Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Buiten de orde

Buiten de orde Over alles en niets - over hoe je vrije tijd plezierig door te brengen...

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 30-03-2008, 19:26   #61
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by stefanie View Post
De reu van Mijke plaste regelmatig binnen, of dit uit dominatie of protest was weet ik niet
Ik weet wel dat Denzel van Kim, dit uit protest doet, als hij in de bench moet. (als hij bij mij op visite is, en ze zijn te druk in huis)
Sinds Arnhem niet meer. Meneer is beter zindelijk dan Cliff. Maarja wat wil je als je graag tot een uur of 2 in je nest wil liggen meuren . Dus niks geen protest meer. Denk dat het aan wat anders heeft gelegen.

groetjes Kim
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 30-03-2008, 19:35   #62
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Probleem dat ik wel met Denzel heb, is dat als we naar mijn stiefmoeder gaan, hij direct bij binnenkomst gaat plassen .

Dit is raar. Hij is namelijk dan nog geen 30 seconden geleden uitgelaten buiten en heeft uitgebreidt zijn plasje gedaan. En dan TOCH NOG binnen piesen.
Dit doet ie iedere keer als ie daar is. Op zijn sodemieter geven heeft dus geen zin. Want de volgende keer doet ie het weer.
Gelukkig ben ik er vaak wel optijd bij, zodat het bij een paar druppeltjes blijft. Maar toch is het vreselijk irritant. En uit "nijd" dat geloof ik niet. Hij is altijd super blij als ie mee naar Catrien mag.

Bij Steef was het volgens mij gewoon, omdat ie verder wilde spelen en niet mocht.
Heb het niet eens gezien toen ik hem de bench uithaalde.
Maar goed ook, is dat gedrag in iedergeval genegeerd .

Maar in huis bij mij. Nooit geen problemen. Bij Nonno in huis, ook nooit geen probleem en bij Rebecca idem.

Groetjes Kim
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 30-03-2008, 20:40   #63
Jolanda
Member
 
Jolanda's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Hoofddorp, N.H.
Posts: 552
Default

Quote:
Originally Posted by kobesen View Post
Probleem dat ik wel met Denzel heb, is dat als we naar mijn stiefmoeder gaan, hij direct bij binnenkomst gaat plassen .

Dit is raar. Hij is namelijk dan nog geen 30 seconden geleden uitgelaten buiten en heeft uitgebreidt zijn plasje gedaan. En dan TOCH NOG binnen piesen.
Dit doet ie iedere keer als ie daar is. Op zijn sodemieter geven heeft dus geen zin. Want de volgende keer doet ie het weer.
Gelukkig ben ik er vaak wel optijd bij, zodat het bij een paar druppeltjes blijft. Maar toch is het vreselijk irritant. En uit "nijd" dat geloof ik niet. Hij is altijd super blij als ie mee naar Catrien mag.

Bij Steef was het volgens mij gewoon, omdat ie verder wilde spelen en niet mocht.
Heb het niet eens gezien toen ik hem de bench uithaalde.
Maar goed ook, is dat gedrag in iedergeval genegeerd .

Maar in huis bij mij. Nooit geen problemen. Bij Nonno in huis, ook nooit geen probleem en bij Rebecca idem.

Groetjes Kim
Een plas in huis/binnen noem ik toch gewoon een territoriumplas.
Natuurlijk niet van onzindelijke pups, maar van de zindelijke honden.
Ze zeggen er toch echt mee: hier ben ik, de belangrijke ik!!

Een bench in huis, waar ook andere honden lopen, zoals bij Stafanie.
Was het de bench van Denzel, of was het een bench van Stefanie waar andere honden in gezeten hebben? ...Laat me raden. Ik denk niet Denzel's eigen bench.
Bij je stiefmoeder zijn daar nog andere dieren in huis? Een hond, een kat?
Hebben Nonno en Rebecca dieren?

Igor is zindelijk, op de hondenschool echter moet ik hem in de gaten houden, want daar ruikt het echt naar hond (zeker voor de honden dan ) en hij zou daar snel zijn poot optillen.

Honden die in "protest" gaan plassen binnen. Ik ken ze alleen van mensen die weer proberen baas te worden over hun hond en hun hond laat d.m.v. plasjes zien dat hij de veranderingen die zijn baas ineens wil doorvoeren wel een antwoord op weet....plassen: laten zien dat hij de baas in huis is.
Dit is dus meer een dominantieplas.

Eigenlijk, is wel te vies voor woorden, moet je dan weer over die hond zijn plas plassen .
Echt dat heeft een gedragsbegeleider ooit gewild. Nou, dat gaat wel erg VER!!!

En dan die bouvier van Martine d'r moeder (geloof ik) Dat was, denk ik, echt wel even de baas over de pakwerker willen zijn! Zo, jij bent van mij!! En ik ben baas over jou! En wie weet roken zijn kleren wel heel erg naar een andere hond...wie weet?

Elke hond die ik tegen mij been aan zie plassen, die is van mij! Een k... kan die krijgen! Hij richt zich toch specifiek tot mij! Nou ik op die hond!
Geen enkele hond/mens laat iets door een andere hond toe dat hij niet wil! Soms durft een andere hond niet af te reageren, nou ik probeer het zeker wel. Hier valt dus ook klemmen en kleding vast pakken onder en happen in de handen.

Dus in de dikke 'Van Dale' hoort dus gewoon territoriumplas en dominantieplas te staan!
__________________
Groetjes, Jolanda
Jolanda jest offline   Reply With Quote
Old 30-03-2008, 22:13   #64
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Bij Steef is het idd niet Denzel zijn bench, maar die van Cliff, die Steef al bijna een jaar aan het lenen is .

Bij Nonno zijn geen dieren. Bij Beccie zijn er 2 katten. En bij Catrien zijn er ook geen dieren. (er ligt daar net nieuw tapijt )

Raar dus. Kan geen dominantie t.o.v. dieren zijn.

Groetjes Kim
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 30-03-2008, 22:14   #65
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by kobesen View Post
Bij Steef is het idd niet Denzel zijn bench, maar die van Cliff, die Steef al bijna een jaar aan het lenen is .

Bij Nonno zijn geen dieren. Bij Beccie zijn er 2 katten. En bij Catrien zijn er ook geen dieren. (er ligt daar net nieuw tapijt )

Raar dus. Kan geen dominantie t.o.v. dieren zijn.

Groetjes Kim
Oja, ben mijn moeders vergeten. Daar zijn ook 2 katten en daar doet ie het ook niet.
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 30-03-2008, 22:15   #66
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by Jolanda View Post
En dan die bouvier van Martine d'r moeder (geloof ik) Dat was, denk ik, echt wel even de baas over de pakwerker willen zijn! Zo, jij bent van mij!! En ik ben baas over jou! En wie weet roken zijn kleren wel heel erg naar een andere hond...wie weet?

Elke hond die ik tegen mij been aan zie plassen, die is van mij! Een k... kan die krijgen! Hij richt zich toch specifiek tot mij! Nou ik op die hond!
Geen enkele hond/mens laat iets door een andere hond toe dat hij niet wil! Soms durft een andere hond niet af te reageren, nou ik probeer het zeker wel. Hier valt dus ook klemmen en kleding vast pakken onder en happen in de handen.

Dus in de dikke 'Van Dale' hoort dus gewoon territoriumplas en dominantieplas te staan!
Nou denk ik dat,als je het over een gewoon doorsnee "dominante huishond "heb,je echt wel eens gelijk kon hebbe.
Maar ik had het over een hondje,dat in de sport zat.
En op het moment dat zo een hond klaar staat voor het pakwerk,kan je ze echt niet meer vergelijken met een gewone huishond.

En de kleren van de pakwerker roken wel degelijk naar een andere hond,net zoals de kleren van de rest van de visite naar hond roken.

