Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Fokken

Fokken Informatie over fokken, bonitaties, jeugd presentaties en nesten

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 22-02-2009, 15:08   #21
SenE
Junior Member
 
SenE's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Wijnjewoude
Posts: 412
Default

Hier is ie weer

http://link.marktplaats.nl/231174027
__________________


Keep your friends close but keep your enemies closer !
SenE jest offline   Reply With Quote
Old 22-02-2009, 17:12   #22
Smokey
Angel en Bachata,Luna
 
Smokey's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Roosendaal
Posts: 519
Default

Quote:
Originally Posted by SenE View Post
Triest dit zeg
__________________
Groetjes Wilma
Smokey jest offline   Reply With Quote
Old 22-02-2009, 18:09   #23
Sten
Junior Member
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 94
Default

Ik heb er verder niet op gereageerd. Was meer bedoeld als grap.
Sten jest offline   Reply With Quote
Old 22-02-2009, 18:55   #24
veronique
Kennel van Goverwelle
 
veronique's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 199
Default

Als we er nou eens met zn alle hoge bedragen op bieden? Misschien dat ze dan zelf inziet dat ze een .......(zelf in te vullen) actie uithaalt om dit op marktplaats te zetten.

Gr veronique
__________________
www.graaff-goverwelle.nl
veronique jest offline   Reply With Quote
Old 22-02-2009, 19:24   #25
SenE
Junior Member
 
SenE's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Wijnjewoude
Posts: 412
Default

Quote:
Originally Posted by veronique View Post
Als we er nou eens met zn alle hoge bedragen op bieden? Misschien dat ze dan zelf inziet dat ze een .......(zelf in te vullen) actie uithaalt om dit op marktplaats te zetten.

Gr veronique

goed wij hebben al een acount bij marktplaats dus geen probleem
__________________


Keep your friends close but keep your enemies closer !
SenE jest offline   Reply With Quote
Old 22-02-2009, 20:21   #26
SenE
Junior Member
 
SenE's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Wijnjewoude
Posts: 412
Default

Volgens mij leest Kim hier op het forum mee, ze heeft nl nu Tsjechoslowaakse wolfhond wel goed geschreven
__________________


Keep your friends close but keep your enemies closer !
SenE jest offline   Reply With Quote
Old 22-02-2009, 20:34   #27
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

@ Judith, heb je een reactie op je mailtje gehad ?
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 22-02-2009, 21:37   #28
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

jazeker heb ik dat... heb haar ook nog een keer uitgenodigt om zich toch vooral aan te melden op het forum.

Maar met toestemming van kim kan ik de email plaatsen, want het lukt haar zelf niet om zicht te registreren.

hier ook nog even mijn antwoord op haar mail:

hoi Kim

iedereen kan zich gewoon aanmelden hoor op het forum... is volgens mij niet zo moeilijk, als het niet lukt wil ik je wel helpen, en je kan ook nog een hoop leren op het forum.

en je reu als dekreu gebruiken is niet erg, alleen vind ik wel dat je het ras moet verbeteren en niet alleen maar moet vermederen.
En zo moeilijk is het niet om je reu als dekreu op de lijst te krijgen, minimaal 2 x een Zeer Goed op de show krijgen bij 2 verschillende keurmeesters en een HD uitslag hebben. Als je eens goed zoekt tussen alle honden op de site zul je zien dat er genoeg HD voorkomt bij de tsjechen...
er is in oktober/november vast weer een clubmatch waar een boel tsjechen komen dus dat is ook meteen leuk om te zien.

Als je op het www.wolfdog.org site komt dan kun je ook meteen de gegevens van je hond en enkele foto's plaatsen, is leuk voor eventuele geinteresseerden

omdat je waarschijnlijk ook niet weet wat de 'normale' prijs is voor een dekking zal ik je even helpen. dekkosten meestal of pupprijs (dus in geld) of 1e keus van de reuen uit het nest of 2 e keus van de teef. Of in overleg iets anders. Maar dit is dus iets om van uit te gaan.

Mijn hond kun je vinden onder de naam barany crying wolf

laat maar weten als het niet lukt
groetjes judith




Dank je wel voor de reactie. Ik kan helaas niet op jullie forum reageren. Vandaar dat ik het via deze weg doen.

Zou jij dit op het forum willen zetten? Er wordt al genoeg geplaats over mij dus dan zal dit een kleine moeite zijn.

Helaas ben ik niet gemachtigd om op jullie forum te schrijven. Ik heb me laten regristreren alleen werkt het helaas niet. Vandaar dat ik het via deze weg doe.


