Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Buiten de orde

Buiten de orde Over alles en niets - over hoe je vrije tijd plezierig door te brengen...

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 09-09-2011, 12:29   #1
Barbara S
Junior Member
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 37
Default Even voorstellen!

hallo allemaal,

ik ben Barbara en ben 34 jaar. ik woon samen met mijn vriend en we zijn vandaag precies 14 weken zwanger. Ik ben al jaren fan van de TSW, dit is gekomen door mijn opvanghondje die ik een paar dagen mocht verzorgen. Dit is vier jaar geleden. Sinds haar te hebben leren kennen heeft zij zo'n heftige indruk op mij gemaakt dat ik toch wel erg graag in de toekomst zelf een TSW zou willen hebben. Ik lees ook al jaren mee op dit forum maar doordat nu eigenlijk eindelijk de mogelijkheid er zou zijn er zelf eentje een thuis te bieden komen er toch wat vragen op die ik nog niet heb kunnen vinden verder. Ik wil namelijk zeker zijn van mijn zaak dat ik een goed thuis kan bieden. Hoe hebben jullie deze overweging genomen?

Wij krijgen 3 oktober de sleutel van ons nieuwe huis, met 720 m2 grond dus lekker tuintje. het huis staat in een dorp met veel wandelmogelijkheden, heerlijk door de polders struinen en dichtbij bos, maas en strand/duinen. Ik ga na mijn bevalling drie dagen werken en mijn vriend werkt al volcontinue en heeft erg veel vrij en nooit dagdienst die ik dus wel draai op kantoor. We hebben nu een Leonberger reu van 1 jaar, drie katten en twee konijnen. Daarnaast heb ik nog drie paarden waaronder mijn pony van nu 31 en twee arabische volbloed mannen (1 echte en 1 geholpen).

Mijn vriend is zachtaardig met dieren, ik ben gek op dieren maar ben wel een stuk consequenter, als iets niet mag mag het niet. Hij laat iets sneller over zich heen lopen, waar onze puber Leonberger nog wel eens gebruik van maakt haha.

Wat vinden jullie? Zouden wij er klaar voor zijn om rustig rond te gaan kijken? Zowel herplaatser die bij ons leven past als pup zijn een optie...Ik ben nog niet op zoek, wil me gewoon nog steeds eerst goed orienteren ondanks dat ik denk dat we wel een goed huisje kunnen bieden.
Mijn vriend is niet bekend met de TSW, zijn er kennels of dagen waar je echt kennis kan maken met ze?
Barbara S jest offline   Reply With Quote
Old 09-09-2011, 13:22   #2
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Welkom op het forum !!
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 09-09-2011, 13:39   #3
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Hoi Barbara

Welkom op dit forum!
Alvorens je een Tsw aanschaft is het heel verstandig om ze eens in de praktijk mee te maken!
En het is vooral handig om eens de ervaringen over het leven in een gezin met een TsW van verschillende eigenaren te horen

Bij de meeste mensen hier op het forum ben je dan ook welkom om eens langs te komen!
Neem gewoon even contact op via een mailtje of PB

En daarnaast kun je activiteiten en lijsten van fokkers vinden op de sites van:
De Nederlandse rasvereniging N.V.T.W: www.wolfhond.org
De site van de TWK: http://www.wolfhondenklup.nl/
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 09-09-2011, 14:42   #4
Barbara S
Junior Member
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 37
Default

Ik heb er al meerdere in praktijk mee mogen maken maar zou inderdaad graag meer over de honden in thuis situaties willen zien en meemaken.
Ook heb ik helemaal geen verstand van bloedlijnen enz, ik zoek gewoon een hond die bij ons past met een leuk karakter en wil me voordat we daar naar op zoek gaan een stuk dieper er in verdiepen al ben ik er al jaren mee bezig. ik weet dat ik ze geweldig vindt en zou er het liefst morgen nog eentje halen maar info is veel te belangrijk dus vandaar toch maar geregistreerd ipv alleen mee lezen
Barbara S jest offline   Reply With Quote
Old 11-09-2011, 01:10   #5
Smokey
Angel en Bachata,Luna
 
Smokey's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Roosendaal
Posts: 519
Default

Welkom hier op het forum Barbara
__________________
Groetjes Wilma
Smokey jest offline   Reply With Quote
Old 11-09-2011, 14:00   #6
Puma
Ottokar lovers
 
Puma's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Location: Amsterdam
Posts: 271
Default

Ook van ons een welkom op dit forum, Barbara.

Goed te lezen, dat je je zo verdiept in het ras vooraleer je er werkelijk een aanschaft. En zeker met het vooruitzicht op een kleine hummel in het gezin erbij (de baby bedoel ik dan, gefeliciteerd overigens met jullie zwangerschap).

Je kent het ras al van redelijk dichtbij lees ik, maar wellicht dat je eens naar een van de bijeenkomsten van de TWK, de wolfhondenklup, kunt komen. Reden waarom ik dit zeg, is dat je vele eigenaren ontmoet, vele honden en van allerlei gevogelte en verscheidenheid, waardoor je een prima indruk krijgt van allerlei mensen en honden, ook met gezinnen met kleine kinderen en Tsjechen.

Volgende week zaterdag de 18e bijvoorbeeld, is er de bbq bij het erkermederstrand in het midden van het land.

Ook al lukt je dit niet, dan toch succes met het maken van je keuze!
Puma jest offline   Reply With Quote
Old 12-09-2011, 09:00   #7
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Welkom op het forum .

Groette Martine.
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 12-09-2011, 12:39   #8
Barbara S
Junior Member
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 37
Default

@ Puma, ik zou graag willen, helaas hebben we de zaterdag ervoor een bruiloft waar we heel de dag mee mee gaan, dus dat wordt zeker laat.
De bijeenkomst op zondag begint redelijk vroeg en ik moet nog een aardig stukje rijden vanaf Voorne putten, dus helaas moet ik deze keer overslaan.
Hoop dat er binnenkort nog een keer een bijeenkomst is.

En bedankt voor het gezellige welkom!
Barbara S jest offline   Reply With Quote
Old 17-09-2011, 16:51   #9
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Welkom...
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 06:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org