Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Overig

Overig Alles over Tsjechoslowaakse Wolfhonden

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 23-12-2006, 17:59   #1
casa lupo
Junior Member
 
casa lupo's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Location: Dalerpeel
Posts: 175
Default Tsech op marktplaats

Kreeg van een vriendin te horen dat er weer eens een Tsjech op marktplaats wordt aangeboden ... !
casa lupo jest offline   Reply With Quote
Old 23-12-2006, 19:43   #2
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Ik had het al gelezen En ik had inmiddels ook al contact met deze mensen opgenomen.

Ik vond het ook jammer dat ik op marktplaats ook advertenties van een fokker las, die reclame maakt voor het TsW ras met de vermelding dat het een hond is met nog 30% wolf..
Al eerder is hier op het forum al een aantal keer uitgelegd dat het wolfbloed percentage van de TsW helemaal NIETS zegt.
In de eerste plaats hebben zeker niet alle TsW's nog 30% wolf.
En wanneer je het wolfbloed percentage berekent zegt dit nog niet veel. Want een hond die berekend is met 30 % wolfbloed kan in werkelijkheid een veel lager wolfgenen percentage hebben!
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 23-12-2006, 20:32   #3
veronique
Kennel van Goverwelle
 
veronique's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 199
Default

en ben je al wat meer te weten gekomen over dat hondje?

of geven ze bij jou ook niet veel informatie?

gr veronique
veronique jest offline   Reply With Quote
Old 23-12-2006, 20:39   #4
laszlo
Junior Member
 
laszlo's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: waalwijk
Posts: 229
Default

schrok al!!

Dacht dat het weer die van ons was!!

Maar gelukkig niet...
__________________
Greetzzz Vannessa
laszlo jest offline   Reply With Quote
Old 23-12-2006, 20:49   #5
casa lupo
Junior Member
 
casa lupo's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Location: Dalerpeel
Posts: 175
Default

Hoi Veronique,

Ik heb de mensen gemaild voor info, maar kreeg alleen maar terug dat de hond wegging omdat ze niet bij het kararter van de baas paste... en uiteindelijk ook nog dat ze anderhalf jaar is ... helaas niets van waar ze vandaan komt enz.

Als het een pup was geweest had ik nog wel willen overwegen om haar erbij te nemen (een volwassen hond zou niet gaan in ons roedel) .... maar eigenlijk wil ik dit soort 'praktijken'niet aanmoedigen ... Heb helaas te vaak gemerkt dat als mensen in een opwelling een hond kopen bijvoorbeeld op uiterlijk, en ze kunnen hem/ haar weer 'goed' kwijt, ze zo weer aan de volgende beginnen .... (dus ik had er zeker niet voor willen betalen)
Weet niet of dat bij deze mensen ook zo is hoor ,maar de mail die ik van ze kreeg was niet veel belovend, jammer hoor voor de hond hoop dat ze gauw een goed plekje krijgt!

groetjes Willy
casa lupo jest offline   Reply With Quote
Old 23-12-2006, 20:54   #6
casa lupo
Junior Member
 
casa lupo's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Location: Dalerpeel
Posts: 175
Default

Dacht ik ook even toen ik het hoorde Vanessa, maar gelukkig voor jou is dat niet zo ...! :P zou toch wat wezen zeg ... je hebt er volgens mij genoeg ellende van gehad ..

groetjes Willy
casa lupo jest offline   Reply With Quote
Old 23-12-2006, 21:21   #7
casa lupo
Junior Member
 
casa lupo's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Location: Dalerpeel
Posts: 175
Default

... Sorry hoor maar ben ik weer, ik had de advertenties van de fokker meer gezien als waarschuwing om je eerst eens even wat meer te verdiepen in het ras ... :mrgreen:
casa lupo jest offline   Reply With Quote
Old 24-12-2006, 15:08   #8
SenE
Junior Member
 
SenE's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Wijnjewoude
Posts: 412
Default

Wij hebben ze aangeboden haar op de site van de NVTW te zetten. Afwachten dus.
SenE jest offline   Reply With Quote
Old 16-01-2007, 13:04   #9
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Deze pups kwam ik tegen op marktplaats, de vader is een witte herder en de moeder een, zoals geschreven in de advertentie, tsjeschise wolfshond.