Als eerste wilde ik even iets rectifiseren. Ik heb geschreven dat HD niet voorkomt bij TsW. Dit klopt ook wanneer de lijn goed gefokt is. Tuurlijk zullen er TsW zijn die het hebben. Maar dan is er iets fout gegaan. Deze honden worden bewust wa kleiner gefokt en zo zullen er nog een aantal zaken zijn om het te voorkomen. Ik ben gek op deze honden en weet er aardig wat vanaf. Maar ik ben zeker geen professioneel fokker of showloper!!! Dat wil ik ook niet worden. Mijn prijs was idd veels te laag ingeschat. Ik had daar geen benul van. Het was meer een probeersel van me om te kijken hoe de markt reageerd. Vandaar dat ik een tweede had geplaatst met een nieuwe prijs. Hier had ik de prijs al wat verhoogd en zoals al in jullie forum staat heb ik het daarna veranderd in naderovereentekomen, omdat ik merkte dat er te veel mensen reageerden.
Ik kreeg namelijk van een aantal mensen een reactie onder een geheime naam (dat wist ik niet op dat moment). Blijkbaar is dat nodig om de juiste info te krijgen. Dat zal wel uit vervelende ervaringen zijn voortgekomen. Gelukkig hoor ik daar niet bij. Ik heb ook zeker respect voor de mensen die mij bij de discussie wilde betrekken. Dan krijg je pas een eerlijke discussie.
Mensen die over de spelling vallen... Zoeken na dingen is niet nodig wanneer je volledig achter je stanpunt staat. Maar ik zal het even goed schrijven: Tsjechoslowaakse Wolfhond. Ik haal idd altijd die S door elkaar.

Ik zal eens kijken hoe duur een HD test is en zal het overwegen om die test te laten doen. Het is totaal niet de bedoeling om deze honden met ziektes te versprijden. Ik ben ook een hondengek en vind het ook zielig dat er honden ergens terecht komen waar ze niet horen. Maar laten we eerlijk zijn. We hebben allemaal deze dure honden gekocht, terwijl er zo veel honden zijn in het asiel...

Nog even voor de duidelijkheid. Ik heb iemand anders ook een mail gestuurd en daarin gezet dat ik niet aan shows en dergelijke mee wil doen, omdat ik mijn hond heb voor mijn plezier. Shows passen niet bij mij.

Mochten jullie nog vragen hebben dan mogen jullie me altijd mailen [email protected]

Met vriendelijke groet,

Kim van Nispe

jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Old 22-02-2009, 21:41   #29
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Onderstaand mailtje had ik gestuurd.

Hallo Kim,

Jammer dat je op deze wijze je ras reu ter dekking aanbiedt.
Want voor een raszuivere TsW zijn er diverse andere wegen om hem op een
dekreu lijst te plaatsen!
Wanneer het een TsW met stamboom betreft, kun je hem met vermelding van
zijn officiële HD uitslag en showuitslagen ook vermelden op
www.wolfdog.org of www.wolfhond.org .

Zoals je wellicht zelf ook zult weten, zijn er diverse mensen die
kruisingen met de TsW maken. Onwetende teef eigenaren van andere rassen
spreekt het wolfachtige uiterlijk aan, terwijl ze nagenoeg niets van de
rastypische kenmerken weten. Hierdoor kunnen zij toekomstige eigenaren ook
niet vertellen waar zij rekening mee moeten houden.

En helaas worden vele van de nakomelingen mixjes van kruisingen, dus
regelmatig herplaatst en eindigen velen in aan asiel. Om deze reden heeft
het team van wolfdog.org ook besloten om geen nestaankondigingen van TsW
mixen, meer in de fora toe te staan.

Verder lijkt het me wel zo eerlijk om je te vertellen dat ik op een forum
las, dat jij aan geïnteresseerden meldt dat HD niet binnen dit ras voorkomt
en als het wel voorkomt dat het dan geen zuivere TsW is! http://www.wolfdog.org/forum/showthr...92701&langid=5
Helaas ben je hierover dus waarschijnlijk heel slecht geïnformeerd .
Want jammer genoeg komt HD ook veelvuldig voor binnen het TsW ras! En
daarom stellen alle rasverenigingen in heel Europa (dus ook in Tsjechië en
Slowakije) eisen voor het maken van combinaties t.a.v. de HD uitslag!!

Met vriendelijke groet,
Mijke


En als reactie kreeg ik een mail terug waarin zij vertelde dat:
  • In de lijn van haar hond helemaal geen HD voorkomt
  • Dat er bij de Rasverenigingen van de TsW en de SWH veel inteelt is waardoor er HD terug komt
  • Dat er daardoor ook andere nare bijeenkomstigheden komen zoals bijvoorbeeld de eigenschap "schichtigheid".
En zij legde uit dat zij daarom de opmerking plaatste dat "als je een zuivere tjech hebt, dan krijg je ook geen HD."

