Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Sport en training

Sport en training Tsjechoslowaakse wolfhonden als werkhonden - hoe ze te trainen, hoe ze nieuwe dingen aan te leren, informatie over wedstrijden en trainingsbijeenkomsten

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 24-01-2007, 21:01   #41
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default

Hallo

Nikki is nu op haar 13e dag ongeveer van haar loopsheid en nu op haar 2e 'piek-dag'...tot nu toe gedraagt Jourdy zich op wat zeuren af en toe en 'spring-op-Nikki-pogingen' na heel goed voor een reu

Behalve de dagelijkse aangelijnde wandelingen kunnen we hier dus nu ook niet veel ondernemen
We doen ons best de twee uit elkaar te houden en dat lukt tot nu toe dus hartstikke goed...toch hadden we vandaag bijna een bevruchte Nikki gehad, omdat een mevrouw haar loslopende hond niet terug riep, terwijl ik haar al meters van te voren waarschuwde dat ik een loopse hond bij me had. 'Goh, das vervelend hè, zo'n loopse hond' en verder doet ze niks
Dus ondertussen haar hond allerlei pogingen aan het doen om op Nikki te klimmen! Na een keihard schreeuwende NEE van mij en een flinke ruk aan mijn twee honden, een trappende beweging (ga natuurlijk een hond niet echt schoppen) richting de vreemde hond, kreeg ik mijn honden mee gelukkig en kwam mevrouw tot besef, dat ze haar hond toch echt even moest vast maken: 'loop maar vlug door, ik maak mijn hond wel vast'...
Goh..nu al?
Ik ben dus al tierend door gelopen, dat sommige mensen dus echt onnozel zijn!

Wat zal onze roedel blij zijn als de loopsheid voorbij is! :smile-l

Groetjes,
Patty
Patty33 jest offline   Reply With Quote
Old 24-01-2007, 23:31   #42
SenE
Junior Member
 
SenE's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Wijnjewoude
Posts: 412
Default

Zijn wij even blij dat we Tuscani hebben laten helpen. En wat betreft onze kleintjes, de puli is geholpen, maar heeft nog wel jaren zijn pleziertjes gehad met de schapendoes teefjes van mij ouders, want dekken en koppelen deed ie nog steeds. Wel erg zinnig hoor hij vond ze niet allemaal leuk. Nu is hij bijna 13 en een echte oude hond dus ik denk dat onze schapendoes 8mnd geen last meer van hem zal hebben. En Tuff en de schapendoes komen toch nooit bij elkaar behalve als er een kennelpaneel tussen zit.
__________________


Keep your friends close but keep your enemies closer !
SenE jest offline   Reply With Quote
Old 25-01-2007, 09:18   #43
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default

Hallo

Wij hadden Nikki ook willen laten helpen...helaas werd ze dus loops een week voor de geplande ingreep

Omdat we haar via de dierenbescherming hebben - inmiddels al weer twee weken wisten we niks van haar, dus het was een gok. Maar over drie maanden gaat ze alsnog onder het mes, want Jourdy heeft zich tot nu toe prima gedragen, echter over 6 maanden zou dat wel eens heel anders kunnen zijn.

Achteraf gezien maar beter ook; over drie maanden is Nikki meer vertrouwd met ons en is de nieuwigheid voor Jourdy eraf...kan Nikki dan tenminste rustig herstellen van de ingreep.

Groetjes,
Patty
Patty33 jest offline   Reply With Quote
Old 25-01-2007, 11:08   #44
laszlo
Junior Member
 
laszlo's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: waalwijk
Posts: 229
Default

K'heb maar weer besloten om te gaan hardlopen. Dus heel braaf volgens een beginnersschema. Laszlo mee, want die vindt het helemaal geweldig.
, wat loopt je conditie hard achteruit als je een tijdje niets doet! Voor Laszlo was het een peuleschil hè. Ik loop daar te hijgen alsof ik een marathon achter de rug heb en hij heeft z'n bek nog niet open .

Het is zo oneerlijk!!!
__________________
Greetzzz Vannessa
laszlo jest offline   Reply With Quote
Old 25-01-2007, 12:53   #45
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Oooh dat ken ik Zelf bek-af, met trillende handen proberen de voordeursleutel in het slot te krijgen.........

En dan Aram & Gina naast me met zo'n blik van; We mogen toch hopen dat dit de warming-up was hè!

Maar het is wel veel leuker met honden hardlopen dan zonder!

Groetjes Bert.
herder jest offline   Reply With Quote
Old 25-01-2007, 13:17   #46
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default



Misschien ook eens proberen op vier ledematen vooruit te komen?

Groetjes,
Patty
Patty33 jest offline   Reply With Quote
Old 25-01-2007, 16:40   #47
SenE
Junior Member
 
SenE's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Wijnjewoude
Posts: 412
Default

Zo Edwin kon vanmiddag thuis werken en je snapt het natuurlijk wel, de zon schijnt, alles is mooi wit etc. Dus Tsjechen in de auto en heerlijk naar Bakkeveen de heide route gelopen. Stukje door het bos en de rest over de heide tussen de schaapjes en hooglanders door. Heerlijk
__________________


Keep your friends close but keep your enemies closer !
SenE jest offline   Reply With Quote
Old 25-01-2007, 17:17   #48
casa lupo
Junior Member
 
casa lupo's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Location: Dalerpeel
Posts: 175
Default

.... en ja hoor vandaag nummer drie ook loops ... zie je het al voor je Patty .. ik ga hier dus ook al schreeuwend met de honden uit, het liefst zo vroeg mogelijk en zo laat mogelijk want er lopen hier nogal wat honden (reuen) los op hun erf ........ en als je dan langsloopt ... tja dan krijg je ze haast niet weg want denk maar niet dat ze hun hond roepen laat staan aanlijnen!
...........ik zou erg blij zijn als het weer over is .........
__________________
casa lupo jest offline   Reply With Quote
Old 25-01-2007, 18:05   #49
SenE
Junior Member
 
SenE's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Wijnjewoude
Posts: 412
Default

Quote:
Originally Posted by casa lupo
.... en ja hoor vandaag nummer drie ook loops ... zie je het al voor je Patty .. ik ga hier dus ook al schreeuwend met de honden uit, het liefst zo vroeg mogelijk en zo laat mogelijk want er lopen hier nogal wat honden (reuen) los op hun erf ........ en als je dan langsloopt ... tja dan krijg je ze haast niet weg want denk maar niet dat ze hun hond roepen laat staan aanlijnen!
...........ik zou erg blij zijn als het weer over is .........
Wat een ellende !!!!!
__________________


Keep your friends close but keep your enemies closer !
SenE jest offline   Reply With Quote
Old 25-01-2007, 21:04   #50
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default

Ik zie het inderdaad helemaal voor me...ben je onderhand nog niet gevierendeeld of zo?

Heb nog nooit een teef gehad, die niet gesteriliseerd was, dus die loopsheid is nieuw voor me...maar volgens mij zit Nikki vandaag op de piek van haar piek zeg maar...sjonge jonge..wat was Jourdy lastig vandaag
Paar keer flink met hem aan de stok gehad en schreeuwen als een speenvarken, terwijl ik hem nog nauwelijks bij zijn nekvel vasthad.
Het is een echte Tjech, dus dat doet ie zowiezo als snel, de aansteller...maar vandaag was ie wel heel overdreven bezig zeg...

Begin onderhand wel steeds meer last van mijn spieren en stem te krijgen, vanwege het in bedwang houden van mijn monstertjes Dus als die loopsheid voorbij is, mogen Jut&Jul de hele dag buiten spelen en lig ik ondertussen plat op de bank

Groetjes,
Patty
Patty33 jest offline   Reply With Quote
Old 25-01-2007, 21:13   #51
casa lupo
Junior Member
 
casa lupo's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Location: Dalerpeel
Posts: 175
Default

....stem kwijt ...armen ook zo'n beetje kwijt .... geduld af en toe kwijt ..... een gedachte houdt me op de been, als het over is is het ook over voor iedereen en heb je niet weer een volgende ........

hmmmmmmmmmmmm dat van die bank en buiten spelen is echt een heeeeeeeeeeel goed idee
__________________
casa lupo jest offline   Reply With Quote
Old 27-01-2007, 12:31   #52
Liesbeth
Junior Member
 
Liesbeth's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Lubbeek
Posts: 373
Default

Ik ben vandaag samen met Jennah naar de beenhouwer geweest. Ik maak mevrouwtje even vast aan een paal buiten wanneer ik binnenga en als ik terug buiten kom, is er geen Tsjech meer te bespeuren. Aan de paal zelf hangt het restant van wat Jennah haar leiband was, in 2 gebeten. Terwijl ik daar helemaal aangedaan naar die paal sta te staren, komt Jennah plots tevoorschijn. Ze lag amper 2 meter verder in wat struikgewas, alsof ze haar verstopte om eerst even te kunnen genieten van mijn gezicht wanneer ik zou merken dat ze verdwenen was. Ze leek zich van geen kwaad bewust en ze keek me aan om te zeggen 'gaan we nu weer naar huis of wacht je nog op iets?' Ik die halve leiband weer vastgeknoopt aan haar halsband en zo verder naar huis.
En ik heb geen moment getreurd om mijn mooie lederen leiband!! Ik was al blij dat Jennah nog steeds op mij aan het wachten was! De beenhouwer is namelijk vlak langs een hele drukke baan en die bewuste paal waar Jennah aan vast hing, zo'n 4 meter van die drukke baan verwijderd! Godzijdank dat Jennah het niet in haar hoofd kreeg om even in haar eentje een ommetje te maken, in afwachting tot het baasje terug was. (Ik was hoogstens 5min. binnen, maar je ziet, het is vlug gebeurt)

in elk geval: ik ben zo opgelucht dat het goed is afgelopen, dat ik het even met iemand wou delen.

