Thread: epilepsie
View Single Post
Old 28-09-2011, 19:10   #6
annomon
Junior Member
 
annomon's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Location: zuidoost Friesland
Posts: 184
Default

update over Tycho: hij is inmiddels wat 'normaler' geworden in z'n gedrag, niet meer onzeker. Maar alles wat hij normaal gesproken in alle heftigheid doet: als een stuiterbal metershoog springen, keihard rennen, uitzinnig tekeer gaan als iemand op het raam tikt (menigeen durft bij ons niet eens meer de oprit op te komen), helemaal uit z'n dak gaan als het baasje binnenkomt, m.a.w. de gewone uitbundigheid van een Tsjech ... ... ... geen flauw idee waar dat is gebleven Hij is veel te rustig. En nog steeds alleen maar gefocust op eten. Het effect van die pillen lijkt wel vergelijkbaar met dat van uhhh, prozac? (die rommel waarbij de emoties worden afgevlakt).

Intussen is er weer bloedonderzoek gedaan en de uitslag daarvan krijgen we vrijdag of maandag a.s. Dan krijgen we ook een advies over de dosering. Dus dat wachten we nog maar even af.

@ Judith: ik heb het even nagekeken, en onze DA is best wel scheutig geweest met de hoeveelheid van die nood-ampullen. Maar bedankt voor je waarschuwing!

Een beetje raar lichtpuntje misschien: pilletjes toedienen is bij hem nu appeltje-eitje geworden: ik haal de pilletjes uit de verpakking: hij gaat uit zichzelf naast me zitten, doet zelf z'n bek omhoog en een stukje open, en ik kan de pilletjes zo in z'n keelgaat laten vallen, die hij vervolgens in 1 x wegslikt. It's amazing ... en dan te bedenken dat ik voorheen alleen in mentale staat van ware doodsverachting wel eens een poging deed z'n bek open te krijgen om er bijv. een wormenkuurpilletje in te wurmen.

We gaan er maar vanuit dat het allemaal weer goed komt, maar het lijkt erop dat het nog wel even gaat duren voordat we Tycho weer in z'n volle uitbundigheid terug hebben.

Groetjes, Monique
__________________
annomon jest offline   Reply With Quote