Verder gaf ze aan dat:
  • ze zich bewust is hoe TsW's zijn
  • ze goed naar teef bazen kijkt en ze op de huiste manier informeert
  • het haar zelf 8 jaar geduurd heeft voordat ze de juiste info had toen ze een TsW wilde kopen
En dat ze haar hond niet op officiele dekreu lijsten zal plaatsen, omdat ze niet van plan is shows te lopen en dat dit alleen haar hobby is....


Heel jammer dat als iemand zich 8 jaar georienteerd heeft op een ras, dan nog zulke feitelijke onwaarheden over de gezondheid van een ras vertelt.
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg

Last edited by mijke; 22-02-2009 at 21:47.
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 22-02-2009, 21:49   #30
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

tja.. ik heb ook mijn vraagtekens... maar denk ook dat er niet zo veel geinteresseerden zullen zijn
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Old 22-02-2009, 21:59   #31
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Bert vroeg om de stamboom -gegevens in die kon ze niet geven,
hoe kan ze dan beweren dat er in de bloedlijn van haar hond geen HD voorkomt ?????????????????

Sorry hoor, maar als mensen met verstand van het ras (Mijke en Judith) haar mailen
en dan willen helpen en je geeft dit als antwoord............
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 22-02-2009, 22:20   #32
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

Mijke is degene die verstand heeft van het ras.. .mijn kennis is wat algemener (zeg maar breed inzetbaar )
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Old 22-02-2009, 22:55   #33
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

en nog een antwoord van haar en mij


Sorry maar ik moest vandaag werken... maar ik heb je mail met mijn antwoord al wel op het forum gezet.
onder welke inlognaam heb je je geregistreerd?
Misschien dat Mijke (diegene die ook lange emails heeft verstuurd) je kan helpen met je inlognaam op het forum, zij is daar moderator .

Ik heb nog geen slechte ervaringen met dit ras... maar die zullen er ongetwijfeld wel zijn.. net zoals bij alle hondenrassen/groepen/trainingsgroepjes/KC etc

Ik denk dat je hond laten rontgenen met het op laten sturen naar de hirschfeld stichting ter beoordeling zo rond de 100 -150 euro is

zo veel moeite is het trouwens niet om 2 shows te lopen hoor , heb ik ook gedaan ... en ook ik ben geen showloper... aan de andere kant heb ik er maar het beste van gemaakt en heb ik weer een heleboel geleerd van deze meetings. Wij hebben ons wel goed voorbereid door het lopen van ringtraining bij ons op de KC, ik ben trouwens met mijn hondje in eindhoven geweest op de show! Een ZG is niet zo moeilijk om te krijgen... naar mijn idee moet je ook niet alleen met de toppertjes fokken maar het ras breed houden qua genen.

Volgens mij zijn er een hoop mensen geinteresseerd wie je hond is, ik moet zeggen op de foto is het wel een mooie hond

groetjes Judith
----- Original Message -----
From: kim v n
To: Judith van de Wiel
Sent: Sunday, February 22, 2009 9:39 PM
Subject: Re: Reactie op uw advertentie: Prachtige Tjechoslowaakse wolfshond aangeboden als DEKREU!!!


Hoi hoi,

Ik heb mij vanochtend al aangemeld en meerdere malen geprobeerd een reactie te plaatsen. Net heb ik het weer geprobeerd en volgens de site ben ik niet gemachtigd om een bericht te schrijven.
Blijkbaar is het gesloten of heb ik te weinig berichten geschreven op andere forums waardoor ik nog geen toestemming heb. Het is een kleine moeite voor jou om het te kopieren en te plaatsen. Ik zag al dat er weer een bericht was geplaats dat ik een advertentie verwijderd had. Die moeite word er wel genomen.
Ik ben eerlijk tegen je en heb sterk het gevoel dat jullie meer op een discussie uit zijn en niet bezig met elkaar beter te informeren over het ras. Wat mij juist een beter idee lijkt als je dingen wilt verkomen die jullie beschreven hebben. Ik neem maar aan dat dit voortkomt uit slechte ervaringen.

