Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Gezondheid en voeding

Gezondheid en voeding Het voeren van een wolfhond, informatie over hondenvoer, vaccineren, etc

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 22-05-2006, 23:57   #21
Jolanda
Member
 
Jolanda's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Hoofddorp, N.H.
Posts: 552
Default Gedrag van teefje na castratie

Hallo allemaal,

Teven kunnen inderdaad na castratie dominanter worden.
Daar er geen progesteron meer aangemaakt wordt.

Ik had al een aardige 'tante' (teef), maar ik kon geen loopsheid gebruiken bij mijn uitlaatservice, dus ik wilde haar gecastreerd hebben.
Nu is het een erg dominante teef! Plast op drie poten en plast vaak en echt met kleine beetjes.
HIER BEN IK!
Daarbij heeft ze gewoon altijd succes met haar onvriendelijk gedrag naar andere honden. De meeste zijn helemaal geïntimideerd. Daardoor veel te veel overwinningservaring, helaas.

Groetjes, Jolanda
Jolanda jest offline   Reply With Quote
Old 23-05-2006, 00:29   #22
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default Gedrag van teefje na castratie

Quote:
Originally Posted by ConnyTimber
De hondengedragsdeskundige zegt dat hij van mening is om het toch niet te doen omdat teefjes vaak wat kattiger (bitcherig) worden na een castratie.
Wat is jullie mening/ervaring hierover/hiermee?
Ik kan je helaas alleen maar van de regen in de drup helpen Conny!
Ik heb zowel teefjes meegemaakt die wat bitcheriger werden maar ook veel teefjes die er juist heel "mutserig" en veel knuffeliger door werden Ik denk persoonlijk dat het ook van belang is wat voor karaktertje zo'n dame voor die tijd had!

Het zelfde heb ik ook bij reuen gezien Sommige werden ietwat slomige goedsullen (die snel de neiging hadden te dik te worden) en andere (waarvoor mensen ze lieten castreren vanwege het gedrag), veranderden geen steek met hun gepats!
Want dat gedrag ligt natuurlijk ook aan andere zaken.

Verder verschilt het ook per land hoe er in het algemeen over castratie gedacht wordt. (En dan is er ook nog verschil of je over poezen of teven en katers of reuen praat! )
Er zitten een paar (ziekte) risico verminderende factoren aan en dat is de reden dat in sommige landen het vrij algemeen door Da's geadviseerd wordt als je toch niet met een hond wil fokken. In Amerika adviseren ze zelfs zeer vroegtijdige castratie rond de 7/8 mnd!

Groetjes,
Mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 15:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org