Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Leven met een TSW

Leven met een TSW Verhalen als waarschuwing voor toekomstige eigenaren - alles over het karakter van Tsjechoslowaakse wolfhonden

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 04-07-2009, 16:39   #1
Ramona ~ Aslan
Junior Member
 
Ramona ~ Aslan's Avatar
 
Join Date: Jun 2009
Location: Gent
Posts: 21
Default Even voorstellen

Hoi allemaal, ik wilde mij en mijn tsjech even voorstellen:

Ik ben Ramona Kusters, 21 jaar en sinds kort woonachtig in België, met mijn vriend Christophe (mede-eigenaar en mede-tsjechen/wolvenliefhebber). Afgelopen februari hebben wij vol spanning gewacht op het nest van Shyva van kennel Van 't Aelse Sluske en Amor van Goverwelle (we stonden zesde op de wachtlijst, maar als er drie reutjes geboren zouden worden zouden wij er ook eentje krijgen, omdat de rest een voorkeur voor teefjes had), en het wachten heeft geloond! We zijn nu de trotse eigenaren van Berkay van 't Aelse Sluske, die nu luistert naar de naam Aslan. Foto's zijn hier en hier te vinden.

Hoe wij op de TSW zijn gekomen is nogal een apart verhaal. Christophe heeft een tijdje in Spanje gewoond, waar de buren een Spaanse Mastiff-teef hadden (die toevallig Lupa heette, achteraf gezien best een toepasselijke naam). Op een dag besloot Lupa dat het wel eens leuk was om buiten de deur te gaan wandelen. Zodoende is ze enkele dagen zoek geweest, en toen haar bezorgde baasjes haar terug vonden was ze in gezelschap van een heuse wolvenreu. De medewerkers van de lokale dierenambulance hebben de wolf moeten verdoven om haar mee te krijgen, hij was zeer beschermend over haar. Bij nader onderzoek bleek dat Lupa drachtig was. Haar pups werden in de vrieskou geboren, en omdat de eigenaar geen goede maatregelen had getroffen zijn de meeste pups gestorven. Uit het nest bleven twee reuen over, Flaco en Duke. Flaco werd geadopteerd door Christophe's tante, en Duke werd geadopteerd door Christophe's ouders. Christophe is opgegroeid met Duke en ik heb hem ook nog eventjes mogen kennen, maar helaas hebben zij hem begin vorig jaar moeten laten inslapen omdat hij HD had. Hij is om en nabij de 18 jaar geworden.

Omdat Christophe en ik zoals gezegd erg veel van wolven houden en Christophe al enigszins ervaring had met de streken die tsjechen uithalen (Duke vond het erg leuk om immense kuilen in de tuin te graven en dingen in duizend stukjes te bijten), hebben we niet lang moeten twijfelen om een tsjech te kopen. En, zoals ik destijds tegen Stefanie zei: ookal hebben we laatste keus gehad, ik had precies deze pup gekozen. En we zijn nog steeds niet van mening veranderd

Om een lang verhaal af te sluiten (kort maken kan nu toch al niet meer, haha ): Aslan is erg gelukkig bij ons, en wij zijn erg gelukkig met hem! En wie weet komt er in de toekomst nog wel een TSW-liefje voor hem in huis, haha.

Groetjes,

Ramona, Christophe en Aslan (Berkay van 't Aelse Sluske)
Ramona ~ Aslan jest offline   Reply With Quote
Old 04-07-2009, 17:31   #2
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Hoi Ramona



Leuk dat je jullie en je Tsjech hier even voorsteld.
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 05-07-2009, 00:58   #3
Tatti
Junior Member
 
Tatti's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Location: Opglabbeek (B)
Posts: 471
Default

Welkom Ramona

Gr
Tatiana
Tatti jest offline   Reply With Quote
Old 05-07-2009, 21:44   #4
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Welkom op het forum .
Groette Martine.
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 07-07-2009, 22:00   #5
Dianahelena
Junior Member
 
Dianahelena's Avatar
 
Join Date: Jun 2009
Location: Katwijk aan de rijn
Posts: 6
Default Hoi

Hoi , ik ben Diana en mijn tsjech is Bardolf van 't Aelse sluske (Diego) hij is een broertje van Aslan .
Mijn andere hond is Chef en hij is een Golden Retriever van 4 jaar .
Ze zijn wel een apart stel samen , ik ben trots op ze allebei
Ik ben getrouwd met Harm hij is zeeman en samen hebben we 2 kids ,Danny (17) Laura (11).

Ik kwam het ras de Tsjechoslowaakse wolfhonden tegen op het internet en ik was meteen onder de indruk van het mooie uiterlijk .
En nieuwsgierig ging ik surfen naar alles wat met het ras te maken had .
toen kwam ik op van 't Aelse sluske terecht van Stefanie en de site vond ik meteen al heel leuk .
Ik besloot om Stefanie een mailtje te sturen en ik vond het leuk om eens een keertje langs te gaan en kennis te maken met Stefanie en haar gezin en wolfhonden .
De bezoekjes waren heel gezellig .
En nu hebben we ook een geweldige Tsjechenpup , we zijn dol op hem .
Het ging pas geleden niet zo goed met hem ,hij is geopereerd omdat zijn darmpjes in elkaar geschoven zaten .
Het is goed gegaan en hij is weer helemaal de oude , ik ben superblij want het had ook heel fout kunnen aflopen .
ik geniet elke dag van de honden , ik ben graag met ze bezig en ze maken me gelukkig .

Groetjes Diana
Dianahelena jest offline   Reply With Quote
Old 07-07-2009, 22:48   #6
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

welkom allebei

dat is wel schrikken als je pup een darm heeft die in elkaar geschoven is, hij is waarschijnlijk door het oog van de naald gegaan. Gelukkig dat alles goed is gegaan en nu mooi groeien zodat het mooie tsjechjes gaan worden, en natuurlijk het huis flink op stelten zetten zoals een echte tsjech hoort te doen
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Old 07-07-2009, 22:50   #7
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Hallo Diana



Leuk dat je je ook hier aangemeld hebt,
ik hoop dat je veel verhalen en foto's hiet gaat posten !!
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 08-07-2009, 06:40   #8
Tatti
Junior Member
 
Tatti's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Location: Opglabbeek (B)
Posts: 471
Default

Welkom Diana

Gr
Tatiana
Tatti jest offline   Reply With Quote
Old 08-07-2009, 12:23   #9
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Welkom Ramona en Diana!
Leuk dat jullie je zo uitgebreid voorgesteld hebben
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 08-07-2009, 21:13   #10
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Hai Diana,
Welkom op het forum .
Groette Martine.
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 12-07-2009, 23:28   #11
Bob Dylan
bench
 
Bob Dylan's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Location: Zwaag, Nederland
Posts: 132
Default Haaaalloooooooooooo

welkom op het forum, Ramona en Diana!!! Heel veel liefde en plezier van jullie nieuwe gezinslid toegewenst. (ennuh, je hoeft het niet van me aan te nemen ... maaruh... verstop je matrassen, wc-rollen, zwanen, en rode pandaberen hahahaha)
__________________
Groetjes Nicole
When you gotta go, you gotta go
Bob Dylan jest offline   Reply With Quote
Old 12-07-2009, 23:39   #12
Dianahelena
Junior Member
 
Dianahelena's Avatar
 
Join Date: Jun 2009
Location: Katwijk aan de rijn
Posts: 6
Default hey

haha wat moet ik me daarbij voorstellen ?
Zwanen en rode pandaberen ??

Ik ben benieuwd

Groetjes Diaan
Dianahelena jest offline   Reply With Quote
Old 12-07-2009, 23:57   #13
Bob Dylan
bench
 
Bob Dylan's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Location: Zwaag, Nederland
Posts: 132
Default Rode pandaberen

Hoi Diaantje, Ja over de rode panda kan ik je vertellen. Maar de zwanen laat ik liever aan iemand anders over.
De Rode Panda.
Wij gaan graag naar dierentuinen met Bob. Vorige maand waren we weer aan de wandel en liepen langs het verblijf van de rode panda. De panda zat te rusten in zijn verblijf want het was nog vroeg en nog rustig. Toen zag hij ons en kroop op zijn tak omhoog. Bob zag natuurlijk ook die Rode panda en totaal onverwacht sprong Bob over het muurtje in zijn hok. Gelukkig zat hij aan de riem en was mijn man erg allert en mijn man bleef ook superrustig. Daardoor had Bob ook geen schrik. In een oogwenk was Bob er weer uit. Gelukkig maar want de Rode Panda staat op de lijst van uitstervende diersoorten. Bob had bijna geholpen.... Had Bob ook op de lijst gestaan ...
__________________
Groetjes Nicole
When you gotta go, you gotta go
Bob Dylan jest offline   Reply With Quote
Old 13-07-2009, 13:48   #14
Ramona ~ Aslan
Junior Member
 
Ramona ~ Aslan's Avatar
 
Join Date: Jun 2009
Location: Gent
Posts: 21
Default

...Oeioei, zeker wel geschrokken daarvan? De matrassen hoeven we gelukkig (nog) niet te verstoppen, Aslan slaapt namelijk bij ons op de kamer en blijft netjes van alles af dat niet van hem is (maarja, hij blijft dan ook netjes in zijn mand liggen tot wij hem zeggen dat hij eruit mag komen, lol. Heeft eventjes geduurd voordat we dat voor mekaar hadden, maar consequent zijn loont :P).

Dierentuin hebben we nog niet meegemaakt, maar Aslan lijkt me ook wel een type om achter zwanen en allerlei vreemde bewegende dieren aan te gaan :P Dus bedankt voor de tip
Ramona ~ Aslan jest offline   Reply With Quote
Old 13-07-2009, 18:30   #15
Jolanda
Member
 
Jolanda's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Hoofddorp, N.H.
Posts: 552
Default

Wat later, daar ik net terug ben van een geweldige vakantie in de Vogezen, maar Ramona en Diana van harte welkom op het forum.
Leuk om jullie verhalen te lezen.
__________________
Groetjes, Jolanda
Jolanda jest offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 10:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org