Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Pers, TV en reclame

Pers, TV en reclame Tsjechoslowaakse wolfhonden in de pers, reclame, video clips en TV (die zichzelf of wolven spelen), artikelen en programma's over het ras...

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 04-06-2004, 10:42   #1
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default Omgaan met echte filmsterren!

Van de week werden de laatste definitieve filmopnames voor een kunstproject (installatie) in een groot Amsterdams hotel gemaakt. Vanwege diverse oorzaken waren deze opnames uitgesteld en was de samenstelling van de groep wolfhonden die mee werkten nu een combinatie van 2 tsjechen en 2 saarlozen geworden.

Voor Karlik en Chezka was het de eerste keer dat ze echt moesten gaan samen werken met de hartstikke leuke saarlozen Joepie en Flitz (alleen Chezka en Joepie waren elkaar wel eens op een wandeling in ’t Leesten tegengekomen). Heel relaxt maakten ze eerst kennis en werd er vrolijk gespeeld op het dak van het hotel.

De buitenstaanders (pers. hotel/regiseur/acteur) zagen geen enkel verschil tussen de honden. Terwijl ze toch allemaal door rare dienstingangen, donkere gangen en vreemde liften naar boven hadden gemoeten, was er bij deze saarlozen niets van paniek te merken!

Het werken daarna verliep ook heel vlotjes, zonder problemen liep het hele stel samen los door gangen (met heel veel spiegels) en door deuren kamers in en uit.
En natuurlijk maakten we daarbij gebruik van alle “eigenheden” van iedere individuele hond. Zo zorgden we er voor dat Chezka (die uitermate nieuwsgierig is en op commando vooruitgestuurd kan worden) een fractie eerder mocht vertrekken dan de rest (die willen dan wel volgen! ) en dat er voor de saarlozen “als beloning” hun eigenaar in de ruimte zat waar ze naar toe moesten.
En daarnaast was er iemand die Karlik boven opving alvorens hij op het idee kwam dat de hele club wellicht voor hem vluchtte en hij eens lekker kon gaan patsen.

De “brake’s” met stukjes ham werden door alle nepwolven zeer op prijs gesteld evenals de wandelingen in het park er tussen door. En de hele club werd in de loop van de dag een roedel die het uitstekend met elkaar kon vinden. Op een gegeven moment lag die hele club nepwolfjes, in een pauze, zelfs zo op en in elkaar te slapen dat Esther en ik zeiden, hadden we nu maar een fototoestel om dit voor iedereen vast te leggen.

Pas aan het eind van de dag toen de honden en eigenaren goed moe waren (en er eigenlijk ook schoon genoeg van hadden) kon je pas het verschil in reactiepatroon tussen de beide rassen zien. De saarlozen gingen zich meer afsluiten voor hun omgeving en werden soms wat angstig voor omgevingsfactoren terwijl de tsjechen daardoor juist erg prikkelbaar en speedy werden.

Natuurlijk is het gedrag in aanleg van iedere individuele hond binnen een ras anders, maar ik denk dat in grote mate ook mede bepalend is hoe je zelf met je hond omgaat.

Ik vond het dan ook echt super om te zien hoe Esther omgaat/reageert als een van haar honden iets nieuws/vreemds tegenkomt. Zij reageert dan heel overdreven enthousiasmerend van “oh wat leuk, kijk nu toch eens wat dit is” En je ziet gelijk dat haar honden daar op reageren in de trent van “als die alfa superbitch dat leuk vind zal het wel niet zo ernstig zijn!”

Kortom persoonlijk heb ik het hartstikke leuk gevonden om de kans te krijgen om aan zo’n heavy project mee te werken met vier van die “nep-wolfjes” (waar je volgens sommige ‘deskundigen” weinig mee kan doen ).
En ik heb nu zelf weer heel praktisch ondervonden dat er echt heel veel mogelijk is met tsjechen en saarlozen, als je maar rekening houdt met hun rasspecifieke en persoonlijke eigenschappen!

En wat het eindresultaat in die “Installatie” dan ook moge zijn, voor mij nu alvast hulde aan de werkcapaciteiten en het uithoudingsvermogen van Joepie, Karlik, Flitz en Chezka!

Groetjes,
Mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 05-06-2004, 08:48   #2
Piroska
Junior Member
 
Piroska's Avatar
 
Join Date: Mar 2004
Location: Alblasserdam
Posts: 26
Send a message via Skype™ to Piroska
Default

Hoi Mijke.
Leuk om te lezen dat Karlik zo goed is terecht gekomen en een beroemdheid word :P
Wij hebben nog foto's van hem toen hij nog als pup van 3 maanden bij de fokster in Nagybörzsöny zat.
Ik had hem toen gelijk willen kopen, maar we waren nog niet helemaal klaar met verhuizen en papieren.
Moroz (Manó) groeit ook uit tot een mooie hond.

Groetjes uit Hongarije
Piroska jest offline   Reply With Quote
Old 05-06-2004, 16:37   #3
of_Mercedes_Dream
Junior Member
 
Join Date: Sep 2003
Location: Kontich, near Antwerp
Posts: 460
Default

Hallo uit Belgie,
Proficiat met jullie filmsterren!
Ook ik heb zopas een heel leuke ervaring gehad op de filmset. Ons Branca de New Flame mocht de hoofdrol spelen in de nieuwste videoclip "when the lights going down on ..." van NOVASTAR met de nederlandse zanger Joost Zweegers die in Antwerpen woont. Vanaf 11 juni ligt de nieuwe singel in de winkel. De videoclip wordt op TMF,MTV en andere muziekzenders uitgezonden. Voor meer détails, zie mijn pas ingestuurd artikel.
Groeten Patrick en Branca
of_Mercedes_Dream jest offline   Reply With Quote
Old 06-06-2004, 02:13   #4
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Wow, door al onze acties wordt de TsW nog wereldwijd een beroemd werkhonden ras !!

Proficiat!

groetjes,
Mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 06-06-2004, 22:13   #5
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Quote:
Originally Posted by VandijckKristel
Hallo uit Belgie,
Proficiat met jullie filmsterren!
Ook ik heb zopas een heel leuke ervaring gehad op de filmset. Ons Branca de New Flame mocht de hoofdrol spelen in de nieuwste videoclip "when the lights going down on ..." van NOVASTAR met de nederlandse zanger Joost Zweegers die in Antwerpen woont. Vanaf 11 juni ligt de nieuwe singel in de winkel. De videoclip wordt op TMF,MTV en andere muziekzenders uitgezonden. Voor meer détails, zie mijn pas ingestuurd artikel.
Groeten Patrick en Branca
Als je in de rubriek Artikelen (linkerkant op deze site) op "verhalen" klikt zie je het verslag van Patrick
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 12:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org