Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > TsW in nood

TsW in nood TsW die een nieuw tehuis zoeken: honden met stamboom maar ook wolfhondachtigen die in asiels zitten

Closed Thread
 
Thread Tools Display Modes
Old 22-10-2010, 17:55   #1
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default Herplaatser in huize Kobesen ;-) !!!

Hai Kim !!!

Aangezien je het zelf niet hier op WD plaatst doe ik het maar ff !!
Want ik vind het namelijk voor jouw en het doggie wel helemaal geweldig ohw en voor Denzel natuurlijk ook .
Dus bij deze van Harte Gefeliciteerd met je doggie en ik mag hopen dat ze nog heel lang bij je mag verblijven .

Groette Martine.
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline  
Old 22-10-2010, 18:05   #2
Bob Dylan
bench
 
Bob Dylan's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Location: Zwaag, Nederland
Posts: 132
Default

HUH???? WATTISSER WATTISSERGEBEURD???? KIM HEB JE EEN HOND GERED???WAT LIEF VAN JE.
EN ZOOOOOO LEUK VOOR DENZEL
__________________
Groetjes Nicole
When you gotta go, you gotta go
Bob Dylan jest offline  
Old 22-10-2010, 18:13   #3
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

hahahahahahaha humor.
Hoezo een topic voor openen????

Maareh ja. Wij hebben een herplaatser in huis. Een tjechen teef. En het gaat super. Heb nog nooit zo'n lieve onderdanige, altijd kwispelende en vriendelijke tsjech meegemaakt als zij. Denzel is in de wolken en is in korte tijd erg opgekanpt van zijn depressie. Die op een gegeven moment wel heel erge vormen aan begon te nemen en ik daar heel erg bezorgd over was.
In 1 woord: MENSEN NEEM EEN HERPLAATSER! Het kan ook goed gaan!

Ze liggen al met zijn drieen in de computerkamer. Hond hond en kat. Geen probleem, geen gezeur, geen gegrom geen gezever. Luisteren super. Spelen veel. Zelfs de kat is nu accoord na een week op een afstandje te hebben zitten kijken.
En ik zit met een gerust hart op mijn werk overdag.

Kim
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline  
Old 23-10-2010, 09:14   #4
Tatti
Junior Member
 
Tatti's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Location: Opglabbeek (B)
Posts: 471
Default

Super dat jullie twee vliegen in een klap konden slaan,
Denzel weer happy en het teefje een fijn nieuw huisje.

Gr
Tatiana
__________________
www.hogan-sky.com

Tatti jest offline  
Old 23-10-2010, 16:28   #5
Xhrista
Junior Member
 
Xhrista's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Borssele
Posts: 426
Default

Leuk Kim,voor allemaal.Een herplaatser is vaak zo dankbaar.

Gr. Christa
Xhrista jest offline  
Old 23-10-2010, 17:02   #6
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

Super dat je een herplaatsertje genomen hebt , en helemaal fijn dat het goed klikt tussen de honden. Ja ja die mannen die vinden een fijn vrouwtje erbij meestal wel leuk

Ik hoop dat ze nog vele jaren van elkaars gezelschap mogen genieten!
jmvdwiel jest offline  
Old 23-10-2010, 22:41   #7
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Hey Kim! Gefeliciteerd met je gezinsuitbreiding!
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline  
Old 24-10-2010, 13:38   #8
miran
Junior Member
 
miran's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 245
Default

Super van je!!!

En net wat je zegt een herplaatser kan echt ook wel goed gaan. Van de 4 honden hier zijn er 3 herplaatsers en ik persoonlijk zeg toch echt dat bij mij de herplaatsers als ik geen honden meer zou hebben de voorkeur hebben.

Helemaal top.
miran jest offline  
Old 25-10-2010, 19:56   #9
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

jah waarom geen herplaatser. Ze is super lief, vreselijk knuffelig. En heel goed opgevoedt. Luistert super. Ik hoef maar te roepen en ze komt. Ze is rustig en de kat ligt sinds dit weekend bij haar.
Cliff was hetzelfde verhaal. Die kwam bij me toen ie 7 was. Toch nog 4 jaar plezier van gehad. Al is dat in mijn ogen veel te weinig. En hoe lief ons meissie ook is. Cliff is onvervangbaar en ik mis hem nog iedere dag. Mijn lobbes.
Maar nu niet meer de enige vrouw in huis te zijn is toch wel prettig .

groetjes Kim

PS ja hier word ik dan effe kotsmisselijk van. Raar he dat herplaatsers hier niet meer geplaatst worden?

Quote:
Originally Posted by Tatti View Post
Of gewoon uitgediende teven via je eigen site dumpen, is misschien een betere mannier????

Gr
Tatiana
Ja mijn nieuwe aanwinst heeft inderdaad welgeteld 1 nestje gehad.
Soms heb ik het idee dat mensen werkelijk geen idee hebben wat ze opschrijven.
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!

Last edited by kobesen; 25-10-2010 at 20:01.
kobesen jest offline  
Old 25-10-2010, 20:54   #10
Xhrista
Junior Member
 
Xhrista's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Borssele
Posts: 426
Default

Ja Kim meeste hondenliefhebbers,hebben het nu eenmaal niet zo op mensen die een dier als producermachine gebruiken.
Nu weet ik helemaal niet waar jou teef vandaan komt en waarom ze maar 1 nestje heeft gehad,maar feit blijft dat er nogal wat fokkers zijn die hun teven uitmelken en dan dumpen.
Heb hier ook teef zitten die niet meer gebruikt kon worden,maar dan wordt ze geholpen en mag ze gewoon oud worden.Hoe graag ik ook weer zou willen fokken.
Dat is het verschil van iemand die van z'n honden houd en soms nestje fokt en een hondenliefhebber,die z'n dieren heeft voor de fok.Waarmee ik niet wil zeggen dat die laatste het misschien niet goed zouden hebben.

Gr. Christa
Xhrista jest offline  
Old 26-10-2010, 06:25   #11
Tatti
Junior Member
 
Tatti's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Location: Opglabbeek (B)
Posts: 471
Default

Quote:
Originally Posted by kobesen View Post
Ja mijn nieuwe aanwinst heeft inderdaad welgeteld 1 nestje gehad.
Soms heb ik het idee dat mensen werkelijk geen idee hebben wat ze opschrijven.
Als een hond niet voldoet voor de fok is dat toch normaal.

Sorry lieverd, maar ik weet heus wel waarover ik schrijf

Gr
Tatiana
__________________
www.hogan-sky.com

Tatti jest offline  
Old 26-10-2010, 09:50   #12
Arnolda
Junior Member
 
Arnolda's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Location: Barneveld
Posts: 145
Default

Quote:
Originally Posted by kobesen View Post


Ja mijn nieuwe aanwinst heeft inderdaad welgeteld 1 nestje gehad.
Soms heb ik het idee dat mensen werkelijk geen idee hebben wat ze opschrijven.

Snap niet waarom je niet zegt welke Tsjech je in huis hebt genomen.
Ben dan wel blond...maar niet gek.

Dat zij maar één (levend) nestje heeft gehad heeft redenen maar die zal de fokker je wel verteld hebben.
__________________



www.vanmeiselsstee.nl
Arnolda jest offline  
Old 26-10-2010, 12:47   #13
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by Arnolda View Post
Snap niet waarom je niet zegt welke Tsjech je in huis hebt genomen.
Ben dan wel blond...maar niet gek..
En ik ben blond en gek , maar ik snap nu wel waarom ze het niet doet .
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .

Last edited by loco; 26-10-2010 at 15:12.
loco jest offline  
Old 26-10-2010, 18:49   #14
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by Tatti View Post
Als een hond niet voldoet voor de fok is dat toch normaal.

Sorry lieverd, maar ik weet heus wel waarover ik schrijf

Gr
Tatiana
ja ik merk dat je er alles van weet lol.
Mijn teef voldoet wel degelijk voor de fok. Zij heeft 1 schitterend nest gehad en is absoluut NIET uitgerangeerd. De persoon die mij deze hond ter herplaatser heeft aangeboden heeft dat voor MIJ gedaan. Omdat IK er graag een hond bij wilde en ZIJ juist bij mij en mijn leefsituatie paste!

Voor iemand die never nooit ook maar enige voet door de deur heeft gezet, weet je wel heeeeeeel veel.
Je moet wel helderziend zijn. Een slechte helderziende, dat weer wel.
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline  
Old 26-10-2010, 18:56   #15
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Quote:
Snap niet waarom je niet zegt welke Tsjech je in huis hebt genomen.
Ben dan wel blond...maar niet gek.

Dat zij maar één (levend) nestje heeft gehad heeft redenen maar die zal de fokker je wel verteld hebben.
omdat het jou geen reet aan gaat Arnolda. Daarom. Ik heb met reden hier niet neer gezet dat ik een herplaatser had. En ik zou de mensen die het wel weten willen verzoeken dit prive te houden. Waarom? Om bovenstaande opmerkingen

Enneh zij is gewoon niet gedekt verder omdat er een andere hond loops was op dat moment. En als je maar +- 1 a 2 nesten tsjechen per jaar hebt, ja, dan ga je niet je gehele populatie dekken. Denk ff na.

Martine heeft me door . Je deed er nog lang over Martine
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!

Last edited by kobesen; 26-10-2010 at 19:09.
kobesen jest offline  
Old 26-10-2010, 19:25   #16
Arnolda
Junior Member
 
Arnolda's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Location: Barneveld
Posts: 145
Default

[quote=kobesen;334203]j
Mijn teef voldoet wel degelijk voor de fok. Zij heeft 1 schitterend nest gehad en is absoluut NIET uitgerangeerd. De persoon die mij deze hond ter herplaatser heeft aangeboden heeft dat voor MIJ gedaan. Omdat IK er graag een hond bij wilde en ZIJ juist bij mij en mijn leefsituatie paste!

quote]


Beetje lastig om een niet uitgerangeerde hond te hebben als je let op met de regelgeving van de rasvereiniging waarbij een teefje niet ouder mag zijn dan 72 maanden.
Jou herplaatser wordt volgende maand 96 maanden.......
Jammer Kim, blijf er niet zo omheen draaien.
__________________



www.vanmeiselsstee.nl
Arnolda jest offline  
Old 26-10-2010, 19:37   #17
Tatti
Junior Member
 
Tatti's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Location: Opglabbeek (B)
Posts: 471
Default

Kim ik weet dat jij mijn mening niet deelt, en dat vind ook helemaal niet erg.
Ieder moet voor zichzelf doen wat deze juist acht en andere mensen andere meningen, en zo vast gebeten als jij op jou mening bent, zo ben ik dat op die van mij.

Ik wens je in ieder geval een fijne toekomst met de groottante van Sky, en ik denk ook dat ze bij jou van een fijne oude dag mag genieten hoor.

Gr
Tatiana
__________________
www.hogan-sky.com

Tatti jest offline  
Old 26-10-2010, 23:38   #18
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

fijn nu jullie weten welke teef ik heb, weten jullie ook dat het de moeder van Denzel is.
Ik draai er niet om heen. Ik heb gewoon geen zin hier in. Geen zin in gezeik. Ik wil gewoon met rust gelaten worden.
Ik zal even uitleggen Tati hoe ik me nu voel want kennelijk kun je je niet in andere mensen verplaatsen.

Ik voel me rot. Iedereen feliciteert je met je herplaatser. Super is dat. Totdat je leest dat in de meeste mensen hun ogen mijn herplaatser nog te min is om aan te pakken. Dat mensen er nog geen stuiver voor geven. En dan kijk ik naar haar en voel me rot. Alsof zij niets waard is. Want zo komt het bij mij over! En dan kun je wel weer mijn gevoel gaan bediscusieren, vind ik best.
Maar denk eerst eens na voordat je dingen gaat zitten schrijven. Over hoe het bij iemand anders over kan komen.

Ik raad iedereen dan ook af om ooit nog herplaatsers op dit forum te zetten. Maakt niet uit wat voor een herplaatser.

@mijke, van mij mag je dit topic sluiten. Ik ben er klaar mee.
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!

Last edited by kobesen; 26-10-2010 at 23:48.
kobesen jest offline  
Old 27-10-2010, 05:59   #19
Tatti
Junior Member
 
Tatti's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Location: Opglabbeek (B)
Posts: 471
Default

Quote:
Originally Posted by kobesen View Post
Ik voel me rot. Iedereen feliciteert je met je herplaatser. Super is dat. Totdat je leest dat in de meeste mensen hun ogen mijn herplaatser nog te min is om aan te pakken. Dat mensen er nog geen stuiver voor geven. En dan kijk ik naar haar en voel me rot. Alsof zij niets waard is. Want zo komt het bij mij over! En dan kun je wel weer mijn gevoel gaan bediscusieren, vind ik best.
Maar denk eerst eens na voordat je dingen gaat zitten schrijven. Over hoe het bij iemand anders over kan komen.
Kim ik heb nooit ook maar met een letter ergens geschreven dat het fout is een herplaatser te nemen, of dat specifiek jou herplaatser een hond is die te min is om vast te pakken (jou woorden).
Ik werk zelf al meer als 20 jaar met herplaatsers en dat zou ik niet doen als ik die honden niet op hun waarde kan waarderen.
Dat ik 90% van de baasjes verafschuw die de honden dumpen en met hun leugens aankomen dat is iets anders.
Jaren lang heb ik tijdelijke honden gehad die van asiels kwamen voor heropvoeding omdat het personeel er geen tijd voor had en de baasjes het verpruts hadden, en nooit heb ik ook maar een hond iets verweten of als mindere aangezien.

Het hele probleem ligt in dit geval puur bij jezelf.
Jij bent de persoon die meende stiekem te moeten doen over een herplaatser en dat terwijl je weet hoe klein de Tsjechenwereld is, zeker aan deze kant van Europa en dat toch alles vroeg of laat uitkomt.

Zou je gewoon geschreven hebben, wij hebben Denzels moeder erbij genomen omdat hij alleen zo erg treurde en met haar klikte het vanaf het eerste moment, zou niemand zijn gaan vissen wat er nu de reden van was om geheimzinnig te gaan zitten doen, en zou iedereen het ook gewoon begrepen hebben.
Het liefste zou ik zelfs nog zien dat je ook nog een plaats zou hebben voor zijn oma, want met 12 jaar zou ik niet weten wie haar nog neemt.

Ik ben dus absoluut niet tegen het nemen van een herplaatser en help zelf nog doorlopend mee om deze een goed thuis te geven.
Waar ik tegen ben is als fokkers beginnen op te ruimen, al weet ik dat de opruiming op dit moment niet helemaal gewild is.
Ook toen er begin dit jaar 2x in Frankrijk opgeruimd werd (1x Saarlozen) ging ik over mijn nek, dus het ligt ook helemaal niet aan die of die of die fokker, maar puur aan het opruimen op zich.
Een aantal fokkers gedragen zich gewoon als huisjesmelkers en vergeten spontaan even dat ze met levende dieren met een hart en ziel te maken hebben.

Quote:
Originally Posted by kobesen View Post
Ik raad iedereen dan ook af om ooit nog herplaatsers op dit forum te zetten. Maakt niet uit wat voor een herplaatser.
En sorry maar dit is onzin van de eerste plank.
Weet je wat je hiermee bereikt, dat honden inderdaad op marktplaats ed terecht komen, slimme zet.
Net gisteren heb ik weer vernomen dat een hond waarmee ik bezig ben geweest mbt herplaatsing een geweldig nieuw huis krijgt, en ter info voor jou er staat nu weer een jong teefje die een nieuwe baas zoekt.

Dus goed gedaan, stuur de mensen naar asiels waar ze in de meeste gevallen met wolfhonden toch al niets beginnen kunnen, of laat ze doorschuiven via marktplaats naar mensen die een "look a like wolf" het einde vinden.

Gr
Tatiana
__________________
www.hogan-sky.com

Tatti jest offline  
Old 27-10-2010, 08:48   #20
WAAWANYANKA
Junior Member
 
WAAWANYANKA's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Pisty
Posts: 71
Default

Ik ben het helemaal eens met Tatiana. Wij zijn zelf ook fokkers maar met geen haar op mijn hoofd zal ik ooit dit op mijn web site plaatsen.

citaat:
Bij kennel .... staat in de eerste plaats onze passie voor honden. Helaas betekent dat ook dat we soms met pijn in ons hart afscheid moeten nemen van honden die te oud zijn om nog mee te fokken. Bent u daarom geinteresseerd in een oudere hond, neem dan snel een kijkje bij de herplaatsers.

Welke fokker van welk ras dan ook die zo handelen zullen nooit maar dan ook nooit op mijn vrienden lijst kommen.

Gr.Peter
__________________
www.waawanyanka.cz
WAAWANYANKA jest offline  
Closed Thread

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 11:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org