![]() |
![]() |
|
TsW in nood TsW die een nieuw tehuis zoeken: honden met stamboom maar ook wolfhondachtigen die in asiels zitten |
![]() |
|
Thread Tools | Display Modes |
|
![]() |
#1 |
Junior Member
|
![]()
Die politie agent heeft die bevoegdheid niet
Maar de burgemeester wel maar dat zal nagekeken moeten worden in de APV van woonplaats. Ook kunnen ze instanties zoals LID en AID gaan inschakelen en dat soort zaken. Al met al een hele moeilijke kwestie
![]() |
#2 |
Erfelijk aangeboren Bitch
|
![]()
Niet als ze de MAGtest doet en slaagt. Dan erbij is dit geen hond die mensen aangevallen heeft, maar een hondengevecht onderling, met een eventuele burenruzie als gevolg.
Als die hond nou mensen aangevallen heeft, heb je gelijk.
![]() |
#3 |
Junior Member
|
![]()
Het hangt af van wat er in de APV staat. De MAG test heeft geen officiele status meer omdat de wet op de gevaarlijke honden is afgeschaft. Het klopt dat het allemaal niet zo eenvoudig ligt. Als er niets over gevaarlijke honden in de APV staat opgenomen, is het vrijwel onmogelijk om jouw hond in beslag te nemen. Als het goed is staat de APV op de website van de gemeente. Dan zou ik dat wel even nagaan voordat je Torak daadwerkelijk wegdoet, want het kan zomaar zijn dat jouw buren zelf ook wat minder 'in hun recht staan' dan dat zij zelf denken te staan.
Sterkte, Monique
![]() |
#4 |
van 't Aelse Sluske
|
![]()
Klopt, vorige week maandag heb ik een heel gesprek gehad met de
wijkagent en de ambtenaar van de gemeente (van orde en veiligheid) De politie en de gemeente heeft het mij niet verplicht. Maar de verhoudingen in de buurt zijn zo hoog opgelopen, dat ze het mij wel dringend geadviseerd hebben. Omdat wij hier wel graag willen blijven wonen (ik ben in dit huis geboren) en wij wonen heel vrij, Is het het beste dat Torak herplaatst wordt. Ik moet ook aan mijn gezin denken !! Deze situatie is al veel langer aan de gang, dus dit is niet zomaar een beslissing in een opwelling genomen !! Last edited by wolfwoman-stefanie; 02-08-2010 at 18:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]()
Dat begrijp ik, dat je het niet in een opwelling doet. En dat het in de buurt zo hoog opgelopen is, dat kan ik niet beoordelen.
Maar vreemd vind ik het wel dat door nieuwe buren en 2x een fikse hondenruzie, ineens de gehele dijk pissed op je is. Dat jullie de spreekwoordlijke "gebeten hond" zijn, (dies eigenlijk wel grappig). lol Ik vind wel, dat om zo'n reden je hond weg te moeten doen, een hele erge straf is. Eigenlijk te hoog. En of jij nu fout zit of dat de buren er zelf ook deel aan hebben weet ik niet. Ik heb hier verder niet met je over gesproken, maar dat JIJ OOK grensen mag stellen bij je buren, daar ben ik zeker van overtuigt. Ik vind namelijk niet dat je buren moeten gaan beslissen met wie jij in je huis woont. Daar vallen honden bij. Wat je wel moet doen is je afrastering aanpakken en zorgen dat het uitbreken tot 0 gereduceerd wordt. Want wat ga je doen als Torak niet herplaatst wordt. DAAR moet ik niet aan denken.
![]() |
#6 |
Junior Member
|
![]()
Op zich ben ik het wel helemaal eens met Kim, maar het is moeilijk in te schatten hoe de situatie is. Ik zou er niet aan moeten denken in zo'n situatie verzeild te raken met onze hond. Ik zou denk ik liever zelf willen verhuizen, maar ja, da's makkelijk even gezegd. Dat is voor Stefanie ook geen optie, want die woont al vrij. Je kunt toch moeilijk naar Polen gaan verhuizen met 60 ha eigen grond om je heen ... Stefanie, als je een rechtsbijstandsverzekering hebt, zou ik die in de arm nemen. Want het is eigenlijk wel van de zotte dat je je hond weg zou moeten doen.
![]() |
#7 | |
|
![]() Quote:
Het is ook van de zotte. Er moet een andere oplossing zijn. Vraag bemiddeling.
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|