|
|
|
|||||||
| Sport en training Tsjechoslowaakse wolfhonden als werkhonden - hoe ze te trainen, hoe ze nieuwe dingen aan te leren, informatie over wedstrijden en trainingsbijeenkomsten |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
|
|
#1 |
|
Junior Member
|
Het word toch echt eens tijd dat je iemand een fototoestel in de handen drukt,
zodat we eens kunnen genieten van wat plaatjes Gr Tatiana |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
|
aan het fototoestel wordt gewerkt
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
|
Gisteren weer behendigheid gehad, vorig week ging het niet door imv vrije dag.
Maar gister had Barry er dus dikke zin in, ja hoor ook hij kan vooruit werken Maar het zal natuurlijk nooit een BC worden en dat laat hij dan ook wel zien door een aantal keren de oefeningen meer dan perfect uit te voeren om er vervolgens een zooitje van te maken en net te doen of je het niet begrijpt, blijven rare honden die tsjechen. Overigens heeft ook Barry zijn eerste fly-over over de wip gemaakt De palen zijn er tegenwoordig 12 op 1 rij en daar gaat hij zeer geconsentreerd doorheen. We zijn nu de channel wires (strips) aan het afbouwen. De ingang is nog wat moeilijk maar dat geeft niks want de palen is volgens mij het lastigste onderdeel van de behendigheid en kan wel 3 cursussen duren voordat ze die helemaal alleen goed doen. Gisteren maar 1 keer een kort onderonsje gehad met zijn grote vriend Wij blijven dus nog even oefenen, of Barry een echte wedstrijdhond wordt weet ik niet, maar we hebben in ieder geval samen een hoop lol! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
|
Tsalka heeft gister ook even aan behendigheid mogen proeven.
Toen ze geslaagd was voor de basiscursus Gehoorzaamheid mochten we eens een proefles Behendigheid gaan volgen en omdat ik nu vakantie heb, Asmuya met haar knieblessure rust krijgt, is het een mooie gelegenheid wat nieuwe dingen met Tsalka te ondernemen. Ze leert al netjes aan de fiets te lopen en gister dus sprongen, tunnels, kattenloop en schutting. Tunnel 3e keer al in een U-vorm, helemaal geen probleem, springen vindt ze prachtig, toen ze even niet wist welke kant ze uit moest pakte ze mijn arm vast en werd zo mooi de goede kant richting schutting gedirigeerd Kattenloop zag ze het nut niet van in, zo smal, daar kan je toch evengoed naast lopen Op een gegeven moment merkte ik dat ze vol zat met indrukken, dan gaat ze in de riem bijten en streken uithalen.Gelukkig was het toen ook bijna einde van de les. Wie weet gaan we verder als ze het VZH gehaald heeft. groet, Marjan |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
|
Gelukkig hoeven we waar ik behendigheid train geen gehoorzaamheidsexamen te hebben, de honden moeten zich wel gedragen op het veld
Enne zeker gaan doen die behendigheid, misschien kunnen we dan wel een echte tsjechen onderlinge houden , lijkt me wel grappig. groetjes Judith |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
|
Vorige week donderdag weer de 1e les van het nieuwe seizoen gehad. Barry en ik zijn gepromoveerd naar de B3
Op 1 hond na waren het allemaal nieuwe hondjes, volgens mij waren alle reutjes wel jeweetwel reutjes. De nieuwe mensen even op de hoogte gebracht van onze grote persoonlijke ruimte en gevraagd of ze die ook zouden willen respecteren. Ik was natuurlijk goed voorbereid op pad gegaan naar de nieuwe les en had rodi worst in mijn zakje zitten, en dat heb ik geweten ook,gdv wat kan die hond op een onbehoorlijke manier die dingen uit mijn hand graaien, alsof hij ervan moet leven In ieder geval had hij er flinke zin in , en ik kon hem dan ook meteen bij de 1e oefening met een ferme brul van afhouden om een paar hondjes, die aan de kant aan het keffen en krijsen waren, een beetje respect bij te brengen. De palen blijft een moeilijk oefening, de eerste keer ging bijna vlekkeloos tot de laatste paal toen was hij zijn concentratie kwijt......mmmmmmm, tsja dus nog een keer, Barry was enigszins boos dat hij zijn hapje niet kreeg en deed vervolgens alsof hij de palen nog nooit eerder gedaan had, hij stond letterlijk in de knoop met de strips om de palen Enne raar maar waar, ik kan mijn schatje bij de oefeningen niet meer bijhouden, of ik begin een beetje trager te worden of mijn Barry gaat een tandje harder lopen. In ieder geval hebben wij weer zin in het nieuwe seizoen, en we zitten in de middeleste groep, dus we hoeven niet op te bouwen en niet af te breken
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Junior Member
|
Gefeliciteerd zeg, jullie gaan super
En ik zie Barry gewoon voor me staan en denken "kom op ouwe" ![]() ![]() ![]() Het word trouwens wel eens tijd voor foto's van jullie twee in actie, vind je niet? Gr Tatiana |
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|