Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Sport en training

Sport en training Tsjechoslowaakse wolfhonden als werkhonden - hoe ze te trainen, hoe ze nieuwe dingen aan te leren, informatie over wedstrijden en trainingsbijeenkomsten

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 22-01-2006, 18:23   #1
flora
Junior Member
 
Join Date: Aug 2003
Location: den bommel
Posts: 59
Send a message via MSN to flora
Default leuke activiteiten???

hallo allemaal,
we zijn nog steeds druk aan het klussen in ons nieuwe huis, het gaat al ergens op lijken, de honden zijn er inmiddels ook al mee vertrouwd, dus ik denk dat het allemaal wel goed gaat komen.
ondanks dat we druk bezig zijn in het huis ben ik op zoek naar leuke activiteiten die ik kan doen met de honden, maar bij ons op het eiland is er niet zo heel veel te beleven, dus mijn vraag is nu:
wie weet er iets leuks om te doen??
ik ben regelmatig met de honden aktief bezig, zou meer willen trainen voor de canicross, weet iemand een vereniging die zich daar mee bezig houdt??? alles om te doen is welkom!!!!
ik hoor graag van jullie!!!
groetjes van laska en flora
flora jest offline   Reply With Quote
Old 31-01-2006, 19:05   #2
snow-wolf
Junior Member
 
snow-wolf's Avatar
 
Join Date: Dec 2004
Location: Sint-Katelijne-Waver
Posts: 57
Send a message via ICQ to snow-wolf
Default leuke activiteit !!!

Hetgeen je kan doen met je tsjech is enkele proeven van de dogsurvival : in kruiwagen ryden ,over allerlei hindernissen met je hond .Voor de rest eens kijken op hondenpaginas en evenementen met honden ,misschien kan je daar iets van doen (canicross,fietsen met hond naast jou ,..............)Zelf enkele dingen in elkaar steken zoals loopbruggen die je op een schraag legt enzo .
snow-wolf jest offline   Reply With Quote
Old 08-02-2006, 04:01   #3
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Flora, er zijn zoals je inmiddels gemerkt zult hebben, weinig van die super sportievelingen als jij in dit forum

En anderen die wel iets met hun TsW willen doen/ondernemen, hebben inmiddels zelf al via andere wegen al iets gevonden (zoals ik b.v. rescue work, UV en aquility via een andere RV en kynologenclub waar ik lid van ben)

Maar ik hoop dat er in de toekomst meer mensen zoals jij zullen komen ,die ook geinteresseerd zijn om met hun TsW deel te nemen aan canicross!

groetjes
mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 09-02-2006, 14:51   #4
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Hoi Flora,

Omdat onze shadow te weinig beweging krijgt (in zijn hok van 100 2m ligt onze lambal de hele dag te slapen) ben ik gaan fietsen met hem, en hij vind het geweldig! Ik heb zo'n springer voor de fiets op m'n verjaardag gehad en ga nu bijna elke dag een stuk met hem fietsen. Op stukken waar ie los kan (in het bos of een als ik een stuk langs de maas rijd) laat ik hem gewoon los meelopen. Erg leuk voor baas en hond. Voor jezelf is de inspanning in verhouding een stuk minder dan voor de hond en dus prima vol te houden. Je moet alleen niet gaan overdrijven met de snelheid maar zolang je em lekker laat meedraven gaat het prima. Tevens een goede oefening voor honden die niet zo vaak in aanraking komen met het verkeer en alle randverschijnselen daaromheen. Als je hiermee begint raad ik je wel aan om in het begin goed te letten dat er geen slijtage van de zooltjes onder je hond zijn poten optreed, de meeste honden zijn het niet gewent om kilometers in draf over het asfalt te lopen en kunnen door hun voetzolen heenslijten. Als je het rustig opbouwd wennen de poten hieraan en is er nix aan de hand. Wel laat ik Shadow het liefst toch in de berm lopen naast bijv een fietspad, dat is voor de hond een stuk prettiger.

Ps. we hebben sinds kort ook een kat erbij en het gaat geweldig samen met onze 2 honden. hieronder een 2 tal foto's.







Groeten,

Barry
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 09-02-2006, 15:21   #5
flora
Junior Member
 
Join Date: Aug 2003
Location: den bommel
Posts: 59
Send a message via MSN to flora
Default

hallo azazel,
ik fiets al heel lang met laska en dapper, dus dat is ook niet echt meer een uitdaging voor ons, maar wel bedankt voor je idee!!!!!
ik sta uiteraard nog steeds open voor nieuwe ideeen om wat te doen met mn monsters,
trouwens gefeliciteerd met jullie wolfje, hij is vandaag ook 3 jaar geworden.
groetjes flora en de hondjes
flora jest offline   Reply With Quote
Old 09-02-2006, 15:55   #6
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Hoi Flora,

Zo'n vermoeden had ik al dat je al fietste hehe nah.. voor andere mensen misschien ook een leuke bezigheid.?
Btw. jullie natuurlijk ook gefeliciteerd met het 3 jarig bestaan van jullie pupje!

groetjes,

Barry
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 09-02-2006, 16:44   #7
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default


Hallo Flora & Barry
HARTELIJK GEFELICITEERD met jullie Tsjechjes
Kleintjes worden groot, vandaag alweer 3 jaar !!!
groetjes Stefanie
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 09-02-2006, 21:35   #8
Koos
Member
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 731
Default

Hallo Flora,

Kijk eens even op de Duitse Site, daar staat ook het een en ander geschreven over de canicross met een of andere wedstrijd erbij.

