Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Sport en training

Sport en training Tsjechoslowaakse wolfhonden als werkhonden - hoe ze te trainen, hoe ze nieuwe dingen aan te leren, informatie over wedstrijden en trainingsbijeenkomsten

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 22-01-2012, 21:48   #1
Wilko
Junior Member
 
Wilko's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 238
Question TSW Pup: Welke spelletjes en nieuwe dingen aanleren?

Styx (nu 12 weken, en ongeveer 6kg) doet het erg goed, maar bij spelletjes die we een paar keer gedaan hebben (niet achter elkaar, maar hetzelfde spelletje op verschillende dagen) lijkt ze haar interesse steeds sneller te verliezen.

Dat verbaast me niet, maar ik zou het dus wel leuk vinden om van anderen "nieuwe" interessante spelletjes voor Styx te leren. Voor mij geldt dat ik vooral geïnteresseerd ben in spelletjes om met haar samen te doen.

Ook merk ik dat ze alles heel snel op pikt, of dat nou zaken zijn als gaan zitten voor we een straat over steken, wachten met eten beginnen tot ze van ons het okee krijgt of gewoon een pootje geven of gaan liggen op commando.

Wie heeft nog trucjes die jullie TSW leuk vindt om te doen of leuk vond om te leren? We doen alles in de vorm van een spelletje, dus voor dit soort van telkens weer nieuwe dingen is Styx wel te vinden.
Wilko jest offline   Reply With Quote
Old 22-01-2012, 23:10   #2
Annemiek
Junior Member
 
Annemiek's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Location: Breda
Posts: 180
Default

Hey,

iets wat Kaeley heel leuk vind om te doen is gaan sluipen over de grond, en dan eindigen met een sprong met 4 pootjes tegelijk in de lucht om op een brokje te landen. Verder is het ook heel leuk om (wanneer ze braaf is en blijft wachten) mezelf ergens te verstoppen en haar dan te laten zoeken. Van het weekend bij me ouders gedaan (kon iemand Kaeley beet houden terwijl ik me verstopte in de tuin) en ze vond het heel leuk om te zoeken...en daarna mij omver te trekken en af te likken
Annemiek jest offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 16:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org