En mocht het zo zijn,dat de pakwerker,de hond een knal gaf,ja dan had de hond toch echt een reden,om met zijn geliefde spelletje te beginnen,dus dat was op dat moment echt geen optie,als je daar in je gewone kleertjes zit.

En ik had het over "Mijn dikke van dale",en daar staat in ,wat ik der in zet.

Groette Martine.
loco jest offline   Reply With Quote
Old 31-03-2008, 09:58   #67
Jolanda
Member
 
Jolanda's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Hoofddorp, N.H.
Posts: 552
Default

Tsja er valt dus niets meer toe te voegen.
Heb een mogelijkheid aangedragen en een ieder doet ermee wat 'ie wil.
Zo veel mensen, zoveel gedachten en gevoelens.
__________________
Groetjes, Jolanda
Jolanda jest offline   Reply With Quote
Old 31-03-2008, 11:04   #68
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Quote:
Originally Posted by Jolanda View Post
Tsja er valt dus niets meer toe te voegen.
Heb een mogelijkheid aangedragen en een ieder doet ermee wat 'ie wil.
Zo veel mensen, zoveel gedachten en gevoelens.
Helemaal mee eens! Iedereen heeft andere ideeen, denkbeelden over methoden, uitleg en woorden voor bepaald gedrag en zoals al tig keer in diverse forum topics gezegd:
Er zijn altijd meer wegen die naar Rome leiden en niet een is Heilig en/of alleen zaligmakend!

Maar ik heb er mbt item plassen nog wel wat aan toe te voegen
In oostblok landen (en ook wel hier) checken ze soms of er dominantie/relatie probleem tussen hond/eigenaar is, door met hem/haar het bos in te gaan. Terwijl doggy vrij rond loopt, laten ze eigenaar ergens plassen en vervlg doorlopen. Ze kijken dan of doggy er nog over heen gaat plassen.

Verders weet ik van sommiger africhters/trainers dat ze (net als honden onderling doen) in speciale gevallen ook wel eens zelf over een hond geplast hebben.
Deze letterlijke term "afzeiken" mag van mij dus ook in de Dikke van Dalen! hahahaha
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 31-03-2008, 11:11   #69
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Quote:
Originally Posted by loco View Post
......En mocht het zo zijn,dat de pakwerker,de hond een knal gaf,ja dan had de hond toch echt een reden,om met zijn geliefde spelletje te beginnen,dus dat was op dat moment echt geen optie,als je daar in je gewone kleertjes zit.

Groette Martine.
Volgens mij bepaalt een pakwerker niet wanneer het spelletje begint, en al zeker de hond niet!?

Waarom greep het baasje dan niet in?

Ik zou bijna denken dat iedereen het wel schattig vondt zo'n hondje die van alles probeert om zijn spelletje te mogen doen!? Maar ja dat zou wel heeeeeeeeeel zwerig zijn

Maar even zonder gekheid, bij zweverig denk ik eerder aan hondenkleertjes en je hond kind of baby noemen en hem/haar allerlei emoties toebedelen die een dier helemaal niet heeft. Maar termen over rangorde en roedel gedrag vind ik weinig zweverig hoor!?

Ik ben dus eigenlijk wel benieuwd naar de definitie van zweverig in JOUW dikke van Dale

Bert
herder jest offline   Reply With Quote
Old 31-03-2008, 12:23   #70
Barrel
Junior Member
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 67
Default

Quote:
Originally Posted by herder View Post
Volgens mij bepaalt een pakwerker niet wanneer het spelletje begint, en al zeker de hond niet!?

Waarom greep het baasje dan niet in?

Ik zou bijna denken dat iedereen het wel schattig vondt zo'n hondje die van alles probeert om zijn spelletje te mogen doen!? Maar ja dat zou wel heeeeeeeeeel zwerig zijn

Maar even zonder gekheid, bij zweverig denk ik eerder aan hondenkleertjes en je hond kind of baby noemen en hem/haar allerlei emoties toebedelen die een dier helemaal niet heeft. Maar termen over rangorde en roedel gedrag vind ik weinig zweverig hoor!?

Ik ben dus eigenlijk wel benieuwd naar de definitie van zweverig in JOUW dikke van Dale

Bert

Hallo,

Ik zal me even in het kort hier voorstellen voor ik me in het gesprek meng.
Ik ben/was de bazin van deze hond ( en voor de goede lezers dus de moeder van Martine/Loco ).
Op deze avond zat de kamer vol met mensen van onze hondenvereniging, zo ook onze pakwerker. En deze werd door onze jonge boef herkent als de persoon die dat leuke spelletje speelde.
En zeker bepaald een pakwerker niet wanneer het spel begint, maar ook de hond niet.
Ik kan dit dan ook niet als pakwerk zien en de hond liet zich ook gewoon aanhalen, maar hij wilde liever dat spel spelen. Begon dus ook aan alle kanten te duwen en te porren.
Maar onze kennis deed alsof hij niets merkte, dit alles gebeurde onder grote hilariteit van ons allemaal.
Idd op gegeven moment op rugleuning en in de nek van onze vriend.
Dit gebeurde niet met agressie want bij ons wordt pakwerk eigenlijk niet op de agressie van de hond aangeleerd. de hond was op zo een manier bezig dat alles in de hand was.
Maar bij geen reactie had hij wel zo de p... in dat hij even zijn poot optilde.
Dus hierop werd dus wel even tegen hem gefoeterd, met mate, want dan had ik eerder iets van moeten zeggen.
Tegen iemand aanplassen heeft hij nog eens gedaan. Dit na enige keren duidelijk aanwezig langs de persoon te lopen. 't meest leek dit op een uitdagende manier om te laten merken dat hij de baas was en als het je niet bevalt doe je er maar wat aan.
Dus na deze kwam het nooit zover meer.

Onder 'zweverig' versta ik iets dat ik op meerder manier uit zou kunnen leggen, dus erg onduidelijk.

Zo, nu weten jullie dus meteen van wie Martine dat ge-O-H heeft

Groetjes Mineke.
Barrel jest offline   Reply With Quote
Old 31-03-2008, 13:14   #71
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Ik kan me indenken dat bovenstaande absoluut dominantiegedrag is.
Dit is niet het gedrag dat Denzel vertoond als ie plast bij mijn stiefmoeder.
Zijn lichaamstaal straalt dan 1 en al stiekemigheid uit (als jullie begrijpen wat ik bedoel).
Daarom begrijp ik het plassen van hem niet. Het strookt niet met dominante lichaamstaal zoals hierboven bij die Bouvier beschreven is.

Groetjes Kim
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 31-03-2008, 13:56   #72
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by mijke View Post
Deze letterlijke term "afzeiken" mag van mij dus ook in de Dikke van Dalen! hahahaha
Zet dat maar mooi in je eigen dikke van dale.
Groette Martine.
loco jest offline   Reply With Quote
Old 31-03-2008, 13:58   #73
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by herder View Post
Ik ben dus eigenlijk wel benieuwd naar de definitie van zweverig in JOUW dikke van Dale

Bert
Zal het ff voor je opzoeken.
Groette Martine.
loco jest offline   Reply With Quote
Old 28-06-2008, 01:40   #74
Ilse H
Junior Member
 
Ilse H's Avatar
 
Join Date: Jun 2008
Location: Axel (zeeuws vlaanderen)
Posts: 12
Default

Ik zal me ook maar eerst ff voorstellen.
Ik ben Ilse en eigenaar van 2 x mechelaars, ik lees hier een paar weken mee om wat meer info over de tjech te krijgen, die ik ooit nog eens hoop te bezitten.

Ik merk aan mijn eigen honden dat dominantie en onderdanigheid lang niet altijd zo zwart wit is.
Zo plast Bandit ( de onderdanigste) vaak genoeg over Mangle`s (de dominantste) plas heen, ook probeert hij zo af en toe op Mangle te rijen.
Nu moet ik wel zeggen dat Mangle een softie is en vrij veel toe laat en pas in grijpt als hij het echt zat is.
Hij voelt zich dominant tegenover Bandit en de meeste andere honden en heeft niet zo veel behoefte om dit met geweld te moeten laten zien, hij denkt dat hij het "gewoon is".

Van Bandit merk ik zeer duidelijk dat hij graag hogerop wil komen, alleen het niet kan. Dit uit zich dus ook in het constant proberen te rijen op andere reuen als hij de kans krijgt. En het blijven proberen te domineren van Mangle, echter op een "omega" manier (om maar ff in de zweverige termen te blijven). Ofterwijl, zeer snel opgevend en zeer onderdanig, maar toch elke kans aangrijpen om hogerop te kunnen komen.

Toch gaat het al 6 1/2 jaar goed (het zijn 2 nestbroers) en is de rolverdeling eigelijk vanaf het begin af aan wel duidelijk geweest.
De eerste 3 jaar zijn er wel wat rangorde gevechten geweest, maar eieglijk waren deze al beslecht voordat ze uberhoubt begonnen waren.

Ik ben eigelijk wel benieuwd hoe dat zich tussen jullie honden onderling uit.
Is de dominantste hond ook ALTIJD dominant, of hebben sommigen hiervan ook zo`n laat maar gaan ik ben je toch wel de baas houding?
En de onderdanigste hond, berust deze zich volledig in zijn rol, probeerd deze toch hoger op te komen?

Groetjes Ilse
Ilse H jest offline   Reply With Quote
Old 28-06-2008, 02:00   #75
Ilse H
Junior Member
 
Ilse H's Avatar
 
Join Date: Jun 2008
Location: Axel (zeeuws vlaanderen)
Posts: 12
Default

Quote:
Originally Posted by kobesen View Post
Ik kan me indenken dat bovenstaande absoluut dominantiegedrag is.
Dit is niet het gedrag dat Denzel vertoond als ie plast bij mijn stiefmoeder.
Zijn lichaamstaal straalt dan 1 en al stiekemigheid uit (als jullie begrijpen wat ik bedoel).
Daarom begrijp ik het plassen van hem niet. Het strookt niet met dominante lichaamstaal zoals hierboven bij die Bouvier beschreven is.

Groetjes Kim
Met mijn verhaal bedoel ik dus te zeggen dat dit dus best kan kloppen met juist een onderdanige hond.
Ik weet niet hoe veel overwicht je schoonmoeder op hem heeft, als zij zelf vrij zacht "onderdanig" van karrakter is kan dit dus wel stroken met "dominantie", echter als onderdanigste hogerop proberen te komen zal meestal gelijk bestraft worden.
Bekijk maar eens wat wolvenflims en je zal een omega eigelijk het zelfde gedrag zien vertonen denk ik. Dit verklaart het stiekeme gedrag.
Misschien zou wat duidelijkere lichaamstaal en signalen van je schoonmoeder kunnen helpen.
denk aan negeren bij binnenkomst
wat uit zijn hondenbak eten enz enz

Als je teminste wat van het bovenstaande herkend dan he.
Als ze wel zeer duidelijk overwicht op hem heeft, zou zeker het negeren wel iets moeten helpen, het helpt wel goed tegen over enthousiasme en haalt gewoon geestelijk de druk wat van de ketel af voor de hond.

Groetjes Ilse
Ilse H jest offline   Reply With Quote
Old 24-04-2010, 09:04   #76
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

FF een oud topic omhoog .
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 24-04-2010, 09:06   #77
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

http://kynoblog.com/artikelen/domina...sseerd-station
Nog eentje die toch wel erg intressant is .
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 24-04-2010, 09:08   #78
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

En de laatste, maar zeker niet minder .
http://kynoblog.com/artikelen/de-hond-in-je-huiskamer
En ik vind ze alle 3 .

Groette Martine.
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 10:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org