|
|
|
|||||||
| Gezondheid en voeding Het voeren van een wolfhond, informatie over hondenvoer, vaccineren, etc |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
|
|
#1 | ||
|
van 't Aelse Sluske
|
Quote:
Of misschien kun je het adres opspren via het NHSB. nr. bij de Raad Quote:
dus dat kan het probleem niet zijn. |
||
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Senior Member
|
Quote:
Vlg de info van de RVBH en de data base op wolf dog is mw. C. Keizer nog steeds de eigenaar.
|
|
|
|
|
#3 | |
|
van 't Aelse Sluske
|
Quote:
.....En zij heeft ook geen adres ???
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Non active.
|
Terug van een geweldige vakantie
In en in triest, dat dit hele verhaal zo moet verlopen Heb er geen woorden voor,............................................. .............
|
|
|
|
#5 |
|
n00b
|
Zou iemand mij eens kunnen uitleggen waarom het zo belangrijk is om op dwerggroei te kunnen testen als het zo moeilijk is om een drager/lijder van het gen te vinden?
Op het wolfhonden-online-forum heb ik al eens aangegeven of het niet een non issue is, en toen werd mijn hoofd er bijna afgebeten. Ik ben eigenlijk erg benieuwd hoe iedereen er hier over denkt. Ik ben door de wolfhonden-online-forummers destijds niet echt overtuigd. Ik hoop echter,. dat iemand hier wel met goede argumenten kan komen. Met testen is natuurlijk niets mis, laat ik dat voorop stellen. Maar in hoeverre is dwerggroei nu echt een probleem gebleken bij de TSW. ![]() En ik ben het eens met mensen die stellen dat elk geval er 1 teveel is. Maarja, ik vind HD bijvoorbeeld een veeeeeeel groter probleem bij ons ras. Hoeveel TSW's zie je wel niet die niet zuiver lopen. Ikzelf heb er 2, en allebei lopen ze niet zuiver.. waarvan ik van 1 weet dat hij een HD-D als beoordeling heeft gehad. En er mag volgens de rasvereniging nog steeds gefokt worden met HD-C honden. En wat als er een er een dwerggroei test zou zijn. Gaan we als liefhebbers en fokkers dan niet meer fokken met lijders... of niet meer met dragers?, of allebei? Een hoop vragen, en n.a.v. deze post hopelijk ook veel antwoorden hoe iedereen er over denkt. groetjes, Barry
|
|
|
#6 |
|
Junior Member
|
Ikzelf denk juist dat het belangrijk is juist ter voorkoming van dat als het er is men hun best kan doen dit niet uit te laten breiden.
Het zijn toch allemaal erfelijke ziektes die ook zeker van de DH mee komen Echter vind ik zelf dat je niet met een HD-C hond verder moet fokken en zelf zou ik ook nooit een pup uit zo'n nest nemen. Ik vind dat ze ook daar beter rekening moeten houden met dat het een deel erfelijk kan zijn en als de hond er eenmaal last van krijgt dit echt geen pretje is. Persoonlijk vind ik als je echt van het ras en van dierenliefde wil spreken hou je daar allemaal rekening mee maar goed dat is hoe ik in elkaar steek. |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Non active.
|
Quote:
.
|
|
|
|
|
#8 |
|
Non active.
|
Je kan dit echt niet met elkaar gaan vergelijken, en zeggen dat je het 1 belangrijker vind dan het ander
De reden waarom ik dit belangrijk vind , "er is nu een kans om de test voor de TSW te testen". En die moet je grijpen want je weet niet wat er in de toekomst gebeurd en of je ooit deze test nodig zult hebben. En hoe groot het probleem echt is bij de TSW ????????? Daar kan je pas iets zinnigs over zeggen als er meerdere honden zijn getest .Groette Martine.
|
|
|
|
#9 | |
|
n00b
|
Quote:
En ziektes onder wolven...? misschien is dat een interessant topic om eens apart te starten..
|
|
|
|
#10 | |
|
n00b
|
Quote:
Als je reactie niet op mijn post was, heb ik natuurlijk niet gezegd.
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|