Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > TsW in nood

TsW in nood TsW die een nieuw tehuis zoeken: honden met stamboom maar ook wolfhondachtigen die in asiels zitten

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 16-01-2013, 19:04   #41
Yvonne van Kessel
Junior Member
 
Yvonne van Kessel's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Location: Amsterdam
Posts: 96
Default

Quote:
Originally Posted by Azazel View Post
Een hond kopen doe ik vooral voor mezelf.... een hond opvangen doe ik vooral voor de hond.. 2 totaaaaaaaal verschillende dingen.
Hierover verschillen we ook van mening. Ik haal uit mijn huidige herplaatsers (uit Nederland hoor, hoewel mijn Tsjech ooit in Olomouc geboren is, toch een beetje geld in het putje gegooid niet minder plezier dan uit mijn eerste hond die ik als pup kocht. Voor mij maakt dit dus geen enkel verschil. Liefde, daar ging het toch om? (oef, ik zweef weer, voetjes op de vloer) Maar dat is helemaal persoonlijk.

Quote:
Originally Posted by Azazel View Post
Een hond opvangen en een thuis geven tot zijn dood kost al genoeg, laat staan dat je om die kosten te "mogen" maken ook nog even 250 eurie mag afrekenen.
Als je je pup gratis van de fokker zou krijgen heb je gelijk
Yvonne van Kessel jest offline   Reply With Quote
Old 16-01-2013, 19:10   #42
Yvonne van Kessel
Junior Member
 
Yvonne van Kessel's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Location: Amsterdam
Posts: 96
Default

Quote:
Originally Posted by Azazel View Post
Sorry, deze opmerking zet je verhaal wat mij betreft geen kracht bij.
Beter goed gejat dan slecht bedacht

Nu we de Russen en de Duitsers ook weer behandeld hebben kunnen we weer over tot de orde van de dag. Het herplaatsen van een teef was dat geloof ik? Waar zouden we zijn zonder weldoeners die dit klusje weer willen opknappen? Ze is gratis Barry, niks voor jou? Vier poten eraan, ik zeg doen!
Yvonne van Kessel jest offline   Reply With Quote
Old 16-01-2013, 19:34   #43
Yvonne van Kessel
Junior Member
 
Yvonne van Kessel's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Location: Amsterdam
Posts: 96
Default

Quote:
Originally Posted by Azazel View Post
Een hond opvangen en een thuis geven tot zijn dood kost al genoeg, laat staan dat je om die kosten te "mogen" maken ook nog even 250 eurie mag afrekenen.
Nog een kleine nuance. Als iemand in Nederland zijn hond door omstandigheden moet herplaatsen, mag je er vanuit gaan dat diegene daar mee zit en slechts een doel heeft: een goed huis vinden. Geld vragen vind ik dan ook heel ongepast. Omdat de discussie ging over opvang van buitenlandse honden waarbij er kosten gemaakt worden voor opvang, dierenarts en vlucht vind ik het bij die honden weer redelijk een vergoeding te vragen, mits dit geld goed besteed wordt.
Yvonne van Kessel jest offline   Reply With Quote
Old 16-01-2013, 22:50   #44
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

voor mij is een hond nemen "liefde op het eerste gezicht". Als die hond toevallig 3 poten heeft zal mij dat aan mijn fraaie arsch oxydieren. En als dat opvang huis 250 euro vraagt voor gemaakte kosten voor de opvang, vind ik dat prima. Sommige asielen krijgen subsidie of giften vanuit goede doelen (dierenlotterij etc). Ook dan vragen ze een bijdrage als je een hond ophaalt.
Een particulierenopvang krijgt niks.
Dan is er nog het feit waar de hond vandaan moet komen. Ik ben het niet eens met het "eigen volk eerst" principe van Barry.
We leven allemaal op de zelfde wereld. En das 1 wereld. Beter dat we eens gaan nadenken als "wij" ipv eigen landje eerst. Hond is een hond. Hond denkt niet in landen. Iemand in nood is iemand in nood al zou ie uit timboektoe komen.
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 16-01-2013, 23:13   #45
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Misschien een beetje kromme vergelijking, maar toch….

Op diverse plekken ter wereld leven ook vele zielige kids (en volwassenen) onder meer dan treurige omstandigheden. Zelfs in ons westerse continent zijn er tal van “zwerf kids” die zonder ouders op straat moeten zien te surviven…. En al ken je er een persoonlijk en wil je echt alle kosten voor zo’n kind op je nemen…meenemen naar Nederland kan/mag niet door alle int. regelgeving. (en uit ervaring weet ik dat het je soms echt door merg en been gaat als je alleen al 1 individueel kind niet mee kan nemen en slechts met wat ondersteuning daar moet achterlaten )
Maar door 1 kind op te vangen, verander je ook een situatie niet in een land. Voor dat ene kind komen er 10 nieuwe in de zelfde gruwelijke omstandigheden in de plaats.

Wat je voor kids wel kunt doen is organisaties ondersteunen die werken aan een omslag in denken in een land. Organisaties die op diverse manieren ook proberen kinderen minimaal van eten te kunnen voorzien en als het even kan een opvang realiseren zodat ze een dak boven hun hoofd hebben.
Ik ken ook mensen die zich het lot van zulke trieste kids zo aantrokken, dat ze hun eigen huis en spullen verkochten en zelf definitief naar zo’n land vertrokken zijn om praktisch hulp te gaan bieden. Zo zijn er wereldwijd diverse hele kleinschalige opvang projecten waar deze kids ook scholing en middelen krijgen om ook hun latere kansen op eigen inkomen en een hoopvolle toekomst te kunnen realiseren. Al dit soort projecten en kleinschalige organisaties worden vaak alleen ondersteund door donaties en bieden vaak ook “adoptie op afstand” vanuit Nederland.

Maar t.a.v. bijvoorbeeld honden die in die zelfde landen op de zelfde plekken als die kids onder treurige omstandigheden leven, gelden er geen internationale regels/beperkingen m.b.t. mee naar Nederland nemen…
En een ieder die er wat moeite voor doet kan er zelfs op zijn vakantie een mee terug nemen naar Nederland. En ik snap best dat dit de eigenaar waarschijnlijk ook nog een dubbel positief gevoel geeft omdat hij ook persoonlijk een van die honden “gered” heeft! Daarnaast zijn er ook tal van organisaties die uit diverse landen honden (de lucky ones) voor opvang naar Nederland halen. Maar het verandert helemaal niets aan de situatie voor al die andere treurige zwerf doggies in dat land…

Maar er zijn er ook diverse organisaties en kleinschalige projecten die ter plekke heel veel doen aan een omslag in denken in dat land en niet meewerken aan het naar Nederland halen van honden. Een aantal van die organisaties hebben ook opvang centra in die landen opgezet waar doggies minimaal van eten en een dak boven hun hoofd voorzien worden. En men werkt ook hard aan het geven van voorlichting en het vinden van gezinnen die een hond een nieuw thuis willen geven.
Daarnaast organiseren die organisaties ook grootscheepse castratie en sterilisatie programma’s. ( sommigen bieden veterinaire studenten ook stage plaatsen om te helpen bij deze programma’s)
Al dit soort projecten en kleinschalige organisaties worden ondersteund door donaties (financiële, in natura met voer, medicatie,hokken of bv met castratie vouchers die men kan kopen) en zij bieden ook de “adoptie op afstand” mogelijkheid vanuit Nederland.

De kosten van voer, verzorging, ontworming, medicatie en behandeling zijn in die landen vele malen lager dan in Nederland. In veel van die landen kan (mede omdat er vrijwilligers werken) een hond bv al gecastreerd worden voor rond de € 15. En reken dan maar uit wat er voor alleen al de transportkosten van een hond naar Nederland in zo’n land zelf voor honden gedaan kan worden…
Voor mij persoonlijk is dat een van de redenen waarom ik alleen kleinschalige organisaties en projecten in zo’n land zelf ondersteun.

Maar ja, “Zo veel mensen zo veel zinnen” is de uitdrukking en dat geldt ook voor dit item
En een ieder is gelukkig vrij om te doen wat hem/haar zelf het beste lijkt!
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 16-01-2013, 23:23   #46
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

ben het met Mijke eens om in de landen zelf eerst de problematiek aan te pakken, anders is het dweilen met de kraan open.
Maar je vergelijking met de kids is helemaal niet krom en errug frustrerend. Reden dat de doggies zo meegenomen mogen worden zonder restricties is dat honden minder waard zijn dan een mensenleven. Normaal verafschuw ik dat. Maar in dit geval heeft het voordelen, waardoor je dus een hond eerder uit benarde situaties kunt halen als de kinderen. Ik zou willen dat dit voor de kids ooit ook eens gaat gelden. Want jammer maar helaas, we zijn al zolang bezig met ontwikelings werk, maar als hun regering corrupt is en blijft in sommige landen, is het vechten tegen de bierkaai.
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 17-01-2013, 00:52   #47
Yvonne van Kessel
Junior Member
 
Yvonne van Kessel's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Location: Amsterdam
Posts: 96
Default

Quote:
Originally Posted by mijke View Post
Maar er zijn er ook diverse organisaties en kleinschalige projecten die ter plekke heel veel doen aan een omslag in denken in dat land en niet meewerken aan het naar Nederland halen van honden.
Hoewel ik het opvangen van herplaatsers in geen geval kan afkeuren, ben ik het met je eens dat dit op langere termijn waarschijnlijk de beste oplossing is.
Yvonne van Kessel jest offline   Reply With Quote
Old 20-01-2013, 11:02   #48
Joswolf
Member
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 757
Default

Ondertussen kom je meer zogenaamde opvang uit dodingsstations uit Oostblok tegen of Spanje enz, dan andere honden. Gisteren zelfs een mooi pupje "was net gered" ja ja en die domme mensen trappen er allemaal in. De meeste worden gewoon in schuren in Polen of elders, gefokt en het verhaal verkoopt. En kennelijk loont het zich toch voor om zo'n busje vol hierheen te brengen. En niet geent of gecastreerd. Dan zijn 250 Eur voor een gemiddelde Hongaar vel geld.
Jos
Joswolf jest offline   Reply With Quote
Old 21-01-2013, 20:53   #49
Puma
Ottokar lovers
 
Puma's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Location: Amsterdam
Posts: 271
Default

Ellende is goede handel. En als koper ben je ook nog eens van je schuldgevoel af.

Of ben ik nu wel erg cynisch?
Puma jest offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 22:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org