Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Wolfhonden: Saarloos

Wolfhonden: Saarloos Alles over dieren vergelijkbaar met de TsW... informatie over Saarlooswolfhond...

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 27-03-2007, 12:54   #41
Kai
Junior Member
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 11
Default plassen in de benz

hallo
weet mischien iemand of er wat te doen is aan het plassen
in de benz onze kai ook als hij naar buiten is geweest gaat hij zo in de benz en gaat plassen we doen hem dus niet in de benz
wij vinden dit heel apart is dat ook zo of vinden jullie dit een
normaal iets
hij meld zich al we l als hij een plasje moet doen
gr.johan en gerda oudeschip
Kai jest offline   Reply With Quote
Old 27-03-2007, 13:37   #42
Ron
Junior Member
 
Ron's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Location: Culemborg
Posts: 79
Default

Hoe groot is de bench en hoe groot is de hond?
Als de bench te groot is dan gaat het effect van de bench weg.
Maar dit lijkt meer op een vorm van aandacht vragen.
maak het leuk als hij net de bench in gaat en geef een snoepje of zo, maar stop er gelijk mee als hij/zij gaat plassen.
Dan is het leuker om niet te plassen dan wel.

gReetzz.. Ron
Ron jest offline   Reply With Quote
Old 27-03-2007, 15:17   #43
Liesbeth
Junior Member
 
Liesbeth's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Lubbeek
Posts: 373
Default

Hallo,

ik had net hetzelfde probleem met Jennah. ik heb raad gevraagd aan een dierengedragstherapeut en hij hem eerst het hele geval beschreven. (Gaan wandelen, terug binnen, in de bench => plassen) Volgens hem was het te wijten aan het feit dat ik altijd meteen een proper dekentje in de bench legde (ik had er ongeveer 10 en elke dag een vat was, of zelfs 2, van jennah alleen!). Ik waste de dekentjes altijd maar en gebruikte ook steeds wasverzachter, zodat ze weer een lekker geurtje hadden. Nu zou het net door die wasverzachter zijn dat ze weer gaan plassen op het dekentje. Het ruikt vreemd voor hen en ze willen die geur niet in hun nest. Zijn tip was om geen wasverzachter meer te gebruiken, maar azijn in de plaats (neutraliseert de geuren). En ik moet zeggen, het werktte. (Ofwel was Jennah plots in de fase gekomen dat ze besloot om zindelijk te worden Kan ook natuurlijk!)
Misschien helpt dit... en anders, veel succes ermee!

Of misschien dit nog: Yuccah wacht soms tot ik net kijk om een plasje te doen in haar bench, omdat ze weet dat ik dan direct naar haar kom gelopen en de bench open doe (om de boel proper te maken). Dat is dan weer een heel ander probleem natuurlijk Het gaat zelfs zo ver dat ze doet alsof ze plast Maar ik trap er niet meer in nu... En ondertussen is ze trouwens zindelijk

Groetjes,

Liesbeth
Liesbeth jest offline   Reply With Quote
Old 27-03-2007, 18:39   #44
Kai
Junior Member
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 11
Default

met azijn dat gaan we proberen dat middeltje werkt ook bij kippen die mekaar aanvallen.
heb er zelf niet aan gedacht

over groote van de benz ja die is groot maar er zitten ook twee in
namelijk ook nog een jack russel pup en die plast er niet in.
het wordt trouwens al een dikke bingel die zig niet wil onderwerp en hij probeert echt van zich af te bijten. we zullen gouw weer een nieuwe foto er op zetten .
groetjes johan en gerda oudeschip
Kai jest offline   Reply With Quote
Old 28-03-2007, 20:42   #45
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default

Hallo

Goh..dat van die azijn wist ik ook niet; wat een handige tip!

Het zou zeker een vorm van aandacht vragen kunnen zijn en zeker een truc om proberen uit die bench te komen...was ik ook 'ingetrapt'

Echter omdat Kai zijn bench deelt met nog een hondje, zou het misschien ook markeer-gedrag kunnen zijn?

Groetjes,
Patty
Patty33 jest offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 15:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org