Groetjes,

Letty
Koos jest offline   Reply With Quote
Old 12-02-2006, 09:07   #9
Yolanda
Junior Member
 
Yolanda's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Location: Utrecht
Posts: 93
Default

Hallo Flora,

Ik kan je niet helpen met canicross, maar heb wel andere ideetjes
voor je. Misschien is het wat om te gaan doen totdat
je een vereniging vind waar je canicross kunt beoefenen met jouw honden.

- Speuren
je loopt zelf eerst een spoor uit, grootte hiervan afhankelijk
van het kunnen van jouw honden. Je kunt dit "spannender"
maken voor de honden door voorwerpen op het spoor te leggen
die zij moeten vinden. De sporen die je uitloopt kun je natuurlijk
ook steeds van figuur laten veranderen.

verzamel plastic bloempotten (met gaten aan de onderkant) en zet
op zijn kop op een rij achter elkaar. Onder een bloempot verstop je iets
lekkers. De hond moet het lekkers vinden. Je kunt het moeilijker
maken door steeds meer bloempotten neer te zetten.

- Behendigheid
Ik weet niet of er bij jou in de buurt een vereniging is om dit te gaan
doen, maar dat verwacht ik eigenlijk van wel. Tijdens de wandelingen
met jouw honden kom je vast ook wel " natuurlijke" hoogte sprongen
tunnels e.d tegen die je kunt gebruiken.

- apporteren
Je kunt een apporteerblok (verschillend van gewicht) kopen en deze
weggooien en de hond(en) bij jou terug laten brengen. Of verschillende
voorwerpen verzamelen (bijv. bal, knuffels, apporteerblok e.d) en deze
bij elkaar leggen en de hond(en) leren te selecteren zodat zij het
voorwerp dat jij benoemt bij jou brengen.

Misschien zijn er bij jou in de buurt verschillende verenigingen waar je eens zou kunnen gaan kijken en wie weet zijn daar nog leuke activiteiten waar je aan kunt deelnemen met jouw honden.
Groeten Yolanda
Yolanda jest offline   Reply With Quote
Old 15-02-2006, 09:47   #10
flora
Junior Member
 
Join Date: Aug 2003
Location: den bommel
Posts: 59
Send a message via MSN to flora
Default

hallo jolanda,
bedankt voor je leuke ideeen!!! ik ga ze zeker wel proberen, laska is alleen moeilijk te motiveren voor verschillende voorwerpen, maar dat is uiteraard weer een uitdaging.
ik heb een jaar met haar getraind bij een hondenvereniging, dit ging op zich goed, maar het is lastig te combineren met mijn onregelmatige werk en de houding op de club ging me tegen staan, dus daar zijn we mee gestopt, dus vandaar dat ik op zoek ben naar nieuwe dingen om met haar te doen.
dus als iemand een hondenclub bij mij in de buurt (goeree overflakkee) weet waar ze lekker actief met de honden bezig zijn, dan hoor ik het graag.
groetjes flora
flora jest offline   Reply With Quote
Old 16-02-2006, 21:19   #11
Yolanda
Junior Member
 
Yolanda's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Location: Utrecht
Posts: 93
Default

Hoi Flora,

Heel veel plezier en succes met de activiteiten en het zoeken naar een leuke vereniging. Laat je nog eens op het forum weten hoe het gaat?

Groetjes Yolanda
Yolanda jest offline   Reply With Quote
Old 17-02-2006, 15:31   #12
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Nog een totaal andere tip…In zeeland zijn er ook reddingshonden groepen, misschien lijkt je dat ook wel wat. Je kunt allicht eens op hun sites gaan kijken: http://people.zeelandnet.nl/cn.drg/ en http://www.reddingshonden.net/
Zelf doe ik b.v. met heel veel plezier met een van mn Tsw’s mee, met een rescuegroep van een andere rasvereniging.

En ik weet niet of Belgie voor jou aan te rijden is vanuit zeeland, maar daar zijn ook canicross verenigingen. En misschien weten zij wel wat in jouw buurt! http://www.canicross.be/ en http://blog.seniorennet.be/ninjazina...tum=1117404000 Maar wellicht kende je die allemaal al!

Succes!
Groetjes,
Mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 19-02-2006, 01:59   #13
Yolanda
Junior Member
 
Yolanda's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Location: Utrecht
Posts: 93
Default

Hoi flora,

Zou je eens willen uitleggen wat canicross precies inhoud ?

Groetjes Yolanda
Yolanda jest offline   Reply With Quote
Old 20-02-2006, 20:44   #14
flora
Junior Member
 
Join Date: Aug 2003
Location: den bommel
Posts: 59
Send a message via MSN to flora
Default

hallo,
canicross is hardlopen met de hond, er worden ook wedstrijden gedaan. bij de wedstrijden kan je verschillende afstanden kiezen. max ong 5 km.
vooral in vlaanderen en in belgie worden er wedstrijden gehouden, in nederland is het nog in het beginstadium.
ik ben nog op zoek naar een trainingsmaatje, want hoe meer zielen hoe meer vreugd, dus als er iemand is op goeree overflakkee, dan hoor ik het graag!!!!
ik heb net op de website gekeken van de reddingshonden vereniging, dit zag er wel heel goed uit, dus wie weet. ik ben alleen benieuwd of ik laska enthousiast kan maken voor iets anders dan konijn of fazant.......
iedereen in ieder geval bedankt voor het meedenken en uiteraard sta ik open voor nog meer ideeen!!!
groetjes flora
flora jest offline   Reply With Quote
Old 03-03-2006, 21:21   #15
ninjazinavincent
Junior Member
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 3
Default Canicross/hardlopen met de hond

Wat is canicross?
Canicross is een jogging met de hond. De hond is aangelijnd. Het mooie van deze sport is dat zowel de jeugd, senioren, vrouwen en mannen kunnen deelnemen. Iedereen, zowel de topatleet als de recreant, ongeacht de leeftijd, kan deelnemen. Alle hondenrassen en rasloze honden zijn toegelaten. Er is ook een speciale reeks voor kinderen jonger dan 9 jaar! De olympische gedachte "Deelnemen is belangrijker dan winnen" is hier een zeer gepaste slogan. Mens en dier dichter bij elkaar brengen door middel van een samen uit te voeren sport is toch het mooiste wat er is!

http://blog.Seniorennet.be/ninjazinavincent
ninjazinavincent jest offline   Reply With Quote
Old 03-03-2006, 21:26   #16
ninjazinavincent
Junior Member
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 3
Default Canicross


Het Vlaams Canicross Criterium in België.

Het Vlaams Canicross Criterium telt maximum 12 wedstrijden per jaar en wordt georganiseerd over het ganse Nederlandstalig gedeelte van België.

De V.C.F (Vlaamse Canicross Federatie) waakt over het goede en vlotte verloop van de wedstrijd: sportiviteit, eerlijkheid en natuurlijk respect voor de hond zijn aan de orde.

Als één grote familie
Als voorzitter van de vereniging kan ik u verzekeren dat wij een hechte vriendschapsband hebben opgebouwd met alle mensen die in contact komen met het canicross gebeuren.

Alle wedstrijden worden door het bestuur van onze vereniging beschouwd als een groot familiefeest.

Weet dat we de oprechte vriendschap van jullie allen naar ons toe bijzonder appreciëren.

http://blog.Seniorennet.be/ninjazinavincent

http://www.vlaamsecanicrossfederatie.be
ninjazinavincent jest offline   Reply With Quote
Old 03-03-2006, 21:33   #17
ninjazinavincent
Junior Member
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 3
Default canicross/



Canicross,
Samen sporten, baasje en hond, rennen in de vrije natuur door bos en hei en soms eens door de wei!

Is al zeer internationaal erkend. Er zijn zelfs nationale en internationale wedstrijden.

Bij Canicross heeft de hond een borstgordel om en is verbonden met een flexlijn aan een heupgordel waardoor de baas zijn twee handen vrij, en dus alles onder controle heeft.

Canicross is er voor alle leeftijden en niveau's, gewoon gezellig joggen met uw hond in groepsverband, of fanatiek trainen voor wedstrijden. Het kan.

Eerste wedstrijd in België te Vilvoorde op zondag 12 maart om 11uur. Op 19 maart Spa en op 26 maart te Gent, Blaarmeersen.

Voor alle inlichtingen surf gerust maar:

http://www.vlaamsecanicrossfederatie.be
http://blog.Seniorennet.be/ninjazinavincent

PS. Er is een mooi artikel verschenen in het tijdschrift van "hondenmanieren-januari 2006" over de tweede canicross wedstrijd te Bovenkarspel (Noord-Holland).

Ik ondergetekende heeft de eer met foto en hondje (Jack Russell) op de pagina te zijn vermeld. Tof van die Hollanders!
ninjazinavincent jest offline   Reply With Quote
Old 04-03-2006, 08:13   #18
Yolanda
Junior Member
 
Yolanda's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Location: Utrecht
Posts: 93
Default

Bedankt voor de uitleg Ik ben het er helemaal mee eens dat samen sporten met je hond(en) het mooiste is wat er is.
Alleen hardlopen voor mij..... , maar goed dan zijn er natuurlijk nog legio andere activiteiten die je samen kunt doen.
Ga ik wel even de sites bekijken

Groetjes Yolanda
Yolanda jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 21:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org