![]() |
#34 |
Junior Member
|
![]()
Hoi hoi,
Wat een leuke foto's van jullie wandeling! Ik ben zaterdag bij 1 van de leden hier, langsgeweest om eens kennis te maken met de Tjech. En ik moet zeggen zowel mijn vriend als ik zijn erg weg van ze. Heel veel eigenschappen lijken goed bij ons te passen. Maar zit met het jacht gedrag op kleine dieren. De hond kan natuurlijk de hele dag bij mij zijn, wat hij ws wel zal waarderen, maar moet goed denken of het jachtgedrag niet een te groot probleem voor mij wordt aangezien er in onze praktijk ook konijnen (standaard zitten, die zijn vd dierenarts) en er komen natuurlijk veel soorten kleine beestjes hier. Ben toch wel bang voor ongelukken wanneer een klein diertje ons net ontglipt... Het gebeurd zelden maar het gebeurd wel af en toe. Ik kan moeilijk tegen een eigenaar van zo'n dier zeggen: 'Tja, de operatie is geslaagd en heeft hij overleeft maar mn hond heeft hij niet overleeft..' En dan kan de hond mee naar stal, maar ook daar lopen kippen, een stalkat en wat andere honden rond. En ben ook daar toch bang voor ongelukken. De wolfhond heeft er natuurlijk niet zoveel aan om op de stal, waar hij zich 2 uur uit kan leven per dag, vervolgens in de stal moet worden opgesloten omdat hij anders de kippen op eet. Dus dat is toch wel een probleem denk ik. Ik ga binnenkort nog wel eens met zo'n wandeling mee en nog langs een paar andere mensen, waar ik ook eens mocht komen voor een infogesprek over de Tjech. En dan eens rustig nadenken of dat gaat lukken voor ons. De rest van de straken vinden wij eigenlijk wel grappig, en wat ik al zei met ons mensen waren ze echt zo leuk! Groetjes Lin |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|