Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Leven met een TSW

Leven met een TSW Verhalen als waarschuwing voor toekomstige eigenaren - alles over het karakter van Tsjechoslowaakse wolfhonden

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 01-10-2008, 08:33   #1
Manishdra
Junior Member
 
Manishdra's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Nijmegen
Posts: 331
Default Hoe doen jullie het?

Zoals sommigen misschien al gelezen hebben, hebben wij ons een boerderijtje gekocht. Deze moet helemaal opgeknapt worden en dat gaat de komende jaren dan ook langzaam gedaan worden. Uiteindelijk gaan ook alle kozijnen vervangen worden voor waarschijnlijk kunststof kozijnen.

Nu is het zo dat als madam naar buiten wil ze probeert de deur open te doen; met krassen op de deur als gevolg. Idem als ze naar binnen wil. We hebben nu houten deuren; dus likje verf en 't is weer goed. Maar als we kunststofdeuren nemen zijn de krassen die erop komen vrij definitief en je kunt je musschien voorstellen dat je daar geen behoefte aan hebt als je net tig-duizend euro in nieuwe kozijnen hebt gestoken.

Dus; hoe leer je het deuren openmaken (en dus krassen op kozijnen/deuren) af? En ik kan me voorstellen dat dat niet iedereen lukt; Hoe zorg je dan dat de kozijnen goed blijven?
Manishdra jest offline   Reply With Quote
Old 01-10-2008, 09:41   #2
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

kun je haar niet leren om op een belletje te drukken als ze naar binnen of naar buiten wil?
lang leve de clicker
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Old 01-10-2008, 10:50   #3
casa lupo
Junior Member
 
casa lupo's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Location: Dalerpeel
Posts: 175
Default

Denk dat je je moet realiseren dat als je dieren in huis hebt niet alles mooi en kras kreuk en haarvrij blijft ... dus is kunstof kozijnen misschien niet zo'n handige keuze?!

Ook wij hebben een oud boerderijtje en krassen op de deur natuurlijk hebben we het zo veel mogelijk afgeleerd met veel geduld en liefde maar een Tsjech is en blijft en Tsjech en als je even niet oplet hangen ze aan de deur tja likje verf erop .....

misschien kun je ook overwegen in sommige deuren waar de hond vrij in en uit mag lopen een hondenluik te plaatsen
__________________
casa lupo jest offline   Reply With Quote
Old 01-10-2008, 10:50   #4
Manishdra
Junior Member
 
Manishdra's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Nijmegen
Posts: 331
Default

We clickeren niet... maar dat zitten we straks continu in belgeluid, want geloof maar dat als ze net buiten is, ze weer naar binnen wil
Manishdra jest offline   Reply With Quote
Old 01-10-2008, 10:51   #5
Manishdra
Junior Member
 
Manishdra's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Nijmegen
Posts: 331
Default

Maarja... de kozijnen blijven dan heel...
Manishdra jest offline   Reply With Quote
Old 01-10-2008, 11:00   #6
Gris
Junior Member
 
Gris's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Location: Arnhem
Posts: 45
Send a message via MSN to Gris
Default

In mijn vorige huis had ik een tussendeur met een grote (enkel) glazen ruit er in. Om te zorgen dat Casca er niet door heen zou gaan en zichzelf open zou halen had ik hier een plaat perspex voor gemonteerd. Deze zat binnen een maand vol krassen, maar was ook zo te vervangen en de ruit bleef heel.

Alleen jammer dat ze de deurpost naast deze deur uit de muur getrokken had...
Gris jest offline   Reply With Quote
Old 01-10-2008, 11:26   #7
Manishdra
Junior Member
 
Manishdra's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Nijmegen
Posts: 331
Default

En hoe doe je dat nu dan? Is ze rustiger geworden? Want het lijkt nu wel een top tepunt te bereiken, ook met tafelklimmen, barklimmen, aanrechtklimmen etc.

En heeft iemand ervaring met zo'n hondenluik? is dat wat?
Manishdra jest offline   Reply With Quote
Old 01-10-2008, 11:35   #8
Gris
Junior Member
 
Gris's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Location: Arnhem
Posts: 45
Send a message via MSN to Gris
Default

Nou, die deurpost dat was doordat ze moest leren om alleen te blijven en mevrouw was het er niet echt mee eens... Dat gaat nu veel beter, maar die krassen bleven door het ongebreidelde enthousiasme dat ze ten toon spreidde wanneer ik weer thuis kwam, oftewel lekker tegen de deur waardoor ik naar binnen zou komen opspringen!
Gewoon een kwestie van een nieuw plaatje perspex er voor zetten wanneer de doorzichtigheid tot een minimum is gekomen.
Gris jest offline   Reply With Quote
Old 01-10-2008, 13:27   #9
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Deur open laten .
Krijg je er ook geen krassen op .
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 01-10-2008, 14:18   #10
Manishdra
Junior Member
 
Manishdra's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Nijmegen
Posts: 331
Default

Quote:
Originally Posted by loco View Post
Deur open laten .
Krijg je er ook geen krassen op .
hmm... zo'n opmerking had ik nou niet van jou verwacht... dus jij hebt het hele jaar de deur open staan? kom ik niet bij je op bezoek in de winter.
Manishdra jest offline   Reply With Quote
Old 01-10-2008, 15:43   #11
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by Manishdra View Post
hmm... zo'n opmerking had ik nou niet van jou verwacht... dus jij hebt het hele jaar de deur open staan? kom ik niet bij je op bezoek in de winter.
EHEHEHEH
Juist wel van mij .

Maar mijn doggie jumpt zogoed als geen deuren open .
Heeft wel eens een poging gedaan en doet het evengoed nog wel eens maar dan doe ik een haakje/slot op de deur zodat hij er geen voordeel uithaalt dus het eigenlijk nutteloos is om tegen de deuren aan te springen .
Dus mijn deur is in de winter gewoon dicht .

Maar als ik jouw was zal ik ff informeren naar aluminium ipv kunststof .
Want dan kan je nog met een knappe autopoets de krasjes er uit poetsen .

Groette Martine.
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 01-10-2008, 17:02   #12
ELISE
Yara
 
ELISE's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Berkel en Rodenrijs
Posts: 1,126
Default

Bij kattenluiken bestaat het systeem om via een chip (ingebracht) naar binnen te kunnen, zodat ook echt alleen die kat met die chip naar binnen kan. Ik hoor daar veel goede berichten over. Misschien is het ook op de markt voor honden?
__________________
Elise

www.ofthevoiceofnature.nl
ELISE jest offline   Reply With Quote
Old 01-10-2008, 17:41   #13
Barrel
Junior Member
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 67
Default

Lijkt mij een prachtig gezicht; een 'katten'luik voor een tsjech!!!! Dan mag temet de hele deur wel klapbaar zijn! En dan maar snel wegspringen als hij terugklapt anders zit je tegen de overgesteld muur geplakt!!!
__________________
"Vele jaren ervaring zegt niets, men kan het ook al die jaren verkeerd gedaan hebben."
Barrel jest offline   Reply With Quote
Old 01-10-2008, 18:02   #14
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default


Dat wegspringen hoeft maar een paar keer .
Want tegen die tijd ligt het luik er wel uit .
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 01-10-2008, 19:39   #15
gerard&monique
Lupo & Mizar
 
gerard&monique's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Amsterdam Z.O.
Posts: 156
Default

Ik had ooit een collega die had ook een prachtig hondenluik gemaakt in zijn achterdeur. Dan kon de hond mooi in de tuin als hij er niet was.
Je kan het misschien al raden na een week was zijn huis leeg want het dievengilde vondt dat ook wel handig zo'n luik. De hond hadden ze wel achter gelaten.

Misschien moet je met je vraag eens stellen aan een kunstofkozijnen leverancier misschien is er wel al een oplossing voor je probleem en proberen we het wiel opnieuw uit te vinden.

Groet,

Gerard
gerard&monique jest offline   Reply With Quote
Old 01-10-2008, 20:18   #16
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default


Was zeker wel een super lieffffff doggie ???
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 01-10-2008, 20:51   #17
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Er bestaan ook grote hondeluiken zoals bv deze: http://www.dierenvilla.be/nl/honden-...te-honden-132/

En er zelfs grote luiken met infrarood zender verkrijgbaar!
Zoals bv. deze: http://www.dierenvilla.be/nl/honden-...-861-2177.html

Maar ik ben blij dat ik geen garantie op zulke luiken bij TsW's hoef te geven!
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 01-10-2008, 22:19   #18
buidelwolf
senior member
 
buidelwolf's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Location: The Netherlands
Posts: 163
Default

Gewoon houten kozijnen, deuren en ramen nemen, hoort sowieso bij een boerderijtje i.p.v. kunststof, maar over smaak valt niet te twisten. Bij mij is de bijkeukendeur ook behoorlijk bekrast, maar verf doet wonderen
buidelwolf jest offline   Reply With Quote
Old 01-10-2008, 22:29   #19
Manishdra
Junior Member
 
Manishdra's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Nijmegen
Posts: 331
Default

Jep, hout is inderdaad mooier, maar aangezien we nog zo veel moeten doen wilden we ons eigenlijk die verf-uren besparen.

Het luik gebruiken was alleen de bedoeling als we er zijn. Als we er niet zijn hebben ze de ren waar zemogen rondrennen. Als ik dat toelaat in mjin huis vind ik em ook leeg terug; dan ligt alles buiten in stukjes
Manishdra jest offline   Reply With Quote
Old 02-10-2008, 00:04   #20
Xhrista
Junior Member
 
Xhrista's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Borssele
Posts: 426
Default

Vraag me zelfs af of je wel kunststof mag? Hier in zeeland is bijna alles monument en hoef je echt niet met kunststof aan te komen.
Als je hardhout neemt met verfbeits,is schilderen niet zo heel veel werk.Dat bladerd niet af en je kan er zo weer overheen schilderen,alleen even afnemen.
We hebben hier achter dubbelde deur,waarvan de onderste open kan ipv de bovenste.Daarvoor hangen van die kunstof strips.moet eigenlijk nog vervangen voor dik rubber.Dat houd dan hoop kou tegen en dan kan je dus heel lang deur open laten staan.
Gisteren is hij hier voor het eerst sinds april geloof ik dicht geweest.

Gr. Christa
Xhrista jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 16:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org