Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Overig

Overig Alles over Tsjechoslowaakse Wolfhonden

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 16-06-2010, 21:26   #1
Arnolda
Junior Member

Arnolda's Avatar

Er is altijd baas boven baas.....Vorige week bij het Erkemeder Hondenstrand met mijn 5 honden. Er was de dag ervoor veel harde regen gevallen en er was een fikse onweersbui geweest. Gevolg, niet één..... nee op alle strandjes dode vissen.
Zelfs het water rook naar vis.
Thuisgekomen dus 5 honden om en om in bad. Nu heb ik één gelukje. Ze vinden het allemaal erg lekker. Heb er een Duitse Herder bij zitten die uitgebereid baddert en in bad gaat liggen. Moet normaal gesproken de deur van de badkamer dicht houden anders ligt hij in bad te wachten.
Maylow de Tsjech wil niet in bad maar wel onder de douche. Hij geeft geen krimp als hij er onder staat. Alle honden meerdere keren gewassen, daarna mijzelf. Dan nog maar niet te spreken van de was die je gelijk kunt draaien.
Dagen laten nog steeds zo'n vislucht in huis. Uiteindelijk maar deodorant voor honden gehaald. Het is nog niet helemaal weg.

www.vanmeiselsstee.nl
Arnolda jest offline   Reply With Quote
Old 16-06-2010, 23:02   #2
Tatti
Junior Member

Tatti's Avatar

Hahaha heerlijk toch

Gr
Tatiana

Tatti jest offline   Reply With Quote
Old 16-06-2010, 23:11   #3
jmvdwiel
Senior Member

jmvdwiel's Avatar

tsja.. vislucht is inderdaad nog erger , Barry is op het moment groen en ruikt nog steeds naar paardenpoep, maar dat is niet zo erg als vislucht. Gelukkig hebben wij voorlopig niks gepland qua shows want hier is het een ware strijd een douchebeurtje. Ik wacht dus op een flinke regenbui.
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Old 13-07-2010, 22:02   #4
jmvdwiel
Senior Member

jmvdwiel's Avatar

En vandaag was het weer prijs...... dit keer goed achter beide oren gesmeerd en ook nog een flinke veeg op het bovenbeen van de achterpoot. En dan thuis natuurlijk weer een ellendige wasbeurt... ik heb nog nooit in mijn leven een hond zo vaak in bad moeten doen.. vorige wasbeurt nog maar 1 maand geleden

Zou ik hem nog terug naar de fokker kunnen sturen? of is de garantie periode al voorbij? hoppa enkele reis terug, een doos, postzegel erop en afleveren op het postkantoor.
Old 13-07-2010, 22:15   #5
mijke
Senior Member

mijke's Avatar

Hij probeert je gewoon te overtroeven met "lekkere luchtjes" !

Ben benieuwd wat hij komende weken gaat opzoeken na jouw laatste shampoo luchie! hahahahahaha

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 13-07-2010, 22:24   #6
jmvdwiel
Senior Member

jmvdwiel's Avatar

Ik ga de strijd aan, ben nu op zoek naar een honden wasstraat. En/of een camping douche zodat ik hem terplekke een beurtje kan geven.
en mijn schatje wordt helemaal niet met een lekker luchtje gewassen maar gewoon met berkenteer shampoo.
En de rolbeurt in de paardenpoep heb ik niet eens gewassen... dus hij mag helemaal niet klagen.
Old 13-07-2010, 22:39   #7
Zarukas
Junior Member

Door ervaring wijs geworden met een puber flatcoated retriever ga ik alleen in zwemkleding met een hond onder de douche.
"Helaas" heb ik dat al in jaren niet meer geoefend want in ons waterrijke Friesland is altijd wel een plekje te vinden waar ik ze wat verplichte baantjes kan laten trekken.
Over vis en paardenlucht hoor je mij trouwens niet echt klagen, Asmuya heeft een voorkeur én een neus voor mensenpoep, dat gaat bij mij echt niet de auto in.

groetjes,
Marjan
Zarukas jest offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules