Thread: TSW en IPO
View Single Post
Old 23-10-2006, 12:30   #4
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Hoi Erna,

Voor wat betreft het zoeken van een goede en ervaren pakwerker ben ik het volledig met Letty eens. Als ze het niet "leuk" en langzaam opbouwen kunnen ze inderdaad een heleboel verpesten. Natuurlijk geldt dat ook voor het trainen van andere rassen, maar zoals Letty al zei is dat vaak nog wat makkelijker te repareren dan bij een TsW.

In Nederland ken ik ook geen mensen die IPO met hun TsW doen. Maar in het buitenland trainen diverse mensen voor IPO en TART met hun TsW.
Ook hebben een aantal TsW's hier de certificaten voor gehaald (Hasso z Kladenské záøe CS heeft bv ook IPO 3 gehaald)
Kijk maar eens onder hoofdstuk training bij honden met certificaat.
(Binnenkort zal ik nog eens nadere info geven over de eisen voor al die verschillende certificaten)

Bovendien is pakwerk in andere landen ook bij meer soorten training altijd een onderdeel. (Zelf ben ik bv in Tsjechie en Polen verscheidene malen bij gewone hondetrainingen (voor div rassen samen) geweest, waar naast de gehoorzaamheid training ook pakwerk gedaan werd.)
Omdat de meeste TsW's in die landen ook al van jongsaf aan met pakwerk geconfronteerd worden, is bv ook een "dreiging" van een pakwerker tijdens een bonitatie fokgeschiktheidstest) niets bijzonders voor hen.

Dus als je het met een goede pakwerker rustig en spelenderwijs opbouwt, hoeft ook pakwerk geen probleem voor je TsW te zijn!
Of hij ook daadwerkelijk een IPO zal halen is natuurlijk niet voorspelbaar Maar als jij en je hond het leuk vinden kun je er samen wel veel plezier aan beleven!

Groetjes
Mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote