Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Fokken

Fokken Informatie over fokken, bonitaties, jeugd presentaties en nesten

Closed Thread

Thread Tools Display Modes
Old 01-11-2012, 19:39   #1
Azazel
n00b

Azazel's Avatar

Quote:
Originally Posted by loco View Post
Geef hem de tijd het heeft bij jouw ook ff geduurd .
Wijsheid komt met de jaren...
Old 01-11-2012, 21:53   #2
Puma
Ottokar lovers

Puma's Avatar

Quote:
Originally Posted by Azazel View Post
Wijsheid komt met de jaren...
De jaren zijn het criterium niet, loco en azazel.

Voreal de acties keer op keer; een opeenstapeling van zaken.
Puma jest offline  
Old 01-11-2012, 22:01   #3
Azazel
n00b

Azazel's Avatar

Quote:
Originally Posted by Puma View Post
De jaren zijn het criterium niet, loco en azazel.

Voreal de acties keer op keer; een opeenstapeling van zaken.
Lol... dat zie je niet als je niet al een tijdje in de materie zit... die wijsheid doe je met de jaren op...

Als dit niet zo was had mijn hond ook niet de achternaam gehad die hij nu had..
Ik ben er wat dat betreft ook in gestonken... net als velen met mij....

Maargoed... je doet er nix aan... precies zoals leroy & Aro ook meld...
Maar gelukkig hoef je daarom nog niet je mening onder stoelen of banken te steken..
Old 01-11-2012, 23:29   #4
Smokey
Angel en Bachata,Luna

Smokey's Avatar

Sorry,inmiddels zijn er weer veel reakties,
maar kan iemand mij uitleggen waarom de sekretaris van de TDR,2jaar geleden deze reaktie plaatste op het engelse gedeelte,ik begrijp hieruit dat ze geen Tsjech (opnieuw) willen inkruisen?
Want ze willen het type en temperament van de Tamaskan niet veranderen.
Of begrijp ik het verkeerd?

Hi, I am the secretary of the Tamaskan Dog Register
I think some people have the wrong idea about the Tamaskan so I thought I would post to explain our breed.
The Tamaskan Dog has no wolf content, we like the Czech wolfdogs and we have a few Tamaskan owners who have Czech wolfdogs too and they notice the differences, our two breeds are nothing alike and that is ok.
We do not wish to add any Czech Wolfdog to our breed as we do not want to alter our temprement or change our type.
Last year a few unhappy people started a new breed called Aatu Tamaskan, but so far they only have pure Tamaskan Dogs. All other breeders refused to sell to them as they are bad people and it is these breeders who are now asking to use your Czech wolfdogs at stud.
Because they cannot get puppies from anywhere else they have emailed almost all Czech and Sarloose breeders and even Utonagan and NI breeders, it seems they do not care where they buy their dogs from, they just want the dogs for breeding, they do not research the lines and try to find the best dog for health and type, they are just emailing everyone.
Please know these people are inexperianced and are not part of the real Tamaskan Dog group.
All our dogs right back to the foundation dogs are DNA profiled.
We are not seeking recognition by any kennel club at the moment as the breed so still so young, we want to be well established before we go for kennel club recognition so you will not find information about us from any kc as we have not spoken to them yet and will not for a good many years.
I hope you will not dislike the real Tamaskan dog because of what the Aatu breeders are doing, if you have any questions then you can email me.
Thank you for your time
Jennie Peacock

http://www.wolfdog.org/forum/showthr...amaskan&page=3
Old 02-11-2012, 00:01   #5
Smokey
Angel en Bachata,Luna

Smokey's Avatar

Ze willen de Tamaskan nog niet erkennen begrijp ik,maar stel dat ze wel een aanvraag doen over tig??? jaar bij de FCI om het te erkennen,

REFLECTIONS ON THE PROCEDURE FOR THE RECOGNITION OF NEW BREEDS BY THE F.C.I.

