Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Fokken

Fokken Informatie over fokken, bonitaties, jeugd presentaties en nesten

Closed Thread
 
Thread Tools Display Modes
Old 22-12-2010, 00:36   #1
Arnolda
Junior Member
 
Arnolda's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Location: Barneveld
Posts: 145
Default Nestje op internet

Deze keer geen nestje op Marktplaats maar een nestje op www.ikwileenhuisdier.nu

http://www.ikwileenhuisdier.nu/index.php?option=com_content&view=article&id=497:2-mooie-tsjechoslowaakse-wolfhond-pups-geboren&catid=194:tsjechoslowaakse-wolfhond&Itemid=18


Waarom niet gewoon een nestvermelding op Wolfdog?

Reden lijkt me duidelijk, het mag niet bekend worden.
En wel hierom:

-ongewenste dekking
-te oude teef (84 maanden), volgens fokreglement NVTW
-mogelijk drager DM
-teef heupen C
-dwerggroeitest zonder gecontroleerde chip

Maar wel de volle mep vragen. En dan pretenderen een fantastische fokker te zijn? De mond vol van DNA opslag en zitting in de gezondheidscommissie? Laat me niet lachen.
Arnolda jest offline  
Old 22-12-2010, 11:46   #2
SenE
Junior Member
 
SenE's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Wijnjewoude
Posts: 412
Default

Voordat we iemand hier helemaal zwart maken, zou je misschien het hele verhaal moeten kennen, wat je ongetwijfeld wel kent Maar daar gaat het jou uiteraard niet om, als je ze maar zwart kan maken daar gaat het om.

Een combiantie A x C is gewoon toegestaan. Drager Dm kan ik nergens terug vinden en de dwerggroei test zou reu drager zijn en teef vrij. Opzich dus geen enkel probleem.

Dan hebben ze de puppies ook nog eens gewoon op hun eigen site staan, niks geen geheim dus. Goh wat denk je, wat zou de reden zijn dat ze het hier niet vermelden !!!! En inderdaad dit was geen gepland nest, daar is op dat moment wat aangedaan. Maar helaas faalt de medische wetenschap wel eens vaker, zoals iemand die verstand heeft van fokken weet en kun je dus helaas alsnog puppies krijgen.

Misschien moet je je verlies op de winner toch op een andere manier zien te verwerken ipv op familie waar je een pest hekel aan hebt

Ga iemand anders lastig vallen of ga buiten in de sneeuw spelen
__________________


Keep your friends close but keep your enemies closer !
SenE jest offline  
Old 22-12-2010, 12:54   #3
Arnolda
Junior Member
 
Arnolda's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Location: Barneveld
Posts: 145
Default

Quote:
Originally Posted by SenE View Post
Voordat we iemand hier helemaal zwart maken, zou je misschien het hele verhaal moeten kennen, wat je ongetwijfeld wel kent Maar daar gaat het jou uiteraard niet om, als je ze maar zwart kan maken daar gaat het om.

Een combiantie A x C is gewoon toegestaan. Drager Dm kan ik nergens terug vinden en de dwerggroei test zou reu drager zijn en teef vrij. Opzich dus geen enkel probleem.

Dan hebben ze de puppies ook nog eens gewoon op hun eigen site staan, niks geen geheim dus. Goh wat denk je, wat zou de reden zijn dat ze het hier niet vermelden !!!! En inderdaad dit was geen gepland nest, daar is op dat moment wat aangedaan. Maar helaas faalt de medische wetenschap wel eens vaker, zoals iemand die verstand heeft van fokken weet en kun je dus helaas alsnog puppies krijgen.

Misschien moet je je verlies op de winner toch op een andere manier zien te verwerken ipv op familie waar je een pest hekel aan hebt

Ga iemand anders lastig vallen of ga buiten in de sneeuw spelen
Inderdaad voor dat we het hele verhaal kennen....jij bent dus niet op de hoogte. Of hoor je ook bij die bende die vorige week samen met deze fokker onrechtmatig beslag heeft getracht te leggen op een hond?
Onder valse voorwendselen een hond aftroggelen samen met kennel Norflik Stee uit Wijnjewoude.

