Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Fokken

Fokken Informatie over fokken, bonitaties, jeugd presentaties en nesten

Closed Thread
 
Thread Tools Display Modes
Old 30-10-2012, 17:57   #41
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by Patty33 View Post
Feit blijft bestaan, dat deze TW-fokker zich niet aan de regels van de rasvereniging heeft gehouden. En dan heb je als lid, als vereniging, alle recht van spreken om dit af te keuren. Nogmaals los van het feit of deze kruising een goede of slechte zaak is.

Groet,
Patty
En daar draait dit topic om. Dus gaarne ook bij het topic blijven en zeker niet de woorden van anderen gaan verdraaien.
Er is niet gesproken over het wel of niet goed vinden wat jullie met de "Tamaskan" doen. Het gaat er over dat een fokker zich ZONDER overleg met de vereniging, zich de regels aan de laars lapt.
Daar gaat het om.

Enneh Miran, heel fijn dat jij kunt lezen. Erg blij mee dat jij een kennelnaam niet associeerd met een ingezette hond van een andere kennel. Maar je weet net zo als ik dat mensen heeeeeeeel slecht zijn in lezen. Zij iets lezen dat ze bekend voorkomt en dit direct linken. Dit is normaal menselijk gedrag. Dus wil niet zeggen dat iedereen even goed leest als jij.

Verder ben ik het met Patty helemaal eens, als zij vraagtekens zet bij het nut en noodzaak van het maken van dit ras. Maar dit is een ander topic dat thuis hoort op een Tamasken forum en niet op een tsjechen forum.

greetz Kim
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline  
Old 30-10-2012, 18:04   #42
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default

Blijven we toch van mening verschillen

- de argumenten om het Tamaskan Dog ras te ontwikkelen/ in stand te houden, zijn in mijn ogen nog steeds niet steekhoudend.

- iemand die al jarenlang lid is van een vereniging en dan besluit -om welke reden dan ook, de regels aan zijn/haar laars te lappen, mag wat mij betreft de vereniging uitgekegeld worden. In dit geval wist de fokker wat ze deed, immers heeft ze de statuten van de NVTW ook in bezit. Wil je dan toch iets anders doen, trek je dan terug uit de NVTW; op voorhand.
En sta dan dus niet raar te kijken, als de NVTW dit afkeurt.

Regels van een FCI, Raad van Beheer, Rasvereniging, e.d. worden niet voor niets gemaakt. Daar wordt lang en breed over nagedacht en niet door 'huis-tuin-en-keuken-mensen'. Regels waar je het misschien niet altijd mee eens bent, maar ze zijn er en je hebt je er dus aan te houden.


- dat je als Club met een persoon die gewoon niet 'zuiver op de koffie' bezig is, wilt gaan samenwerken...dat kan je voor mij gewoon niet begrijpelijk maken.


Miran en Rahne; we kunnen heen en weer blijven praten:
We krijgen elkaar niet overtuigd


Groet,
Patty
__________________
Patty33 jest offline  
Old 30-10-2012, 18:06   #43
miran
Junior Member
 
miran's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 245
Default

Quote:
Originally Posted by kobesen View Post
En daar draait dit topic om. Dus gaarne ook bij het topic blijven en zeker niet de woorden van anderen gaan verdraaien.
Er is niet gesproken over het wel of niet goed vinden wat jullie met de "Tamaskan" doen. Het gaat er over dat een fokker zich ZONDER overleg met de vereniging, zich de regels aan de laars lapt.
Daar gaat het om
Daar heb ik dan ook mijn eigen mening over gegeven waar je het uiteraard niet mee eens hoeft te zijn

Wat het lezen betrefd dat dat menselijk gedrag is zie ik anders maar ook dat is niet van toepassing op de dieren dus blijft denk ik idd in het gehele verhaal de slag bij de club liggen.
Jammer idd dat veel erg of topic is geraakt maar denk dat daarbij rekening gehouden moet worden dat ik vanuit de TBA en Rahne vanuit de TDR alleen op de dingen in gingen die al aan gehaald waren door de mensen in het topic
miran jest offline  
Old 30-10-2012, 18:07   #44
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default

Quote:
Originally Posted by kobesen View Post
Verder ben ik het met Patty helemaal eens, als zij vraagtekens zet bij het nut en noodzaak van het maken van dit ras. Maar dit is een ander topic dat thuis hoort op een Tamasken forum en niet op een tsjechen forum.

greetz Kim

Als men er een Tjech bij wilt gaan betrekken, mag je dit toch zeker ook op een Tjech-forum aan de kaak stellen? En je weet net zoals ik, dat sommige topics met elkaar verstrengeld raken Ga jij dan maar knippen en plakken en maak er twee van :-P

