Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Fokken

Fokken Informatie over fokken, bonitaties, jeugd presentaties en nesten

Closed Thread
 
Thread Tools Display Modes
Old 28-10-2012, 23:20   #1
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default Ongelooflijk :( !!!

http://www.wolfdog.org/forum/showthr...42154&langid=1
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline  
Old 28-10-2012, 23:23   #2
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

En dan hou ik het nog erg netjes !!!
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline  
Old 29-10-2012, 00:22   #3
Wilko
Junior Member
 
Wilko's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 238
Unhappy

Misschien is het zinnig om een screenshot van die facebookpagina te maken en hier naar te linken voor de digibeten onder ons die (al dan niet bewust) geen facebookpagina hebben?

In die discussie waar je naar linkt zie ik wel alle (waarschijnlijk terechte) ophef over een kruising Tamascan - TSW nest dat blijkbaar in 2013 gaat komen maar wordt er alleen een link naar een facebookpagina genoemd die ik niet kan inzien.

Dat lijkt over de details te gaan van deze zaak, dus dat is naar mijn mening toch wel relevant voor de vorming van een mening over het geheel.

Last edited by Wilko; 29-10-2012 at 01:29.
Wilko jest offline  
Old 29-10-2012, 11:04   #4
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default

"Outcross litter planned in the Netherlands – early 2013

Kaylee, my 4 year old female Czechoslovakian Wolfdog, is planned to be mated to Tamaskan male Maguyuk.
She is expected to be in season between now and December.
This will be her first litter.
...
This mating has been approved by the TDR committee and my kennel,
van ‘t Aelse Sluske, has been registered with the TDR.

Kaylee is great with people of all ages and also gets along well with male dogs.
However like most Czechoslovakian Wolfdogs she doesn’t like dogs from the same gender.

Health results
Moonlight Kaylee van Goverwelle (Kaylee): FCI A, DM Carrier, Dwarfism Clear.
Blustag Red Rum (Maguyuk): FCI A, ED Clear, DM Clear, Dwarfism Clear, Eyes Clear.

Kaylee will add some new blood to the Tamaskan breed.
This will also be Maguyuk his first litter,
his parents are Tumanra and Banjo, and he was chosen primarily because of his bloodlines.
Hopefully this combination will produce some nice puppy’s with good temperaments and health.

If anyone is interested in a puppy from this mating then you can contact me: xxxxx

Dit staat op facebook, geplaats op de fb-pagina van de National Tamaskan Club of America.

-------

De Tamaskan is niet door de Raad van Beheer in Nederland erkent. Tenminste ik kan het daar nergens terug vinden.
Ik ben sowieso tegen het opstarten van nieuwe hondenrassen, gezien de miljoenen honden die nog een thuis zoeken en er al meer dan genoeg verschillende hondenrassen door de mens gemaakt zijn. Dit ras bestaat nu zo'n zes jaar als ik het goed gelezen heb, ongelofelijk dat mensen zich hier mee bezig houden.

Letterlijk ziek, zwak en misselijk word ik van dit soort berichten :-(
__________________

Last edited by mijke; 29-10-2012 at 15:11. Reason: email adres verwijderd om "makkelijke mix reclame" te beperken
Patty33 jest offline  
Old 29-10-2012, 11:33   #5
Wilko
Junior Member
 
Wilko's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 238
Angry

Dat klinkt inderdaad niet best, al helemaal omdat het nota bene om een erkende TSW-fokker gaat.

Ik was al verbaasd om dat kennel op de lijst van Tamascan fokkers tegen te komen, terwijl ze geen Tamascan had.
Wilko jest offline  
Old 29-10-2012, 14:02   #6
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Goh... wat een verassing. Weer een mooie gelegenheid om even "in the picture" te staan... pompiedompiedom...
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline  
Old 29-10-2012, 17:14   #7
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

WTF???!!!!!!

zoveel verhalen gehoord over een fokker uit frankrijk. Hoop veroordelingen over kruizingen etc. En nu doet ze het zelf!!!!!!!!!!!!!!!!
WTF!!!!!!!!!!
Waar zijn ze in hemelsnaam mee bezig?????????
Royeren! Met ingang van gisteren!
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline  
Old 29-10-2012, 17:18   #8
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

http://www.tamaskan-dog.nl/

lees en huiver
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline  
Old 29-10-2012, 19:29   #9
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by kobesen View Post
Royeren!
vind ik "op dit moment" wel erg zwaar.....er is namelijk nog geen dekking geweest .
Laat het bestuur van de NVTW der maar eerst hier over aanspreken.
En mocht er dan evengoed een dekking komen, dan in ieder geval de kortingen van de gezondheidstesten per direct terug vorderen.
Want het kan toch niet zo zijn dat de NVTW korting voor gezondheidstesten geeft om vullesbakkies te fokken ?

Maar mocht er inderdaad een nest puppen uit voorkomen,...........ben ik benieuwd wat het bestuur met dit hele verhaal gaat doen !!

Enne Wolfdog.org is al een tijdje bezig met een heksenjacht op fokkers die het niet zo nauw nemen met raszuiver fokken .
Dus ben nieuwsgierig wat wolfdog.org hier mee gaat doen .
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .

Last edited by loco; 29-10-2012 at 19:31.
loco jest offline  
Old 29-10-2012, 21:05   #10
Koos
Member
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 731
Default

Inderdaad, ongelooflijk!!!!

Wij willen ons er echter wel van distancieren en betreuren het zeer, dat deze teef, Kaylee van Goverwelle, voor deze kruisingen wordt genut en niet voor het zuiver houden van de Tsjechoslowaakse Wolfhond..
Koos jest offline  
Old 29-10-2012, 21:16   #11
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Sorry Martine, ben het een keer met je oneens
Royeren en wel om de volgende redenen:

De NVTW staat voor een raszuiver en gezonde Tsjech. We doen er in onze vereniging ALLES aan om de honden zo gezond mogelijk te krijgen en te houden. Hier staan we met zijn allen voor.
En als je dan besluit als fokker om vuilnisbakken te gaan fokken, bewust. Neem je dus bewust afstand van alles waar onze vereniging voor staat.
Als je zo'n fokker in je vereniging laat, kun je met geen enkel goedfatsoen je meer geloofwaardig opstellen waar je voor vecht.
Dan erbij wordt er ook nog eens een hond gebruikt met de kennelnaam van een ander. Dit betekend dat ook deze kennel er straks mee wordt geassocieerd, ondanks dat zij er niets mee te maken hebben.
Zo gaan wij niet met elkaar om binnen de vereniging.
Spijt me zeer, maar dit gaat werkelijk alle grenzen voorbij.
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline  
Old 29-10-2012, 21:32   #12
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by kobesen View Post
Sorry Martine, ben het een keer met je oneens
.
...OMG ........but I still love ya !!!
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline  
Old 29-10-2012, 21:33   #13
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by loco View Post
...OMG ........but I still love ya !!!
luv u 2 hunnie
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline  
Old 29-10-2012, 21:38   #14
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

!!!
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline  
Old 29-10-2012, 21:45   #15
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Ook het bestuur van de NVTW heeft met afschuw kennis genomen van de bizarre plannen van deze fokker om een kruising te plannen tussen een TsW teef en een Tamaskan reu (een niet erkend ras)
De NVTW is een rasvereniging die zich bezig houdt met de belangen van leden en fokkers van raszuivere Tsjechoslowaakse Wolfhonden. En zij distantieert zich vanzelfsprekend dan ook ten ene malen van het maken van mix kruisingen met TsW’s.

Het bestuur vindt het tevens diep treurig dat de fokker van het Aelske Sluske met deze zeer ongewenste plannen voor een mix kruising, ook nog eens de naam van een andere Nederlandse fokker schaadt. In plaats van een van haar eigen fokproducten voor deze geplande TsW mix te gebruiken, wil zij een fokproduct van kennel van Goverwelle gaan inzetten.
Het bestuur van de NVTW wil dan ook benadrukken dat kennel van Goverwelle totaal buiten deze plannen staat en hier in geen enkel opzicht bij betrokken is!
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline  
Old 29-10-2012, 22:08   #16
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Dank Mijke voor de reactie vanuit de NVTW.
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline  
Old 29-10-2012, 22:38   #17
miran
Junior Member
 
miran's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 245
Default

Okee sorry dat ik dit ga zeggen maar buiten dat ik bepaalde gevoelens misschien kan begrijpen vind ik de algehele reactie wel een beetje overdreven.
Persoonlijk leg ik totaal niet de conectie met de kennel van de kennelnaam die de hond draagt. Want volgens mij zijn hun niet de eigenaar dus totaal geen verantwoordelijkheid daar dus tja ik snap persoonlijk die ophef niet

