Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > TsW in nood

TsW in nood TsW die een nieuw tehuis zoeken: honden met stamboom maar ook wolfhondachtigen die in asiels zitten

Closed Thread
 
Thread Tools Display Modes
Old 04-08-2010, 17:02   #1
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default Tsjechen-reu zoekt wolfhond-vriendinnetje

Vorige week zijn wij met Torak naar Yvonne in Baars geweest,
om kennis te maken met hun teefje Chanook.
Het klikt heel goed tussen die twee, dus nu mag Torak tijdelijk bij Yvonne logeren,
totdat ik de juiste baas heb gevonden
.

Vandaag heb ik Yvonne nog aan de telefoon gehad, Torak heeft zich snel aangepast,
in zijn nieuwe tijdelijke huis, en is heel lief naar hun
kinderen van 6 & 7 jaar.
Ook kan hij heerlijk ravotten in de tuin met Chanook, waarna ze samen
‘lepeltje aan lepeltje’ languit in de woonkamer liggen te slapen.

Helaas kan Torak daar niet altijd blijven, het is echt voor tijdelijk.
Dus ik zoek nog steeds een leuke sterke consequente baas, met een omheinde tuin.
En het mooiste zou zijn als hij ook al een Wolfhond-teefje heeft als
speelkameraadje voor Torak.

Voor meer info kun je contact met mij opnemen
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie

Last edited by wolfwoman-stefanie; 04-08-2010 at 17:42.
wolfwoman-stefanie jest offline  
Old 04-08-2010, 18:31   #2
Arnolda
Junior Member
 
Arnolda's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Location: Barneveld
Posts: 145
Default

Fantastisch dat Yvonne de zorg voor Torak (tijdelijk) overneemt. Zo is de druk van de ketel en kan je rustig op zoek gaan naar zijn "gouden mandje".
__________________



www.vanmeiselsstee.nl
Arnolda jest offline  
Old 04-08-2010, 18:45   #3
Puma
Ottokar lovers
 
Puma's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Location: Amsterdam
Posts: 271
Default

Fijn voor Torak en fijn voor jullie, Stephanie!

Alvast ietwat druk van de ketel....
Puma jest offline  
Old 04-08-2010, 19:07   #4
gerard&monique
Lupo & Mizar
 
gerard&monique's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Amsterdam Z.O.
Posts: 156
Wink

Geweldig.
Hij zal het bij Yvonne prima hebben.
Nu opzoek naar de uiteindelijke oplossing.

Gerard
gerard&monique jest offline  
Old 05-08-2010, 22:57   #5
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Ja, het is fijn dat hij tijdelijk bij Yvonne mag logeren.

Een baas (zonder hond of) met een teefje van een ander ras kan natuurlijk ook,
als speelkameraadje
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie

Last edited by wolfwoman-stefanie; 06-08-2010 at 11:12.
wolfwoman-stefanie jest offline  
Old 09-08-2010, 12:15   #6
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

met al die spam,
wil ik dit toch ff naar boven halen
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline  
Old 11-10-2010, 14:46   #7
SenE
Junior Member
 
SenE's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Wijnjewoude
Posts: 412
Default

Hoi,

ik had begrepen dat Torak al een nieuw baasje had gevonden, maar nu zie ik deze advertentie op marktplaats?

http://link.marktplaats.nl/385219587

Is dit inderdaad Torak, zoekt ie helaas toch nog naar een nieuw baasje
__________________


Keep your friends close but keep your enemies closer !
SenE jest offline  
Old 11-10-2010, 15:46   #8
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Triest !!
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline  
Old 11-10-2010, 18:01   #9
nanouk
Junior Member
 
nanouk's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 208
Default

wie mijn eerdere bericht over Torak, hier en op wolfhondenonline miss heeft gelezen kon wel lezen dat Torak zeker niet de superlieve makkelijke hond is die alleen een probleempje heeft met de honden van de buren.... Mijn ouders en broertje hebben intensief met Torak 'gewerkt' gewandeld en gefiets om hem een kans te geven op een leuk leven binnen een gezin, met de bijbehorende regels. Torak is niet te houden in een gezin, Torak accepteerde geen leiding/regels en mijn ouders hebben besloten dat Torak niet bij hun kon blijven. Ze zijn er allevier erg verdrietig onder, en zeker nu te horen dat hij op marktplaats staat, want daar krijgt hij zeker niet de kans die hij wel verdiend.

Mijn ouders zijn nu in het buitenland, maar als ze weer in NL zin zal mijn moeder onder mijn naam een uitgebreid bericht schrijven over hoe zij Torak hebben ervaren en waarom ze besloten hebben dat Torak toch bij hun geen nieuw huis kon vinden!
nanouk jest offline  
Old 11-10-2010, 20:17   #10
Arnolda
Junior Member
 
Arnolda's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Location: Barneveld
Posts: 145
Default Torak

Jammer dat Torak zo negatief wordt afgeschilderd.
Heb zelf diverse keren Torak meegemaakt en heb andere ervaringen met hem. Inderdaad hij heeft een baas nodig die stevig in zijn/haar schoenen staat. Ook klopt het dat er nog niet veel met Torak was/is getraind.

De afgelopen 6 weken hebben echter bij Torak zijn tol geeist.
Hij is in die 6 weken 24 uur per dag onder apél geweest. En dat niet bij één baasje. Nee, hij werd er met vier tegelijk geconfronteerd.
Uiteindelijk is Torak hier tegen in verweer gekomen en is gaan borstelen tegen de zonen van de familie. Halsoverkop moest Torak nog dezelfde dag opgehaald worden. Kan dan ook niet anders concluderen dan dat de familie het opvangen/trainen van Torak heeft onderschat.

Torak is een lief beest maar zoals ik het zie, is hij gebaat bij een één op één situatie. Waarbij voor Torak duidelijk is wie zijn echte baas is.....

En deze baas die komt er wel, dat weet ik zeker.
__________________



www.vanmeiselsstee.nl
Arnolda jest offline  
Old 11-10-2010, 20:25   #11
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Quote:
Originally Posted by Arnolda View Post
Hij is in die 6 weken 24 uur per dag onder apél geweest.
Wat een rare mensen waren dat zeg... die hadden blijkbaar helemaal geen slaap nodig...

En dat de hond er niet tegen kon om onder apél te staan las ik niet echt terug in het stukje toen de hond moest worden herplaatst... dus om nu te zeggen dat de familie het heeft onderschat... bold statement wat mij betreft.. Verkeerd voorgelicht lijkt het mij meer...
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd

Last edited by Azazel; 11-10-2010 at 20:30.
Azazel jest offline  
Old 11-10-2010, 20:40   #12
nanouk
Junior Member
 
nanouk's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 208
Default

Quote:
Originally Posted by Arnolda View Post
Jammer dat Torak zo negatief wordt afgeschilderd.
Heb zelf diverse keren Torak meegemaakt en heb andere ervaringen met hem. Inderdaad hij heeft een baas nodig die stevig in zijn/haar schoenen staat. Ook klopt het dat er nog niet veel met Torak was/is getraind.

De afgelopen 6 weken hebben echter bij Torak zijn tol geeist.
Hij is in die 6 weken 24 uur per dag onder apél geweest. En dat niet bij één baasje. Nee, hij werd er met vier tegelijk geconfronteerd.
Uiteindelijk is Torak hier tegen in verweer gekomen en is gaan borstelen tegen de zonen van de familie. Halsoverkop moest Torak nog dezelfde dag opgehaald worden. Kan dan ook niet anders concluderen dan dat de familie het opvangen/trainen van Torak heeft onderschat.

Torak is een lief beest maar zoals ik het zie, is hij gebaat bij een één op één situatie. Waarbij voor Torak duidelijk is wie zijn echte baas is.....

En deze baas die komt er wel, dat weet ik zeker.
wat ben jij een held zeg, nog voordat mijn ouders hun zegje hebben kunnen doen sta je met je oordeel klaar over hoe ze met de hond zijn omgegaan..gebaseerd op de keren dat jij de hond heb gezien en de woorden van stefanie (ook bedankt stefanie).. ben onder de indruk van je kennis!

Even terzijde, er is niet nog dezelfde dag besloten, maar doordat Torak sochtend grommend mijn broer onder de trap stond op te wachten, na een nacht slapen dus en mijn ouders enkele dagen weg moesten is er besloten een mogelijkheid tot escalatie uit te sluiten.

<mijn ouders zijn niet over een nacht ijs gegaan toen ze besloten deze hond op te vangen, mijn ouders en broertjes vinden het erg moeilijk afscheid te hebben moeten nemen, maar het was de enige keus. Vergeet trouwens niet dat mijn honden ook 3 jaar in deze omstandigheden, de continue kwelling van regels en onder appel staan, hebben moeten leven.....Mag een wonder heten dat mijn mistybitch mijn broertje niet heeft opgegeten ofzo, want misty is toch echt een dominant rotkrengetje

Lekker kortzichtig om het verhaal van mijn ouders niet aftewachten, maar gelijk met je mening klaar te staan, want imho helpt alleen openheid en eerlijkheid ervoor dat Torak een goede plek kan krijgen.
nanouk jest offline  
Old 11-10-2010, 21:22   #13
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by Arnolda View Post
Jammer dat Torak zo negatief wordt afgeschilderd.
.
Ik lees het toch anders .
De ouders van Nanouk hebben een volwassen reu in huis gehaald met alle goede intentie om de hond een kans te geven.
Maar de hond heeft de eerste 3 jaar niet meer opvoeding gehad dan nodig is geweest om een hond in de kennel en tuin te handhaven .
En als je zo een hond in huis haalt loop je het risico dat het mis kan gaan, maar niet ten koste van je kinderen die daar ook in huis wonen.
En dat is de reden dat de hond weer terug is .

Maar ik sta er ondertussen bekend om dat ik heel veel dingen fout lees .
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline  
Closed Thread


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 09:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org