|
Buiten de orde Over alles en niets - over hoe je vrije tijd plezierig door te brengen... |
|
Thread Tools | Display Modes |
29-03-2008, 21:06 | #41 |
Junior Member
|
Op wat Stephanie zij over het consequent leiding geven aan je hond enz... Bij ons op de hondenschool zeggen ze wel eens: je mag je hond graag zien, maar hij mag het niet weten.
En dat heeft niets te maken met positief versus negatief trainen. Positief is belonen van goed gedrag en 'slecht' gedrag eerder negeren. Negatief is straffen voor slecht gedrag en goed gedrag negeren (of toch niet expliciet belonen). Zo had ik het in elk geval begrepen. verbeter me als ik fout ben Groetjes, Liesbeth
29-03-2008, 21:37 | #42 |
van 't Aelse Sluske
|
Helemaal mee eens!!
|
29-03-2008, 21:56 | #43 | |
Non active.
|
Quote:
En negatief gedrag negeren?? Dus als me hond bv;achter de schapen aan zit(wat ik echt als negatief gedrag zie!!)zou ik dat dus moeten negeren??? Sorry,maar daar kan ik het echt niet mee eens zijn. Groette Martine. |
|
29-03-2008, 22:11 | #44 |
van 't Aelse Sluske
|
Ik denk dat Liesbeth dat niet bedoelt (achter schapen aangaan)
ze bedoelt bijv. een plasje binnen doen of iets anders kleins. Zoals ik al zei, kun je een correctie niet altijd voorkomen ! |
29-03-2008, 22:31 | #45 | |
Non active.
|
Quote:
Kan je alleen jezelf voor je kop slaan,want dan ben jezelf gewoon te laat geweest. Dat heeft volgens mij ook nix met negatief gedrag te maken. Maar ben wel wel benieuwd wat ze dan bedoelt. Groette Martine. |
|
29-03-2008, 22:34 | #46 |
van 't Aelse Sluske
|
Er zijn ook honden die een plasje binnen doen 'uit protest'
|
29-03-2008, 22:36 | #47 |
Non active.
|
|
29-03-2008, 22:47 | #48 |
Junior Member
|
Ik zal me wat voorzichtiger uitdrukken: bekrachtigen via positief gedrag en niet via negatief gedrag
Wat niet wil zeggen dat ik me strikt houd aan de scheiding tussen beloningsgericht versus strafgericht werken. Mijn honden krijgen ook steevast een uitbrander als ze iets mispeuteren en de pech hebben om betrapt te worden Het is echt niet zo dat ik dat dan lekker ga negeren Bij het kiezen van een trainingsmethode mag je ook niet te zwart-wit denken, denk ik. Ik probeer altijd het beste van verschillende methoden mee te pikken, en van daaruit iets op maat van mijn hond te maken. Ik ken niet veel trainings'theorieën'. Ik doe het gewoon, naar best kunnen, en ik luister naar wat iedereen te zeggen heeft. Merk ik dat het werkt bij mijn hond, pas ik het toe. Geloof ik er niet in, probeer ik het niet eens. Ik ga op mijn gevoel af, wat trainen betreft Fingerspitschegefuhl Ik verwacht dan ook niet van mijn honden dat ze perfect 'afgericht' zijn en op wedstrijdniveau gehoorzaamheid staan (al wil ik wel mijn brevet halen). En stiekem laat ik ook mijn honden weten dat ik ze graag zie Het is maar zo'n gezegde dat ik met jullie wou delen Groetjes Liesbeth
29-03-2008, 22:56 | #49 | |
Non active.
|
Quote:
En perfect afgericht,dan hadden we gewoon een mechel moeten nemen. En naar andere mensen luisteren hoe die het doen,kan natuurlijk nooit kwaad. Groette Martine. |
|
29-03-2008, 22:58 | #50 |
n00b
|
Ik zie Shadow al denken.. even een plasje uit protest om de baas te pesten...
Hehe.. ik kan me hier ook niet zo veel bij voorstellen eerlijk gezegd.. Negatief gedrag is in mijn ogen bijvoorbeeld een hond die als visite binnenkomt in de mouwen begint te bijten.. Dan negeer ik dit gedrag dus niet en krijgt ie een tik.
29-03-2008, 23:06 | #51 | |
van 't Aelse Sluske
|
Quote:
Ik weet wel dat Denzel van Kim, dit uit protest doet, als hij in de bench moet. (als hij bij mij op visite is, en ze zijn te druk in huis) |
|
29-03-2008, 23:27 | #52 | |
Non active.
|
Quote:
Groette Martine. |
|
29-03-2008, 23:30 | #53 |
Non active.
|
|
29-03-2008, 23:35 | #54 |
van 't Aelse Sluske
|
Ja, daar kun je wel eens gelijk in hebben !!
|
30-03-2008, 00:14 | #55 |
Senior Member
|
Op het gevaar af dat ik nu weer iedereen over mij heen krijg toch even een reactie over "protest plassen"
Van diverse eigenaren van zowel de TsW als SWH heb ik veel vaker deze term gehoord. Of de term juist is weet ik niet Maar ik weet wel dat ze allemaal het zelfde soort plasgedrag in bepaalde situaties bedoelen Nl een hond die uitgelaten is, zindelijk in huis is en toch zo maar ineens een plas gaat doen als bv:
Natuurlijk zijn het allemaal andere situaties en zal er voor alles wel een uitleg zijn Maar ik ben (gelukkig) geen gedragstherapeut dus weet ook niet wat het is! Het enige wat ik weet is dat ik veel van dit soort verhalen hoorde en de term protest plassen er bij te horen kreeg En nog even ter info voordat de suggesties van anderen weer een eigen leven gaan leiden: het gedrag van mijn reu, had hier niets mee te maken en had totaal andere oorzaken.
30-03-2008, 00:33 | #56 | |
van 't Aelse Sluske
|
Quote:
Van Denzel weet ik het wel, en wat jij zegt klopt dus ook, laatst nog: Twee moesten er even in de bench (waaronder Denzel) En twee liepen los in huis, zodat er wat 'rust' in huis kwam Toen Kim met haar mannen vertrokken was, was het kleedje waar Denzel op lag in de bench nat Kim vertelde dat Denzel dat uit 'protest' doet. |
|
30-03-2008, 10:30 | #57 |
n00b
|
Ik vraag me af of het niet een rangorde probleem is als je hond uit "protest" plast. Heb inmiddels wat artikelen gelezen maar ik blijf de term "protest" een beetje vreemd vinden. Snap nu wel wanneer er geplast word door de hond en ben blij dat ik deze issues niet heb met m'n Shadje.. hehe.
30-03-2008, 11:08 | #58 | |
Non active.
|
Quote:
Want je hoort het inderdaad vaker. Wij hadden vroeger,bij Mams thuis een bouviertje. Daar werd ,net als al de andere honden mee getraind. Nou was het zo, dat het bouvie zo bezeten was ,van het spelletje pakwerk. Dat hij zelf's met appél,bezig was, met de pakwerker te zoeken. Deed wel zijn werk,met appél,maar was er voor de rest der echt niet bij. En zelfs thuis in het dagelijkse leven,altijd bezig was met aktie te zoeken,die daar ook maar enigszins op leek. (maar er was totaal geen aggresie bij,het was puur het spelletje) Nou hadden we een feesie,waar ook de mensen van de club langskwamen. Daar behoorde ook de pakwerker bij,wel in gewone kleding. Maar dat maakte voor het bouvie,geen verschil. Dat was die kerel,die het spelletje met me speelt. Maar hij wist ook donders goed,dat je niet zomaar aan het spelletje mag beginnen,want dan moet de pakwerker,toch echt wel ff bewegen en aktie geven,want je mag niet beginnen als de pakwerker stilstaat. Dus het bouvie,haalde al de hals brekende toeren uit,om maar een aanleiding te hebbe,om het spelletje te beginnen. Het was erg komisch om te zien,wat een hond kan bedenken. Lopen duwen,op schoot,en allemaal ,en dan nog geen reactie van de pakwerker om te beginnen met het spelletje. Aanblaffen,tot zelf's,op de rugleuning van de bank en in de nek van de pakwerker te gaan zitten.(was gelukkig het kleine type bouvier) En dat alles,en dan nog geen reactie van de pakwerker. Ja,en dan heb je echt alles uit de kast gehaald om maar een reactie te krijgen. Dat je uit pure frustratie,en nijd,tegen de pakwerker zijn benen aanpiest. En gelukkig nog geen reactie van de pakwerker maar wel van Mams!!! Dus ik vind dit piesen ,uit frustratie,en pure nijd. En echt geen protest plasje. Dus bij mij staan de woordjes,protest plassen, in de Dikke van Dale,tussen "de zweverige thermen". En der zullen der waarschijnlijk meerdere volgen. Groette Martine. |
|
30-03-2008, 11:14 | #59 | |
n00b
|
Quote:
Die dikke van Dale gaat nog dikker worden dit jaar.. *lol*
30-03-2008, 11:17 | #60 |
Non active.
|
|
|
|