Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Sport en training

Sport en training Tsjechoslowaakse wolfhonden als werkhonden - hoe ze te trainen, hoe ze nieuwe dingen aan te leren, informatie over wedstrijden en trainingsbijeenkomsten

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 04-07-2005, 10:13   #1
laszlo
Junior Member
 
laszlo's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: waalwijk
Posts: 229
Default YESS!! Ik heb officieel een WALLIE- hond!!

Vorige week zaterdag zijn laszlo en ik op examen geweest en we zijn geslaagd!!!

Het examen was voor gehoorzaamheid 2. Een club examen overigens. Ik zal vanmiddag vermelden wat ie moest doen.

Een wallie- hond? Ja, een wallie-hond!
Volgens het club-woordenboek:
een hond die tijdens de les niets doet, doet of ie gek is, of het niet snapt of het gewoon niet kan. De eigenaar, Walther, is met dat hondje toch op examen gegaan en is met vlag en wimpel geslaagd.

Zo ook Laszlo, met het examen 1 was het ook al zo, toen werd hij ook al Wallie genoemd, maar nu met 2 is hij officieel tot Wallie-hond gedoopt. En ja, de eerst volgende training was er weer geen land met hem te bezeilen. Hoe krijg je de baas (in dit geval bazin) gek!!!

Komende zondag hebben we een breitensportwedstrijd.
We moesten maar meedoen want die wallie kan dat wel!
Het bestaat uit 3 onderdelen: - gehoorzaamheid (los of vast)
- Slalom (los of vast)
- En de breitenbaan (ook los of vast)
Ben benieuwd. Alles gaat op tijd. Snelheid is overigens geen probleem voor Laszlo. Voor mij is een ander verhaal! Hij mag ook niet verder als 2 meter van me vandaan. Dat wordt iets moeilijker. Vooral de baan. Daar vliegt ie als een idioot overheen.

Wie toevallig in de buurt is, kan komen kijken .
www.kc-tilburg.nl (daar staan onder cursussen trouwens ook de examen en breitensport eisen)

groeten vannes en laszlo
__________________
Greetzzz Vannessa
laszlo jest offline   Reply With Quote
Old 04-07-2005, 11:39   #2
Koos
Member
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 731
Default

Hallo Vanessa,

Zo zie je maar weer, dat een TW geen gewone hond is, maar in ieder geval van harte gefeliciteerd en succes het komende weekend.

Letty
Koos jest offline   Reply With Quote
Old 04-07-2005, 13:53   #3
danielle
Junior Member
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 28
Default

Top prestatie Vanessa,

Gefeliciteerd van ons allemaal en alvast veel succes as. zondag.

groetjes Daniëlle
danielle jest offline   Reply With Quote
Old 05-07-2005, 02:42   #4
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Hey Vannes,

Hartstikke Gefeliciteerd!

We zullen hier ook voor je duimen zondag en als't effies lukt kom ik kijken of hij je voor joker zet of niet
( die monsters van mij hebben er ook nl een handje van om mij regelmatig voor schut te zetten op momenten dat ik het niet verwacht!)

groetjes,
Mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 07-07-2005, 10:01   #5
laszlo
Junior Member
 
laszlo's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: waalwijk
Posts: 229
Default

hoi Mijke,

Ik zou het leuk vinden, maar van Warnsveld naar Tilburg is toch al gauw 1,5 uur rijden ! Maar goed, kijk maar !
__________________
Greetzzz Vannessa
laszlo jest offline   Reply With Quote
Old 13-07-2005, 23:34   #6
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Hoi Vanessa,

Het lukte zondag helaas niet (kreeg weer kraamvisite voor de pups )

Maar ik ben wel nieuwgierig; Hoe ging het met de Breitensport wedstrijd met die Wallie hond van je?

mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 14-07-2005, 09:57   #7
laszlo
Junior Member
 
laszlo's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: waalwijk
Posts: 229
Default

nou, het ging precies zoals het een wallie betaamt...goed dus!!!
Er werd door mijn trainers gevraagd of ik Laszlo na de wedstrijd beschikbaar wilde stellen voor een doping- test, want ze vonden hem wel heel tam. Hij gromde af en toe wel wat, maar hij is niet eens uitgevallen naar andere honden. Liet zich zelfs door wat teven op zijn plek zetten .

Verder ging het best goed voor de eerste keer. Als je twee keer in het jaar 175 punten haalt, kun je naar de wedstrijd ploeg, wij hadden er 163. Het allerlaatste onderdeel in de appèl oefening ging mis. Ik moest hem laten zitten en dan door lopen, vervolgens hem ophalen, daarna moest ie af en dan voorkomen met voet. Hij vond het veel leuker om te gaan zitten en vervolgens doodleuk met me mee te lopen, dus die ging niet goed . Deze twee oefeningen hebben ons 15 punten gekost. Anders hadden we de 175 wel gehaald. We weten nu waar we in de les op moeten trainen...

Voor de wedstrijd ploeg was ik toch niet gegaan. Daar zitten zo'n strebers bij... Nee, laat ons maar in de aspiranten, daar gaat het nog voor de lol

Maar de slalom, horden en breitenbaan gingen keigoed. Bij de horden had ik echt van die zweef- momenten. Ik hoefde alleen maar te springen en Laszlo trok me er wel overheen. In de les vind ie de breitenbaan en behendigheid ook veel leuker als gehoorzaamheid. Merk ik gewoon, dan kan ie inees wel z'n best doen .

Maar al met al hebben we een hele leuke dag gehad.
__________________
Greetzzz Vannessa
laszlo jest offline   Reply With Quote
Old 14-07-2005, 11:57   #8
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Hartstikke goed zeg!

Leuk om zo'n Wallie hond te hebben, 'k denk dat er onder de TsW en SWH nog veel meer van die Wallies zullen zitten

En die van mij vinden ook alles wat anders is dan de gehoorzaamheid training veel leuker
Maar dat is natuurlijk ook veel spannender/uitdagender voor ze!

Groetjes en veel plezier en succes verder met jouw Wallie,
Mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 14:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org