Daarbuiten komt het mij een beetje over als jullie nu ineens bang zijn dat deze mixen als tsjechjes worden ingeschreven ofzo( zoals wel bekend een andere fokker wel doet en bepaalde vermoedelijke lijnen ook gewoon nog prettig gebruikt worden)
Het lijkt nu misschien ondanks ik geen lid meer ben van de TDR alsof ik ze verdedig maar zo is het absoluut niet. Ik vertel gewoon heel droog zoals ik weet hoe de huidige TDR werkt( gezien de persoon die veel fraude in dit ras gepleegd heeft met haar oprichting van dit nieuwe ras eruit is). Zij registreren de pups als Tamaskan die op een latere leeftijd geevalueert worden of er verder mee gefokt mag worden( tjeee das meer dan wat bij de meeste rassen gebeurd)
Daarnaast zijn de gezondheids testen die in de rassen voorkomen in ogenschouw genomen etc.
Kijk dat iemand tegen mixen is tja dat kan. Ik persoonlijk zou niet in eerste instantie voor een tjsech kiezen maar ik ben ook absoluut niet tegen mixen. Ik heb liever een gezondere mix dan een rashond die ziek is niet hiermee zeggend dat alle rashonden ziek zijn

Kijk wat men als vereniging doet is aan hun maar men weet ook dat de RvB hier verder niets zoveel mee kan zolang alles open en eerlijk gaat en deze pups dus niet als tsjechjes worden ingeschreven

Misschien dat ik er anders tegen aan kijk hoor gezien natuurlijk mijn eigen verleden met de TDR maar ik ben allang blij dat ze het eerlijk en open doen en naar bepaalde dingen kijken. Das meer dan ik in menig ras op het moment zie gebeuren en men moet er ook niet meer van maken dan het is
Ofwel niet een kennel aan een eigenaar verbinden want persoonlijk vind ik dat bullshit want dan hadden al veel meer kennels door eigenaren van honden die van bepaalde kennels afkomen moeten hangen daarop.......

Last edited by miran; 29-10-2012 at 22:41. Reason: laatste zin aangepast
miran jest offline  
Old 29-10-2012, 22:48   #18
yukidomari
Moderator
 
yukidomari's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Location: Los Angeles CA
Posts: 847
Send a message via Skype™ to yukidomari
Default

Sorry voor de vertaling reactie - maar nee, 'Tamaskan' wordt niet overal in elk land of elke kennel club erkend om de eenvoudige reden dat het tot nu toe nog maar net een groep van mengsels met een 'officiële' naam
en heeft al Saarloos gemengde fokken, CZW gemengde fokken, en de Amerikaanse wolf mengt, samen met natuurlijk Husky mixen. Tot eerder in 2011 al, de 'TDR' ontkende ook het gebruik van een wolf of wolfhonden en leden nog schrijven in het openbaar wat slecht temperament 'echte' wolfhonden als CZW hebben ..

Maar, vaak leden van hun eigen 'register' benadert de eigenaren van andere rassen voor de dekdienst in de Verenigde Staten van Amerika en ook Europa ........
__________________
"Learn to do well; seek judgment."
www.greyfarer.com/
yukidomari jest offline  
Old 30-10-2012, 01:20   #19
Smokey
Angel en Bachata,Luna
 
Smokey's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Roosendaal
Posts: 519
Default

Ongelooflijk dit zeg!
Snap niet dat dit voor de gek houden van mensen nog steeds doorgaat....
Notabene is de Tamaskan een hond zonder wolvenbloed,zeggen ze zelf...

Known for its wolf like apperance, the Tamaskan Dog has no wolf content, contrary to popular rumour.

*bron* http://www.tamaskan-dog.co.uk/

Ach wat maakt het uit dat er een Saarloosreu papa was van een nest?,
en wat maakt het uit dat er nu een Tsjech mama wordt van een aankomend nest.
We houden lekker vol dat er vooral GEEN WOLF inzit!!!!
Mensen willen gewoon bedonderd worden lijkt het wel?
En allemaal voor de centjes?
Ik kan hier dus ook niet over uit.
Maarja het gebeurt en mensen betalen er graag voor he?
Mensen geloven in sprookjes....
Ben benieuwd hoe dit sprookje eindigt?
__________________
Groetjes Wilma
Smokey jest offline  
Old 30-10-2012, 02:43   #20
Smokey
Angel en Bachata,Luna
 
Smokey's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Roosendaal
Posts: 519
Default

Zat ff bij de 'pedigree' van de Tamaskanreu Blustag Red Rum-calling name Maguyuk te kijken,daar word je echt NIET vrolijk van,
http://www.tamaskan-dog.org/database...2&pag=pedigree

Broers en zussen getroffen door epilepsie,
broers en zussen getroffen door Addison.

Waarom zou je in hemelsnaam met deze reu willen fokken als fokker???
Afgezien dat het 'nog' geen erkend ras is?
__________________
Groetjes Wilma
Smokey jest offline  
Closed Thread

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 23:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org