Ik heb op jullie forum gelezen over de HD. Jammer dat ik het niet eerder ben tegengekomen. Anders had ik mijn antwoord anders geformuleerd. De mensen waar ik mee in aanraking ben gekomen waren de honden allemaal HD vrij (getest) en hadden mij het verhaal verteld dat het bij de zuivere rassen niet voorkwam. De Tsjechen die ik tegen kwam hadden ook allemaal geen HD. Zo zie je maar dat ieder mens een fout kan maken... Ik ga kijken wat zo`n onderzoek kost. Wanneer ik hem heb laten testen en hij is vrij van HD, ga ik weer verder, Ik ben op dat punt blij dat ik ook op een andere manier ben geinformeerd.
Volgens de officiele manier zou ik dan niet mijn reu mogen aanbieden omdat ik geen shows heb gelopen! Ik vind dat niet voldoende onderbouwd. Ik heb een zuivere Tsjech met een goed stamboom en dat moet voldoende zijn. Niet die verplichte shows, want dat is meer geld verdienen voor de verenigingen en ik vind ze niet leuk. Ik ga geen dingen doen met mijn hond die we niet leuk vinden.

Verder wil ik je bedanken over de informatie die je me hebt gegeven betreft bedragen die je kan vragen.

Ik zou het zeer waarderen als de mensen ophouden met biedingen te doen en dan weer terug te nemen en andere fake berichten te sturen. Als ze iets te bespreken hebben dan kunnen ze het met mij bspreken inplaats van al die vooroordelen te plaatsen. Niet iedereen is alleen uit op geld verdienen.

Dit bericht mag je samen met die andere van mij op het forum zetten. Graag zelfs!!! Het geeft iedereen een beter beeld van de realiteit.

Groetjes,

Kim
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Old 22-02-2009, 23:05   #34
gerard&monique
Lupo & Mizar
 
gerard&monique's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Amsterdam Z.O.
Posts: 156
Default

Ik snap nog steeds niet hoe ze nu weet dat de hond een goede stamboom heeft als deze nog in Frankrijk ligt.
Als we zouden weten hoe hij heet kunnen we misschien in de database kijken.

Gerard
gerard&monique jest offline   Reply With Quote
Old 22-02-2009, 23:09   #35
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Quote:
Originally Posted by Gerard&Monique View Post
Ik snap nog steeds niet hoe ze nu weet dat de hond een goede stamboom heeft als deze nog in Frankrijk ligt.
Als we zouden weten hoe hij heet kunnen we misschien in de database kijken.

Gerard
Precies dat bedoelde ik dus ook !!
En ondanks alle waarschuwingen en adviezen heeft ze de
advertentie nog niet gewijzigd........................
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 22-02-2009, 23:13   #36
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Quote:
Originally Posted by jmvdwiel View Post
Niet die verplichte shows, want dat is meer geld verdienen voor de verenigingen en ik vind ze niet leuk.
Hieruit blijkt ook dat deze mevr. zich niet
goed geiinformeerd heeft.


__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 22-02-2009, 23:32   #37
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by jmvdwiel View Post
Ik ben eerlijk tegen je en heb sterk het gevoel dat jullie meer op een discussie uit zijn en niet bezig met elkaar beter te informeren over het ras. Wat mij juist een beter idee lijkt als je dingen wilt verkomen die jullie beschreven hebben. Ik neem maar aan dat dit voortkomt uit slechte ervaringen.
Ik dit werkelijk de mooiste regels vind .
Je alles er aan doet om der te overtuigen dat waar ze mee bezig is niet door de beugel kan, en dan gewoon zeggen dat we beter elkaar kunnen gaan informeren, .
Maar word toch wel steeds nieuwsgieriger naar welke fokker haar zo heeft geïnformeerd en ook nog steeds niet een stamboom heeft opgestuurd .

Groette Martine.
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 23-02-2009, 10:08   #38
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Zeg maar zo.... zeg maar nix...
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 23-02-2009, 11:12   #39
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Kim wil graag zelf meepraten op het forum, maar helaas kan ze nog steeds niet inloggen!
Ik heb al een nieuw account voor haar aangemaakt, maar ook die geeft weer een foutmelding en blokkade.
Inmiddels heb ik het aan de administrator doorgegeven, wellicht dat hij wel weet wat de oorzaak is en het kan oplossen.
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 23-02-2009, 11:57   #40
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Quote:
Originally Posted by mijke View Post
Kim wil graag zelf meepraten op het forum, maar helaas kan ze nog steeds niet inloggen!
Ik heb al een nieuw account voor haar aangemaakt, maar ook die geeft weer een foutmelding en blokkade.
Inmiddels heb ik het aan de administrator doorgegeven, wellicht dat hij wel weet wat de oorzaak is en het kan oplossen.
Misschien word de activatieemail die gestuurd word als je jezelf registreert geblocked bij de provider omdat ie gezien word als spam. Dat probleem heb ik namelijk ook meermalen gehad.
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 15:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org