Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > TsW in nood

TsW in nood TsW die een nieuw tehuis zoeken: honden met stamboom maar ook wolfhondachtigen die in asiels zitten

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 24-07-2007, 18:40   #1
Azazel
n00b

Azazel's Avatar

Quote:
Originally Posted by Joswolf View Post
Al zoveel geschreven over Duma??? Hoeveel hulp geboden is weet ik niet, alleen een tel nr gegeven over een hond die met stamboom zou zijn. Of toch niet. Die nieuwe eigenaren denken dat ze die nog kunnen krijgen. En nu zie ik hier de echte naam die erbij hoort. Denk ook niet dat het erg van belang is daar deze mensen niet echt fokplannen hebben maar gewoon een fijne huisgenoot erbij willen hebben. ipv direct doorverwijzen denk ik dat het zinvoller was geweest deze mensen uit te nodigen of mee te nemen op wandeling zodat ze de Wolfhond eerst leren kennen. Maar nu is hij er eenmaal en zullen ze het beste ervan moeten maken. Hij heeft nu zijn derde baasje en hopelijk de laatste. De nieuwe eigenaren vonden hem angstig en hij raakt in paniek als er mensen over de vloer komen. Verder dreigt er wat verlatingsangst maar dat is begrijpelijk bij herplaatser rond die leeftijd. Nu waren ze gisteren hier op bezoek en voor een retriever misschien, maar voor een wolfhond vind ik hem niet schuw, en ook omgang met anderen honden ging hier prima. Ik kon hem zonder problemen aanraken en betasten en ik heb wel eens anders meegemaakt.
Maw Duma gaat het goed, en ik hoop dat ze samen veel plezier hebben. Of alles gaat lukken is altijd afwachten. De mensen hebben geen ervaring met wolfhonden. Maar wel veel over om hem een goede kans te geven.

mvg Jos

Hoi Jos,

Bedankt voor de update!
Nu maar hopen dat alles goed zal gaan met Duma en haar nieuwe eigenaren.

Groet,

Barry
Old 24-07-2007, 19:46   #2
herder
Musketier

herder's Avatar

Hoi Jos,

Houd ons even op de hoogte hier, altijd interessant om mee te kunnen lezen hoe het de eerste periode gaat met een herplaatser!!

Succes met de begeleiding!

Groetjes,

Bert.
herder jest offline   Reply With Quote
Old 25-07-2007, 01:29   #3
Smokey
Angel en Bachata,Luna

Smokey's Avatar

Hoi Jos,fijn dat je deze mensen kunt begeleiden met deze hond die naar ik hier lees nu al voor de derde maal herplaatst is.Hoop zeker ook te horen hoe het met Duma verder vergaat.
Old 25-07-2007, 11:25   #4
mijke
Senior Member

mijke's Avatar

Wat fijn dat Duma een nieuwe eigenaar heeft gevonden!
En ook ik hoop zeker nog eens te horen hoe het met hem gaat !

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 25-07-2007, 14:00   #5
Joswolf
Member

Sinds gisteren wil Duma schijnbaar niet meer eten. Ook geen pens en dergelijke. Ze moeten maar eens temperaturen en morgen weer langs komen. Ik denk als hij onze honden rondspringen ziet als ik wat lekkers heb ook wel interesse krijgt. De eigenaren hebben net een vorige hond verloren en zijn bang dat ze weer ellende mee gaan maken. Bij ons zag de hond er gezond uit. Hij huilt erg als vrouwtje weggaat en hij thuis is. Duma hangt erg aan nieuwe vrouwtje.
Jos
Joswolf jest offline   Reply With Quote
Old 25-07-2007, 17:22   #6
Patty33
Member

Patty33's Avatar

Hoi Jos,

Nu ook het duitse forum lezend lijkt het erop dat Duma moet wennen aan de verandering van omgeving (inclusief andere baasjes, etc) ?

Nikki hebben we nu 6 maanden en pas in ongeveer de vierde maand lag ze volledig ontspannen te slapen. Net zo gek als Jourdy met de poten in de lucht :-)
Samen met jouw begeleiding en de ervaring die de mensen al hebben met een herplaatser, komt het vast wel goed!
Ik duim er in ieder geval voor!

Groetjes,
Patty
Old 26-07-2007, 18:02   #7
wolfwilma
Junior Member

Default duma

Quote:
Originally Posted by Patty33 View Post
Hoi Jos,

Nu ook het duitse forum lezend lijkt het erop dat Duma moet wennen aan de verandering van omgeving (inclusief andere baasjes, etc) ?

Nikki hebben we nu 6 maanden en pas in ongeveer de vierde maand lag ze volledig ontspannen te slapen. Net zo gek als Jourdy met de poten in de lucht :-)
Samen met jouw begeleiding en de ervaring die de mensen al hebben met een herplaatser, komt het vast wel goed!
Ik duim er in ieder geval voor!

Groetjes,
Patty
hallo allemaal
ik heb de forum gelezen omtrent duma zoveel verschillende reacties had dit niet verwacht.
toen de duitse mensen naar ons toe kwamen om naar duma te kijken hebben we veel gepraat over hem en ook over hun vorige hond was een grote mix herdershond. ze hebben hem liefdevol verzorgd tot het einde het was vooral het maatje van lisa haar man en hij mist hem zeer erg. We hebben alles verteld omtrent duma's karakter zeer ondeugend vingdingrijk maar ook zo lief hij wil graag bij je voeten liggen of bij ons op de bank met zijn kop op mijn schoot bij deze mensen mag hij op de slaapkamer slapen en lisa is op boodschappen na altijd thuis ze hebben geen kinderen in huis meer hun kleinkinderen 's kennismaking met duma verliep zeer goed hij kan eigenwijs zijn maar ook zeer gevoelig hebt dit ook verteld ik gunde duma al de aandacht die hij verdient. had zelf eerst kontakt gezocht met zijn fokker maar die vroeg of ik het via de wolfwebsite wilde proberen hebt dit daarom ook gedaan en zowel duma als wij zijn goed geholpen. we houden kontakt met elkaar daar ik toch wil blijven weten hoe het met hem gaat hij is bij jos geweest en die kan hem ook in de gaten houden of alles goed met hem is alvast bedankt jos we hebben vandaag afgesproken dat wij over 2 maanden naar duitsland gaan om te zien waar die precies verblijft en hoe het met hem gaat laat dan weer wat weten
groetjes wilma
wolfwilma jest offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules