Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Sport en training

Sport en training Tsjechoslowaakse wolfhonden als werkhonden - hoe ze te trainen, hoe ze nieuwe dingen aan te leren, informatie over wedstrijden en trainingsbijeenkomsten

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 22-11-2008, 21:19   #121
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

We hebben het vandaag ff anders gedaan.
Hond en fiets in de auto en richting Harderwijk en daar hebben we door het bos gecrossed .
Nomad los en ik mijn stinkende best doen om hem een beetje bij te houden .
Wat resulteerde in een gemiddelde snelheid van 9,5 km , en de modderspetters achter me oren .
Wat een baggerzooitje, daar had je echt zonder lieslaarzen/fiets nix te zoeken .
En ondanks al die spetters achter me oren ik dit zeker nog een keertje ga doen .

Groette Martine.
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 22-11-2008, 22:21   #122
ELISE
Yara
 
ELISE's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Berkel en Rodenrijs
Posts: 1,126
Default

Over Diehards gesproken......

Best lekker toch, zo'n modderbad
__________________
Elise

www.ofthevoiceofnature.nl
ELISE jest offline   Reply With Quote
Old 23-11-2008, 12:59   #123
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by ELISE View Post
Best lekker toch, zo'n modderbad
Weet ik niet .
Want het waren spetters .
En ik ben niet onder uit gegaan dus heb geen modderbad gehad .
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 23-11-2008, 18:09   #124
ELISE
Yara
 
ELISE's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Berkel en Rodenrijs
Posts: 1,126
Default



Volgende keer beter dan!

__________________
Elise

www.ofthevoiceofnature.nl
ELISE jest offline   Reply With Quote
Old 17-04-2009, 21:08   #125
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Vanmiddag hadden we een zonnetje , het was niet te koud niet te warm , wel een pittig windje .
Maar we zijn dus ff gaan fietsen .
En dat ondertussen met een doggie die netjes kan lopen naast de fiets .
Dan is het toch wel erg prettig om zo maar ff een rondje met je doggie te fietsen .
En,........ daar had ik in het begin echt alleen maar van kunnen dromen .

Groette Martine.
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .

Last edited by loco; 17-04-2009 at 21:14.
loco jest offline   Reply With Quote
Old 17-04-2009, 21:43   #126
Bob Dylan
bench
 
Bob Dylan's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Location: Zwaag, Nederland
Posts: 132
Default

Bob heeft vandaag ook een fiets avontuur gehad. Hij zag een konijn en moest daar natuurlijk achteraan. Door de velden dwars over een fietspad. Een man met een stropdas had Bob niet in de gaten en ik zag het gewoon al aankomen. Maar ja, Martine, je kent me he.... ik dacht alleen maar oho....... Die meneer moest in de remmen en viel haast van zijn fiets. Ik kreeg op mijn donder van die meneer en heb haastig mijn excuus aangeboden. Tja, ik moet nog veel leren
__________________
Groetjes Nicole
When you gotta go, you gotta go
Bob Dylan jest offline   Reply With Quote
Old 17-04-2009, 21:51   #127
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by Bob Dylan View Post
Bob heeft vandaag ook een fiets avontuur gehad. Hij zag een konijn en moest daar natuurlijk achteraan. Door de velden dwars over een fietspad. Een man met een stropdas had Bob niet in de gaten en ik zag het gewoon al aankomen. Maar ja, Martine, je kent me he.... ik dacht alleen maar oho....... Die meneer moest in de remmen en viel haast van zijn fiets. Ik kreeg op mijn donder van die meneer en heb haastig mijn excuus aangeboden. Tja, ik moet nog veel leren
, tjsa Jij en BOB .

Groette Martine.
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 17-04-2009, 21:59   #128
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

Mooi man , zie je wel de volhouder wint (bijna) altijd :

hoe doet die van jou het als je andere honden moet passeren ? die van mij trekken me dan nog niet niet van de fiets

Quote:
Originally Posted by loco View Post
Vanmiddag hadden we een zonnetje , het was niet te koud niet te warm , wel een pittig windje .
Maar we zijn dus ff gaan fietsen .
En dat ondertussen met een doggie die netjes kan lopen naast de fiets .
Dan is het toch wel erg prettig om zo maar ff een rondje met je doggie te fietsen .
En,........ daar had ik in het begin echt alleen maar van kunnen dromen .

Groette Martine.
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Old 17-04-2009, 22:24   #129
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Quote:
Originally Posted by loco View Post
En dat ondertussen met een doggie die netjes kan lopen naast de fiets .
Dan is het toch wel erg prettig om zo maar ff een rondje met je doggie te fietsen .
En,........ daar had ik in het begin echt alleen maar van kunnen dromen .
Klasse hoor!

Maar fiets je dan ook dwars door het dorp??

Quote:
Originally Posted by jmvdwiel View Post
Mooi man ,
hoe doet die van jou het als je andere honden moet passeren ? die van mij trekken me dan nog niet niet van de fiets
Daar ben ik ook wel benieuwd naar!
De mijne probeerden vorig jaar daarvoor eens dwars door de spaken te vliegen! (sinds die tijd fiets ik nooit meer met twee samen! )

Enne.... hoe reageert hij dan op van die loslopende freggels die ineens krijsend een erf afvliegen als je er net bijna voorbij bent??
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 17-04-2009, 22:32   #130
Bob Dylan
bench
 
Bob Dylan's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Location: Zwaag, Nederland
Posts: 132
Default

Ik heb net een nieuw zadel.... Bob houdt niet zo van mijn fiets. En ik heb hele stevige hoge laarzen want mijn kuiten zijn erg spannend voor Bob. En ik fiets nog los met hem 7 kilometer heen en 7 terug. Heel vroeg op een dan nog stil fietspad tussen 2 dorpjes. Bob is nog erg speels. Ik doe het alleen maar voor een rustige zaterdag en zondagochtend. Om 1 uur wil hij alweer actie. Dan is het tijd voor de koniijntjes achter ons huis.
__________________
Groetjes Nicole
When you gotta go, you gotta go
Bob Dylan jest offline   Reply With Quote
Old 17-04-2009, 23:01   #131
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by mijke View Post
Klasse hoor!

Maar fiets je dan ook dwars door het dorp??
Euhm we fietsen zelfs door de stad , als je Hoorn zo mag noemen .
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 17-04-2009, 23:10   #132
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by jmvdwiel View Post
Mooi man , zie je wel de volhouder wint (bijna) altijd :

hoe doet die van jou het als je andere honden moet passeren ? die van mij trekken me dan nog niet niet van de fiets
HIIHIH daarom zeg ik ook dat ie het netjes "kan" .
Want dat passeren gaat meestal als je hem zijn gang laat gaan, op 2 poten .
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 17-04-2009, 23:18   #133
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by mijke View Post
(sinds die tijd fiets ik nooit meer met twee samen! )
Enne.... hoe reageert hij dan op van die loslopende freggels die ineens krijsend een erf afvliegen als je er net bijna voorbij bent??
Euhm 2 tegelijk aan een riempie fietsen ??, nee ik ben nog steeds niet levensmoe .
En freggels,................ hier laat ik me niet over uit .
Maar dat heeft meer met die freggels te maken dan met m'n doggie .
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 22-11-2009, 18:58   #134
of_Mercedes_Dream
Junior Member
 
Join Date: Sep 2003
Location: Kontich, near Antwerp
Posts: 460
Default

Eens een item terug naar boven halen: fietsen met je twh!

Wie traint er nog met de fiets en je twh?

Ikzelf ben met drie "wolfjes" aan het fietsen. Apart !.
Heron van bijna 6 jaar doe ik 3x per maand 8,5km. Een beetje conditie behouden.
Fanny (3j) zit al terug op 40km. In augustus zat ik met haar al aan 50km, om deel te nemen eind september aan de svp2 in Samorin (Slow). Maar haar loopsheid heeft de plannen gewijzigd. Hopelijk is er ergens in april terug een examen.
En nu ook Isla (8mnd) is er aan begonnen. 2x per maand de 8,5km tegen 10à12 km per uur en zo veel mogelijk op gras. Ze is nog jong en nog oppassen voor de pootjes.
En de Belgische politie is mij al tientallen keren gepasseerd en hebben nog niets gezegd.....

Ik ben benieuwd voor jullie trainingen.

Patrick
of_Mercedes_Dream jest offline   Reply With Quote
Old 22-11-2009, 20:14   #135
ELISE
Yara
 
ELISE's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Berkel en Rodenrijs
Posts: 1,126
Default

Yara (bijna 4 jaar oud) loopt 2 a 3 keer per week naast de fiets naar haar uitrenplek. Op de heenweg haalt ze 13 a 14 km, terug 9 a 10 km/uur
Hiermee protesteert ze volgens mij tegen het verlaten van haar geliefde speel-/uitrenplek
__________________
Elise

www.ofthevoiceofnature.nl
ELISE jest offline   Reply With Quote
Old 23-11-2009, 19:53   #136
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Jepzzzzz hier word ook nog gefietst , eerste stuk in fullspeed .
Ik probeer 2 keer in de week te gaan, en dan ene keer een km of 6 en dan weer is 10.
En voor de 40 km trainen ?? tsja dat staat minimaal nog een jaartje in de wacht .

Maar ik vraag me wel af, op welke leeftijd men met hun doggie begint te fietsen en welke afstand en waarom ????
Want 8 km met een hond van 8 maanden vind ik persoonlijk erg vroeg en veel.

Ik ben zelf gaan fietsen met Nomad dat ie een 1 jaar was, en ben ik begonnen met een km of 5,6.
Ik heb wel met hem los door het park gefietst voor hij een jaar was, een km of 2 is dat.
Ohw ja het waarom vergeet ik bijna,....... het zekere voor het onzekere vanwege het standaard verhaal wat er in de rondte gaat over heupen, spieren en op jonge leeftijd fietsen.

Groette Martine.
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .

Last edited by loco; 23-11-2009 at 19:58.
loco jest offline   Reply With Quote
Old 24-11-2009, 02:54   #137
Davidv
Junior Member
 
Davidv's Avatar
 
Join Date: Apr 2009
Location: Beringen
Posts: 10
Default

Mijn 2 'gekken' lopen bijna 3 dagelijks een toertje van bij de 5 a 6 km langs het Albertkanaal.

Ik ben nog maar 5 keer overkop gegaan op mijn fiets en tevens ook 5 maal gemolesteerd door mijn 2 idioten die denken dat ik voor ''de fun'' op het asvalt stuiter met men hoofd en dat ik daarbij ook nog eens wil dood gelikt worden

Waar 'gewoon' wandelen echt een ramp is...gaat met 2 langs de fiets wonderbaarlijk !! dus sja...echt wel plezierig hoor!!

Ik ben trouwens hierdoor ook al 4 kilo vermagerd hihi
Davidv jest offline   Reply With Quote
Old 25-11-2009, 12:00   #138
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Hier wordt ook nog wekelijks gefietst
Maar niet als training voor een of ander examen, maar gewoon voor de fun en conditie van de hond (en vooral die van de baas!

Zelf neem ik jonge honden alleen voor fietsgewenning op korte stukjes mee (bv naar de winkel) en begin pas vanaf een maand of 15 met opbouw voor langere afstanden (i.v.m. voorkoming overbelasting tijdens groei)
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 25-11-2009, 15:37   #139
of_Mercedes_Dream
Junior Member
 
Join Date: Sep 2003
Location: Kontich, near Antwerp
Posts: 460
Default

Ik denk dat het continue spelen met andere honden of trappen lopen het ergste leed kunnen veroorzaken bij een hond.
Mijn honden mogen nooit in galop lopen naast de fiets, enkel draf.
12km/u is meer dan snel genoeg, zoniet is de kans op kwetsuren aan de kussentjes heel groot. (ervaren met Heron)
Isla is nu 9 maanden en heeft in totaal nog maar 40km gelopen. Niet echt overdreven.
Een jonge hond die te snel groeit en of groeipijnen had of heeft is inderdaad niet goed om ermee te fietsen.
Ik vraag me af waarom bij de sledehonden zoals husky of malamut de minimum leeftijdsgrens om deel te nemen aan een wedstrijd reeds op 12 maanden ligt. Die honden trainen ook al van jongs af. Enkele dagen geleden stond er nog een artikel van iemand die europees kampioen sprintmushing is geworden. Hierin stond duidelijk vermeld dat trainingen zo vroeg mogelijk moeten beginnen.
En ook de min. leeftijd om in Slowakije de SVP1 (40km) af te leggen is 12 maanden.
Patrick
of_Mercedes_Dream jest offline   Reply With Quote
Old 25-11-2009, 21:34   #140
SeHaVe
Junior Member
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 14
Default

Hallo,
Wij fietsen ook met onze tsjech (3) en onze border collie x duitse herder (3 1/2) en ze zijn hierin heel verschillend. Gaat de laatsgenoemde in volle vaart ervandoor en blijft het tempo hoog houden, onze tjech daarentegen heeft en houdt zijn eigen tempo van ongeveer 11 km. Hem trachten de overreden om harder te gaan is onbegonnen werk; hij ziet er volgens mij echt het nut niet van in en dus gebeurt het niet! Overigens is met zijn conditie niets mis, want hij houdt dit lang vol (vorig jaar 40 km geoefend) alleen voor mee te doen aan wedstrijden zijn we gestopt; hij is te langzaam. En hoe meer ik probeer hem aan te moedigen hoe koppger hij wordt. Klinkt bekend?
Overigens kan hij wel degelijk harder met de juiste stimulans zal ik maar zeggen zoals
=> een vreemde hond in de verte.....ineens 20 km .....
=> een wegspurtende kat....
=> mijn dochter die te paard meegaat...die wil ie per se bijhouden en dan maakt ie vaart.....
Maar ja normaal gesproken dus een "slakkegangetje".

Met onze vorige hond ( een siberische husky)fietste we echt veel omdat rennen en trekken bij deze honden echt in de genen zit. Wanneer ik dan bijvoorbeeld een tocht van 10 km maakte, deed ik de eerste 7 km niet anders dan remmen (hij had uiteraard een speciaal tuigje aan om te kunnen trekken). Hij bereikte in zijn "topjaren" tot aan 40 km per uur.....alleen hield het baasje dit niet lang (lees heel kort) vol.Binnen een paar jaar waren mijn trommelremmen van mijn nieuwe fiets -tot verbazing van de fietsenmaker - volledig tot op het ijzer afgesleten. Deze hond is 13 jaar geworden en heeft volgens onze berekeningen samen met mij "de wereld rondgefietst" Niet te vergelijken dus met onze tsjech nu.......die vindt het snuffelen en rondkijken ( zelfs zo dat ie met zijn hoofd bijna tegen een paaltje loopt als ik niet voor hem oplet) onderweg veel belangrijker.

groet
Marie-Jose
SeHaVe jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 00:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org