View Single Post
Old 16-01-2013, 18:42   #34
Yvonne van Kessel
Junior Member
 
Yvonne van Kessel's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Location: Amsterdam
Posts: 96
Default

Quote:
Originally Posted by Azazel View Post
Wat mij stoort aan het hele buitenlandse hond naar Nederland halen is de hoeveelheid geld dat over de balk word gesmeten. Het is namelijk een stuk goedkoper (lees: VEEEEEEEL goedkoper!) om de hond in het land van herkomst op te vangen herplaatsen dan de hond naar Nederland te halen.
Ik zou echt willen dat je gelijk had, maar er is een klein probleempje: de honden worden daar AFGEMAAKT, niet lekker vertroeteld in het land van herkomst tot ze er tevreden spinnend bij neervallen. Geld is hier niet de discussie. Het gaat om honden die, als het er teveel zijn, als ze niet meer kunnen jagen, als de kinderen ze niet meer leuk vinden etc op de meest vreselijke manieren doodgemaakt worden. Als jouw "weldoenders" (mooi woord trouwens, die houden we erin dan opstaan, hun tijd, geld en energie in het vinden van baasjes stoppen of de honden een goed huis en dito leven bieden, waarom zou dat verkeerd zijn? Ze stoppen jouw en mijn belastingcenten er toch niet in? Ze kunnen het ook opzuipen in de kroeg, maar ze kiezen er voor om de weldoener uit te hangen, mooi toch? Weldoener gelukkig, hond gelukkig, locale bevolking beetje bijgepraat over hoe het ook kan. Ik wil niet doorzeuren, maar het bezwaar hiertegen is me echt nog steeds niet duidelijk.

ps In Rusland is het afmaakbeleid wel wat anders dan in bijvoorbeeld Spanje, maar in beide landen staat de locale bevolking over het algemeen (nog) niet open voor een herplaatser. In Rusland betekent dat dat honden vaak voor de rest van hun leven in een asiel belanden zonder uitzicht op een nieuw thuis.

Quote:
Originally Posted by Azazel View Post
En als je geld bespaard, kan je dat geld inzetten om MEER honden op te vangen/helpen. Toch zonde dat je weet dat je voor dat geld 5 honden ipv 1 had kunnen helpen.?
Ben geen econoom verder, maar van het geld voor een Tsjechenpup kun je minimaal 5 herplaatsers 'kopen', met 4 poten hoor (per hond). Dus als we rekensommetjes gaan maken...

Quote:
Originally Posted by Azazel View Post
Zouden ze in Rusland ook Nederlandse zielige gevalletjes over laten komen?
Ik las onlangs wel dat Franse acteurs er asiel aanvragen om minder belasting te hoeven betalen. Wellicht kunnen die de honden ter plaatse opvangen van het uitgespaarde belastinggeld
Yvonne van Kessel jest offline   Reply With Quote