Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Fokken

Fokken Informatie over fokken, bonitaties, jeugd presentaties en nesten

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 05-09-2008, 20:46   #1
ELISE
Yara
 
ELISE's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Berkel en Rodenrijs
Posts: 1,126
Default

Quote:
Originally Posted by Liesbeth View Post

Kan ik hier meteen bijzeggen dat wij sinds gisteren een prachtig nestje pups hebben

Liesbeth
VAN HARTE GEFELICITEERD MET DE PUPS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
__________________
Elise

www.ofthevoiceofnature.nl
ELISE jest offline   Reply With Quote
Old 05-09-2008, 20:48   #2
Liesbeth
Junior Member
 
Liesbeth's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Lubbeek
Posts: 373
Default

Quote:
Originally Posted by spurge View Post
Ik bedoel het positief, zoals jij alles doet en gedaan hebt, kan iedereen, echt iedereen!, iets van leren! nog nooit zoiets gezien of meegemaakt!
evax
We doen ons best

Ik ben (nog) geen lid van de Nederlandse rasclub, dus heb de bovengenoemde artikels niet gelezen... Ben wel nieuwsgierig
Dit jaar is misschien de moeite niet meer, maar volgend jaar worden we zeker lid, al is het maar voor de leuke artikels in de Czech-point (mocht eens een versie inkijken van Stephan, die wel lid is ).

Leuk dat jullie zelf artikels mogen opsturen voor de Czech-point. In België is dat ook het geval (voor het clubblad van CSW Belgium dan), maar weinig mensen leveren een bijdrage
Laat dit een oproep zijn! Ook artikels geschreven door Nederlanders (in voor Belgen verstaanbaar Nederlands *grapje he*) worden gepubliceerd!

Liesbeth
__________________
Tsjechoslowaakse Wolfhonden van Hagia Sophia' www.wolfdog.be
Liesbeth jest offline   Reply With Quote
Old 05-09-2008, 20:49   #3
Liesbeth
Junior Member
 
Liesbeth's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Lubbeek
Posts: 373
Default

Quote:
Originally Posted by ELISE View Post
VAN HARTE GEFELICITEERD MET DE PUPS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Thanks
Het zijn NATUURLIJK dé schattigste puppies ooit geboren

Liesbeth
__________________
Tsjechoslowaakse Wolfhonden van Hagia Sophia' www.wolfdog.be
Liesbeth jest offline   Reply With Quote
Old 05-09-2008, 20:58   #4
spurge
Junior Member
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 4
Default

Quote:
Originally Posted by Liesbeth View Post
Thanks
Het zijn NATUURLIJK dé schattigste puppies ooit geboren

Liesbeth
van wie zouden ze het hebben........
spurge jest offline   Reply With Quote
Old 05-09-2008, 21:01   #5
ELISE
Yara
 
ELISE's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Berkel en Rodenrijs
Posts: 1,126
Default

Quote:
Originally Posted by Liesbeth View Post
Thanks
Het zijn NATUURLIJK dé schattigste puppies ooit geboren

Liesbeth
Tot nu toe "zeker en vast"

Heel veel plezier de komende tijd!!!!!!!!
__________________
Elise

www.ofthevoiceofnature.nl
ELISE jest offline   Reply With Quote
Old 05-09-2008, 21:13   #6
spurge
Junior Member
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 4
Default

Quote:
Originally Posted by ELISE View Post
Tot nu toe "zeker en vast"

Heel veel plezier de komende tijd!!!!!!!!
wens ik jou ook!
evax
spurge jest offline   Reply With Quote
Old 05-09-2008, 21:22   #7
ELISE
Yara
 
ELISE's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Berkel en Rodenrijs
Posts: 1,126
Default

Quote:
Originally Posted by spurge View Post
wens ik jou ook!
evax
Dank je wel, maar zover is het nog niet . Eerst maar hopen dat de dekking geslaagd wordt!!!!!

Acht pups is wel een behoorlijk groot nest voor een eerste keer.....Dan heb je wel versterking nodig met van die ondeugende "mormeltjes"
__________________
Elise

www.ofthevoiceofnature.nl
ELISE jest offline   Reply With Quote
Old 05-09-2008, 22:56   #8
Liesbeth
Junior Member
 
Liesbeth's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Lubbeek
Posts: 373
Default

Ik heb 8 x 2 + kids versterking als het nodig is
Niet te geloven wat een bende enthousiaste toekomstige puppy-eigenaars ik mezelf op de hals heb gehaald

Ik hoop dat het bij jou net zo mag lopen Elise!!

Groetjes,

Liesbeth
__________________
Tsjechoslowaakse Wolfhonden van Hagia Sophia' www.wolfdog.be
Liesbeth jest offline   Reply With Quote
Old 06-09-2008, 11:38   #9
Tatti
Junior Member
 
Tatti's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Location: Opglabbeek (B)
Posts: 471
Default

Quote:
Originally Posted by Liesbeth View Post
Laat dit een oproep zijn! Ook artikels geschreven door Nederlanders (in voor Belgen verstaanbaar Nederlands *grapje he*) worden gepubliceerd!

Liesbeth
Dat kan problematisch worden
Ik woon nu 13 jaar als Nederlandse in België, maar dat taaltje.......hahahahaha

Quote:
Originally Posted by Liesbeth
Ik heb 8 x 2 + kids versterking als het nodig is
Niet te geloven wat een bende enthousiaste toekomstige puppy-eigenaars ik mezelf op de hals heb gehaald
Zelf schuld
En zeg het maar niet te hard, je weet inmiddels hoe we zijn, we staan zo met z'n allen op de stoep

Gr
Tatiana
Tatti jest offline   Reply With Quote
Old 06-09-2008, 11:51   #10
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by Tatti View Post
En zeg het maar niet te hard, je weet inmiddels hoe we zijn, we staan zo met z'n allen op de stoepGr
Tatiana
Hai Tatiana,
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst .
Nog heel ff wachten, maar dan kunnen ze toch met ze 2tjes opgroeien .
Groette Martine.
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 06-09-2008, 12:20   #11
Tatti
Junior Member
 
Tatti's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Location: Opglabbeek (B)
Posts: 471
Default

Quote:
Originally Posted by loco View Post
Hai Tatiana,
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst .
Nog heel ff wachten, maar dan kunnen ze toch met ze 2tjes opgroeien .
Groette Martine.
Dank je Martine

Ik ben super blij, en kan niet wachten tot ik beide hummeltjes samen heb
Op het moment zijn wij al bezig even een pick-up te importeren,
ze hebben natuurlijk wel plaats nodig met zn allen

En ik verheug mij op de eerste wedstrijden, waar we eindelijk ook eens een paar Nederlanders ontmoeten,
een deeltje Belgen hebben we immers op de dogsurvival al gehad

Gr
Tatiana
Tatti jest offline   Reply With Quote
Old 06-09-2008, 14:10   #12
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by Tatti View Post
Dank je Martine

Ik ben super blij, en kan niet wachten tot ik beide hummeltjes samen heb

En ik verheug mij op de eerste wedstrijden, waar we eindelijk ook eens een paar Nederlanders ontmoeten,
een deeltje Belgen hebben we immers op de dogsurvival al gehad

Gr
Tatiana
Nah ik moet zegge ik vind het erg moedig, zowel als van jou als van de fokker.
Om 2 van die mormels van bijna dezelfde leeftijd bijelkaar te zetten.

Maar hier hebbe we voorlopig geen wedstrijd , wel een clucmatch en een UV examen.
Waar de TSW volop aanwezig zal zijn .

Groette Martine.
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 06-09-2008, 16:31   #13
Tatti
Junior Member
 
Tatti's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Location: Opglabbeek (B)
Posts: 471
Default

Quote:
Originally Posted by loco View Post
Nah ik moet zegge ik vind het erg moedig, zowel als van jou als van de fokker.
Om 2 van die mormels van bijna dezelfde leeftijd bijelkaar te zetten.
Ik heb eerst kennis met Liesbeth gemaakt, aangezien ik het heel belangrijk vind dat er een goed kontact is met fokker en nieuw baasje.
Wij hadden de A.B. pup toen bij ons, zodat Liesbeth ook kon zien hoe wij met pups omgaan, en of haar dat aanstaat.
Met de fokker van onze Inc heb ik nog bijna wekelijks kontact, en ook stuur ik regelmatig foto's door,
zodat ook hun weten dat met de kleine alles goed gaat.


Quote:
Originally Posted by loco
Maar hier hebbe we voorlopig geen wedstrijd , wel een clucmatch en een UV examen.
Waar de TSW volop aanwezig zal zijn .

Groette Martine.
Het nadeel is helaas dat beiden voor ons goed 2.5 uur rijden zijn, en dat vind ik toch wat lang voor jonge pups.
Die afstanden wil ik doen vanaf 6 maanden, ze moeten natuurlijk wel het autorijden leuk blijven vinden
Misschien zou het haalbaar zijn met minstens 2 of 3 pauzes, eens kijken misschien lukt het toch om langs te komen.
Ik ben behoorlijk nieuwschierig naar de mensen en honden die ik op verschillende forums tegen kom.

Gr
Tatiana
Tatti jest offline   Reply With Quote
Old 06-09-2008, 20:26   #14
Liesbeth
Junior Member
 
Liesbeth's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Lubbeek
Posts: 373
Default

Quote:
Originally Posted by loco View Post
Nah ik moet zegge ik vind het erg moedig, zowel als van jou als van de fokker.
Om 2 van die mormels van bijna dezelfde leeftijd bijelkaar te zetten.
Andere mensen heb ik om dezelfde reden niet 'aanvaard' op onze puppylijst, maar na de ontmoeting met Tatiana en Inc (en de rest van het gezin) heb ik besloten dat ze mijns inziens geschikte kandidaten zijn voor een pup. Ik hoop dan ook dat binnen pakweg een jaartje tot het besluit te mogen komen dat mijn gevoel goed zat... Anders zwaait er wat voor Tatiana!!

Veel mensen die maar één hond hebben (ongeacht de leeftijd) kunnen hun hond nog niet geven wat Tatiana aan wel 3,4 honden wil/kan/zal geven.

Wat niet wegneemt dat het een moedige beslissing was, voor beide partijen. Vooral ook voor mij, omdat ik weet dat er niemand van jullie achter het idee van Tatiana stond om 2 pups van ongeveer dezelfde leeftijd tegelijkertijd in huis te halen. Dat maakt dat jullie al meteen bedenkingen kunnen hebben bij mij als fokker en hoe laks ik misschien wel niet ben in wie ik toelaat op mijn lijst en wie niet... Zelf weet ik natuurlijk dat ik tig (zo zeggen jullie dat toch he, als je wil bedoelen zoiets als twintig, dertig,... ) mensen heb geweigerd om verschillende, uiteenlopende redenen. Ook nu nog heb ik mensen moeten teleurstellen aangezien er niet genoeg pups waren gezien de reservaties. Dus ik kon echt wel kieskeurig zijn en ik ben ook echt wel kieskeurig geweest... Ik denk dan: 'als ik een Tsjech moest zien, zou ik in dat gezin willen opgroeien?' en natuurlijk nog zoveel meer... Ik ben ook een gevoelsmens wat dat betreft en werk niet met bindende contracten van 'dat en dat moet gedaan worden met de hond en hij MOET shows lopen of hij MOET de UV proef meedoen' etc.
Nu HOOP ik natuurlijk dat al deze mensen aan 1) hun hond, 2) de fokker van hun hond en 3) alle anderen kunnen bewijzen dat ze het waard zijn om baasje te zijn van een Tsjech.

Ondertussen compleet off-topic, maar wou het echt wel even kwijt en meteen to the point, omdat ik ook wel weet en voel dat sommige mensen sterk hun twijfels hebben bij de 2 pups die Tatiana samen in huis zal hebben. Dat maakt niet alleen dat Tatiana reden heeft om zich daar wat slecht bij te voelen, maar ook ik, want ik 'geef haar een pup terwijl dat ongepast lijkt'. Ik zag Wesley, Tatiana's zoontje, omgaan met Yuccah (die het niet zo heeft voor 'vreemden') zoals ik nog nooit een kind van die leeftijd met een hond zag omgaan. Hij is ook gewoon gek van honden en nog gekker van wolfhonden. Hij voelt ze perfect aan! Toen had ik zoiets van: 'wat ze op het forum ook mogen denken (het is al erg genoeg dat ik me daar zorgen om maak bij mijn 'selectie' van geschikte eigenaren), die mensen durf ik mijn pup toevertrouwen'. Al een pup momenteel of niet...
Soms heb je dat gewoon bij mensen Nu ja, ik toch...

En Martine, ik begrijp je standpunt (wederom) volledig. Als Tatiana naar een andere fokker was gestapt en daar een pup had gekregen, zou ik ook mijn twijfels hebben gehad daarover, voor zover ik haar kende van op het forum. Maar ik heb hen ontmoet en met hen gesproken, inclusief over alle nadelen... En ze hebben bij mij een plaatsje gekregen op de lijst.
Ik ken je niet persoonlijk, maar weet dat jou hond in een gouden mandje is terechtgekomen. Hij is, zoals ze dat in België zeggen, met zijn gat in de boter gevallen. Ik begrijp dat je andere eigenaren vergelijkt met jezelf en dat je bijna altijd tot het besluit zal komen dat jou hond het beter getroffen heeft (wat wss ook zo is, als ik lees wat je allemaal doet met je hond), maar echt niet iedereen kan dat of niet iedereen heeft die ambitie... Wat niet meteen maakt dat ze ongeschikt zijn voor een Tsjech.

Ik hoop dat ik me op geen enkele manier verkeerd heb uitgedrukt en dat ik niemand heb aangevallen ofzo, want dat is niet de bedoeling! Dit moest me gewoon even van het hart, zeker na de opmerking dat het een moedige beslissing was van Tatiana, maar ook van mij als fokker... Ik ben me ervan bewust, dat ik hier een risico neem. Maar het is een erg berekent risico! Als ze de puppytijd van beide monstertjes feilloos doorstaan, zullen beide hond (Inc en -voorlopig nog mijn- Tsjechepup) een prachtig leven hebben bij prachtige, toegewijde baasjes... En Tatiana heeft me BELOOFD de Tsjechepup niets tekort te doen en ze is op de hoogte van de tijd die dat zal vragen, de individuele wandelingen en trainingen, enz... Dus Tatiana: bij deze weegt er een héél zwaar blok op jouw schouders Stel me niet teleur

Sorry dat het nogal lang is geworden, maar ik wou me juist en voorzichtig uitdrukken, zodat er geen misverstanden ontstaan. Ik hoop dan ook dat ik zo vrij mocht zijn om dit even te verduidelijken...

En nogmaals sorry voor het inmiddels helemaal vervuilde topic.
Had beter ergens anders gezegt dat Jennah's pups geboren zijn

Groetjes,

Liesbeth
__________________
Tsjechoslowaakse Wolfhonden van Hagia Sophia' www.wolfdog.be
Liesbeth jest offline   Reply With Quote
Old 06-09-2008, 20:58   #15
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

WOWHHHHHHHHHH HE .

Het was geen aanval op geen van beide van jullie .
En ik heb ook totaal geen twijfels dat de Tjechenpup of de ABpup te kort komt bij Tatiana .

Er komt alleen een tijd dat de puppietijd voorbij is .
En je 2 volwassen reuen in huis hebt van de zelfde leeftijd.
En er kan er maar eentje de baas zijn .
En dat is het gene wat ik bedoel met moedig van jullie beide.

Ik zelf zal er gewoon nooit aan durven te beginnen .

Groette Martine.
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 06-09-2008, 21:12   #16
Liesbeth
Junior Member
 
Liesbeth's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Lubbeek
Posts: 373
Default

Ik interpreteerde het eerder als: 2 pups tegelijkertijd grootbrengen vraagt enorm veel tijd, aandacht enz...

Wat de volwassen honden betreft: er is er uiteraard maar ééntje de baas. Zoeken ze zelf maar uit dewelke. Dat is de natuurlijke gang van zaken. Daar maak ik me niet zo'n zorgen over Het is vooral de puppytijd die spannend zal worden en het uiterste zal vragen van Tatiana!
2 teven in hetzelfde huis is véél erger dan 2 reuen hoor
Dat zeggen ze van vrouwen ook wel eens; dat die moeilijker kunnen samenleven als mannen. In de hondenwereld klopt het naar mijn gevoel wel...
Wij hebben zelf eens 2 (even zelfs 3) reuen tegelijkertijd gehad. Geen enkel probleem. Ze kenden hun plaats en vochten nooit (wel eens happen of grommen als ik een grote pan restjes tussen hen drie inzette, maar dan zocht ik het ook ).

Ondertussen is dat ook weer uitgeklaard

Sorry voor het misverstand dan...

Groetjes,

Liesbeth
__________________
Tsjechoslowaakse Wolfhonden van Hagia Sophia' www.wolfdog.be
Liesbeth jest offline   Reply With Quote
Old 06-09-2008, 21:51   #17
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

2 reuen het laten uitzoeken ???
Tsja als je het zo bekijkt levert dat nooit een probleem op .

Maar ze zullen in elkaar maar niet een meerdere willen zien.
En hoever moet je ze dan laten gaan ???
Hoe vaak en hoeveel hechtingen zal het opleveren ???

En knokkende reuen , ik weet dondersgoed wat dat is om in huis te hebben.
Ik heb een periode 4 reuen en een teef in huis gehad.
Is altijd goed gegaan, tot .............. een periode .
En me mech deed toen echt aan geen enkele teef onder , ging gewoon voor de kill .
En dat ging geeneens om de baas spelen .
Maar dat probleem hebbe we kunnen oplossen, met een simpel balletje in de bek tijdens het uitlaten.
En ze zijn evengoed oud geworden bij elkaar in huis, en die waren niet van dezelfde leeftijd, daar zat ongeveer 4 jaar tussen.

Maar mocht het ooit zover komen met een Tjech,...... vraag ik me gewoon af.
Hoe los je dat dan op ???????????????
En dat is de simpele reden dat ik er zelf nooit aan zal beginnen, want vind je er geen oplossing voor.
Dan zal ik een keuze moeten maken, welke er blijft en welke er, een ander huisje krijgt .

Het hoeft absoluut geen probleem te zijn, maar mocht het ooit zover komen.
Dan is het echt niet zo simpel als, dat regelen ze zelf wel ff .
En kan het zo maar zijn dat ze nooit meer bij elkaar kunnen.

Groette Martine.
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 06-09-2008, 23:06   #18
Liesbeth
Junior Member
 
Liesbeth's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Lubbeek
Posts: 373
Default

Als 2 reuen samen opgroeien en er zit geen 3de teef in huis, zou dat weinig problemen mogen opleveren... Zet er een teef bij en de problemen beginnen natuurlijk
Het is altijd afwachten natuurlijk... De combinatie reu/teef is het veiligst, en dan nog. Maar dan zit je weer met het probleem: welke gaan we castreren? Anders moet er tijdens de loopsheid altijd eentje verhuizen. Ofwel heel erg voorzichtig zijn en nachten niet slapen enz...

Het hoeft niet tot een gevecht te komen als ik zeg: laat ze het dan maar uitzoeken. Wij hebben hier een aardig roedeltje van 2 reuen en 3 teven. Voordat Yuccah erbij kwam (onze jongste) hadden we geen enkel probleem met de 4 honden samen; 2 reuen en 2 teven dus. Samen wandelen (altijd los), loslopen op het erf, ... Zelfs samen eten, elk uit zijn bak welteverstaan. Ze hadden maar een blik nodig, of een grommetje. En hun rangorde was duidelijk. Het is in al die jaren nooit tot een gevecht gekomen. Alleen Yuccah strooit nu roet in het eten... Die lust onze oudste reu en teef rauw

Hopelijk klikt het tussen Inc en ...

Groetjes,

Liesbeth
__________________
Tsjechoslowaakse Wolfhonden van Hagia Sophia' www.wolfdog.be
Liesbeth jest offline   Reply With Quote
Old 07-09-2008, 00:17   #19
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Cliff en Denzel hier zijn beide reu. En dat gaat super. Zijn 4 poten op ene buik. Maar Cliff is dan ook ouder en heeft Denzel opgevoedt. Dat is dus een andere situatie.
Je weet nooit hoe het gaat. Kan maar zo zijn dat het kameraden voor het leven worden.

groetjes Kim
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 07-09-2008, 10:07   #20
Tatti
Junior Member
 
Tatti's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Location: Opglabbeek (B)
Posts: 471
Default

Halleluja........

Nu wil ik toch nog even reageren, en ik zeg meteen sorry voor het vervuilen van dit topic.
Zeker aangezien ik weet dat dit geen klein stukje leeswerk gaat worden.

Ten eerste wil ik Liesbeth bedanken voor het vertrouwen.
Meid wij zullen je niet teleur stellen, en je weet de kleine ongeacht welke van de 3, zal bij ons alles krijgen wat hij zich wenst.

Tegen de mensen die aan mij twijfelen (wat ik begrijpen kan aangezien jullie mij niet kennen) wil ik zeggen, dat mijn man, zoon en ik weloverwogen handelen, en wij deze keuze niet even een-twee-drie genomen hebben.
Met alles wat ik nu schrijf wil ik jullie een kleine blik in mijn verleden mbt honden geven, en dit gewoon omdat ik de mensen die twijfels hebben gerust wil stellen.
Ik kan mij ook gewon terug trekken van het forum, en denken laat ze maar.
Maar dat doe ik niet, ik vind het goed hoe jullie achter het ras staan, en iedere hond van dit ras proberen te beschermen, daarvan zouden veel rasverenigingen iets kunnen leren, maar de meesten hebben het te druk om met elkaar oorlog te voeren.

Ik kan jullie standpunt goed begrijpen, ik zie immers ook al jaren de herplaatsers voorbij komen, ook al ben ik hier op de vernieuwde site nog niet zo lang aangemeld.
(trouwens de eerste hond hier op de site waar ik hlemaal gek van was, was apart, ik weet iet meer van wie hij was).
Mijn man en ik hebben zelfs eerst overwogen om er een herplaatser bij te nemen, aangezien ik jaren zelf herplaatsers bemiddeld en opgevangen heb.

De reden dat wij van die keuze afgezien hebben, is onze zoon.
Wesley is heel goed met dieren, en heeft de leerkrachten op school al verschillende keren op de vingers getikt mbt dierenwelzijn, als voorbeeld twee jonge goudvissen in een bakje met maar 2L water (wesley weet dat dit groepsdieren zijn en minstens 50L water per dier nodig hebben), maar bij een herplaatser komt toch ook nog een groot deel eraring kijken.
En die ervaring heeft hij met 8 jaar nog niet, en ik wil geen risico lopen met mijn zoon.

Hij past zich heel goed aan honden aan, zoals Liesbeth ook al schreef mbt yuccah.
Hij voelde meteen dat dit een terughoudende hond was, en schuifelde zittend heel rustig steeds dichter naar haar toe, tot ze gewoon naast hem lag te soezen en zich aaien liet.

In het verleden heb dus meerdere honden ook begeleid en over eentje wil ik jullie iets vertellen.
Deze hond een Husky x-ing had zo een hekel aan mensen gekregen door mishandeling dat hij werkelijk alles en iedereen aanviel, ze wilden hem dus laten inslapen.
Ik heb 8 maanden nodig gehad om het dier weer vertrouwen in mensen te geven, maar daarna kon hij zelfs bij een ouder echtpaar herplaatst worden, oké Tibor is nooit een allemansvriend geworden, maar hij heeft bij deze mensen nog een paar jaar gelukkig kunnen leven.
En zelfs de dagelijkse wandelingen waren zonder muilkorf mogelijk.

Verder post ik aan het eind van mijn bericht nog een foto van een jonge Falco (die ook opvanger was) en johnnie een opvanger van 1.5jaar toen hij bij mij kwam.
Beiden zijn altijd reu gebleven.
Johnnie heeft ook veel ellende gekend, en zelfs nog een tijd in een asiel gezeten.
Hij hate katten, en ik stouterd die ik ben, heb toen een flessenpoes van 7 dagen oud in huis gehaald, om dit te veranderen en het diertje was door zijn moeder afgestoten.
En het heeft gewerkt, die twee zijn dikke vrienden geworden, en als johnnie later op straat een kat zag, draaide hij nooit meer helemaal door, werd agressief en probeerde koste wat het kost dat dier te grijpen.

Ik hoop dat ik jullie een beetje heb kunnen tonen hoe ik in elkaar steek, en een beetje de angst die jullie hebben, heb kunnen weg nemen.

Als de tijd rijp is zullen jullie zeker onze honden allemaal ontmoeten, aangezien wij dus ook naar show's meetings en wedstrijden met ze willen gaan.

O'ja nog even dit, ik laat jullie ook nog een foto van onze Inc nog bij de fokker zien.
Ik wil erbij vermelden dat wij eerste keus reu hadden, en ik dus niet zoals "normale" mensen doen de actiefste pup gekozen heb, maar juist het diertje wat terughoudend was.
Ik wilde niets liever als dat diertje begeleiden, bij hem had ik het gevoel dat hij mij nodig had, de anderen die konden het wel alleen.

Als jullie vragen hebben of wat dan ook, stuur gerust een prvie berichtje.

Gr
Tatiana

Johnnie en Falco


Incje alleen
Tatti jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 23:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org