http://koopjes.marktplaats.nl/dieren.../68228002.html

Groetjes Bert.
herder jest offline   Reply With Quote
Old 16-01-2007, 14:31   #10
casa lupo
Junior Member
 
casa lupo's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Location: Dalerpeel
Posts: 175
Default

Ja, wij hebben deze advertentie ook gezien ... zou het nou een bewuste keuze zijn die combi of toch een ongelukje .... vragen wij ons af

groet Willy
__________________
casa lupo jest offline   Reply With Quote
Old 20-01-2007, 23:37   #11
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Hoi,

Die middelste foto is wel vreemd, de meest linkse pup lijkt doorzichtig en de randen zijn wit, geen achtergrond van de woonkamer of iets.

Misschien hebben ze 'gefotoshopt' om alle pups op één plaatje te krijgen ofzo, maar het viel me op toen ik keek of de advertentie nog bestond.

Groetjes,
Bert.
herder jest offline   Reply With Quote
Old 21-01-2007, 10:42   #12
Jolanda
Member
 
Jolanda's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Hoofddorp, N.H.
Posts: 552
Default

Hoi,

Volgens mij heb ik dit al eerder op het forum gelezen, maar ik weet niet meer zeker of dat op het Nederlandse forum was of bij de Duitse of Engelse. Ik heb nog geen tijd gehad om het op te zoeken.
Volgens mij fokken ze deze pups bewust.
Verder Is die foto waar die pup doorzichtig lijkt gewoon één foto, maar op het moment dat de foto genomen is bewoog die pup. Bij beweging krijg je dit soort effecten!! Juist erg leuk om soms expres zo'n bewegende foto te maken!!

Groetjes, Jolanda
__________________
Groetjes, Jolanda
Jolanda jest offline   Reply With Quote
Old 21-01-2007, 11:32   #13
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Hoi Bert,

Wat betreft het effect dat Jolanda beschrijft over de foto kan ik helemaal beamen. Ik heb ooit eens per ongeluk zo'n foto gemaakt van Breezer. Zie voorbeeld hieronder:



Hier zit dat bewegende effect ook een beetje in als je goed kijkt.

Groeten,

Barry
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 21-01-2007, 12:21   #14
Liesbeth
Junior Member
 
Liesbeth's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Lubbeek
Posts: 373
Default

hallo,

Op de Engels- en franstalige website is er de laatste tijd ook veel comotie rond pups die op internet te koop worden aangeboden. De man die daar altijd ter sprake komt, nl. ene Frank van kennel 'La louve Blanche', is de eigenaar van de papa van mijn jongste, Yuccah. Momenteel heeft hij zelf ook puppy's. Ik heb het gevoel dat die man wel begaan is met het ras en wel weet waarmee hij bezig is (qua fokken dan), maar misschien is hij wel iets te 'commercieel ingesteld' zoals het hem verweten word op de andere forums... Och, ik heb zoiets van: laat iedereen zijn ding een beetje doen. Zolang de honden er niet slechter van worden en zolang alle pups goed terechtkomen. Of dat dan is via deze website of via een andere internet-pagina. Maar ik begrijp dat de grens ergens moet getrokken worden en dat het altijd 'gevaarlijk' word als ze pups te koop beginnen aan te bieden buiten de rasclubs e.d. Ook was er op het frans forum sprake van pups die zonder stamboom verkocht werden. Dat baart mij persoonlijk meer zorgen dan dat ze op een koopjessite worden aangeboden, maar wel met goede bedoelingen en door een serieuze fokker die zijn potentiële puppy-kopers goed screent...
Maar persoonlijk ben ik natuurlijk ook geen voorstander van het aanbieden op zo'n sites. Maar om die man nu meteen allerlei verwijten naar het hoofd te slingeren en te doen alsof die een broodfokker is en het ras om zeep wil helpen... bijna een hondenhater en saboteur van heel 'weetikveelwat'... Hmmm, dat zou ik nu ook niet meteen doen. En dat die man dan nogal giftig reageert op al die beschuldigen, kan je hem moeilijk kwalijk nemen denk ik.
Dus, voor de geinteresseerden: Zie frans-talig forum.