Regularly, the governing bodies of the F.C.I. draw our attention to the fact that the number of officially recognized breeds is too high and state their concern about new applications for recognition. We even sometimes hear that the recognition of new breeds should cease. This position is not acceptable because without a shadow of doubt there are populations of dogs not yet standardized and which merit, at least as much as those already recognized, to have their existence officialized. In addition, we have to consider that the official appearance of a new population is, by essence, enriching, especially for those already existing. Under these circumstances, the only way to avoid an inflation of the number of breeds is to enhance the concept of “variety” and to recognise, as varieties, as many new populaitons as possible.

Even een stukje eruit gehaald,

- If a new population is recognized as a variety, it is obligatory to incorporate it within an existing breed. It is likely that very few of the presently recognized breeds would accept to be "enriched” by a new variety imposed by the FCI General Committee.
- Als er een nieuwe populatie wordt erkend als een ras, is het verplicht om deze te integreren in een bestaand ras. Het is waarschijnlijk dat heel weinig van de nu erkende rassen zouden aanvaarden om te worden "verrijkt" door een nieuw ras opgelegd door de FCI Algemene Commissie.

Bij welk bestaand ras zou dan de Tamaskan gaan behoren?
Er zitten verschillende wolfhonden ingefokt,o.a. de Saarlooswolfhond, paar keer de Tsjechoslowaakse wolfhond.
Hoe zou dat dan gaan met die rasverenigingen?
Old 02-11-2012, 08:57   #6
miran
Junior Member

miran's Avatar

Gezien ik wel een mailtje uitgedaan heb maar mijn account er wel nog steeds is kan ik je vraag beantwoorden Wilma

Ten eerste haal jij een quote aan van Jennie.
De TDR die er nu is daar zitten de Jennie en de Lynn niet meer bij. Om echt op de hoogte te zijn wat er nu in de TDR speelt raad ik je echt aan wil je er wel over discuseren jezelf op de hoogte te stellen want in princiepe gelden voor de TDR de dingen dus niet meer die door dit stelletje leugenaar is neer gekwakt. ( de reden waarom ik bij de TBA zit die vanaf het begin van zijn ontstaan overal wel open en eerlijk in is geweest)
Ik ben het echt niet eens hoe alles gaat hoor maar je moet natuurlijk ook wel bekijken hoe men erin staat.
Natuurlijk stonden toen veel mensen erachter dit niet te doen( mijn mening daarin is nog steeds dat de Tsjech niet de beste keuze daarin is )maar gezien ze nu met DNA testen etc nu zelf ook weten dat de Tsjech er al in zit is hun mening bijgedraait.
Buiten of je het er nu wel of niet mee eens is kan je daarin alleen een oordeel geven over de TDR als je eens gevraagd heb waarom. Kijk ik weet waarom, mijn persoonlijke mening is dat ik niet voor een Tsjech zou kiezen maar begrijp hun argumenten maar buiten dat geheel zou ik het anders aan gepakt hebben ja daar kan ik mensen alleen gelijk in geven.
Maar Tja zijn er in het verleden ook geen fouten bij andere rassen gemaakt waarvan men nu geleerd heeft ??????en sommige nog steeds niet na al die jaren??????

Er zijn er die de Tamaskan ooit erkend wil hebben maar ook die dit juist absoluut niet willen. Ik zelf zou dit NOOIT willen en heb daar mijn redenen voor
Degeen die het wel willen, willen hem graag onder groep 5 hebben.
miran jest offline  
Old 02-11-2012, 14:39   #7
Smokey
Angel en Bachata,Luna

Smokey's Avatar

Dank je wel voor je antwoord Miran,jammer dat je hier weg gaat.

Zoals ik al zei,ben ik niet op de hoogte van het reilen en zeilen bij de Tamaskan.
Maar nu wordt er openlijk een Tsjechenfokker bij betrokken,die haar Tsjechenteef laat dekken door een vuilnisbakkie,even cru gezegd.
Daar vallen de mensen over.
Het komt bij de mensen niet echt over dat ze weten waar ze mee bezig zijn?

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules