Go Back   Wolfdog.org forum > Francais > Videos & photo stories

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 30-05-2011, 22:21   #261
ArImInIuM
Member
 
ArImInIuM's Avatar
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 762
Default

puis de toutes façons, pourquoi réintroduire du sarloos si l'on veut du lupoide,99% des saarloos sont loin d'être lupoides pourquoi ne pas réintroduire tout simplement du loup, ça ne serait pas plus simple ??
n'y a t il plus de polémiques quant à la réintroduction de loups chez certains éleveurs?? quand on voit certains éleveurs connus mélanger dans leurs parcs de vrais loups et des CLT ouvertement sur d'autres reseaux sociaux ... non ?? la tentation d'hybrider un mâle ou une femelle ne serait elle pas simplifiée ??
il y aurait également des masques atypiques, des couleurs differentes ???
pourquoi tout tourne tout le temps autour du saarloos??? à vous lire on a l'impression que descendre du saarloos est une tare indélebile .....
ArImInIuM jest offline   Reply With Quote
Old 30-05-2011, 22:51   #262
martiou07
Moderator
 
martiou07's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: France
Posts: 1,986
Send a message via MSN to martiou07 Send a message via Skype™ to martiou07
Default

Quote:
Originally Posted by ArImInIuM View Post
puis de toutes façons, pourquoi réintroduire du sarloos si l'on veut du lupoide,99% des saarloos sont loin d'être lupoides pourquoi ne pas réintroduire tout simplement du loup, ça ne serait pas plus simple ??
n'y a t il plus de polémiques quant à la réintroduction de loups chez certains éleveurs?? quand on voit certains éleveurs connus mélanger dans leurs parcs de vrais loups et des CLT ouvertement sur d'autres reseaux sociaux ... non ?? la tentation d'hybrider un mâle ou une femelle ne serait elle pas simplifiée ??
il y aurait également des masques atypiques, des couleurs differentes ???
pourquoi tout tourne tout le temps autour du saarloos??? à vous lire on a l'impression que descendre du saarloos est une tare indélebile .....
Non Chris, tu sais très bien que tout ne tourne pas autour du Saarloos, en exemple , Doz ...... non ????
__________________

martiou07 jest offline   Reply With Quote
Old 30-05-2011, 22:56   #263
Pericles 40
Senior Member
 
Pericles 40's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,119
Default

en tant que simple particulier, vivant avec un clt, qui a peur de l'humain!
pas facile a gerer au quotidien
reintroduire du loup? pour quel resultat? la beauté?
moi je pense qu'il faut continuer a travailler le caractere,sont beaux comme y sont les Clt
sinon on fera quoi des chiots,on les mettra en cage a vie?
et vos futurs acheteurs les abandonneront,le pied pour une race si jeune,de disparaitre aussi vite
Pericles 40 jest offline   Reply With Quote
Old 30-05-2011, 22:58   #264
ArImInIuM
Member
 
ArImInIuM's Avatar
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 762
Default

donc diamond c'est sarloos et doz c'est ????? loup ????
parceque dans la rue autant dire que ma chienne est un mélange de loup plutot qu'un mariage de saarloos ( que les gens néophites connaissent autant que le CLT) mais arretez un peu , apportez nous des preuves, des choses concrètes .... aprés on en parlera, pour le moment c'est un CLT à preuve du contraire. le jour ou les preuves seront là, on en reparle .....

pour moi elle a une tête de CLT les couleurs d'un CLT, les oreilles d'un CLT, le masque d'un CLT les yeux d'un CLT un point c'est tout .



si vous m'apportez la preuve du contraire j'aviserais mais pour le moment rien n'est sûr .... mais ça ne changera rien sur le regard admiratif que je peux poser sur elle, j'ai un chien entre les mains, et je connais suffisement le loup pour vous dire qu'elle n'en a pas les comportements, même à la 3eme génération "supposée"

Last edited by ArImInIuM; 30-05-2011 at 23:12.
ArImInIuM jest offline   Reply With Quote
Old 30-05-2011, 23:03   #265
martiou07
Moderator
 
martiou07's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: France
Posts: 1,986
Send a message via MSN to martiou07 Send a message via Skype™ to martiou07
Default

Quote:
Originally Posted by ArImInIuM View Post
donc diamond c'est sarloos et doz c'est ????? loup ????
à vous de me dire comment vous ont été placé ces chiots ......

Pour Demoniak je sais pas, mais c'est sur je me pose des questions en rapport à ses origines ........, pour Doz par contre je sais, et je sais que tu es au courant aussi Chris .....
__________________


Last edited by martiou07; 30-05-2011 at 23:05.
martiou07 jest offline   Reply With Quote
Old 30-05-2011, 23:31   #266
plume
Junior Member
 
plume's Avatar
 
Join Date: Apr 2009
Location: nice
Posts: 472
Send a message via MSN to plume
Default

ca jacasse ici on dirait, mais ça n'avance pas beaucoup...

faute d'éléments on dirait que chacun campe sur ses positions...

Certains prétendent avoir des éléments qu'ils ne montrent pas, d'autre supposent...

le débat ne semble pas constructif malheureusement...

Moi aussi j'ai un vrai CLT



:twis ted:

ET JE PEUX LE PROUVER MAIS JE VOUS MONTRERAI PAS
plume jest offline   Reply With Quote
Old 30-05-2011, 23:35   #267
ArImInIuM
Member
 
ArImInIuM's Avatar
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 762
Default

tout ce que je sais en regardant VOTRE bible c'est que édora du coté de son grand père est la 8eme génération avec du loup, ceci explique peut être cela non ??

Mephisto Crying Wolf


qui descend de :
Moòa z Krotkovského dvora CS


qui descend de
Omar z Krotkovského dvora CS



une sacrée ressemblance quand même avec doz ........ donc pour moi les choses sont claires doz n'est pas un "mix" j'en suis sûr .......

Last edited by ArImInIuM; 30-05-2011 at 23:45.
ArImInIuM jest offline   Reply With Quote
Old 30-05-2011, 23:39   #268
plume
Junior Member
 
plume's Avatar
 
Join Date: Apr 2009
Location: nice
Posts: 472
Send a message via MSN to plume
Default

ben oui mais c'est pas Dox là , c'est Mix Plume, heuuuuu Miss Plume
plume jest offline   Reply With Quote
Old 30-05-2011, 23:44   #269
ArImInIuM
Member
 
ArImInIuM's Avatar
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 762
Default

maintenant quand on regarde les origines de demoniak ils ont avec doz en commun à la 6 eme génération le même ancêtre

Orlík z Rosíkova CS (f4)



en génération anterieure

Rep z Pohranièní strá¾e (F3)



Cita z Pohranièní strá¾e (F2)

Xavan z Pohranièní strá¾e (F1)
et pour finir la base de la lignée un vrai loup

©arik _Canis Lupus Lupus_

donc quand je compare chaar'rey qui est à la 18eme génération depuis la première hybridation il est un peu logique que l'aspect peut être un peu different tant physiquement que comportementalement.
avant de prendre édora nous avons tout de même surveiller ceci ....

Last edited by ArImInIuM; 30-05-2011 at 23:57.
ArImInIuM jest offline   Reply With Quote
Old 31-05-2011, 00:00   #270
admin
Moderator
 
admin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 583
Default

Quote:
Originally Posted by ArImInIuM View Post
tout ce que je sais en regardant VOTRE bible c'est que édora du coté de son grand père est la 8eme génération avec du loup, ceci explique peut être cela non ??

Mephisto Crying Wolf


qui descend de :
Moòa z Krotkovského dvora CS


qui descend de
Omar z Krotkovského dvora CS



une sacrée ressemblance quand même avec doz ........ donc pour moi les choses sont claires dox n'est pas un "mix" j'en suis sûr .......
You mix again a lot.

The old slovakian lines are wolfish (because they are inbreeds on Rep who had 45% wolfblood). Doz is a (illegal) mix with EUROPEAN Wolf so it is wolfdog (European Wolfdog). It is why it is "wolffish".
I have no idea what kind of mix is Demoniak but the puppies of Doz and Demoniak are ALL UNTYPICAL (as Czechoslovakian Wolfdogs). And totally different than Mephisto, Mona or Omar (different heads, body and masks that a Czechoslovakian Wolfdog can have). All of them look like American Wolfdogs (Husky, GSD, Tundra wolf crosses) or crosses with Saarloos (what is the almost the same - Husky, GSD, Tundra wolf cross).

So the problem is not Doz and Demoniac because they can "play" a CsW - it could be really possible to cheat people that both dogs are just nice CsW - that they are "result of great work of French breeders". But the true show the puppies of both of them and of Demoniac. Because by the puppies you already see that they are not purebreed wolfdogs - they do not resemble CsW (and have also NOTHING common with Crying Wolf or Slovakian lines). And there are more dogs by this kennel which have serious faults which are TOTALLY UNTYPICAL for Czechoslovakian Woldog.

Please do not try to say that "Cryinf wolf is responsible" because there are many offspring of Crying Wolf in Slovakia, Czech Republic and Italy and there were NO cases of Saarloos alike dogs there. There were NO puppies born which have liver color or are untypical in look like the dogs from de la Louve Blanche kennel.

And you can see that every generation of that dogs is more and more untypical. It is a sing for first generation crosses which were done in the near future (such division of genes you have by F2-F3 crosses). And only in France.
admin jest offline   Reply With Quote
Old 31-05-2011, 00:05   #271
martiou07
Moderator
 
martiou07's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: France
Posts: 1,986
Send a message via MSN to martiou07 Send a message via Skype™ to martiou07
Default

Quote:
Originally Posted by ArImInIuM View Post
donc quand je compare chaar'rey qui est à la 18eme génération depuis la première hybridation il est un peu logique que l'aspect peut être un peu different tant physiquement que comportementalement.
avant de prendre édora nous avons tout de même surveiller ceci ....
Non Chris, je ne te rejoins pas du tout ladessus, il n'y a rien de logique dans ceci...

Voilà le pedigree de mon pilloux Apache, au final, si je suis ton raisonnement, Apache est bien plus proche du loup, aspect moins lupoide (pour certain) et un caractère de chien tout simplement ....

http://www.wolfdog.org/fra/dbase/p6400-9.html
__________________

martiou07 jest offline   Reply With Quote
Old 31-05-2011, 00:06   #272
admin
Moderator
 
admin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 583
Default

Quote:
Originally Posted by ArImInIuM View Post
n reparle .....

pour moi elle a une tête de CLT les couleurs d'un CLT, les oreilles d'un CLT, le masque d'un CLT les yeux d'un CLT un point c'est tout .

The ears are too big (I would say - they are HUGE - as big as the whole head almost). But some puppies form this line they are GIANT. Even Czech "Shepherd lines" have smaller ears.
And the ears are hanging to the sides which is typical for "Saarloos". Sorry but Wolves, Crying Wolf and Slovakian lines do not have such ears.
admin jest offline   Reply With Quote
Old 31-05-2011, 00:09   #273
hekate
Member
 
hekate's Avatar
 
Join Date: Jun 2008
Location: Marseille
Posts: 601
Default

Baby my femelle have same ears and now his ears are very small.
hekate jest offline   Reply With Quote
Old 31-05-2011, 00:12   #274
admin
Moderator
 
admin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 583
Default

Quote:
Originally Posted by ArImInIuM View Post
Here are photos of Crying Wolf dogs of similar age from the same line:





You see the difference? All have small ears settled to the top. Not even one has such Saarloos ears like the puppies of Demoniak and Doz.
admin jest offline   Reply With Quote
Old 31-05-2011, 00:19   #275
hekate
Member
 
hekate's Avatar
 
Join Date: Jun 2008
Location: Marseille
Posts: 601
Default

My femelle baby



And 3years old


You can see the evolution of his ears
http://www.wolfdog.org/drupal/fr/gal...ubcat/1/10295/

So for you she isn't a pure to?
hekate jest offline   Reply With Quote
Old 31-05-2011, 00:48   #276
admin
Moderator
 
admin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 583
Default

Quote:
Originally Posted by hekate View Post
My femelle baby



And 3years old


You can see the evolution of his ears
http://www.wolfdog.org/drupal/fr/gal...ubcat/1/10295/

So for you she isn't a pure to?
I can say that the puppy do not look like Crying Wolf. Maybe there is something special - something wrong - in the mothers line? By Yvanka de New Flame? Maybe she is responsible for the totally different look of the dogs? Are you sure that breeder de New flame do not have also Saarloos?

But for sure something is not ok. You will see when the puppies of your female are born if they will be as untypical as the puppies of Demoniac.

I get messages with links to other photos and I must say there are more such very strange cases.

This dog

can not be born of Merlin and Ossa. Never such dog was born by Crying Wolf and it has no build and look of CW dogs. And the puppies of this female are even more untypical:

It is black colour which NEVER appear in this line (NEVER appear in whole Slovakia). It is colour which you can only find by American crosses. Never by CsW. It is for sure not pure Czechoslovakian Wolfdog.
Here you can see it better:

such color is disqualification for Czechoslovakian Wolfdogs. And can be a prove for you that it is not purebree line. I must say also in the whole litter of Demoniak Diamond and C'Pouchka there is not even one dog which is a Czechoslovakian Wolfdog.
Please do not say that are not mixes of something.
The same is here

- this dog look like male but is a female. Such masculine heavy head are very typical for american crosses.
admin jest offline   Reply With Quote
Old 31-05-2011, 01:01   #277
hekate
Member
 
hekate's Avatar
 
Join Date: Jun 2008
Location: Marseille
Posts: 601
Default

I don't know New flame. I'm sure my femelle is a daughter of Volos because I have ADN test.

Look this femelle, she have big ears too and is not the same blood



http://www.wolfdog.org/drupal/fr/gal...ubcat/1/11738/
hekate jest offline   Reply With Quote
Old 31-05-2011, 01:08   #278
hekate
Member
 
hekate's Avatar
 
Join Date: Jun 2008
Location: Marseille
Posts: 601
Default

Quote:
Originally Posted by Admin View Post
I can say that the puppy do not look like Crying Wolf.
Yes maybe baby she don't look like crying wolf but adulte yes

With Volos
hekate jest offline   Reply With Quote
Old 31-05-2011, 01:15   #279
admin
Moderator
 
admin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 583
Default

Here I post some photos of American Wolfdogs (husky, malamute, gsd, wolf crosses). You can see that the look EXACTLY like the MIXES from France:

(look the black color)







This one is a Malamute-Tundra Wolf cross:



Looks exactly like a copy of Fantastik Wolweryne de la Louve Blanche. Right?
admin jest offline   Reply With Quote
Old 31-05-2011, 01:24   #280
hekate
Member
 
hekate's Avatar
 
Join Date: Jun 2008
Location: Marseille
Posts: 601
Default

Young yes it's yhe same color but now is more clear.

Look the femelle of Martial, she is very dark too. She look like a lot has the last photo




Désolé Martial ce n'est pas contre toi mais j'avais Deyma en tete comme chien foncé et a cette heure pas la motivation de chercher dans la base de donnée un autre chien foncé.
hekate jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 22:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org