groetjes,

liesbeth

PS: misschien komt het doordat ik psychologie studeer dat ik altijd het goede in de mensen probeer te zien...
Maar laat het aub duidelijk zijn dat ik ook niet achter dergelijke praktijken sta.
Liesbeth jest offline   Reply With Quote
Old 21-01-2007, 15:58   #15
Jolanda
Member
 
Jolanda's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Hoofddorp, N.H.
Posts: 552
Default

Ha, eindelijk gevonden op het Duitse Forum!
Het gaat daar dan om Saarlooswolfhond kruisingen.
De link: http://www.saarloos-wolfshund.homepage.t-online.de/


Groetjes, Jolanda
__________________
Groetjes, Jolanda
Jolanda jest offline   Reply With Quote
Old 21-01-2007, 16:08   #16
Smokey
Angel en Bachata,Luna
 
Smokey's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Roosendaal
Posts: 519
Default

Heb net ff gekeken op die site Jolanda,zoals ik het begrijp proberen die mensen 'gezonde'Saarlozen te fokken.
Omdat er veel HD en PRA in bloedlijnen van de SWH voorkomen.
Ze proberen dan nieuw bloed in te brengen,dan vraag ik me af zijn het dan nog Saarlozen?Qua karakter enz.
Doen ze ook met SWH X TSW,ook voor gezondere bloedlijnen,je kan het wel zien aan sommige duitse Saarlozen.
Karakter verandert dan ook.
__________________
Groetjes Wilma
Smokey jest offline   Reply With Quote
Old 21-01-2007, 16:43   #17
Liesbeth
Junior Member
 
Liesbeth's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Lubbeek
Posts: 373
Default

Als iedereen zomaar op eigen initiatief vanalles begint te kruisen, waar gaan we dan eindigen? Ik ben bereid te geloven dat een kruising tussen een WH en een bv. Zwitserse witte herder een goede, misschien ook gezondere hond kan zijn, maar dat doe je toch niet zomaar. Binnekort krijgt iemand het in zijn hoofd om de TsW te kruisen met zogenaamde 'gevaarlijke' rassen, om ze misschien wat 'zelfzekerder' te maken. Dat doe je toch ook niet, zonder te weten waar dat gaat eindigen. Als iemand denkt dat de TsW (of de Saarloos) niet gezond genoeg meer is of qua karakter veranderingen moet ondergaan, gaat die dat toch niet op eigen houtje proberen te veranderen. Dat kan je het 'probleem' nog voorleggen aan de rasclub ofzo, en samen zien of er iets moet veranderen aan het fokbeleid. Bv. meer toezicht houden dat er geen 'onverantwoorde' nesten zijn, die mogelijk té slechte heupen, ogen of dergelijke kunnen hebben. Samen met de fokkers een oplossing zoeken, als blijkt dat een bepaalde ziekte steeds meer de kop opsteekt binnen het ras. Maar zomaar beginnen kruisen, in de hoop dat het een goede invloed heeft op wat dan ook, dat is denk ik niet de juiste manier. (persoonlijke mening)

Groetjes,

liesbeth
Liesbeth jest offline   Reply With Quote
Old 21-01-2007, 20:42   #18
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

@ Jolanda & Barry,

Tja ik vond het zo'n eigenaardige foto, maar ja ik heb dan ook echt geen verstand van fotograferen

Groetjes Bert.
herder jest offline   Reply With Quote
Old 21-01-2007, 22:37   #19
Casey
Junior Member
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 13
Default

Het fokken van Saarlozen buiten de rv (en die wellicht niet 100% saarloos zijn) om kun je niet vergelijken met het achtertuintjes gerommel zonder stamboom of TWxZWH en zo. De Saarloos rv zelf is waarschijnlijk het grootste risico voor het voortbestaan van het ras, helaas moet er daar dus anders gewerkt worden. Dat hoeft niet perse gerommel te zijn, hoewel het jammer is dat het dus niet goed gereguleerd en in alle openheid kan gebeuren. Hopelijk kan tweede saarloos vereniging die kort geleden is opgericht daar verandering in brengen.

C.
Casey jest offline   Reply With Quote
Old 25-05-2007, 13:57   #20
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Hoi,

In de categorie opvallende advertenties:

http://www.marktplaats.nl/index.php?...p-gezocht.html

Groetjes,

Bert.
herder jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 21:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org