Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Fokken

Fokken Informatie over fokken, bonitaties, jeugd presentaties en nesten

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 18-12-2004, 19:54   #1
Ratheiser
Junior Member
 
Ratheiser's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Location: Enschede
Posts: 79
Send a message via Skype™ to Ratheiser
Default Welk merk benches/kennels?

Hallo Wolfdoggers,

Wij zijn als novicen nog steeds bezig alles rondom het onderwerp ‘wolfdog’ in ervaring te brengen.
Onze vraag dus: wat is een betrouwbaar merk voor binnen- en buitenkennels en voor wolfhond-zekere benches? Indien jullie ook iets over de prijsfactor kunnen vertellen, is dat natuurlijk een plus.

Graag horen wij van jullie deskundigen.

Gershom & Monique
Ratheiser jest offline   Reply With Quote
Old 21-12-2004, 00:25   #2
Xarah
Junior Member
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 3
Default

Hallo,

Wil effe reageren, de normale benches zijn niet geschikt voor een wolfhond.
Ik heb er ervaring mee.
Ik heb sinds kort een saarloos Xarah, dit is een herplaatser van 6 jaar oud. Een hele lieve hond, maar ze heeft al twee maal de bench gesloopt.
Leterlijk uit elkaar getrokken. Ik ben nu zelf een bench aan het maken die wat steviger is.
Ik kijk ook geregeld op Marktplaats.nl en kwam daar toevallig een stevige bench tegen, en dacht meteen aan jullie, daarom deze reactie.
Ik probeer de advertentie naar jullie toe te sturen,
hopelijk hebben jullie er wat aan.

Groetjes......
Xarah jest offline   Reply With Quote
Old 21-12-2004, 09:53   #3
Ratheiser
Junior Member
 
Ratheiser's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Location: Enschede
Posts: 79
Send a message via Skype™ to Ratheiser
Default

Hallo - heel erg bedankt voor jouw tip. Ik kijk regelmatig op Marktplaats.nl, maar ben meestal niet echt onder de indruk van de aangeboden benches/kennels. Maar ik kijk zeker nog een keer.

De groeten en nog een keer bedankt,

Gershom
Ratheiser jest offline   Reply With Quote
Old 21-12-2004, 12:15   #4
Xhrista
Junior Member
 
Xhrista's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Borssele
Posts: 426
Default

Quote:
Originally Posted by Xarah
Hallo,

Wil effe reageren, de normale benches zijn niet geschikt voor een wolfhond.
Ik heb er ervaring mee.
Ik heb sinds kort een saarloos Xarah, dit is een herplaatser van 6 jaar oud. Een hele lieve hond, maar ze heeft al twee maal de bench gesloopt.
Leterlijk uit elkaar getrokken. Ik ben nu zelf een bench aan het maken die wat steviger is.


Groetjes......
Xarah was als jonge hond al een persoonlijkheid(tenminste als leeftijd en naam kloppen).Heb haar gezien toen ze nog geen jaar was en herplaatser.Zou me zelf ook niet in een bench laten opsluiten als ik die leeftijd had.Maar ja dat is mijn opvatting.

Gr. Christa
Xhrista jest offline   Reply With Quote
Old 21-12-2004, 13:32   #5
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Hoi Gershom,

De ene wolfhond kan in een gewone standaard bench, terwijl je voor een andere echt weer een speciale bench met stevige spijlen nodig hebt.

Je zou ook eens kunnen informeren bij Koos en Letty de Graaf.
Jullie wilden daar toch al een keer naar toe gaan, dan kun je gelijk ook in de praktijk bij hen zien welke verschillende benches en kennelmaterialen zij gebruiken.
Bovendien hebben zij ook een handelsonderneming die diverse van deze zaken verkoopt en kunnen ze je vast ook nader informeren over de diverse mogelijkheden en prijzen.

Succes met je speurtocht!

Groetjes,
Mijke
PS zelf hebben wij buiten een "speelplaats" voorde honden gemaakt, die afgezet is met palen met beton gaas met een schrikdraad er boven en een kennelpaneel met een deur er in. Maar om zoiets te maken moet je wel enig technisch inzicht hebben en zelf kunnen "klussen"! En ik weet natuurlijk niet of jullie wat dat betreft "rechtse handen"hebben"
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 22-12-2004, 22:00   #6
Ratheiser
Junior Member
 
Ratheiser's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Location: Enschede
Posts: 79
Send a message via Skype™ to Ratheiser
Default

Hoi Mijke,

Bedankt voor jouw tip.
Wat onze handen betreft – wij zijn niet echt onhandig, maar misschien zijn wij, als oude academici, niet echt geschikt voor dit soort escapades. Wij zullen ons in elk geval door de familie de Graaf laten inspireren.

Jammer dat wij jou gisteravond niet meer tegen kwamen. Wij moesten helaas meteen weer richting Enschede.
Bovendien, de lessen van Flip doen duidelijk iets met onze beesten. Wij hebben ons nu voor een eerste cursus ingeschreven.

Wij zien jou zeker gauw weer een keer.

De groeten aan jouw hele familie,

Gershom
Ratheiser jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 04:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org