts: 45
Default

Geen sporen in de remorque.

Morgen komt Man Bijt Hond filmen.
Henk jest offline   Reply With Quote
Old 30-03-2009, 22:26   #99
of_Mercedes_Dream
Junior Member
 
Join Date: Sep 2003
Location: Kontich, near Antwerp
Posts: 460
Default

via facebook heb ik een interessante website gevonden : www.icareformydog.be.
o.a. voor verloren en gevonden honden.

Patrick
of_Mercedes_Dream jest offline   Reply With Quote
Old 31-03-2009, 00:02   #100
Liesbeth
Junior Member
 
Liesbeth's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Lubbeek
Posts: 373
Default

Mijn honden zijn ingeschreven bij I care.
Goed initiatief!
__________________
Tsjechoslowaakse Wolfhonden van Hagia Sophia' www.wolfdog.be
Liesbeth jest offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 23:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org