View Single Post
Old 17-10-2006, 16:21   #8
Liesbeth
Junior Member
 
Liesbeth's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Lubbeek
Posts: 373
Default

hallo,

Ja, het is natuurlijk ook niet zo dat je er geen TsW meer in herkent (helemaal niet), maar qua hoofd en 'uitdrukking' in het algemeen komt hij mij iets minder 'wolfachtig' over. Een Italiaanse fokker probeerde mij eens uit te leggen wat zijn honden onderscheid van andere TsW's (kennel Passo Del Lupo; als antwoord op mijn - niet zo directe - vraag hoe het kwam dat hun prijzen voor puppy's zo hoog zijn in vergelijking met andere fokkers). Hij zei (in het Italiaans/Engels dan) dat hij dat moeilijk kon uitleggen in woorden, maar dat ik maar eens moest komen kijken om het verschil te zien. Hij beschreef zijn TsW's als heel 'lupoïde', maar een beter woord vond hij er niet voor. Nu, de honden op de eerste foto's vind ik ook meer 'lupoïde' dan die langharige op de 2de foto. Maar ook ik kan het niet beter uitleggen!

Voor de duidelijkheid: ik wil hiermee niets negatief gezegt hebben over kennel Passo del Lupo. Ik ben er nooit geweest ofzo, maar de mensen hebben wel vriendelijk mijn mails beantwoord e.d., dus zeker geen slecht woord over deze fokker. (Ik vind de meeste van hun TsW's trouwens ook wel mooi en zoals ze zelf zeggen, erg 'lupoïde' )
Liesbeth jest offline   Reply With Quote