Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > TsW in nood

TsW in nood TsW die een nieuw tehuis zoeken: honden met stamboom maar ook wolfhondachtigen die in asiels zitten

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 29-01-2012, 20:21   #1
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default Goed tehuis gezocht voor TsW met handicap!

Samen met de Stichting Saartje ben ik op zoek naar een ervaren hondeneigenaar die een TsW reutje met hypofysaire dwerggroei een goed nieuw “thuis” kan geven.
We zoeken een adres waarbij we beslist niet het risico lopen dat hij weer herplaatst moet worden!

Daarom wat nadere eerlijke info over deze hond:
  • Het betreft een gecastreerd reutje van bijna 14 mnd
  • De huidige eigenaar kan het gedrag dat deze hond momenteel in haar roedel vertoont niet meer handlen
  • Deze hond heeft een duidelijke eigenaar nodig die hem leiding en voldoende backing kan geven.
  • De hond kan niet alleen zijn (maar dit is hem o.i. net als iedere andere hond wel aan te leren)
  • Een eigenaar dient deze hond 2 x daags een tablet en 3 x per week een injectie te kunnen geven
  • 1 x per kwartaal moet de hond voor controle naar de veterinaire universiteit in Utrecht
  • Alle medicatie en dwerggroei gerelateerde onderzoeken worden door de Stichting Saartje betaald
  • De hond heeft een (net als veel andere dwergjes) een deformatie aan de nekwervels.
  • Net als bij de andere dwergjes is niet te voorspellen hoe oud de hond kan worden.

Mijn persoonlijke ervaring:
4 maanden geleden had ik deze hond te logeren. In mijn optiek was het een “zacht” en onzeker reutje dat bang was voor alle nieuwe en onbekende dingen. Naar vreemde mensen en honden gromde hij soms als “afstand vergrotend” signaal. Maar wanneer hij voldoende vertrouwen in iemand kreeg, zocht hij deze persoon steeds op en wilde dan graag aangehaald worden. Maar hij is beslist geen allemansvriend. Een wat dominantere hond (zoals bv Yazhi) liet hij graag de leiding overnemen.
Deze hond heeft een nieuwe eigenaar nodig die hem duidelijke leiding en grenzen kan geven, waardoor hij het vertrouwen krijgt “er niet alleen voor te staan”. Een nieuwe eigenaar die bereid is om wat tijd en energie in dit reutje te investeren, zal er een super lieve kameraad aan krijgen!


Wie o wie, is in staat om deze nog zo jonge hond een nieuwe kans en start te geven??

Heb je zelf geen mogelijkheden, maar weet je misschien iemand anders, stuur deze info dan s.v.p. aan hen door.

Serieuze geïnteresseerden die deze hond mogelijk een nieuw thuis kunnen bieden, kunnen voor nadere info contact opnemen met Tanja van de Stichting Saartje. [email protected]

Op dit forum zal verder geen nadere info over de hond en/of reden van herplaatsing verstrekt worden
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg

Last edited by mijke; 29-01-2012 at 23:43.
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 30-01-2012, 13:07   #2
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Zo voorspelbaar, en zo triest !!!

Hoeveel honden moeten er nog komen en gaan ???
Voordat er een keer word ingezien dat sommige fokkers beter cavia's kunnen gaan fokken !!!
Simpel om het feit, dat het houden van honden voor sommige personen te hoog gegrepen is !!!

RXXXXXXXXX !!!

Hoop voor het hondje dat er heel snel een nieuw huisje word gevonden .
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 30-01-2012, 13:25   #3
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default

Ik las laatst in een ander topic een uitspraak die hier ook zeer van toepassing is: Zum Kotsen !

Verdorie, t'is dat ik zelf de ruimte gewoon echt niet heb :-(

Hopelijk wordt er voor deze hond idd snel een goed thuis gevonden en valt hij niet te prooi aan een hoop herplaats-geklooi.

En voordat men weer massaal Mijke gaat bestoken met PB, Mails e.d. dat mijn bericht verwijderd moet worden...reageer maar gewoon rechtstreeks naar me hoor: [email protected]. Wel gaarne met een ZEER GOEDE ARGUMENTIE waarom ik dan volgens jou een verkeerd beeld heb over deze eigenaresse.
__________________

Last edited by Patty33; 30-01-2012 at 13:42.
Patty33 jest offline   Reply With Quote
Old 30-01-2012, 13:30   #4
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default

Quote:
Originally Posted by mijke View Post
Op dit forum zal verder geen nadere info over de hond en/of reden van herplaatsing verstrekt worden

Toch een vraag:

Mijke, is het mogelijk om deze hond een goed thuis te bieden, de kosten van medicatie en spuiten over te nemen (en te blijven geven), volledig eigenaar te worden van de reu, maar verder af te zien van deelname aan onderzoek in Utrecht.

Dat kan wellicht het herplaats-proces versnellen?

Groet,
Patty
__________________
Patty33 jest offline   Reply With Quote
Old 30-01-2012, 14:02   #5
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Quote:
Originally Posted by loco View Post
[color=white]Voordat er een keer word ingezien dat sommige fokkers beter cavia's kunnen gaan fokken !!!
hallooo.. dat kun je die cavia's echt niet aandoen hoor... die hebben nog minder in te brengen.... of zouden die ook teveel kunnen zijn om te handlen?...

Het is eigenlijk dubbeltriest dat juist dit soort hondjes her-plaatst moeten worden, hun kans was bij de geboorte al 0... komt er zo'n toekomstig "flut"baasje langs die weer even "tijdelijk" in de belangstelling moet staan ..

Maargoe... dit is al jaren zo... en ja... wij azijnzeikers van het forum zien het toch "altijd" verkeerd...

Hoop dat de buren er dit keer zonder kleerscheuren vanaf zijn gekomen.

Nou dwergdoggie... bedank je vorige baasje maar voor alle "goede" zorgen.. op naar de volgende baas... kijken of die het langer met je uit kan houden dan 14 maanden, ik help het je iniedergeval hopen.

Als dat lid zou zijn van mijn vereniging zou ik dat in ieder geval royeren.
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd

Last edited by Azazel; 30-01-2012 at 15:59.
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 30-01-2012, 17:19   #6
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Quote:
Originally Posted by Patty33 View Post
Toch een vraag:

Mijke, is het mogelijk om deze hond een goed thuis te bieden, de kosten van medicatie en spuiten over te nemen (en te blijven geven), volledig eigenaar te worden van de reu, maar verder af te zien van deelname aan onderzoek in Utrecht.
Ik heb bewust meegewerkt aan het importeren van de TsW dwergjes t.b.v. het research project. Van al deze honden is aan de uni ook toegezegd dat (indien zij ernstig ziek worden en geen levenskans meer hebben) zij in Utrecht geeuthanaseerd zullen worden en hun hypofyse voor research gebruikt kan worden.
Deze honden zijn niet naar Nederland gehaald om als "leuke rariteit" in leven te houden.

Bovendien houdt het 1 x per 3 mnd. onderzoek in Utrecht echt geen nare en/of bijzondere toeters en bellen onderzoeken in hoor!
Het is een gewoon standaard onderzoek zoals ze ook bij een DA bezoek krijgen. En daarnaast wordt wat bloed afgenomen voor lab onderzoek.
Op basis van dit bloed onderzoek wordt vastgesteld of hun organen nog voldoende werken en/of de medicatie dosering bijgesteld moet worden.
Dit onderzoek is dus gewoon nodig voor de gezondheid van de dwerg!
En de uni kan zo de ontwikkeling van de verschillende dwergjes bijhouden.

En voor een eigenaar van een dwerg houdt dit onderzoek dus alleen in: 4 keer per jaar op een maandag ochtend een ritje naar Utrecht!
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 30-01-2012, 17:51   #7
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default

Quote:
Originally Posted by mijke View Post
Ik heb bewust meegewerkt aan het importeren van de TsW dwergjes t.b.v. het research project. Van al deze honden is aan de uni ook toegezegd dat (indien zij ernstig ziek worden en geen levenskans meer hebben) zij in Utrecht geeuthanaseerd zullen worden en hun hypofyse voor research gebruikt kan worden.
Deze honden zijn niet naar Nederland gehaald om als "leuke rariteit" in leven te houden.

Bovendien houdt het 1 x per 3 mnd. onderzoek in Utrecht echt geen nare en/of bijzondere toeters en bellen onderzoeken in hoor!
Het is een gewoon standaard onderzoek zoals ze ook bij een DA bezoek krijgen. En daarnaast wordt wat bloed afgenomen voor lab onderzoek.
Op basis van dit bloed onderzoek wordt vastgesteld of hun organen nog voldoende werken en/of de medicatie dosering bijgesteld moet worden.
Dit onderzoek is dus gewoon nodig voor de gezondheid van de dwerg!
En de uni kan zo de ontwikkeling van de verschillende dwergjes bijhouden.

En voor een eigenaar van een dwerg houdt dit onderzoek dus alleen in: 4 keer per jaar op een maandag ochtend een ritje naar Utrecht!
Duidelijk, bedankt voor de uitleg
Groet,
Patty
__________________
Patty33 jest offline   Reply With Quote
Old 31-01-2012, 10:03   #8
SenE
Junior Member
 
SenE's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Wijnjewoude
Posts: 412
Default

Wat sneu , wij zitten helaas echt helemaal vol, 5 pumi's is eigenlijk al eentje teveel. De heren (2) hier hebben al van tijd tot tijd mot. Dus heb al genoeg werk om dat in goede banen te leiden. Hoop dat er snel een baasje gevonden kan worden waar ie oud (!) mag worden.
__________________


Keep your friends close but keep your enemies closer !
SenE jest offline   Reply With Quote
Old 04-02-2012, 11:59   #9
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Ik sta met mijn mond vol tanden. Totally in shock .
Dit gaat echt te ver.
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 04-02-2012, 14:53   #10
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Ach.. te ver... dit zag je van mijlenver aankomen..
Ooit heb ik in een topic op wolfhonden-online vertelt aan de baas van deze dwerg wat ik van haar vond...: http://www.wolfhonden-online.nl/foru...0&hilit=begrip

Ik vind het betreurenswaardig dat ik het woord "NITWIT" destijds niet onterecht gebruikt heb.
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 04-02-2012, 15:03   #11
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Barry,

dat copy/paste verhaal is duidelijk. En dat de laatste tijd wel heel veel honden herplaatst worden is ook duidelijk. Wat mij zeer doet ik dat ik hier zit te rouwen om de dood van 2 van mijn beste vrienden, en ik zie andere hun "beste vrienden" als handtasjes over wolfdog in de uitverkoop plaatsen.
Kan wel janken. En dan OOK nog eens een dwergje??!!! WTF???
Waar ben je dan in eerste instantie aan begonnen. Waarom? Juist die dwergjes zouden een stabiel gezin moeten hebben, voor de rest van hun aangenomen korte leventje.
Kan niet anders zeggen: Zum Kotzen.
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 04-02-2012, 15:10   #12
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Een dwergje... ja... maar ook gewoon een wolfhond met bijbehorende streken.
Chico gaat zijn gedrag echt niet aanpassen omdat hij dwerg is.

Zo'n hond in huis halen is waarschijnlijk zwaarder dan een normale Tsjech in huis halen.

En als je dan in het verleden al talloze keren wolfhonden hebt moeten herplaatsen vanwege ongewenst (druk me wellicht iets te zwak uit) gedrag. Afijn... je kunt er lang en breed over lullen, maar ik heb zo'n vermoeden, dat Chico niet het laatste wolfhondje zal zijn dat deze baas moet verlaten.. de tijd zal het leren.
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd

Last edited by Azazel; 04-02-2012 at 15:13.
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 04-02-2012, 15:15   #13
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

dat het te zwaar is zo'n dwergje is onzin. Dat weet je van te voren. Door de stichting Saartje wordt dat heel goed vertelt. En je weet ook dat je een zware verantwoordelijkheid hebt als je er aan gaat beginnen. En een nieuwe "gezonde reu" in huis halen kan en mag allemaal wel?
Die waarschijnlijk zo stilletjes aan over een jaartje ook weer stiekem bij een ander in huis blijkt te wonen?
Ik neem nog maar es een bak koffie, want misschien heb ik dit alles niet goed gelezen omdat ik nog niet helemaal wakker ben. Zou kunnen.
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 04-02-2012, 17:39   #14
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by kobesen View Post
dat het te zwaar is zo'n dwergje is onzin. Dat weet je van te voren. .
Tijd is kostbaar met 2 nesten in de planning.
En daar kan je ff geen vervelende-puberende-dwerg-TSW bij gebruiken .
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 04-02-2012, 17:48   #15
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by loco View Post
Tijd is kostbaar met 2 nesten in de planning.
En daar kan je ff geen vervelende-puberende-dwerg-TSW bij gebruiken .
nee hoor er loopt daar alweer een nieuwe reutje rond.
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 04-02-2012, 17:59   #16
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Quote:
Originally Posted by kobesen View Post
nee hoor er loopt daar alweer een nieuwe reutje rond.
Je bedoeld Yukon?
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 04-02-2012, 18:06   #17
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

geen idee hoe ie heet, zal best.
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 04-02-2012, 18:12   #18
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by kobesen View Post
geen idee hoe ie heet, zal best.
Ja, maar dat is der toekomstige dekreu .
Geen dwerg waar je niks mee kan .
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 04-02-2012, 18:22   #19
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by loco View Post
Ja, maar dat is der toekomstige dekreu .
Geen dwerg waar je niks mee kan .
gatver de gatver de gatver
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 04-02-2012, 21:57   #20
ELISE
Yara
 
ELISE's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Berkel en Rodenrijs
Posts: 1,126
Default

Ik sta helemaal achter..... jullie allemaal!!!!!!! Onbegrijpelijk!!!! Hoop toch dat zich snel iemand gaat melden voor Chico!!!!!!!!!!!!!
__________________
Elise

www.ofthevoiceofnature.nl
ELISE jest offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 12:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org