Mooie praktijken hoor, zegt genoeg dat je je ermee inlaat.
En dat je denkt dat het over de Winner gaat....ja dan mis je een heel stuk van het verhaal.

Vooralsnog een bestuurslid van de NVTW die zich niet aan de regels houdt en niemand die hier zijn mond durft los te trekken.
__________________



www.vanmeiselsstee.nl
Arnolda jest offline  
Old 22-12-2010, 13:32   #4
SenE
Junior Member
 
SenE's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Wijnjewoude
Posts: 412
Default

Quote:
Originally Posted by Arnolda View Post
Inderdaad voor dat we het hele verhaal kennen....jij bent dus niet op de hoogte. Of hoor je ook bij die bende die vorige week samen met deze fokker onrechtmatig beslag heeft getracht te leggen op een hond?
Onder valse voorwendselen een hond aftroggelen samen met kennel Norflik Stee uit Wijnjewoude.

Mooie praktijken hoor, zegt genoeg dat je je ermee inlaat..
Nee waren wij niet ken de mensen van de Noflike Stee uiteraard wel Dit verhaal kennen we inderdaad nog niet, vertel vertel.

Quote:
Originally Posted by Arnolda View Post
En dat je denkt dat het over de Winner gaat....ja dan mis je een heel stuk van het verhaal.

Dat dit niet alleen over de Winner gaat weten wij ook wel, Waar het hier om gaat is weer eens een stuk relschoppen en zwart maken op een forum, nu eens niet De louba-Tar, nee we hebben nu eens een nieuwe slachtoffer.

Quote:
Originally Posted by Arnolda View Post
Vooralsnog een bestuurslid van de NVTW die zich niet aan de regels houdt en niemand die hier zijn mond durft los te trekken.
He maar dat is normaal bij verenigingen hoor, de NVTW doet daar altijd goed zijn best voor om er op dit punt ook bij te horen

Ik voel een boel opgekropte woedeWil je erover praten
__________________


Keep your friends close but keep your enemies closer !

Last edited by SenE; 22-12-2010 at 13:35.
SenE jest offline  
Old 22-12-2010, 17:04   #5
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

Lijk mij duidelijk waarom er geen nestvermelding staat op wolfdog, als de raad van beheer zijn eigen regels toepast komen hier dus geen stambomen bij de pups en dus geen nestvermelding op wolfdog.
*EDIT* Echter als de teef eerder in d'r leven een nest heeft gehad (dood of levend) dan zouden er volgens mij nog wel stambomen bij komen, dus dan zou er ook niets te zeuren zijn.

Over de rest moet ik nog even nadenken en meer info hebben voordat ik er verder iets zinnigs over kan zegen. En inderdaad een foutje kan altijd gebeuren en als je bij de dierenarts het weg laat spuiten is het geen 100 % garantie op geen pups, met het nieuwe middel Alizin is de kans echter wel heel klein.

Hoofdstuk VIII Basis Reglement Stambomen

Artikel VIII.1
  1. Een teef mag op de datum van de dekking niet jonger zijn dan 16 maanden.
  2. Een teef die haar eerste nest zal krijgen, mag niet gedekt worden na de dag waarop zij 72 maanden oud is geworden.
  3. Een teef mag niet gedekt worden na de dag waarop zij 96 maanden oud is geworden

Last edited by jmvdwiel; 22-12-2010 at 17:31.
jmvdwiel jest offline  
Old 22-12-2010, 17:58   #6
Arnolda
Junior Member
 
Arnolda's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Location: Barneveld
Posts: 145
Default

[QUOTEdus dan zou er ook niets te zeuren zijn.][/quote]


Jammer Judith dat je over "zeuren" praat.
Geisha was niet de enige drachtige teef. Ook Charka was drachtig op haar leeftijd.
Zelfs herplaatst terwijl ze drachtig was. Eén pup geboren en deze pup heeft eind november 2010 maar 3 dagen geleeft.
Blijkt dat bij beide teven getracht is de zwangerschap af te breken.
En de fokker maar verkondigen dat hij verantwoord fokt en dat dit een geplande dekking was. Hij zou geen andere reu willen voor een dekking dan alleen die van zichzelf. Dat is je verschuilen achter de waarheid.


