View Single Post
Old 10-01-2013, 21:26   #14
Yvonne van Kessel
Junior Member
 
Yvonne van Kessel's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Location: Amsterdam
Posts: 96
Default

Quote:
Originally Posted by Azazel View Post
Nee ... laten we vooral een of andere zweeftrut het gevoel geven alsof ze het beste voor heeft met de doggie (om vooral haar eigen ego te strelen.) En dat doen we door door 250 euries te dokken.... GOED GEDAAN MEID!!! (MUTZ!)

zoooo doorzichtig...
Ik ken deze dame niet en ook ken ik de stichting waar zij voor uitkomt niet. Dat geldt ook voor de financiele verantwoording van de stichting. Maar in het algemeen: stel nu dat iemand zijn tijd en energie graag wil steken in het helpen van buitenlandse honden, een stichting opricht, het geld van donateurs en het geld wat via de verkoop van honden binnenkomt netjes in een pot doet, en van die pot de opvang van de honden aldaar financiert (voeding, dierenartskosten etc.) en ook nog eens zijn best doet op locatie bewustwording onder de plaatselijke bevolking te creeeren, waardoor bijvoorbeeld jagers in Spanje hun honden niet meer gruwelijk afslachten (zie verhaal Judith van de Wiel) maar richting opvang gaan met hun hond, zodat deze een tweede kans krijgt.
Er wordt voor een buitenlandse hond inderdaad een zeker bedrag gevraagd. Als je hier de transportkosten en de dierenartskosten vanaf haalt en je investeert het resterende deel in het helpen van de honden die achterblijven en (nog) geen nieuw thuis hebben, wat is daar dan verkeerd aan? In het dierenasiel betaal je ook een bedrag voor de adoptie, dat geld gaat ook in de pot om het verblijf van de andere dieren in het asiel te kunnen bekostigen.

Tenzij jij kunt aantonen dat deze mevrouw lekker op wintersport gaat van het geld dat ze met het herplaatsen van de honden verdient vind ik het niet correct om haar dergelijke benamingen te geven. Of tenzij je van mening bent dat mensen die een druppel op de gloeiende plaat toch de moeite waard vinden om hun nek voor uit te steken geen respect verdienen voor het kleine verschil dat ze maken. De hond in kwestie zal het niet uitmaken, die geniet van zijn nieuwe kans en draait zich met volle buik nog eens lekker om in zijn mand...

Last edited by Yvonne van Kessel; 10-01-2013 at 21:38.
Yvonne van Kessel jest offline   Reply With Quote