Thread: Voeding
View Single Post
Old 19-09-2011, 22:10   #24
buidelwolf
senior member
 
buidelwolf's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Location: The Netherlands
Posts: 163
Default

Na minder goede ervaring met enkele (gerenommeerde) brokkenmerken ben ik toen mijn hond Lucky ongeveer een jaar was, overgeschakeld op kompleet versvoer. Hij had namelijk last van jeuk en roodheid in met name de liesstreek. Ook te vaak diarree. Bij een herhaald bezoek aan de dierenarts zei deze dat ik eens vers moest proberen, aangezien brokken voor een groot deel uit granen bestaan en allerlei andere hondvreemde "vullers" zoals bietenpulp, wat maar al te vaak allergieveroorzakers blijken te zijn. Een eerlijk advies, aangezien dierenartsen goed verdienen aan brokken, waaronder hypoallergene brok. Binnen enkele dagen diarree voorgoed verdwenen, jeuk na een week weg en de helft minder ontlasting. Hij heeft er een prachtige glanzende vacht van gekregen en krijtwitte tanden. Ik ben tevreden over het merk Smuldier als basisvoer (verkrijgbaar o.a. bij Jumbo). In hoofdzaak de varianten vlees-compleet, pens-vlees compleet, maar ook de enkelvoudige vleesversie aangezien in deze laatste bijna geen orgaanvlees zit en in de eerstgenoemde twee wel. Dit "verrijk" ik met hele kippennekken, zalmkarkas (met een dikke laag vlees tussen de graten + kop er aan). De kippennekken en zalmkarkassen (met kop) haal ik op de markt. Bij de Turkse supermarkt/Turkse slager haal ik ook schapenribben en vleesbotten. Het is allemaal heel betaalbaar en kerngezond, je moet alleen wat plaats in de diepvries hebben. Eten is echt een feest geworden voor hem. Brokken lust ie overigens niet meer. Ik combineer kompleet versvoer (kvv) dus met barfen. Via internet kun je je goed documenteren zoals via de site welke Xhrista noemt, maar kijk ook eens op www.barfplaats.nl.
Succes!
buidelwolf jest offline   Reply With Quote