Waarom geen openheid van zaken?
Hoelang gaan we dit nog slikken?
__________________



www.vanmeiselsstee.nl
Arnolda jest offline  
Old 22-12-2010, 18:13   #7
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

Als de gegevens van wolfdog kloppen dan is charka van 13-11-2002 dat zou dus betekenen omdat ze al een nest heeft gehad dat ze tot 12-11-2010 gedekt zou mogen worden. Ik weet de konditie niet van deze hond maar het zou dus wel mogen van de RVB.
Persoonlijk vind ik leeftijd geen criterium om niet te dekken wel de conditie vn de hond, maar ja dat heeft de RVB besloten, ik zou liever een maximaal aantal nestjes zien(maar dat is weer een ander onderwerp)

Ik ben zeker voor openheid van zaken, maar dan wel graag van 2 kanten. En ik weet van beide kanten niet wat wel of niet is gebeurd.

Last edited by jmvdwiel; 22-12-2010 at 18:16.
jmvdwiel jest offline  
Old 22-12-2010, 19:14   #8
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Quote:
Originally Posted by Arnolda View Post
Vooralsnog een bestuurslid van de NVTW die zich niet aan de regels houdt en niemand die hier zijn mond durft los te trekken.
Quote:
Originally Posted by SenE View Post
He maar dat is normaal bij verenigingen hoor, de NVTW doet daar altijd goed zijn best voor om er op dit punt ook bij te horen
Jammer hoor, om hier zulke tendentieuze reacties richting RV te plaatsen....
Als moderator van dit forum ga ik hier zeker geen reactie namens de NVTW geven!
Tevens zal ik als moderator/privé persoon ook niet reageren op alle privé PB's, mails en tels n.a.v. bovenstaand topic.

Wanneer mensen vragen, commentaar, opmerkingen en suggesties hebben aan de rasvereniging, is de juiste routing:
het sturen van een mail aan de secretaris van de rasvereniging
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline  
Old 22-12-2010, 20:02   #9
Arnolda
Junior Member
 
Arnolda's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Location: Barneveld
Posts: 145
Default

Mijke,

Dat bericht richting secretaris gaat er ook zeker komen.
__________________



www.vanmeiselsstee.nl
Arnolda jest offline  
Old 24-12-2010, 10:08   #10
Tatti
Junior Member
 
Tatti's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Location: Opglabbeek (B)
Posts: 471
Default

Oké de Sint is geweest de Kerstman staat voor de deur en de Paashaas komt in April, met andere woorden in fabeltjes dat rare praktijken alleen in Frankrijk voorkomen geloof ik al lang niet meer

Enne mbt de Winner, Sky en zijn zus hebben hun Utje ook alleen gekregen omdat de keurmeesteres hun vader goed kent, daar ben ik heel eerlijk in, dat deze keurmeesteres op lopende geraamtes valt en niet op kaliber Sky of Sioux honden was ook bij mij al ruim voor de show bekend dat melde mij notabene een bevriende keurmeester, maar niet vergeten dat een show een moment opname is

Groetjes en fijne feestdagen
Tatiana
__________________
www.hogan-sky.com

Tatti jest offline  
Old 28-12-2010, 01:02   #11
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Nog een nestje, deze zijn zonder stamboom;

Dus waarschijndelijk zijn de ouderdieren ook niet getest
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie

Last edited by mijke; 02-01-2011 at 23:50. Reason: Link verwijderd geen FCI TsW nest
wolfwoman-stefanie jest offline  
Old 28-12-2010, 10:47   #12
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

600 euro is wel wat a/d prijs voor een bastaard , beetje geld erbij en je hebt een echte, nou ja... in ieder geval met een stamboom.
jmvdwiel jest offline  
Old 29-12-2010, 20:44   #13
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

advertentie bestaat niet meer. Tsjechoslowaakse wolfhond

De adverteerder heeft de advertentie nu verwijderd....
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline  
Old 29-12-2010, 23:27   #14
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

misschien zijn alle pupjes al vergeven? dan hoef je geen advertentie meer te hebben. Ik hoop alleen dat alle pupjes naar de juiste mensen gaan, mensen die weten waar ze aan beginnen.
jmvdwiel jest offline  
Old 29-12-2010, 23:56   #15
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by jmvdwiel View Post
misschien zijn alle pupjes al vergeven? dan hoef je geen advertentie meer te hebben..
Thanks to "the Internetdrifters" komen dit soort advertenties ondanks het niet is toegestaan, toch nog op Wolfdog.org te staan .
Maar ik hoop dat alle puppe een goed huisie hebben .
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .

Last edited by loco; 30-12-2010 at 00:16.
loco jest offline  
Old 30-12-2010, 06:43   #16
Tatti
Junior Member
 
Tatti's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Location: Opglabbeek (B)
Posts: 471
Default

Quote:
Originally Posted by loco View Post
Thanks to "the Internetdrifters" komen dit soort advertenties ondanks het niet is toegestaan, toch nog op Wolfdog.org te staan .
Waar kun je mensen beter waarschuwen als hier, zoveel lezers en interesenten die hier langs komen, een betere plaats is er niet.

Ik denk dat de meesten van ons nog altijd aan mensen die interesse in een TSW hebben het www van hier doorgeven.
Dat we maar een klein groepje zijn wat hier schrijft doet niet ter zake.

Gr
Tatiana
__________________
www.hogan-sky.com

Tatti jest offline  
Old 30-12-2010, 13:52   #17
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by Tatti View Post
Waar kun je mensen beter waarschuwen als hier,
Er staat veel tekst in dit topic en ik heb het wel gelezen, maar die waarschuwing heb ik denk ik net gemist .
Mijn fout .
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline  
Old 30-12-2010, 14:00   #18
Tatti
Junior Member
 
Tatti's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Location: Opglabbeek (B)
Posts: 471
Default

Quote:
Originally Posted by loco View Post
Er staat veel tekst in dit topic en ik heb het wel gelezen, maar die waarschuwing heb ik denk ik net gemist .
Mijn fout .
Ik als gewone lezer zou dit als waarschuwing zien

Waarom niet gewoon een nestvermelding op Wolfdog?

Reden lijkt me duidelijk, het mag niet bekend worden.
En wel hierom:

-ongewenste dekking
-te oude teef (84 maanden), volgens fokreglement NVTW
-mogelijk drager DM
-teef heupen C
-dwerggroeitest zonder gecontroleerde chip

Gr
Tatiana
__________________
www.hogan-sky.com

Tatti jest offline  
Old 30-12-2010, 14:30   #19
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by Tatti View Post
Ik als gewone lezer zou dit als waarschuwing zien
Maar als je dat als een waarschuwing moet zien, dan snap ik niet dat er meerdere nesten op WD staan vermeld, die hier niet in dit topic worden vermeld maar die hier aan minder of meerdere punten wel aan voldoen .
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .

Last edited by loco; 30-12-2010 at 15:59.
loco jest offline  
Old 30-12-2010, 15:36   #20
Tatti
Junior Member
 
Tatti's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Location: Opglabbeek (B)
Posts: 471
Default

Je kent mij toch, van mij mogen ze allemaal die dubieuze fokkers in hun blote kont op het forum gooien incl naam toenaam adres en en van mijn part ook de bloedgroep
Maar helaas is er zo een onnozel iets als recht op privacy, laster en smaad en nog meer van die onzin uitgevonden.
Zou dit niet zo zijn zou ik ook op Sky zijn site veel opener zijn en niet alleen de mensen via de achterdeur voor bepaalde fokkers waarschuwen.
Ik wacht vol hoop dat ooit de Amerikaanse wetten ook hier komen en we melkpakken mogen gaan gebruiken om campagnes te gaan voeren

Gr
Tatiana
__________________
www.hogan-sky.com

Tatti jest offline  
Closed Thread

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 16:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org