|
|
|
|||||||
| TsW in nood TsW die een nieuw tehuis zoeken: honden met stamboom maar ook wolfhondachtigen die in asiels zitten |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
|
|
#1 |
|
Member
|
Ben ik helemaal met je eens, maar deze hebben niet in de roedel van 5 of meer geleefd. Dit is een paartje voor het leven, net zoals ook in een wolvenroedel het geval kan zijn. Daarom moeten ze met elkaar geplaatst worden.
Toen Janka voor een maand geleden loops was en ze allebei apart uitgelaten moesten worden, huilden ze erbarmelijk wanneer er een weg was. Je kan natuurlijk zeggen, dat is logisch vanwege de loopsheid maar het geluid was duidelijk anders. En inderdaad, het zal moeilijk worden om er iemand voor te vinden maar vandaag of morgen komt er wel iemand. En tot zolang zijn ze gewoon bij mij. Letty |
|
|
|
|
#2 |
|
Non active.
|
Hai,
Ik wens jou, en de volgende eigenaar heel veel sterkte bij de volgende loopsheid Want het zal voor mij juist een reden zijn,ze uit elkaar te halen. Want ik denk, dat een hond meer aanpassingsvermogen heeft dan we allemaal denken,ook een tjech ![]() Maar ja,dat is mijn mening. Groette. |
|
|
|
|
#3 |
|
Member
|
Die loopsheid komt voorlopig niet. En dan hebben we hetzelfde probleem. Als je je daarop instelt, kan je ook daar weer mee leven.
Natuurlijk heeft een hond een groot aanpassingsvermogen want anders zou geen enkele hond een nieuw tehuis krijgen. Maar er zit ook een mentale en emotionele kant bij een hond. En ik heb bij ervaring meegemaakt, dat dit heel traumatisch kan zijn. Waarom moet ik ze dan willens en wetens apart een nieuw baasje geven. Omdat jij er een andere mening op na houdt??? En ik ken deze honden beter dan jij, dus ik vind, dat ze bij elkaar moeten blijven en dat ga ik ook proberen. Ik respecteer je mening maar ik doe dit in het belang van de honden. Letty |
|
|
|
|
#4 |
|
Non active.
|
Zo heeft ieder zijn eigen mening
En ik respecteer ook dat je der voor gaat, om ze beiden bij een eigenaar te krijgen. En ik hoop ook voor de honden dat ze bij elkaar kunnen blijven ,denk alleen dat de nieuwe eigenaar erg stevig in zijn schoenen moet staan.Want zo als jij het beschrijft,is het zowel voor de honden als voor jou een hel geweest,tijdens de loopsigheid. En dus ook iets wat toch elk jaar weer terug komt. Groette. |
|
|
|
|
#5 |
|
Member
|
Ik denk dat deze twee best uit elkaar geplaatst kunnen worden. Ze hebben ook bij mij een maand geleefd. Ik ken ze ook een beetje. Maar Letty heeft dit op zich genomen en ik bemoei me er daarom niet mee. Letty heeft ze en doet wat haar het beste lijkt.
Maar als samen plaatsen niet snel lukt kan apart plaatsen misschien overwogen worden. Deze twee honden hebben al erg veel verhuizingen gehad en een beetje vastigheid zal ze niet schaden. Dat spreekt weer voor het samen blijven. Maar ik weet niet hoeveel kans er op zo'n mogelijkheid bestaat. Jos |
|
|
|
|
#6 |
|
Member
|
Nou die hel valt best mee hoor als je al meer dan 35 jaar honden hebt en altijd reuen en teven bij elkaar. Daar wen je heel gauw aan. Het is alleen een beetje aanpassen.
Voor de rest ga ik ervoor om ze samen te plaatsen. Daar komt inderdaad niet iedereen voor in aanmerking. En tot zolang, zoals ik al een aantal keren heb gezegd, blijven ze bij mij. En dat kan best een lange tijd duren totdat er iemand zich meldt en ze een kans wil geven. Groetjes, Letty |
|
|
|
|
#7 |
|
Non active.
|
Heel veel succes
|
|
|
|
|
#8 |
|
Erfelijk aangeboren Bitch
|
De honden zitten op dit moment goed bij Koos en Letty. Tuurlijk is het prettig dat ze herplaatst worden. Het is niet zo dat ze ala minuut weg moeten. Ze hebben het nu goed. Gelukkig maar. En dus de tijd om een nieuwe eigenaar te vinden die ze graag beide wil hebben.
Zou het zo zijn dat ze in een pension of bij mensen zouden zitten die er direct vanaf willen is het een ander verhaal. Gelukkig is dit niet het geval en bij Koos en Letty kunnen ze in alle rust op zoek naar een baas/bazin die ze beide wil hebben. Daar gaan we dus voor. Groetjes Kim
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|