View Single Post
Old 12-11-2011, 16:22   #17
Tatti
Junior Member
 
Tatti's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Location: Opglabbeek (B)
Posts: 471
Default

Hoi Erik
Quote:
Originally Posted by Ekoetzier View Post
en nu ben ik geen kleine jongen, maar heb gewoon moeite om die twee dan aan de slipketting in bedwang te houden.
Voor het bovenstaande wat je schrijft daarvoor gebruik ik dus bij de jongens de U-Lead.
Zoals je weet ben ik heel dominant en beide heren van mij (die op 4 poten^^) weten dit ook, maar als het hoog op loopt en ze vergeten zouden dat ik ook nog aan de riem hang kan ik ze met de u-lead beiden gemakkelijk de baas.
Het is immers wel zo dat ik dan dus 2x ruim 40kg aan de riem heb en daar kan ik met mijn 70 gewoon niet tegen op.


Quote:
Originally Posted by Ekoetzier View Post
En dan heb je ook nog van die mensen die hun loslopende hond naar jou honden laten komen en dan roepen, ja, hij doet niets. Nee, maar die twee van mij wel.
Dat Nee, maar die twee van mij wel, roep ik dan dus ook altijd terug, en je lacht je half dood als je ziet hoe de mensen dan achter hun hond aan jagen omdat dat beest natuurlijk ook alleen oren op zijn/haar kop heeft omdat het zo mooi staat
Maar ik moet er wel bij zeggen dat zodra ik merk dat de aankomende hond zich dominant opstelt, ik Sky los laat.
Hij is de hond die meteen de tegenaanval inzet, en Inc volgt dan vanzelf.
Want sorry maar als een andere hond schade oploopt door de stommigheid van de baas, hoeven mijn honden daar niet voor op te draaien.
Honden die met goede bedoelingen komen stoppen hun komst tot nu altijd als ze horen hoe vies Sky doet, en hem kan ik dan makkelijk de baas.
Inc is de roedelleider hier bij ons en Sky heeft tegenover hem niets te zeggen, maar Inc zal zonder diepgaand onderzoek geen andere hond aanvallen, wat Sky nu wel doet als het een reu is.

Mbt wolfhonden wandelingen heb ik laatst mbt Maylow van Arnolda gezien dat Sky zich anders gedraagd als met andere rassen.
Tuurlijk is mijn kerel dominant maar hij lokte het niet zo erg uit als bij andere honden.
Maylow dacht daar heel anders over en als Arnolda hem niet gekorft had zouden de heren beslist van elkaar geproefd hebben.
Gezellig naast elkaar lopen en bijkletsen was er voor Arnolda en mij dus niet echt bij die dag, vandaar dat ik de wandelingen maar even op een laag pitje heb gezet.
Wel heb ik voor Sky een nieuwe korf gekocht zodat hij niet zomaar eens een wolfhond opvreet, maar ik moet erbij zeggen dat als een andere hond hem dus aanvalt en wolfhond of niet ik hem zijn korf zal afdoen.
Sorry maar de mensen moeten maar beter dan op hun eigen hond letten, die van mij moet niet zonder verdediging zijn alleen door de korf.

Tijdens gemengde wandelingen met saarlozen en Tsjechen heb ik het te vaak gezien dat de mensen te druk met elkaar zijn om op hun honden te letten en andere honden daar de dupe van worden, dat gebeurd mij met mijn jongens niet.
Daagd een hond hun uit en grijpt de baas niet in, zullen mijn honden een gelijke kans krijgen om zich te verdedigen.
En ja ik weet dat als die gekke witte van mij zich ermee gaat bemoeien kan het vies misgaan en dat is ook meteen de reden waarom die van mij uit voorzorg niet meer los mogen bij een groep wolfhonden.
Er hoeft maar een van die honden vies tegen Incie te doen, en Sky hangt er 100% zeker op en dan doet ook Incie mee waarvan de bijtkracht stukken hoger ligt.

Gr
Tatiana
__________________
www.hogan-sky.com


Last edited by Tatti; 12-11-2011 at 16:27.
Tatti jest offline   Reply With Quote