groetjes

Liesbeth en Jennah

PS: Dit was lederen leiband nummer 2 deze week die doormidden ging. Beide nadat ze tussen Jennah's tanden terecht waren gekomen... Och, er zijn ergere dingen in het leven zeker.
Liesbeth jest offline   Reply With Quote
Old 27-01-2007, 13:53   #53
casa lupo
Junior Member
 
casa lupo's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Location: Dalerpeel
Posts: 175
Default

ohhhhhhhhh je hebt echt geluk gehad ben blij dat het allemaal zo goed afgelopen is en wat is dan een riempje meer of minder

Goed gedaan hoor van je trouwe Jennah
__________________
casa lupo jest offline   Reply With Quote
Old 27-01-2007, 14:10   #54
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default

Hallo

Dat zal inderdaad even schrikken zijn geweest!
Riemen overknagen...dat kunnen Tjechen als de beste

Wij gebruiken dan nu ook van die nylon-dikke touw-achtige riemen. Die houden het al ruim een half jaar nu

Hier was gisteravond een laagje sneeuw gevallen met een frustie Jourdy en loopse Nikki, zijn we vanmorgen met z'n vieren een stuk gaan lopen...de sneeuw was op veel plaatsen weg, op sommige plekken van die gladde ijslagen geworden...laat ik het zo zeggen; we hebben het overleefd

Groetjes,
Patty
Patty33 jest offline   Reply With Quote
Old 30-01-2007, 20:29   #55
casa lupo
Junior Member
 
casa lupo's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Location: Dalerpeel
Posts: 175
Default

Jaaaaaaaaaa we hebben onze step sinds zondag en dus wordt er nu elke dag geoefend! vandaag voor het eerst met z'n tweeen voor de step en dat gaat al heel goed
__________________
casa lupo jest offline   Reply With Quote
Old 07-02-2007, 22:42   #56
flora
Junior Member
 
Join Date: Aug 2003
Location: den bommel
Posts: 59
Send a message via MSN to flora
Default

van het weekend met de honden met de trein op pad geweest, naar mijn moeder toe, die woont vlakbij maastricht. dat betekent bijna 2 uur in de trein. ondanks dat ze wel vaker in de trein zijn geweest, laska toch nooit zo lang, maar het ging heel erg goed, af en toe even met de poten op de vensterbank om te kijken wat er buiten aan de hand was en voor de rest lekker een beetje chillen en mooie koppen trekken voor de andere treinreizigers, wat krijg je dan een complimentjes zeg!!!
bij mijn moeder zijn we op de brummense heide wezen wandelen, erg gaaf en groot en gelukkig anders dan de polder, die kennen we nu wel.
ook lekker gefietst, op zoek naar leuke plekjes, en we hebben een leuk bos gevonden, super!!
het weer werkte gelukkig ook mee. we hebben dus gewoon een heerlijk weekend gehad.
groetjes flora, laska en dapper
flora jest offline   Reply With Quote
Old 08-02-2007, 00:00   #57
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Hey Flora
Das pas lekker genieten met je honden

Wij hebben zondag ook lekker gewandeld
(zie topic: 1e wandeling TWK in 2007)
Had maandag wel spierpijn
ik maak nooit zulke lange wandelingen (2 1/2 uur)
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 08-02-2007, 11:08   #58
Koos
Member
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 731
Default

Hee, Stefanie,

Dan mag je wel wat meer aan je conditie gaan doen, want ik neem aan, dat de TWK meer van dit soort wandelingen zal organiseren.

Zelfs Koos heeft geen problemen tot nu toe,

Groetjes,

letty
Koos jest offline   Reply With Quote
Old 08-02-2007, 11:40   #59
casa lupo
Junior Member
 
casa lupo's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Location: Dalerpeel
Posts: 175
Default

... ach gaan we toch even een pre twk wandeling conditie programma maken ... met ook armspieroefeningen voor de trekkracht .....
__________________
casa lupo jest offline   Reply With Quote
Old 08-02-2007, 11:51   #60
Koos
Member
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 731
Default

Goed idee, Willy,

Nieuw initiatief voor de vereniging.

Schrijf jij het oefenprogramma ervoor,

Letty
Koos jest offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 10:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org