Groet,
Patty
__________________
Patty33 jest offline  
Old 30-10-2012, 18:11   #45
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by kobesen View Post
En daar draait dit topic om. Dus gaarne ook bij het topic blijven en zeker niet de woorden van anderen gaan verdraaien.
Er is niet gesproken over het wel of niet goed vinden wat jullie met de "Tamaskan" doen. Het gaat er over dat een fokker zich ZONDER overleg met de vereniging, zich de regels aan de laars lapt.
Daar gaat het om.
en dit is iets dat binnen onze vereniging speelt. Hier heeft de Tamaskan club of whatever niets mee te maken. Dat bedoel ik niet lullig, maar het gaat gewoon om regels die willens en wetens geschonden worden en niet over het feit of we het wel of niet eens zijn dat er een nieuw ras gemaakt wordt of niet.
Die discussie hoort op jullie iegen forum thuis. Het Tamaskan forum.
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline  
Old 30-10-2012, 18:12   #46
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by Patty33 View Post
Als men er een Tjech bij wilt gaan betrekken, mag je dit toch zeker ook op een Tjech-forum aan de kaak stellen? En je weet net zoals ik, dat sommige topics met elkaar verstrengeld raken Ga jij dan maar knippen en plakken en maak er twee van :-P

Groet,
Patty
lol mij veel teveel werk. had ik vanmiddag mee moeten beginnen. hihi
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline  
Old 30-10-2012, 18:14   #47
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by miran View Post
Daar heb ik dan ook mijn eigen mening over gegeven waar je het uiteraard niet mee eens hoeft te zijn

Wat het lezen betrefd dat dat menselijk gedrag is zie ik anders maar ook dat is niet van toepassing op de dieren dus blijft denk ik idd in het gehele verhaal de slag bij de club liggen.
Jammer idd dat veel erg of topic is geraakt maar denk dat daarbij rekening gehouden moet worden dat ik vanuit de TBA en Rahne vanuit de TDR alleen op de dingen in gingen die al aan gehaald waren door de mensen in het topic
dan zal ik daar overheen gelezen hebben, want ik kan alleen maar boosheid over het schenden van regels terugvinden. Tot jij offtopic begon.
maar goed, niet goed lezen is menselijk
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline  
Old 30-10-2012, 18:15   #48
miran
Junior Member
 
miran's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 245
Default

was gelezen dus opmerking niet nodig

Last edited by miran; 30-10-2012 at 18:15. Reason: tekst
miran jest offline  
Old 30-10-2012, 18:17   #49
miran
Junior Member
 
miran's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 245
Default

Quote:
Originally Posted by kobesen View Post
dan zal ik daar overheen gelezen hebben, want ik kan alleen maar boosheid over het schenden van regels terugvinden. Tot jij offtopic begon.
maar goed, niet goed lezen is menselijk
Ik ging in op linken die gegeven waren en die klopte niet in het verhaal wat daarbij werd aangehaald.
miran jest offline  
Old 30-10-2012, 18:18   #50
Rahne
Junior Member
 
Rahne's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 6
Default

Ik ben toch echt gaan reageren op opmerkingen van Wilma over dat 'wij' volhouden dat er geen wolf in de Tamaskan zit en dat de reu allemaal ziektes in zijn lijnen heeft etc.
Rahne jest offline  
Old 30-10-2012, 18:21   #51
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Persoonlijk denk ik dat als de Tamaskan club/vereniging ipv een fokker individueel te benaderen, dit via de NVTW had gedaan. Dus 2 volwassen verenigingen bij elkaar hadden zetten met het vraagstuk, kunnen jullie ons helpen er een tsjech in te kruizen en daarin aangeven waar we op moeten letten. Dit een heel ander staartje had gekregen.

Ik begrijp dan ook niet waarom de vereniging Tamasken niet met deze vraag naar de vereniging Tsjechen is gegaan.
Is daar nog een reden voor geweest?
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline  
Old 30-10-2012, 18:22   #52
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by Rahne View Post
Ik ben toch echt gaan reageren op opmerkingen van Wilma over dat 'wij' volhouden dat er geen wolf in de Tamaskan zit en dat de reu allemaal ziektes in zijn lijnen heeft etc.
dat was na Miran, Rahna.

Die linken Miran zijn gegeven om te laten zien dat daar een advertentie opstond van onze fokker die dus de regels publiekelijk aan zijn/haar rode pump lapte.
er is bij die link geen woord gerept over het wel of niet goedvinden van mixen.
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline  
Old 30-10-2012, 18:27   #53
miran
Junior Member
 
miran's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 245
Default

Mijn eerste reactie was in mijn ogen gewoon on topic. Het is wat Rahne zegt dat het off topic ging is na de linken gekomen van Wilma die niet klopte Maar goed nu gaan we weer off topic en de duidelijkheid is dat het bij de club ligt.

Misschien had de TDR idd misschien de club ooit eens benaderd maar wat als een persoon hun benaderd......
miran jest offline  
Old 30-10-2012, 18:32   #54
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by miran View Post
Misschien had de TDR idd misschien de club ooit eens benaderd maar wat als een persoon hun benaderd......
deze zin vat ik niet.

als een fokker de tamaskan zelf benadert, is het voor een vereniging (tamaskan) dan niet logisch om te zeggen: heej goed idee. Maar laten we even contact opnemen met de NVTW voor we dit doen. Misschien hebben zij nog wel ideeen, of kanttekeningen of weet ik veel wat.

Buiten het feit dat de fokker dit ook had moeten doen ivm de statuten.

Ik bedoel ermee te zeggen dat je betere uitkomst krijgt als 2 verenigingen samen zitten. In het bedrijfsleven is deze vorm van samenwerking en denken heel normaal namelijk.
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline  
Old 30-10-2012, 18:33   #55
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

........... ???
Kreeg ff het idee dat ik op een ander forum zat .

Maar de regels van de FCI zijn duidelijk,........... heeft het geen stamboom is het een vullesbakkie .
En mocht er ooit een tijd komen dat de Tamaskan wel een stamboom krijgt, dan is het over duidelijk een ander ras en nog steeds geen TSW .

En als TSW-fokker lid van de NVTW, laat je TSW-teef niet door een vullesbakkie of een ander ras dekken !!!
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .

Last edited by loco; 30-10-2012 at 18:45.
loco jest offline  
Old 30-10-2012, 18:35   #56
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by loco View Post
........... ???
Kreeg ff het idee dat ik op een ander forum zat .
ja hihihihihi
achja..............

kusjuuuuuuuuh
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline  
Old 30-10-2012, 18:44   #57
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by kobesen View Post
Persoonlijk denk ik dat als de Tamaskan club/vereniging ipv een fokker individueel te benaderen, dit via de NVTW had gedaan. Dus 2 volwassen verenigingen bij elkaar hadden zetten met het vraagstuk, kunnen jullie ons helpen er een tsjech in te kruizen en daarin aangeven waar we op moeten letten. Dit een heel ander staartje had gekregen.?
!!!
Dat had echt wel een HEEEEEEEEEEEl ander staartje gekregen , want was de NVTW hier op in gegaan, dan was de NVTW geroyeerd door het RvB !!!

De NVTW heeft zich namelijk "wel" aan regels van het RvB en de FCI te houden !!!
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .

Last edited by loco; 30-10-2012 at 18:51.
loco jest offline  
Old 30-10-2012, 18:49   #58
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by loco View Post
!!!
Dat had echt wel een HEEEEEEEEEEEl ander staartje gekregen , want was de NVTW hier op in gegaan, dan was de NVTW geroyeerd door het RvB !!!

De NVTW heeft zich namelijk wel aan regels van het RvB en de FCI te houden !!!
ah, dat wist ik niet. Is de RvB dan niet ingeschakeld voor het maken van dit nieuwe ras? Moet je dat niet met de RvB kortsluiten voor je ermee begint?
Je weet wel in samenspraak met RvB?
Ik ga ervan uit dat de Tamaskan mensen/vereniging dit heeft gedaan.
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline  
Old 30-10-2012, 18:49   #59
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default

Quote:
Originally Posted by loco View Post
Maar de regels van de FCI zijn duidelijk,........... heeft het geen stamboom is het een vullesbakkie .
En mocht er ooit een tijd komen dat de Tamaskan wel een stamboom krijgt, dan is het over duidelijk een ander ras en nog steeds geen TSW .

En als TSW-fokker lid van de NVTW, laat je TSW-teef niet door een vullesbakkie of een ander ras dekken !!!
Hoewel ik het nog netjes probeer te houden allemaal en het iets anders zou verwoorden ...sluit ik me hier wel bij aan.
__________________
Patty33 jest offline  
Old 30-10-2012, 18:50   #60
miran
Junior Member
 
miran's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 245
Default

Quote:
Originally Posted by loco View Post
!!!
Dat had echt wel een HEEEEEEEEEEEl ander staartje gekregen , want was de NVTW hier op in gegaan, dan was de NVTW geroyeerd door het RvB !!!

De NVTW heeft zich namelijk wel aan regels van het RvB en de FCI te houden !!!
Waarop dan waarschijnlijk meteen het antwoord is gegeven op het waarom het anders is gelopen.

Maar geheel terug naar begin en on topic is het overduidelijk dat mensen er kwaad om zijn dat is hun goed recht. Om dan idd ergens anders naar te verwijzen heeft geen nut want in mijn ogen blijft het erbij hoe men er als club instaat en dat is duidelijk lijkt mij.
Dus is het aan de club om hier verder iets mee te doen zonder verder te wijzen daarin.
Daarmee is voor mij dan idd dit stuk klaar en wens ik de club in zijn geheel succes is zijn beslissing
miran jest offline  
Closed Thread

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 15:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org