Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Sport en training

Sport en training Tsjechoslowaakse wolfhonden als werkhonden - hoe ze te trainen, hoe ze nieuwe dingen aan te leren, informatie over wedstrijden en trainingsbijeenkomsten

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 31-03-2012, 21:39   #81
ELISE
Yara
 
ELISE's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Berkel en Rodenrijs
Posts: 1,126
Default

De "Ready-Treat-Transformator" zorgt ervoor dat er nog hoop is voor de Tsjechen
__________________
Elise

www.ofthevoiceofnature.nl
ELISE jest offline   Reply With Quote
Old 06-04-2012, 17:58   #82
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

Gisteren voor het eerst de palen 1 x zonder strips gedaan , maar ja succes is geen garantie voor de toekomst, dus de keer daarna moesten de strips er weer om.... maar de lol en snelheid is helemaal terug. Zelfs andere mensen weten niet wat ze zien op het veld......
Zal die keurmeester die Barry vorig jaar voor een saarloos uitmaakte... en "tsja zijn ook niet geschikt voor de serieuze behendigheid he" tegen me zei met de volgende onderlinge een poepie laten ruiken..
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Old 06-04-2012, 18:00   #83
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

als we met meerdere mensen een RT bestellen kan er vast wel een korting vanaf

Quote:
Originally Posted by ELISE View Post
De "Ready-Treat-Transformator" zorgt ervoor dat er nog hoop is voor de Tsjechen
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Old 14-04-2012, 20:25   #84
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

Vandaag met Barry en Pulga (mijn Spaanse dame) aan de interne behendigheidswedstrijd van de URV mee gedaan.
Pulga heeft het heel erg goed gedaan, we zijn pas met de 2e cursus bezig waar we normaal niet meer dan 5 hindernissen achter elkaar doen. Bij het spelletje was ze wel druk en onzeker en waren de raakvlak toestellen nog wat lastig maar ze heeft ze wel gedaan(beetje slordig). Het vast parcours heb ik voor ons verpest want ik ging een 'verkeerd' sterretje in , pulga zelf was heel erg geconcentreerd. Bij de jumping zijn we 2e geworden en heb ik een mooie roze piep voor haar uit mogen zoeken.

Met Barry moest ik in de gevorderden lopen, maar wat zijn die parcoursjes meteen een stuk lastiger voor mij om te onthouden. Hij heeft zoals altijd netjes gelopen, paar kleine foutjes gemaakt. En Barry heeft weer wat nieuws bedacht bij de slurf en dat is dat de slurf stinkt bij het door het kruipdeel lopen, al rollend kwam hij de het gat uitgerold en meneer vond het nodig om zich om te draaien om vervolgens eens uitgebreid om het eind te gaan rollen.. viespeuk. Bij de palen zitten er nog hulp strips om zodat Barry altijd 1 fout heeft om het spelletje eerlijk te houden... dus nog even oefenen zodat die strips er ook af kunnen, zodat we weer kans maken op PRIJZEN Ik weet verder nog niet hoe we hebben gelopen voor de competitie rangorde dat is nog even afwachten.

Maar ik was weer erg trots op mijn 2 schatjes, zeker ook omdat de VV maarsbergen het nodig vond om uitgebreidt vuurwerk af te steken terwijl wij met onze honden op het veld bezig waren. Mijn hondjes stonden vast aan het hek en werden er gelukkig niet warm of koud van, helaas enkele andere honden wel.
Voor mij was de extra moeilijkheidsgraad vandaag dat ik met 2 honden moest lopen, en voor de honden was het extra moeilijk omdat de andere aan de kant vast stond. Maar het was al met al weer een geslaagde dag.
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Old 14-04-2012, 22:39   #85
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

nog een paar foto's die zijn gemaakt vandaag door een medecursist












jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Old 16-04-2012, 12:17   #86
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Leuke foto's!
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 07-10-2012, 23:39   #87
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

vandaag is er een fimpje gemaakt van Barry op het vaste Parcours, dit keer moest hij helemaal bloot lopen dus zonder halsband/gentle leader een extra uitdaging. Leuk om terug te zien, flink wat foutjes van mezelf die verbetering behoeven , zeker bij de ingang van de palen, maar ja daar was ik even de weg een beetje kwijt.
oh ja de snelste tijd is de helft van Barry zijn tijd
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Old 07-10-2012, 23:44   #88
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Ik vind het heel knap van jullie beide !!
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 08-10-2012, 00:00   #89
Puma
Ottokar lovers
 
Puma's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Location: Amsterdam
Posts: 271
Default

Quote:
Originally Posted by jmvdwiel View Post
bij de ingang van de palen, maar ja daar was ik even de weg een beetje kwijt.
oh ja de snelste tijd is de helft van Barry zijn tijd
Fantastisch!!!

Maar eh, inderdaad wel slow motion bij de paaltjes...
Puma jest offline   Reply With Quote
Old 08-10-2012, 00:14   #90
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

Hij kan de paaltjes wel sneller, maar dan moet de motivatie hoger zijn, bv een gevulde Ready Treat bakje er achter.. maar ja hij moet het natuurlijk ook zo kunnen doen. trouwens maar 1 foutje van de hond wat natuurlijk ook een handlersfout is nml de afsprong van de schutting daar mist hij het raakvlak.
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Old 08-10-2012, 20:23   #91
Bahco
Junior Member
 
Join Date: Jun 2011
Location: Beilen
Posts: 16
Default

Wat goed zeg!! Ik zie mijn Tsjech dat nog in geen jaaaaren doen. Is nu ook anderhalf, dus lekker aan het puberen. Maar wow, ik vind het echt een prestatie!
Bahco jest offline   Reply With Quote
Old 08-10-2012, 20:34   #92
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

Ja hoor dat kan je tsjech best wel , gewoon de juiste hondenschool/trainingsgroep en zorgen voor voldoende motiverende materialen (in Barry zijn geval lekker eten ) het is een leuk spelletje voor iedere hond! Misschien niet op echt wedstrijd niveau maar plezier voor mens en hond staat voorop.


Quote:
Originally Posted by Bahco View Post
Wat goed zeg!! Ik zie mijn Tsjech dat nog in geen jaaaaren doen. Is nu ook anderhalf, dus lekker aan het puberen. Maar wow, ik vind het echt een prestatie!
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Old 08-10-2012, 21:46   #93
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

........... !!!
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 09-10-2012, 14:56   #94
Jolanda
Member
 
Jolanda's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Hoofddorp, N.H.
Posts: 552
Default



Super! Leuk om te zien!
__________________
Groetjes, Jolanda
Jolanda jest offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 00:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org